katuska_za
22. feb 2017
3107 

Spokojné bábo

Každá maminka si želá aby jej dieťaťko bolo spokojné, nebolelo ho bruško a aby neplakalo a pekne spinkalo... čo je úspechom spokojnosti? Roky praxe jednej ženy,ku ktorej neskutočne vzhľiadam a je mi druhou mamou mi ukázali čo treba zmeniť a behom dvoch dní som z mojej uplakanej a ubolenej dcérky mala spokojné bábo... 

možno ste už skúsili naozaj všetko a ste na konci zo silami, bábo stále plače a má koliky a vy už neviete ako mu pomôcť... ☹ dobre to poznám.. zúfalstvo a beznádej, prebdené doci s dieťatkom na rukách...

rada sa s vami podeľím o rady, ktoré som dostala a ktoré som napísala aj medzi nás "decembrovky" a mnohým bábätkám naozaj pomohli...

tak pekne od začiatku.... 🙂

Bolo to v deň našich krstín, ale to nie je až tak dôležité, že to bol práve tento deň ...... no jeden z hostí bola zdravotná sestra, ktorá už 36rokov robí na novorodenckej JISke a pracuje s nedonosenými a nezrelými novorodencami.... má zlaté srdce a neskutočne veľkú prax... aj to najuplakanejšie bábo u nej stíchne na rukách do 5 sekúnd.
Naša Dorotka mala strašné koliky , 90% dňa strávila na rukách nosením a ja už som naozaj nevládala... a aj v deň krstín len plakala a bola na rukách. Keď to moja teta videla hňeď mi ju zobrala z rúk a do 10 minút dieťa bolo pokojné a spalo... ako naozaj SPALA ...
potom si ma zavolala a dala mi množstvo rád s ktorými sa chcem podeliť aj s vami a možno vám to pomôže.
V prvom rade mi kázala zahodiť všetky novoty tejto doby : rektalna rurka, infacol, biogaia, espumisan, coliprev a podobne... vraj je to viac o reklame ako o pomoci dieťaťu... už 36 rokov robí svoju prácu a je už odborník a veľmi vážená aj medzi kolagami a lekármi na novorodeneckom a povedala mi "daj jej klasický sprostý hylak a urobíš tým stokrát lepšie" pri každom kojení 5kv na lyžičku s troškou mlieka a keď ustúpia ťažkosti tak stačí aj 3x do dňa len... druhá vec ktorú hneď urobila je že ju dala spať do  "vajca" (nemyslím tým autosedačku). Baby mne dieťa spalo v noci 7h v kuse čo inokedy ju nosim celú noc na rukách... ukázala mi ako ju kojiť aby neťahala vzduch čo sledovať ako si ju podložiť ako stimulovať sanie a ako podporiť bazálnou stimulaciou celé kojenie.... je toho veľmi veľa, ale fakt pomohlo a ja mám zrazu iné dieťa....

1.)Stará doba verzus nová doba !!!
Keď dorotka zaspinkala na rukách mojej tety, položila ju do postielky a ja som hňeď sa zamračila, že len to nieeee, do 10 minut je hore!!!
Teta si ma posadila na posteľ veďľa postielky a začala rozprávať:
"Katka, ja viem že dnes je nová doba, mnohé veci sú nové a vraj lepšie, veď ja netvrdím že nie, ale... možno si o mne pomyslíž že som nemoderná a stará generácia, ale....pozri... robím už 36 rokov na JISKE s nedonosenými a predčasne narodenými deťmi, ktoré nemajú vyvynuté a dozreté mnohé sústavy(neurologickú, tráviacu a mnohé ďalšie...).. za tých 36 rokov aj u nás doba pokročila a začali sa používaž iné lieky, iné veci, avšak odstupom času už vidím, ktoré zmeny boli k lepšiemu a ktoré postupy boli lepšie tie naše staré..."
nech to tu nepíšem ako román tak zhrniem v odrážkach to hlavné pre prvú časť:

  • teraz sa používajú espumisan, sabsimplex, infacol, coliprev... dokonca pre predčasne narodené deti sú špeciálne probiotiká probiofix (ak si sparávne pamätám názov).... avšak najlepší je HYLAK, ktorý sa používal už 36rokov dozadu, ale má najlepší účinok... doslova mi povedala, "ak budeš dávať hylak tak sa neboj a môžeš jesť všetko len s rozumom.. je lepšie, keď matka sa stravuje pestro a je všetko a detský tráviaci trakt sa tomu prispôsobuje pri dozrievaní, ako keď všetko vylúči lebo má dieta koliky a potom sa áo odzrkadlí neskôr na trávení.... hylak pomôže tu flóru v črevách udržať tak, aby bábo v pohode prdkalo, kakalo bez bolesti bruška".....coliprev je vhodný iba deťom, ktoré majú diagnostikovanú intolerancu laktózy, rodičia si myslai, že dieťatku pomôžu ale naopak uškodia mu ak nemá intoelranciu... enzým lakáza sa vyvýja do 4m ak ho umelo nahradíme tak tým telo prestane enzým vytvárať a potom už bude chýbaž celoživotne ( viem o čom píšem mám doma manžela aj synčeka s untoleancoi laktózy a myslela som, že môžem bezlaktźovo variž všetkym a veď to nevadí, OMYL!! začala som mať ja aj druhý synček tažkosti...)
  • CUMLIK... ak je dieťatko nepokojný typ, čiže stále by len niečo dudlalo je dobré mu dať cumlík aby sa žena nestala otrokom a cumľom sama, avšak teraz sú všetko super novodobé cumle ako avent, mam a dalšie značky.. ale ten silikon je bábätku neprirodzený a tvrdý... je lepši ten starý hnedý cumeľ guľatý, ktorý vyzerá ako bradavka a je z takej tej gumy čo sa vyťahá, vyžužle, ale je mäkký a dieťa keď ho dudle tak sa naň prisaje a neťaha vzduch popri dudlaní ako pri silikónovom. Priznám sa hoc naša Dorotka je nepojné bábo a aj mne radila dať jej cumeľ, túto radu som neposlúchla 😀 možno oľutujem neskôr, ale príde mi cumlík zbytočná vec  🙂
  • ak ma bábo soor tak nejlepšie je hneď si ísť dať predpísať diflucan a za 2 dni sa dieťatku uľavi a žabka vymyzne (dr vam bude tvrdiť, že stačí potierať kým nevymyzne) avšak treba potierať minimálne 5dní ako ATB aby sa soor nevracal, lebo to je zacyklený kruh.... je blbosť, že treba potreit pusinku dieťatka a čakat 5-10minút a až potom kojiť a toto aplikovať iba 2x za deň.... najlepšie je to robiť tak, že si žena pred dojčením natrie prsník a hneď normálne dojčí.. slinky spojené s diflucanom nie sú tak agresívne na bradavku, tým pádom si ju žena chráni a zároveň postupne sa diflucan uvoľňuje pri saní bábätka do pusinky a aj do tráviaceho traktu a tak prechádza účinnejšie do tela dieťatka
  • šatkovanie, nosenie v nosičoch je síce krásne a super,avšak spokojné bábo by malo vediet spinkať v postielke.. ak ho nebolí bruško a nemá koliky tak by malo zaspat pri dojčení, alebo krátko po ňom (spánok v postielke je v kľudovej polohe "vo vajci" ktorý dieťatku navodí pocit tepla, bezpečia ako v maminom brušku. Pri takomto spaní je preukázané, že sa dovyvýja nervový systém bábätka aj bez rhb u predčasne narodených detí.. Je to zázrak ale funguje to..
  •  správne dojčenie nesmie bolieť, dieťatko nesmie ťahat vzduch, a ideálne je ak si žena dokáže napolohovať bábo tak aby mala voľné ruky a tým dokázala pomocou bazálnej stimulácie bábätku navodiť pocit pohody a bezpečia a potom bábo sa sústredí plne na dojčenie a krásne saje, dokáže si odgrgnúť počas pitia a zaspí pri dojčení tak tvrdo, že ho dokážete preložiť rovno do postielky a spianká minimalne 2-3h cez deň, v noci aj dlhšie (pri väčších deťoch už sú aj dlhšie bdelé pauzy kedy sa rozkukáva a hrá, ale nemá dôvod na plač)

DOJČENIE -----> plné spokojné bruško
V prvej časti sme poriešili podporu trávenia a fungovanie črievok a teraz sa môžeme venovať spokojnému napapanému brušku.
už ste prečítali mnohé články o dojčení a veľa info čo napíšem budete poznať, ale nechcem vynechávať nech to je pokope spísané...
aby bábo bolo spokoné a napapané je potrebné dodržať niekoľko zásad:

  1. musíte mať pri dojčení pokoj aby vás ni nerušilo (tento bod je nemožný pr mnohé vratane mňa ak doma máte už nejakého toho čertíka navyše, treba ho zamestnať- len u nás nemožné takže stále ruší )

správne prisatie -toho je na nete veeeeeľa ako to vyzerá, ja vám akurát popíšem pár krokov bazálnej stimulácie aby ste to ľahšie docielili
Takže k dokonalému dojčeniu potrebujeme bábo , menšiu deku, 2x látková plienka...je jedno akú polohu na dojčenie si zvolíte, ale je potrebné si dieťaťko aj seba nachystať tak aby ste mali voľné ruky a mohli ich použiť pre bazálnu stimuláciu sania dieťatka. Ja osobne dojčim buď posediačky s kojacim vankúšom, alebo po ležiačky, ale ono je to asi v principe jedno. ak je bábo nepokojné a stále hýbe ručičkami je vhodné si ho zabaliť do plienočky ako ulitka len nožičky sú voľné(zabalime iba ruky vid foto) ak dieťatko je pokojné a ručičky mu nebránia pri dojčeni tak nemusíme, ale je to možno aj pohodlnejšie.. akonáhle má dieťatko ručičky napevno tak ho nerušia a viac sa sústredí na sanie.

Druhú plienočku si poskladáme a podložíme ňou prsník a líčko bábätka tak, aby boli v rovnakej výške a pusinka smerovala presne na bradavku, docielime tak, že prsník nevypadáva z pusy, bábo sa nepohne hlavičkou a je stále v úrovni bradavky a zároveň máme aj správnu vzdialenosť aby bol noštek voľný...takto bábo nepotrebujeme držať a drží v správnej polohe samo...

Ešte predtým ako mu ponúkneme prsník je vhodné premasírovať dvorec, aby bol voľný a nie napätý, lebo inak sa prisaje zle a bude ťahať vzduch.
Ak bábo neotvára nazoaj doširoka pusinku, tak mu môžeme pomocť, že mu zatlačíme na bradičku a tým stimulujeme bod, ktorý dá povel na otvorenie veeeľkej pusinky a bábo dá uatomaticky jazýček dole, čím docielime, že sa bábo správne prisaje...to vidíme na pauzách v brade ako papá, ale pozer ak sa robí pri papaní jamka v líčku tak je prisate zle a ťahá vzduch, hoc môže pekne prehĺtať! ak dudluje a nesaje tak existuje ešte jeden reflexný bod -sací reflex, ktorý je na hrane brady , predĺžením pomylsenej čiary z kútika pusinky, pokiaľ ho chceme stimulovať, tak položíme celú ruku na hlavičku bábätka a palcom na ruke jemne zatlačíme dole pod hranu brady... toto sa da využiť aj v prípade, že bábo zaspáva a pilo krátko, alebo aby to dudlovanie pri zaspávani bolo saním zadného mliečka.
Tým, že prsník je podložený a nedržíme ho, tak nebránime toku mliečka, mliečko sa pekne zbiera v spodnej časti dvorca a bábo si ho vytláča podľa svojej chuti. Ak prsník držíme, alebo si ho stláčame môžeme dieťatku meniť rytmus v saní a nemusí mu to byť príjemné... stlačanie sa odporúča iba ak už prsník bábo ako tak vyprázdni a už sa mu zle ťahá, pretože je mliečko "ďaleko".
Aby bábo bolo pri dojčení pokojné, tak mu treba navodiť pocit bezpečia, tepla a istoty.. na to nám poslúži deka, prikryjeme ho celé aj hlavičku. Vtedy sa bábo maximálne upokojí a sústredí sa iba na pitie mliečka...
SPINKANIE
posledná časť sa bude venovať spinkaniu... Keď je babo spokojné a napapané môže ísť spinkať. ak by malo koliku a bolelo bruško, tak by sme sa mohli snažit akokoľvek tak by podľa mňa nepomohlo na spanie ani obláčik z neba.... 😀
Spanie "vo vajci".. keď som to počula tak som bola zvedavá o čo ide, keď som to videla tak mi to prišlo popravde nebezpečné...

Pre predčasne narodené deti sa rokmi praxe zistilo, že sú pokojnejšie a dokonca sa tým navodí pocit akoby stále boli v brušku, keď sa dajú do špeciálnej podložky. Táto podložka stojí cca 200€ a určite má nejaky odborný názov lebo "vajce" som nevygooglila takže to bude len pracovný od setričiek na jiske. je to podložka s vyvýšenými bočnicami, ktoré su mäkké, ale zároveň vymedzujú priestor bábätku tak ako ma svoj priestor v brušku.

Provizórne riešenie u nás vidíte na foto, ale chcem si to spraviť lepšie. Je to veľká deka skrútena do valca a ovinutá okolo dieťatka do tvaru vajca ciže pri hlave je to užšsie a pri nozžičkách širšie (presne ako rez vajíčkom). Dokonca vraj ešte lepšie je, keď to má tak trošku tvar hrušky, čiže menšie okolo hlavičky a ptoom okolo telíčka sa to rozšíri... spoj na deke musi byť ale pri hlavicke lebo nohami by ho bábo rozkopalo, deka by mala byť hrubšia aby ten valec bol vyšší a bábo keď bude kopať nohami sa oň zaprelo a nie že bude kopať ponadneho...

dúfam, že aj vďaka týmto pre mňa cenným radám bude na svete viac spokojných bábätiek....

Jedno bez druhého fungovať nebude, takže nezabúdajte: spokojné bruško, správne dojčenie a spinkanie "vo vajci" je čaro k úspechu...

pekný deň prajem!

To spinkanie vo vajci je super a aj dojcenie, pre mňa prinosny clanok 😇

22. feb 2017

@luciabrselova dakujem, dufam ze ma tu zan nikto neukamenuje 😀

22. feb 2017

@katuska_za nemyslim, nikto nema preco, dobre rady, ktoré mozu nejednemu babatku pomoct, kto ma spokojne babo, nebude mat potrebu komentovať ❤

22. feb 2017

ja už mám chlapca väčšieho, ale toto sú krásne infošky... a z časti z nich sa k nim človek prepracuje aj intuitívne, najmä netráviť kopu času na nete ale počúvať hlas matky v sebe 🙂 pri prvom dieťati je to ťažšie, rodina sa zžíva, ale pri každom ďalšom dieťati je vnútorný hlas už taký ako "jazda na bicykli" toto si už pamätám, toto spravím inak a viem, že to bude dobré pre obe strany :DDD

23. feb 2017

@ellen ano vela veci je prirodzenych no akosi samy sa im branime 😀

23. feb 2017

Prosim vas..ako ma byt ta satka pod prso poskladana? Iba ptehnuta na kocku alebo na valcek? A ma babo podoprete zo zadu niecim hlavicku ci sa mi to zda??
A ten hylak je volnopredajny?
Dakujem 🙂)

27. mar 2017

A tie kvapky hylak su tie hylak forte? Tam je pisane ze sa nesmie zapijat mliekom.. ale materke sa asi nerata ci? 😂

27. mar 2017

@amabeldan ano tie🙂 materske sa veru nerata ved babo ine nepapa a pri vela iekoch je ze sa nesmu s mliekom ale to vyslovene kravske a podobne🙂

27. mar 2017

@amabeldan ja ju mam ln poskladanu na valcek pricom jedna strana je hrubsia kao druha🙂 zo zadu hlavicka podopreta nieje ale je prykryta dekou az na hlavicku🙂 hylak je volnopredajny

27. mar 2017

@katuska_za a nerobil ten hylak malej vacsiu sarapatu? Citala som ze niekomu robil zle.. uz neviem co kupit. Nechce aby malej poskodilo. :/
A to matenpotom tu plienku ohnutu ked je na valcek? A aky ka zmyselnze jedna strana je jrubsia ako druha? 🙂)))) dakujem za odpovede.

27. mar 2017

@amabeldan ja mam male prsia takze aby som podlozila prso do rovakej vysky ako ma mala pusinku 🙂 nam hylak pomohol a vela babatkam tiez... sarapatu robil vtedy ak maju deti reflux☹ ale jedna maminka ho davala po mensich davkach a napriwek refluxu im pomohol tiez

27. mar 2017

@katuska_za dakujem tak ja to skusim. 🙂

27. mar 2017

@amabeldan potom poprosim info ci pomohlo 🙂

27. mar 2017

@katuska_za to "vajco" sa nevolá hniezdo? Niečo takéto: https://www.bimbishop.sk/hniezdo-pre-babatko/ob... Som nad tým uvažovala.

6. júl 2017

@renimac ano moze byt ale nieje to uplne ono.. malo by to mat hruskovy tvar ako aj meternica.. okolo hlavicky uzsie a dole popri telicku sirsie.. ale ako domaca verzia asi splni ucel aj toto.. nam splnila aj deka😀 napokon som nic ine vtedy uz nevyrabala

6. júl 2017

vyborny clanok,idem to aj hned vyskusat👍

9. júl 2017

@kikajuraj dufam ze pomoze🙂

9. júl 2017

Mám spokojné dieťa, zaspáva väčšinou pri kojeni , a len v nosiči alebo satke

10. júl 2017

@danuska24 tak to ma tesi.. to si praje kazda mama 🙂

10. júl 2017

@katuska_za Super clanok, som vdacna 😘 ja uz tieto rady potrebovat nebudem, obe moje vyrastli bez vacsich tazkosti, ale ulozim si to do buducnosti , ked dcera bude potrebovat poradit, ale mne nebude verit 😇

3. aug 2017

@ingridd 😀 no mne neveri casto ani sestra ci svagrina a to je moj rocnik 😀

3. aug 2017

@katuska_za v dnesnej dobe mnohorakych nazorov , velakrat uplne protichodnych, a kazdy jeden prezentovany ako ten naj , a este vdaka lahkej dostupnosti na nete su mamicky totalne zmagorene. Skusit co mi radia? A ako dlho skusat, den alebo tyzden? Alebo skusat podla svojich pocitov?

A preto nie, niekedy nestaci pocuvat na svoju intuiciu a materinsky instinkt, ale je vhodne potlacit svoju hrdost, vypocut a prijat rady skusenych. Samozrejme zapojit zdravy sedliacky rozum. V tvojom pripade to bola sestricka , ktora ti svoje rady ukazala "naživo". Pokial by si sa s jej radami nestotoznila aj vnutorne - a tvoj clanok svedci o tom ze hej- uspech by sa nedostavil.

Som zvedava, ako sa tie moje holky raz stotoznia s mojimi radami 😁😁😁

Este raz 👍

3. aug 2017

@ingridd juj ta moja teta mi pomaha uz 6rokov a ja jej verim vsetko vsetucko.. ona je nas anjel strazny a zachranila neraz nase deti

3. aug 2017

@katuska_za u nas to bola moja mama 😇 a este asi aj to, ze som verila tomu, ze co robim, robim podla svojho najlepsieho uvazenia s vyuzitim vsetkych moznosti, co som v danej chvili mala

Po rokoch prichadzam na to, ze som robila a este stale robim kraviny 😉 ale snazim sa poucit z nich ☺

3. aug 2017

@ingridd veru nech sa snazime akokolvek vzdy psarvime kopec hluposti a casom pochopime ze sme mali inak... a potom sa snazime k tomu viest nase deti ale nepocuvaju a radsej sa budu ucit na chybach vlastnych ako nasich 😀 a stale takto dokola

3. aug 2017

Prosím ešte stále ste nenašli tu ,,hrušku” na internete či by sa to nedalo zakúpiť?

23. okt 2017

@hrkinita ja som to uz potom ani nehladala☹ vystacili sme si s tou dekou a teraz us je slecna velka tak mi to uz netreba 🙂 podla mna by to bolo aj tak strasne drahe ak to vyrabaju pre nemocnice☹ mozno skvor usit to hniezdo a trosku mu upravit tvar do hrusky by stacilo

24. okt 2017

inak pisane vtedy strasne narychlo a ked to citam tak sa az hambim... uz by som mohla aj tie preklepy a chyby opravit konecne😇😝

24. okt 2017

Ahoj Katka , prosim ta od kolkych tyzdnov si davala ten hylak ? Myslis , ze je to lepsie ko probiotika urcene pre novirodencov ? Neskusl si predtym ine ? Dakujem

14. nov 2017

@loranzan presli sme vsetkymi probiotikami a bez efektu zacali sme v den krstin a to bolo niekedy v polke januara, narodena je 26.12. cize nemala este ani ukonceny mesiac

14. nov 2017

Ahoj, dakujem za super clanok. Moje prve 2 deti trpeli kolikami a zial ani moje tretie sa tomu nevyhlo. Preto sa vzdy potesim clankom k tejto teme..hlavne nivym radam nakolko clovek naozaj vsetko mozne aj nemozne aby babatku pomohol.
Rada by som sa opytala ako üresne sa ma uzivat hylak? Kedy a v akom mnozstve ho ma babatko uzivat? Dakujem za odpoved.

20. nov 2017

@bienennest nam koliky zacali ani v necelom mesiaci a vtedy sme davali myslim 3-5kv pri kazdom kojeni na lyzicke s mliekom(ale ja som iba cez den davala v noci sa mi nechcelo) a viac menej sme ostali na tychb 5kv az kym koliky neustali

21. nov 2017

@katuska_za dakujem..vyskusam.

21. nov 2017
26. nov 2017

@daisydee nie prave taketo nie tam babo nemoze lezat na boku

26. nov 2017

Super,vlastne tje hniezda su teraz celkom moderne co sa siju je to tzv vajco... 🙂

28. dec 2017

@ouwecka nie uplne ale ano

28. dec 2017

@katuska_za vo vasom clanku su veci s ktorými nesuhlasim ale aj suhlasim kaxdy ma ini pohlad ale dojcene dieta ktore ma "koliku" ma bolest bruska kvoli nespravnemu dojceniu

29. dec 2017

@alexandra3103 no unas dojcenie bolo spravne odkontrolovane laktacnou a koliky aj tak boli

29. dec 2017

@alexandra3103 nesúhlasím s tym,ze.kojene dieta ma koliku z nespravneho dojčenia,kojim vyse 3r,dcera mala koliku cca 10tyz tompreplakala skoro cele potom som ju uz ani uspavat nemusela a vypila ani nie ako 48h babo 60ml a 90... Nam troska zabral sab simplex a po 10tyzdnoch som zacala jest zas strukoviny a kapustu a problemy uz neboli,a to bola aj nosena a atd...

@katuska_za inak musim podotknut ze tak ako umele mlieka tu mame len niekolko desatroci mame tu len niekolko desatroci detske postielky,dieta soavalo v plachte na mamke na chrbte a va satkach,myslim,ze tak ako nie je ok nutit do nosenia kazdu matku nie je ok lresviedcat ze dieta ma vediet spat v postielke,myslim,ze u jedinackov a prvorodenych je to tiez rozdiel ako u deticiek narodene ako druhe a dalsie v poradi,ale su zeny a deti kt vyhovuje jedno alebo druhe podla mna by mala zena vyskúšať vsetko aby boli spokojne obe strany..
Janosobne mam len dieťa jedno zatial 😁😁 a musím povedať,ze sme skusili vsetko a napodivu mojej vyhovovalo vsetko,ked mala koliku bola som rada,ze sa neplace ked spi a to bolo bud v kociku alebo v manduke,v noci ako tak spala...
Po case som zo zdrav.dovodov (mojich) a mojnu pohodliu upustila od manduky a ponchala len postel a kocik
Ale myslim, že článok je uplne super a velmi rada sa rozpravam s ludmi ako je tvoja teta,su docasne maminky pre tie deturence 💙💙💙💙💙

29. dec 2017

@ouwecka netvrdim ze sa to nemoze nikdy stat ale vo vacsine pripadov kedy dieta place a automaticky si rodicia hned myslia ze to je kolika tak väčšinou tam ide o zle dojcenie resp nedostatocne a to tvrdim ako matka ktora si tym presla...

29. dec 2017

@katuska_za moze to byt samozrejme sa to neda povedat ze urcite nie ale vo velkej vacsine pripadov sa rodicia odvolavaju na koliky lebo si povedia dieta nakrmene prebalene co mu moze bymt tak urcite bolest bruska a pritom je problem inde preto som reagovala na tento clanok a lepsie by bolo upozornit mamky nato ze tie koliky niesu stale namieste a radsej nech si zavolaju laktacnu

29. dec 2017

@alexandra3103 ano to je pravda ze treba definovat plač,o čo ide,ci je to kolika alebo hlad alebo potreba mat matku pri sebe...

29. dec 2017

@ouwecka presne a velakrat to kolika nieje to dieta iba place pretoze nadojcene je spravne a napr ked zaspi pri prsniku a je presuvane napr do postielky a pod a to si malo ktora uvedomuje a najhorsi plac je ak neviene co s dieťaťom robit a pritom to dieta rusenim je uz take unavene ze nevie zaspat a zas sa to zvali nato se ho brusko boli ...

30. dec 2017

@alexandra3103 ano aj to malo niekedy moje dieta,kolika sa ozyvala len v istu hodinu,to bolo brusko tvrde,ale ked bol iny plac a brudko makke som presne hladala a co a u nas to bola prave ta unava zaspat,toto si musi asi kazda maminka odpozorovať aby presne nacasovala veci,naucit sa citat svoje bábätko 🙂

30. dec 2017

@alexandra3103 u nas to.boli koliky spojene ss problemom laktozy atd takze u nas fakt som si bola ista ze ide o kolikt..bolesti krce. Pritahovanie noziciek.nepokoj atd... pri tretom babatku uzvas viem rozoznat koliku alebo strach ci hlad ci potrebu maminky.. ale inak suhlasim nejde vzdy o koliku

31. dec 2017

Idem vyskúšať tieto rady lebo som.uz ozaj zúfalá z toho jeho bolaveho bruska a nespania...a.prosim ten hylak je fakt ok ? Neuškodí to tak.malemu bábätku? ;)

23. feb 2018

@lucsyia naozaj neuskodi, netreba sa toho bat.. dufam ze pomoze,aspon trosku

24. feb 2018

@katuska_za prosím ťa a mám mu to dať aj keď ma len také krátke papanie ? Že si pár x cucne ?

24. feb 2018

@lucsyia ja som davala 5x do dna v noci sa mi nechcelo s tym trapit.. takze pri tych dlsich kojeniach

24. feb 2018

@katuska_za ahoj Katka, včera som natrafila na tvoj článok a hneď som utekala do lekarne. Moja mamina mi tiež radila hylak že ten vždy pomoze aj psom sme to dávali🙂 len sa bála že akú dávku keď to je pre deti od 2 rokov. Ja už som ale zúfalá. Dávala som infacol, sabsimplex, babycalm a nič resp. len krátkodobý účinok alebo možno ani nebol len boli proste lepšie dni. Môjmu synovi začali koliky po 6 týždňoch, teraz má 3 mesiace a mali by vraj prejsť ale nič sa nedeje. On je inak tak dobre babo ale keď trápia prdiky tak plače priťahuje nôžky, tlaci a nič. Keby som mu nepomohla rektalnou rúrkou tak by ho asi rozdrapilo. Kojiť už som prestala, z tých stresov sa mi stráca mlieko tak aspoň odsavam čo môžem a dávam zamrazené zásoby z flase. Je to Dr. Brown antikolikova ale nejaké extra zlepšenie nevidím. Tlaci, tlaci a ide voda a pena. Hylak dávam s každým papanim druhý deň ale zatiaľ zlepšenie nevidím. Je možné, že len treba pockat a účinok sa dostávy? Maly veľmi rad spinka keď sa naje pohra sa a spokojne spi aj tri hodiny ale keď ho trapi bruško tak ho to budi je mrzuty a všetko ide ruka v ruke:( tak si chcem užívať moje babetko a len sa trápime. Keď príde dobrý deň tak sa snažím si ho čo najviac užiť ale neni to tak často ako by sme si priali:( ďakujem pekne za radu

24. feb 2018

@kajbenka ahoj, to ma velm mrzi ze sa takto trapite... ononie vzdy je dvovod koliky u babatiek rovnaky.. flasu dr broen poznam a podla mna teda pri prvom nam stav zhorsila, my sm e mali avent a teraz najmladsia MaM. Ak je kolika len z nedovyvyjaneho traviaceho traktu hylak.pomoze a musis par dni pockat no mala by si vidiet postupne zlepsenie... ale je mozne ze tam je dvovod aj inde.. viem ze si skusila vsetko na svete a mozmo len pusem veci co su o nicom. Al e skusala s I vylucit mlieko a mliecne zo stravy? Kedze pije tvoje mliecko? Aj alergie na bkm by sa mohla prejavit kolikami ak by jola intolerancia laktozy to by mal h nacky no stan e sa raritne ze aj zapchy a koliky.... drzim moc moc prsty nech sa cim skor polepsi.

25. feb 2018

ja mam doma predcasniatko a robila som mu doma take hniezdo na spinkanie. potom bol problem, ze on nikde inde nevedel zaspat iba doma v postielke a inde chytal hysaky revu, lebo nevie zaspinkat :D teraz sa smejem ale vtedy mi nebolo vsetko jedno, ked dieta place hodinu, lebo nevie zaspinkat a to prve dva mesiace len papal a spinkal. potom som objavila satku a vnej to slo konecne aj mimo domu 🙂 a inac nam na koliky pomohol prave sab simplex, probiotika biogaja a masirovanie bruska. po tomto sme nevedeli co su to koliky a krasne spinkal

3. júl 2018

Ahojky super clanok, jeden z mala co mi pomohol, dakujem za rady ohlasim hylaku, na biogsiu, espumisan ci coliorev som minula uz vazne obrovske sumy penazi... kolko kvapiek hylaku a kolko krat denne mozem dat dvojmesacnej dcerke
Inak to “vajco” je zrejme coconbaby- ja ho mam a je uzasne,syncek je predcasniak tak som kupila a nelutujem, spinkal tam do roka a dcerka teraz tiez, skus si vygooglit ci to je ono
Este ma zaujima ta hrana na brade neviem kde presne ju najst, nevies hodit foto lebo dcerka sa zle prisava, boli to a neviem jej pomoct, tiez zle otvara pusinku, ked zstiacim bradku smerom dole nepomaha to, proste tu pusinku neotvori...😩

10. jan 2019

@bielavila 3-5kv mozes kludne amne kazali pri kazdom kojeni ale robila som to asi len 5x,v novi sa mi nechcelo...skusim pohladat foto.. predsalen dcerka uzma 2r a budu kdesi zahrabane.. pripomen sa mi do spravy

11. jan 2019

Mouem poprosiť fotku toho hylaku?
Ďakujem

9. sep 2019

Krasny clanok - dakujeme. Ja by som sa opytala na ten cumel 🙂 kde ho mozem kupit? Vdaka

9. sep 2019

Začni písať komentár...

Odošli