Prepáč ale ak ju to baví tak je to výborné len trebalo by jej nejak pomocou tych kamienkov opraviť zle príklady lebo si bude myslieť že všetky ma správne ale neviem nemám také dieťa neuraz sa nemyslela som to zle len škoda ak ju to baví aby to mala zle 😕
tiez mi pride zvlastne hovorit o vnutornej motivacii 6 rocneho dietata....este povedz, ze uz teraz vie cim bude ked vyrastie a padnem na zadok...prvy a druhy rocnik sa da hrou, no cim dalej tym to bude zlozitejsie a nadsenie opadne...
@alana1 áno vie čím chce byt 😂 vnútornú motiváciu treba podporovať a vydrží veľmi veľmi dlho dokonca aj na strednú školu kde je ten mozog už dostatočne vyzretý 😊 ako som písala nižšie v príspevku mám pochodene alternatívne školy aj s väčšími deťmi 😊 ono je to pre človeka ktorý zažil a žil v klasike dost nepochopiteľne a doslova ako sci-fi aj ja som si tým prešla že som neverila že to môže fungovať ale funguje. Náročné je na tom aj to že rodičia musia mat chut čas a veeeela trpezlivosti s dieťaťom čo v dnešnej dobe a všetkých povinnostiach nie je ľahké a ja som vďačná za to že tuto možnosť mám 😊
Väčšina zdravých detí, ktorým sa rodičia venujú, pri nástupe do školy vie scitat čísla do desať. A šikovnejší aj nad desať i viac. V dnešnej dobe je to dosť normálna vec, hlavne ak ešte k tomu navštevujú aj predškolské zariadenie...
Ma to aj dost nevyhod. Neodsudzujem to, ale na co je takato vyucba dobra? Nechapem.
Moj takto ratal uz pred nastupom do skoly. Len tak,z hlavy,lebo ho to bavilo. Ja som ho to neucila. V podstate prvu triedu si to len opakoval, aj v druhej,kedze ani vacsie priklady mu nerobili problem. Ale ked sa ucili vynimky i/y v slovencine a pisali denne cvicne diktaty,nemozem povedat,ze by ho to bavilo😀 V skole to pisal v pohode,ale motivovat ho doma,to bol tvrdy orech a mozem povedat,ze keby som ho ucila sama doma tak nevie nic. Fakt by ma zaujimalo,ako sa da dieta namotivovat tak aby sa s radostou ucilo vybrane slova😄 Ak mas tip,sem s nim!😉
@iwesska problém je ten že napríklad detsky mozog je na gramatiku pripravený až omnoho neskôr ako v druhom ročníku a to okolo 9roku dovtedy by malo hlavne veľa citát a vnímať gramatiku na základe textu ako takého teda zrakom 😊 preto veľa deti má práve s týmto problém a neradi sa to “učia” robia chyby z “nepozornosti”
@katarinka_brnka vieš hlavne nech sa gramatika rieši čo z toho že dieta tapa v porozumeniu textu,
@sara07 Suhlasim veľký problém je citanie s porozumením dokonca aj samotné čítanie
@horalka1986 zdieľam opačný názor ako daný obrázok dôležité je aby sa rodič na domáce vzdelavanie cítil a bol pripravený na každú situáciu ktorá môže nastať a ak si zvolí alternatívnu školu treba vyberat rozumne lebo ani alternatívna skola nezaručuje kvalitu všetko je o presvedčení s nastavení učiteľov v nej... poznam veľa učiteľov v klasických školách ktorí vedia krásne včleniť do vyučovania alternatívu tak že to ani rodič nespozná ;) ale takých je veľmi máličko bohužiaľ...
@katarinka_brnka ako je možné, že my sme boli na všetko pripravení už skôr? vybrané slová sme sa učili už v 2.roč., dnes v 3.roč., kedysi vetná skladba v 3.roč., dnes v 6.roč. ... a zvládali sme to všetci, minimum porúch učenia a pod. ... a veľa vedomostí máme zafixovaných roky ... dnes si dieťa nepamätá to, čo sa učili pred mesiacom ... zlaté naše školstvo pred 30-40 rokmi
V takomto veku je to čisto len o tom, či to dieťa baví, alebo nie. Moja ma 5 a takéto príklady už skoro rok dáva úplne v pohode bez kamienkov, len tak z hlavy. A prečo? Lebo ju to ešte baví a chce. Otázka je, či jej to takto pôjde aj o pár rokov.
A moja staršia, keď išla do školy, nevedela napísať ani jedno číslo, ani jedno písmeno, lebo ju to absolútne nezaujímalo a prístup k deťom mam rovnaky, tak u nej by alternatívne vzdelavanie zlyhalo na plnej čiare