V predcházdajúcom článku o športovom kočíku Thule Urban Glide 2 som Ti opísala moje skúsenosti z bežného života. Predstavila som Ti vlastnosti kočíka, ktorý je famóznym spoločníkom nielen na šport, ale aj do mesta či na dedinu.
Teraz by som Ti rada opísala moje skúsenosti pri behu, in-line korčuliach a na výletoch v teréne, ktoré som s ním zažila.
Thule Urban Glide 2 je skvelým variabilným kombinovaným kočíkom, a teda správna voľba nielen pre aktívnych rodičov, ale aj pre tých najnáročnejších, ktorí chcú dopriať svojmu dieťaťu pohodlie a kvalitu. Patrí do kategórie Top kočíkov, v ktorej nájdeš tie najlepšie kúsky na trhu. Bohužiaľ, väčšinou sú to zároveň tie najdrahšie kočíky.
Ak hľadáš športový kočík, ktorý budeš primárne používať iba na beh a šport, tak sa môžeš pozrieť aj na jeho bratský model Thule Glide 2.
K Behu má prispôsobené tri veľké nafukovacie kolesá, pričom predné je pre maximálny komfort rýchlej jazdy neotočné a zadné sú zasa mäkko odpružené a pre lepšiu skladnosť aj jednoducho odnímateľné.
Thule Urban Glide 2 prináša oproti predchádzajúcej verzii rad vylepšení. Má modernú a odľahčenú konštrukciu, ktorá by mala vyhovovať ako na beh a prechádzky v prírode, tak aj pri jazde na in-line korčuliach. Lákadlom je jeho jednoduché ovládanie a možnosť ľahkého skladania.
Kočík si môžeš zakúpiť ako jednomiestny alebo dvojmiestny, v čiernom, šedom alebo zelenom variante na čiernom ráme. A od jesene 2020 aj vo farbách Cypress Green (na čiernom ráme), Majolica Blue (na hliníkovom ráme) alebo Dark Shadow Gray (na hliníkovom ráme).
Môj prvý dojem som už podrobnejšie opísala v predchádzajúcej recenzií, ale poďme si ho v skratke pripomenúť.
Keď som prvýkrát kočík uvidela v celku, v duchu som si povedala: „Wau, tak toto je super štýlová dizajnovka!“ Čisté línie a v dobrom slova zmysle „jednoduchý športiak“, na ktorom nie je zbytočne nič navyše. Strieborná farba konštrukcie a zelený odtieň poťahov zvýrazňujú jeho výnimočnosť a eleganciu, dodávajú mu určitú prestíž a vysokú úroveň.
Vybehla som s ním von hneď v deň jeho príchodu, hoci trošku mrholilo. Okamžite som vedela, že toto je najľahší a najľahšie ovládateľný kočík, aký som kedy mala v ruke (a viete, že som ich mala možnosť vyskúšať už niekoľko)! Manipuluje sa s ním tak jednoducho, akoby išiel sám. Nepotrebuješ obe ruky, dokonca ani jednu, stačil môj prst. Samozrejme, v rámci bezpečnosti vždy držím kočík aspoň jednou rukou!
Vďaka ergonomicky prepracovanému čistému tvaru konštrukcie a jej ľahkosti sa dá s kočíkom bežať naozaj veľmi rýchlo. Ale keďže ja nie som bežecká nadšenkyňa, po pár minútach (teda asi štyroch) som svoje tempo spomalila. Keď sa ma niekto pýtal na prvé dojmy, prirovnala som Thule Urban Glide 2 k novým, mäkkým, ľahunkým a rýchlym bežeckým topánkam, s ktorými v predstavách lámem rekordy.
Na prvý "korčulovací" dojem, som si musela počkať pekných pár mesiacov, keďže, ako mnohé z vás vedia, kočík ku mne dorazil niekedy začiatkom novembra 2021. Bol však veľmi podobný, povedala by som celkom totožný. Či už na in-line korčuliach alebo pri klasickom behu, kočík je najľahší a najľahšie ovládateľný, aký som kedy mala.
V teréne a pri športe - vždy zaaretuj predné koleso! Je to hlavne z bezpečnostných dôvodov pre zaistenie dostatočnej stability! Možnosť voľby aretácie sa dá nastaviť jednoducho otočným kolieskom so symbolom zámku umiestneným pri prednom kolese.
Správna pozícia predného kolesa smerom von - pri behu a korčuľovaní
Na rovine alebo asfalte sa s Thule Urban Glide 2 pohybuje úplne inak ako v teréne, to ale neznamená, že si s ním kočík neporadí. Veľmi pozitívne ma prekvapilo odpruženie zadných šestnásť-palcových kolies, ktoré sa v lese ľahko vysporiadali s nerovnosťami. Rýchlosť som samozrejme vždy prispôsobila terénu, ale ani minimálne otrasy syna nikdy neprebudili.
Zadné šestnásť-palcové koleso
Okrem veľkých kolies, ktoré nemali problém ani na snehu alebo mokrej asfaltke, oceníš menšie otočné koleso vpredu. To sa hodí hlavne na pomalé prechádzky, do mesta, autobusu, mhd alebo do obchodov v nákupnom centre.
Jazda v čerstvo napadnutom snehu
Bezpečnú jazdu a kontrolu rýchlosti pri behu v kopcovitom teréne, tiež pri jazde na kolieskových korčuliach alebo na turistike v lesnom teréne prináša integrovaná otočná ručná brzda. Skúsený bežci či korčuliari ju možno toľko pri športe nevyužijú ako ja, ale ver mi, že hlavne na korčuliach a turistike pri schádzaní dole z kopca ju minimálne ako poistku jednoznačne oceníš!
Brzda je umiestnená v strede (výhoda či už si ľavák alebo pravák) na rodičovskej rukoväti, ktorá je ergonomicky tvarovaná, má protišmykovú penovú úpravu a nastaviteľnú výšku. To sa hodí, ak ste s partnerom rozdielne vysoký (ako ja a môj manžel).
Umiestnenie ručnej brzdy
Z hľadiska bezpečnosti som uvítala aj reflexné prvky na strieške a v ráfikoch kolies. Kočík je tak neprehliadnuteľný aj za šera.
Odraz reflexných prvkov v tme
Zatiaľ to vyzerá ako úplne dokonalý kočík, však? A ja som s ním skutočne, naozaj veľmi spokojná. Napriek tomu by som mala pár menších pripomienok. No povedzme si to úprimne: "Úplne dokonalý kočík neexistuje!"
Priestor sedadla je pre dieťa o čosi menší a užší v porovnaní s inými podobnými Top kočíkmi patriacimi do tejto kategórie. Pre príklad uvediem Baby Jogger Summit X3, ktorý má sedadlo o dosť priestrannejšie. Sedacia časť Thule Urban Glide 2 tiež nie je taká hlboká a sklon chrbtovej opierky tak núti dieťa byť relatívne dosť v ľahu. Na pohľad to vyzerá zvláštne, ale môjho syna to očividne netrápilo, vo výhľade mu to totiž neprekážalo. A ak má chuť, tak sa sám posadí do aktívneho sedu.
Logika takéhoto sklonu spočíva v tom, že dieťa má mať "nútene" opretú hlavu, pretože zo zdravotného ergonomického pohľadu druhej strany je to ten najlepší možný variant pre jeho chrbát aj krčnú chrbticu. A to hlavne pokiaľ s kočíkom vyrážaš športovať alebo do terénu, kde sú väčšie nerovnosti. Hlava a krčná chrbtica mu tak nepodskakuje ako "psíkovi na palubovej doske auta".
Priestor pre nohy nie je polohovateľný, takže moje dieťa si nemôže nohy pohodlne vyložiť, a to nie každému vyhovuje. Ja som ale nezaznamenala, že by to synovi pri bežnej jazde nejako prekážalo. Skôr mu opierka nôch chýbala pri spánku, kde musel spať buď s pokrčenými alebo vysiacimi nožičkami.
Každopádne na túto častú výhradu mamičiek, ktoré sú hrdými majiteľkami kočíka zareagovalo niekoľko šikovných mamičiek a firiem, ktoré začali vyrábať a predávať nadstavec pod nožičky, vďaka ktorému môže mať dieťa nožičky hore!
Dokonca zareagoval už aj samotný výrobca značky Thule, ktorý začal opierku nôh tiež prednedávnom vyrábať a predávať!
Základná poloha opierky nožičiek
Každopádne, nielen pre pohodlie dieťaťa, ale aj pre Tvoj lepší pocit odporúčam dokúpiť aspoň základné príslušenstvo, ako je bezpečnostné madlo a pláštenka do dažďa. To bohužiaľ nie je v základnej výbave, takže si zaň musíš priplatiť. Ja osobne som ho pre krátkosť testovacieho času kočíka nekupovala. Testovala a využívala som ho cca 5-6. mesiacov, podotýkam, že popri iných kočíkoch. Ale, ak by som ja bola vlastníčkou Thule Urban Glide 2 ako môjho plnohodnotného kočíka pre syna od narodenia, tak si určite základné príslušenstvo dokúpim.
Čo by som ešte vyložene kočíku vytkla, je krátke bezpečnostné pútko na ruku, ktorým si poistíš, že Ti kočík neujde. Je to skvelá vec pri prechádzkach a pri schádzaní dole z kopca sa nemusíš spoliehať len na brzdu alebo svoju pohotovú reakciu.
Bohužiaľ pri behu ho nemôžeš poriadne využiť, pretože je príliš krátke. A pretože by sa práve pri behu mali striedať ruky (jedna drží rukoväť, druhá kmitá pozdĺž tela, ako by si bežala bez kočíka), pokiaľ máš jednu ruku pripútanú ku kočíku, je jasné, že ju s druhou nevystriedaš.
Krátke pútko na ruku
Ak sa o Thule Urban Glide 2 budeš dobre starať, pravidelne mu robiť údržbu a budeš s ním manipulovať podľa pokynov od výrobcu (čo znamená, že ho zaaretuješ vždy, keď sa nebudeš pohybovať na hladkej a rovnej ceste, a zároveň vždy, keď s ním pôjdeš rýchlejšie, nielen pri behu a in-line koručiach), predídeš možnosti vzniku tzv. "vyklikaného" predného kolesa - čo je najčastejší dôvod reklamácií!
Často totiž u iných mamičiek vidím nezaaretované predné koleso v teréne, potom sa ale nemôžu čudovať, keď sa im ten mechanizmus vykýva a poškodí.
Predné koleso je potrebné aretovať
+ odpruženie
+ veľkosť kolies
+ aretácia
+ ručná brzda
+ kotúčové brzdy zadných kolies
+ reflexné prvky v strieške a na ráfikoch kolies
+ ergonomický tvar madla s protišmykovou penovou úpravou
+ stabilita
+ ľahkosť
+ skladnosť
+ jednoručná manipulácia
+ vhodný pre výškovo rozdielnych rodičov alebo vysokých rodičov
Celkovo by som opäť ostala verná svojmu pôvodnému hodnoteniu, a teda dala Thule Urban Glide 2 tých 9 bodov z 10-tich možných. Bola som s ním nadmieru spokojná 🙂. Je to skutočne Top fantastický kočík, ktorý ma v žiadnej situácií nesklamal!
Príjemné kočíkovanie
Vaša Ľudka
Začni písať komentár...
Ja tento kocik vlastnim. Je to moj 5ty kocik pri 4 detoch a spolu s bugaboo donkey radim medzi moje TOP🤩