katarina6
4. júl 2013

Naša topánková história...A aké sú vhodné 1.topánky?

akými sme začali, akými pokračujeme... spokojnosť, referencie......

Ďakujem @mimikas a @pallacinka za príspevky - svoje skúsenosti s kvalitnými topánkami, a kde sa dajú kúpiť najvýhodnejšie.....

1. KEĎ DIEŤA SPRAVÍ PRVÉ 3 SAMOSTATNÉ KROKY BEZ VAŠEJ POMOCI
- nedávajte mu ŽIADNE TOPÁNKY!!! Nechajte ho ešte mesiac, dva behať na boso - najlepšie po nerovnom povrchu - po tráve.... ťažšie sa realizuje.... ak nie je tráva tak aj po byte na boso alebo v protišmykových ponožkách ak je chladnejšie......

2. KEĎ DIEŤA VIAC CHODÍ NEŽ LOZÍ...
- kúpte mu PEDIPED ORIGINALS - model 1.levelu topánok - sú to lepšie capačky - majú tvrdšiu podrážku než klasické capačky, nešmýkajú sa, a sú PLNE FLEXIBILNÉ!!!! NEOBÚVAJTE SVOJE DETI DO "LYŽIAROK" !!!! Nedávajte im topánky kde podrážku nezohnete jednou rukou!!! Predstavte si, že svoje prvé kroky robíte v lyžiarkach - v absolútne ťažkých topánkach s neohybnou podrážkou!!!! ako by sa vám to páčilo!!! pri kupovaní topánok vždy ohnite topánku, ak sa neohne, nie je VHODNÁ - a takých topánok sú plné obchody! Vyberajte to NAJ!!! vo svojom albume ukazujem foto ako sa Pediped topánka ľahko ohýba....
- OBÚVAJTE TOPÁNKY VŽDY AJ S PONOŽKAMI! Aj tie najkvalitnejšie topánky pohoreli na testoch obsahu toxínov, preto radšej neobúvajte na holú nožičku, okrem iného sa vyhnete aj otlakom, ja som malej raz dala bez ponožky a mala pľuzgiere do krvi! ☹

Číslovanie Pediped Originals:
vel. 6-12mes. ma 12,5cm - vnutornu dlzku
vel. 12-18mes. ma 13 cm - vnutornu dlzku.
Alebo si toto vytlacte a dietatko POSTAVTE na ten merac nozicky /nie v leze ani sede/ a tak zistite presne velkost:
http://www.pediped.com/Files/content/sizing/Ret...

3. OZAJSTNÉ TVRDŠIE TOPÁNKY
- najlepšie značky topánok a približné ceny:
PEDIPED (USA) - cca 30Eur tenisky, sandálky 24 Eur - vo vypredaji: http://www.pediped.com/Sale.aspx
ECCO (DANSKO) - ľahučké a kvalitné ale cena vysoká - 55-60 Eur, Najlepšie ceny tu - ale treba sa zlozit s viacerymi na drahom postovnom 14Eur: http://outlet-online.pl/en/shoes-ecco/kids-shoe...
SUPERFIT (RAKUSKO)- 28 eur za sandalky, cca 45-50 eur za celorocne,
RICHTER (RAKUSKO) je trosku lacnejsi, ale rozdiel je minimalny: Sandalky od 35 eur, celorocne od 42 Eur.

slovenskú značku topánok PROTETIKA - neodporúčam sú drahé, a podrážka strašne tvrdá, neohybná, aj keď zvnútra sú kvalitné, majú ortopedickú vložku.....

- po cca 3mes. samostatného chodenia kúpte PEDIPED GRIP N GO - 2.level topánok, podrážka je už tvrdšia, nie je taká ohybná, sú ťažšie, dieťatko potrebuje viac svalov v nohách aby takéto topánky unieslo, takže sa s tým neponáhľajte, a nechajte mu dostatok času aby dozrelo na také topánky.....
V tejto kategórii je aj veľa iných kvalitných značiek ale cenovo a kvalitovo mňa vyjde lacnejšie nakupovat priamo z netu USA www.pediped.com z casti SALE - kupujem polroka vopred a topánky sú za super výpredajové ceny. Vždy sa spojíme 3 mamičky, lebo pri kúpe 3párov neplatíme poštovné.... Kto sa chce pridať, tak mi napíšte 🙂, ďalší nákup budeme robiť zrejme v septembri 🙂.

4. PAPUČKY NA DOMA
- na papučky nie som ochotná investovať viac než 15 Eur, takže som si vyhľadala lacné ale kvalitné - ortopedické papučky - vyrábajú poľské značky ako KORNECKI alebo RENBUT. Renbut sú o trochu krajšie dizajnovo 🙂, nie také gýčové, nemám rada rozprávkové postavičky na topánkach :-P

zbozujem pedipedky topanocky, Gregor ich tiez nosi od mala...

4. júl 2013

Super albumik 🙂 S vacsinou suhlasim, az na to, ze nase pediped orginals sa na dlazbe dost smykali. Prekvapilo ma, ze odpurcas protetiku a pediped zaroven, v mojom vninami su to 2 protipoly- nikdy som ale protetiku v rukach nedrzala, takze len z toho, co som o nich citala a pocula. A este, pre mna su papucky rovnako dolezite ako topanky, casovo ma obute papucky snad este viac ako topanocky.

4. júl 2013

Úplne súhlasím! Pridala by som, ze zn. Superfit ma tiez výborné topánky v ktorých sa našej malej chodí veľmi dobre.

4. júl 2013

Inac super ukazka, ako sa da dievcatko krasne obliect aj bez kvapky ruzovej 🙂

4. júl 2013

@pallacinka vies co ja o protetike moc neviem 😀, dala som to len ako priklad, je to SK vyroba, drzala som ich v rukach su velmi tvrde.... ale myslim ze su zvnutra tiez kvalitne.... co si o nich citala? rada sa poucim.... a hore tu znacku teda vymazem 😀.... Ja som to dala asi skor ilustracne, ze vsetky maminy na SK poznaju len Protetiku, no pre mna su drahe a teda tvrdsie nez pediped, preto kupujem pediped... napis co o nich vies viac.... diky za info.
PEDIPED ORIGINALS - si mala zrejme ten starsi model - tie sa skutocne smykali, ale pozri si tuto foto:
https://www.modrykonik.sk/fotoblog/katarina6/al...
toto su podrazky Originals teraz! su gumene, vrubkovane a absolutne sa nesmykaju! ale viem ze robili pred nedavnom take smyklave a este sa aj niekde predavaju...... na nete pediped ale myslim ze uz vobec taku podrazku ako si mala ty nenajdes!

4. júl 2013

@babuum ano o Superfit som tiez pocula chvaly 🙂 len som este nedrzala v rukach, tak neviem opisat svoje dojmy.... ale skusime aj tie raz kupit 🙂. Kupujes odniekial z vypredaja za dobru cenu superfit?

4. júl 2013

@katarina6 tiez si myslim ze si tam zabudla dat superfit, to su definitivne najlepsie topanky, splnaju vsetko, kupovala som uz rozne znacky, ale je ocividne ze malemu sa v nich najlepsie chodi a sam si ich vybera ze tie si chce obut. Papucky Rembut su super, tie mame tiez radi a este aj Befado su dost dobre, velmi lahke a vzdusne a aj ked vypadaju mohutne su velmi flexibilne

4. júl 2013

@katarina6 S tym smykanim mas pravdu, mali sme len starsie tipy- super, ze to poriesili, aj napriek tomu sme ich velmi lubili 🙂 A pre mna tvrda topanka= nevhodna topanka, takze Protetika by u mna nepresla- aj ked asi vzdy lepsie ako topanky z HMka alebo od Cinana.

4. júl 2013

Aka hrubka sa mi podarila- typy samozrejme 🙂

4. júl 2013

Superfity sme mali aj my a boli fajn, tu su velmi popularne.

4. júl 2013

@pallacinka este dost dobre su aj topanky Richter, mne sa zda protetika tiez dost tvrda. Inak dobre vypadaju aj topanku Geox a Ecco, no oboje som pocula len chvaly ale este sme ich nemali

4. júl 2013

@mimikas Richter su tu rovnako oblubene, aj ked sme ich zatial nemali. Ecco mame tiez velmi radi, Geox som skusala objednat tiez no ma velmi zvlastne cislovanie. Uplna spicka v detskych topankach je ale Naturino, bohuzial, aj co sa ceny tyka. Este z tych dostupnejsich by som mozno vyzdvihla Elefanten.

4. júl 2013

@pallacinka Elefanden som este nevidela ale dobre vediet. Ja som skusala este D.D. Step, dost ich tu chvalili a su to zbytocne vyhodene peniaze, malemu som aj tak musela kupit nove topanky od Superfit. D.D. step su dost tazke a take masivne, maly mi normalne zacal captat tak museli ist prec

4. júl 2013

@mimikas Naozaj? Dobre vediet, tiez som tu o nich citala chvaly ale este som ziadne nevidela. Elefanten kupis v Deichmanne, ale tiez nie kazdy typ sa mi pacil, treba vyberat.

4. júl 2013

@pallacinka o tych D.D. Step, vnutro je super koza, naozaj vymakane, ale podraska guma, dost masivna a cela topanka okolo nohy je dost masivna a su dost siroke, moj maly ma fakt siroku a tucnucku nohu a aj tak su mu siroke

4. júl 2013

@mimikas Aha, taketo masivne topanocky moc ani ja nemusim. Mne sa inac aj pedipedky gripky zdaju prilis siroke, aspon pre nas by mohli byt o nieco uzsie, ale zas aspon vyhovuju tym, co maju sirsie nozky.

4. júl 2013

@mimikas
@pallacinka
No vidim ze sa tu stretli proficky na obuv! Baby, strasne moc DAKUJEM ZA DALSIE DOBRE TIPY! Elefanten som tiez kdesi videla, ale boli tusim strasne drahe, tak tie nekupujem...... o ECCO tiez kamoska strasne chvali ze su lahucke a super, na tie som uplne zabudla.... dam ich hore do komentu... este by som tam ceny rada rozpisala.... viete mi povedat cca ake su ceny tych ECCO / som videla tusim okolo 50 Eur, a tie SUPERFIT? diky za tipy! este mi tu hodte linky odkial objednavate z netu, alebo v BA kde je dobry vyber tychto znaciek aj ceny....

4. júl 2013

@katarina6 Superfit zacinaju od 28 eur za sandalku, cca 45-50 eur za celorocne.
Rucher je trosku lacnejsi ako superfit ale rozdiel je minimalny: Sandalky od 35 eur, celorocne od 42 Eur.
Ecco su uz drahsie musis radat aspon 55-60 Eur, Geox to iste.
ja kupujem vacsinou v obchode. Uzasny obchod v BA je obchod www.Beni,sk, predavacky su naozaj odbornicky a vedia co robia, vedia ako spravne zamerat nohu aby strih na ake chodidlo.

4. júl 2013

Chcela som napisat Richter (nie Rucher) 🙂

4. júl 2013

@mimikas perfektne! diky moc a este mi prosim vies napisat kto vyraba tie superfit aka krajina a aj ecco a rucher? to rucher som este nepocula.... co to je zac?
diky za tip na dobru obuv v BA 🙂

4. júl 2013

@mimikas aha, ok :D... nepoznam ani richter....

4. júl 2013

@katarina6 Richter aj Superfit su rakusania, Ecco neviem ale myslim ze Dani???

4. júl 2013

@katarina6 Ja sa az na takeho odbornika necitim- neporadim ohladom obchodov, ja vsetko nakupujem online za akciove ceny (z obchodu sme mali iba Ecco cizmicky za 70 Eur). Nosime iba par oblubenych znaciek, takze cislovanie viem odhadnut a nebojim sa objednavat 🙂

4. júl 2013

@pallacinka no ved aj ja kupujem z netu - daj linky!

4. júl 2013

@katarina6 Tak z tych mojich nemekcych je amazon.de a ebay.de najlepsi 🙂 Niekedy aj z Anglicka. A limango.de ti ale neposielaju mimo Nemecka a Rakuska.

4. júl 2013

@pallacinka skade objednavas? Porad

4. júl 2013

@katarina6 Este by som mozno ako info doplnila, ze pocas aspon prvych par rockov by sa topanocky nemali nosit naboso- casto tu vidim sandalky na bosych nozkach no vzhladom na veci, co topanky obsahuju (aj tie najkvalitnejsie), ponozka by nemala chybat.

4. júl 2013

@pallacinka a ake je postovne na sk? a mas konkretnych ludi od ktorych objednavas na amazon a ebay? ze su spolahlivy? posli konkretne linky. diky. 🙂

4. júl 2013

@mimikas Uz som napisala vyssie, vsetko ale nemecke.

4. júl 2013

@katarina6 Tak to nemam, postovne na SLovensko je rozne podla predajcov, je to naozaj individualne. A z ebay nemam nikoho, od koho by som objednavala pravidelne, vzdy od roznych, ale nespolahlivych tam uz tazko najdes.

4. júl 2013

@pallacinka nno vies co som malu raz dala do sandal na boso a otlacila sa az krvacala tak ja len s ponozkou... ale co take crocsy a boty do vody? mas dobre tipy na znacky?

4. júl 2013

@katarina6 Ja som to tiez parkrat skusila, ked bolo naozaj horuco, nastastie nas nic neotlacilo- ale ako som nedavno citala, ze tusim 15 roznych znaciek sandalok uplne prepadlo v teste toxinov, tak uz nemam chut to dalej skusat. V tom teste prave pisali, ze jediny sposob, ako sa otmu vyhnut, je obuvat ponozky. A do vody davam crocsy, ale iba original, lacnejsie verzie by som nekupovala.

4. júl 2013

@pallacinka a crocsy nemaju toxiny? ja som teraz malej kupila taku neznacku, ale vyzerali tak nejako dobre, za chvilu nahodim foto..... snad ked len parkrat k vode tak by to nemalo byt strasne.... ale mozno jej asi teda aj tie original crocsy kupime .... ☹... len su strasne drahe teda.....

4. júl 2013

@katarina6 No ja som snivala ako budem malej kupovat tie topanocky pediped, bola som s malou u ortopeda ked mala asi tak 14 mesacov este nechodila zacala len teraz ma 17 mesiacov, u ortopeda sme boli pre podozrenie ze bude mat ploche nozky, nakolko jej otec ma najhorsi stupen plochych noh 3x zoperovane, jednoducho ma uplne poklesnute kotniky a chodidlo rovne ako kacica. A ortoped nam povedal ze mala ma tiez tie kotniky upadnute, pytala som sa ci moze nosit tie topanocky pediped som mu ich opisala ake su uzasne a ake maju vyhody a on ma aj so sestrickou pomaly vysmiali ze co im to tam rozpravam, nakazal mi ze ked zacne mala chodit mam jej kupit pevne snurovacie topanky, aby boli tie kotniky spevnene. Tak to je nasa skusenost...

4. júl 2013

@bejami 😀DD, ale ved deti maju ploche nohy do 3rokov nie? moj muz ma tiez uplne ploche, mala ma tiez este, cakam ako sa to vyvinie dalej.... ja som ani u ortopeda s nou nebola.... to sa tak vazne ploche nohy riesia? Ujo ma tiez ploche nohy ako lata, a nic s tym nerobi..... preco sa to musi riesit, a ako? Co znamena spevnene kotniky? akoze vyvyseny kotnik? vyvyseny kotnik pomaha detom aby neboli ploche nohy? a to ako? ved noha je plocha zospodu nie? nerozumiem tomu vobec..... vysvetli mi to nejako viac, rada sa poucim.... mozno tych nasich SK ortopedov by zasa vysmiali ti svetovi ortopedi - v usa, europe..... kazdy mal ine skripta ked studoval medicinu.... a pochybujem ze tie slovenske sa casto obnovuju ako inde vo svete.....

4. júl 2013

@bejami aha teraz citam ze si pisala poklesnute kotniky.... a to ako zistim ci ma mala poklesnute kotniky? ja som si ani nic take nevsimala este :-O

4. júl 2013

No my sme isli na ortopedicke, lebo si to vsimla setricka na rehabilitacnom, cvicili sme vojtovu metodu lebo sa mala nevedela pretocit z chrbta na brusko. Neviem ten stav tak dobre opisat, jednoduche ona je aj dost baculata a ortoped povedal ze jej aj ta vaha tlaci na kotniky. Ja som z toho tiez jelen nemam to s kym porovnat, myslim dieta v jej veku ze ako maju vyzerat normalne a ako vyzeraju jej nozky.

4. júl 2013

joj super, všetky značky co mám vyhliadnuté sú od vás schválené 🙂
Inak @katarina6 @bejami Bohužiaľ ešte stále nie je jednotný prístup lekárov vo svete, ale ani v rámci SR. Čo sme sami učili v škole bolo, že klenba sa vytvorí činnosťou svalov, a mala by sa vytvoriť do 3 rokov. S tým vyvýšeným kotníkom je jediný problém, ze ťažko sa v nich lezie, co veľa deti robí napriek tomu, ze uz chodia.

4. júl 2013

@katarina6 Ja som pochopila ze jej mam kupit boty take daco ako kanady co bude pevne drzat tie kotniky aby neupadali.

4. júl 2013

@babuum 😀D no ja nie som specialista, ale ako vidis zapojili sa tu mamicky co maju viac skusenosti s viac znackami, takze vdaka nim som rozsirila prehlad a vypisala hore 🙂.....
Ak sa klenba tvori cinnostou svalou, je blbost tu nohu uzatvarat do kotnikovych topanok.... svaly sa tvoria ked sa decko moze volne pohybovat.....
lezenie myslis ake? ze sa im tazko lezie po stvornozky, alebo sa tazko lezie ked lezu na preliezky do hora?

4. júl 2013

@bejami no ja neviem, ja by som to konzultovala este s dalsimi odbornikmi, mne to priprada prilis nasilne.....mozno nejake mamicky maju rovnaky problem, skus tu dajst tvoj problem niekde do fora a vyjadria sa ti.... mozno daju kontakty na inych ortopedov.....

4. júl 2013

@katarina6 som myslela stvornozkovanie, zvýšený kotnik topánky je v ceste

4. júl 2013

@bejami Ja musim s tvojim ortopedom suhlasit, pevny clenok je rovnako dolezity ako ohybna podrazka- a ten pediped originals naozaj nemaju. My sme ich prestali nosit akonahle mala urobila viac ako par krockov okolo nabytku, lebo velmi rychlo ich vysmatlala do strany. V tomto su idealne Naturino, maju vyvyseny clenok a podrazku, ktora imituje chodzu po piesku- to najzdravsie, co pre nozky moze byt.

4. júl 2013

@katarina6 Neviem, ci crocsy maju toxiny, tie netestovali, ale je podla mna vzdy vacsie sanca, ze lacnejsie kopi budu na tom horsie. Crocsy sa daju inac lacno kupit priamo u nich na stranke, tie co mame my stali vzdy okolo 12 Eur.

4. júl 2013

@pallacinka no ja uz fakt neviem, co sa stane ak take topanky mala nebude nosit? my sme teraz nahodou jedni take kupili 😀, lebo babka zabudla malej zobrat boty, tak sme v obchode kupovali a mali len taketo co sa mi pacili Garvalin - spanielska znacka, zajtra ich nafotim.... tak teraz nosi clenkove 😀 ale to fakt len nahodou 😀...

4. júl 2013

@katarina6 Myslim, ze sa nestane nic- Garvalinky su super, aspon tie, co sme mali a mame my 🙂

4. júl 2013

@katarina6
@pallacinka ja sa domnievam, ze pediped a topanocky podobne tejto znacky urcite prospesne su pre zdrave nozky, no ak je nejaky problem alebo predpoklad na extremne ploche nozky tak asi treba nosit tie klasicke kotnikove... mne mala este nejak extra nechodi len, nedavno sa zacala sama pustat, tak doteraz nosila topanocky kornecki, teraz som jej kupila tieto http://www.mimibazar.sk/foto.php?id=14220703&tab=0 a na jesen uz bude porebovat fakt dajake super kanady🙂)) lebo pojdeme k ortopedovi na kontrolu. Po dome sa pohybuje stvornozkovanim aj chodenim tak je bosa. Dufam ze sa jej zatial nejak nezdeformovala noha....

4. júl 2013

@pallacinka strasne su pekne tie Garvalin co som tam uvidela a kupila ich malej 🙂, fotky som nahodila 🙂.....
@bejami a preco ked je predpoklad na ploche nohy musi byt vysoky clenok topanok? aky to ma suvis s plochou nohou? som myslela ze staci ked bude ortopedicka vlozka s tym vystupenym kopcekom a to pomoze aby noha nebola plocha.... a co aj ked bude plocha noha? moj muz ma ploche nohy, aj moj ujo a nic s tym nerobia :-P....

4. júl 2013

@bejami Tak ak je geneticka predispozicia na plochu nohu tak topankami sa uz asi velmi pomoct neda, aspon taky mam pocit. Ale zasa ak je nozka zdrava tak nevhodnymi topankami sa da toho vela pokazit. Najzdravsie je nechat deti chodit naboso po piesku, kamienkoch, trave- skratka nerovnom povrchu- na tom sa asi zhodnu vsetci 🙂

4. júl 2013

@katarina6 Su krasne 🙂 Aj nase vsetky agathy su garvalinky, agatha im iba robi design. A ten clenok je dolezity, pri plochych nohach je spadnuty, takze to zdaleka nie je len o podrazke.

4. júl 2013

@katarina6
@pallacinka No je viac stupnov plochej nohy je priecne aj sikmo, je tam tych odchylok viac. Ja sa chcem hlavne vyhnut tomu aby nebola operovana ako moj muz tri krat:( a mava dodones velke bolesti noh, dokonca sa mu robia take vyrastky ktore mu zrejme za par rokov budu musiet znova vyoperovat, lebo by uz asi ani nevladal chodit od bolesti... Lenze jemu dost neskoro zistili ze ma ploche nohy, asi az ked mal 13 rokov a zacinajuce bolesti v oblasti clenkov.. Potom ho operovali, potom mal nosti ortoped. vlozky ktore ho vsak strasne tlacili a nechcel ich nosit... Urcite sa spravnymi topankami, masazami a behanim naboso daju ploche nohy skorigovat.

4. júl 2013

@katarina6 tu je to pekne vysvetlene a aj dopad na zdravie ked mas tu plochu nohu moj muz ma 3.stupen plochosti, je to ten najhorsi.

4. júl 2013

@bejami aha, tak to asi moj muz aj ujo maju nejaky prvy stupen plochosti lebo nehovorili ze by ich nieco bolelo...... no to mas teda fakt smutne s tvojim muzom.... ach to je dost zle :-OOO....... ach jaj.... tak teda asi musis davat na malu pozor, sledovat to.... ja ani neviem co mam sledovat..... ja teda ploche nohy nemam, mala ma ploche, ale tak do 3r. maju vsetky deti ploche to sa casom meni... tak to nemam ani ako sledovat teraz..... asi neskor....... Kazdopadne bud. tyzden idem k ortopedovi, kvoli sebe, bola som na masazi, a maser tam bol taky pomaly ako doktor vsetko mi tam medicinsky vysvetlil co vsetko mam zle na chrbte a ze mam ist k ortopedovi a zacat cvicit! :-O lebo budem mat strasne bolesti, tak sa spytam aj na malu, pojde s nami....

4. júl 2013

@katarina6 No my mame hlavne stareho ortopeda, ktory ani nevie co su pedipedky🙂 tak fakt neviem ked len tento je na cely nas okres. Mozno neskor vyhladam nejakeho sukromnika ortopeda, mladeho s novymi poznatkami co by nam aj vedel poradit...

4. júl 2013

@bejami inak zaujimave ze hned zamietne topanky a ani ich nevidel, ci si mu doniesla obrazok tych pedipediek?
ale tak fakt treba este aspon dva nazory dalsich odbornikov.....

4. júl 2013

@katarina6 no ved v tomto sa nazory odbornikov velmi lisa, jendi su za topanky makke, pruzne druhi su za pevne snurovacie... tazko povedat ktory nazor je ten naj, moj muz nosil kdejake smatlaky tenisky a teda sa mu ta noha velmi zle vyvinula tak neviem no hadam za par rokov veda postupi dopredu a bude sa plochost nohy lepsie odstranit a korigovat.

5. júl 2013

@katarina6 este by si mohla pridat aj topanky Primigi,sutalianske, velmi kvalitne,makke, flexibilne a lahke,cena ako Richter a Superfita su naozaj pekne,Richter v tomto zaostava,oni maju este taky starsi design.
Inak jasne zalezi aj od sirky nohy:
Superfit si hlavne pre uzke nohy a nohy trosku sirsie
Richter su aj pre sirsie aj uzsie ale zalezi od modelu, vacsinou sa daju velmi odbre prisposobit ale ich design je dost zastaraly, teraz mame od nichsandalky a veru su ako 50 rocne (ake velmi kvalitne)
Primigi-su vyslovene pre siroke nohy, na tych sedia uzasne,
Geox su skor na uzsie chodidla
Inak ten nazor na clenkove topanky, kazdy ma na toiny nazor, vo vseobecnosti by sme si ale mali vsimat chodzu deti zo zadu a hlavne postavenie clenkov,clenok bymal byt rovnomerne nad patov,nebal by vbacat cani trosku do vnutra.
Dieta by tiez nemalo spickovat alebo vtacat chodidla do vnutra.
Podlamna je vyber spravnychtopanok dolezity,prikladom je aj mojmuz ktory dost spickuje hlavne vdaka nespravnym topankam a tomu ze ako dieta nosil len tenisky

5. júl 2013

@mimikas no moj muz tiez spickuje, ale vobec to neriesi.... :-P... aj nohy ma ploche.... tak neviem....
Primigi poznam, teda stretla som sa s nimi ked som kupovala nahodou tie Garvalin dcerke, ano su fakt pekne a spickove ale teda poriadne drahe tiez okolo 50 Eur... a teda nepacil sa mi od nich ziadny model... tie Garvalin sa mi viac pacili.....
ale diky za postrehy, skusim to hore este upravit do textu a napisat tam tie popisy.....
Tipy na linky - kde kupujes Primigi za dobru cenu?

5. júl 2013

@katarina6 jakupujem len vtom kamennom obchode,moj maly ma strasne tucnucku a siroku nohu takze nikdy neviem co mu sadne, ja radsej vyskusam a zaplatim o 5 eur viac

5. júl 2013

super albumík,pekne zhrnuté🙂 a naprostý súhlas.Moja dcérka mala prvé topánočky pediped a naturino členkové,striedali sme aj aj a doma chodila bosá.Skúsili sme capačkové aj robeez,shoshoes,seekeirun,liliputi.Neskôr podrážkové garvalin biomecanics,naturino,geox,ecco,pediped flex,keen.Pre mna naj sú naturino, žial na sk sa už predajna zrušila a ecco.Pre mna je kvalita topánok velmi doležitá,na topanočkách nešetrím,môj manžel má plochú nohu tak som sa bála ,aby aj malá nezdedila.Sem tam neodolám next topánočkám,ale tie len pár krát obut na parádu,rozhodne to nie sú kvalitné topánky.Protetika som kúpila raz a hned aj posunula,otrasné tažké topánky,to rovno zasadrovat môžem nožičku.Papučky nenosíme,doma je vždy bosá🙂

15. júl 2013

@julianna78 @julianna78 Nooo... ty si toho uz poskusala! 🙂 ano aj tu este pallacinka spominala ze tie Naturino su NAJ, len su teda poriadne drahe! tie kde kupujes? ostatne znacky ani nepoznam robeez, shoshoes, seekeirun, biomecanics, keen, vedela by si mi este aspon jednou vetou opisat tvoje pocity o kazdej tejto znacke? v com sa ti pacili, ake su, ake su ceny, kde sa daju najvyhodnejsie kupit.... pre aku kategoriu deti su vhodne..... ci na uplne 3kroky, alebo ked uz dieta vie samostatne chodit, atd, atd.... dopisala by som to hore do popisu..... lebo ja sama skusenosti s tymito znackami nemam...... diky! 🙂

16. júl 2013

ahoj🙂Naturino som kupovala v auparku , predajna už je zrušená a aj ich net stránka topanocky.sk.Cenovo boli okolo 60-80eur,ale mávali dobré akcie.
Capačky,ked ešte dietatko strieda lezenie a chôdzu sme mali robeez,pediped originals,liliputi-najviac sa mi páčili pediped mali hrubšiu podrážku mohla si v nich dcérka aj vonku pochodit,robeez a liliputi mali tenkú podrážku z brúsenej kože,za mna škoda penazí stačia protišmykové ponožky🙂 Cenovo 20-30eur
Topánočky na prvé kroky s mäkkou gumennou podrážkou sme mali robeez,see kai run a shooshoos-najviac my sadli robeez a see kai run,shoshoos boli dcérke široké.Cenovo najdrahšie boli robeez 50eur,see kai run je dobrá volba za prijatelnú cenu cca 25eur.
Ked už dcérka začala stabilne chodit dokúpila som topánky s pevným vedením členku naturino,to už boli klasika topánočky s pevnou podrážkou celokoženné,mekulinké ohnutelné jednou rukou cena 80eur.Tieto topánky som jej striedala s vyššie spomenutými.
Ked už sme prešli na klasické topánky nosili sme garvalin biomecanics 70eur-kvalitné topánky maximálna spokojnost,,geox-mne nesadli ,zvláštné číslovanie a za tú cenu kúpim radšej ecco,romagnoli čižmičky v zlave 50eur-kvalitné,bola som spokojná,naturino a ecco sú moje oblúbené značky-maximálna spokojnost.Ecco light sú najlahšie topánočky aké sme mali,ohnutelné jednou rukou nosíme od čísla 22. Kupujem v bratislave majú predajnu avion,eurovea,aupark a mávajú zlavy aj teraz je už letný výpredaj🙂
Robeez,garvalin,romagnoli som kupovala v eurovei v litlle foot predajni.Pediped sa už teraz dá objednat priamo,shooshoos a liliputi som mala z liliputi.sk a see kei run z dupidup.eu
Ešte na leto k vode nosíme crocsy,ale kupujem len originál a keen sandálky vhodné aj do vody-maximálna spokojnost najlepšie sandálky k vode alebo na ihrisko,nezničitelné🙂 kupovala som ich cez mall.sk cenovo cca 40eur v akcii
A máme aj tenisky adidas,nike🙂 tu však vždy vyberám model, tak aby sa dala ohnút podrážka jednou rukou .

16. júl 2013

@julianna78 fuuu.... dakujem za vycerpavujucu odpoved! 🙂 co sa tyka toho posledneho nike a adidas, som este nenasla topanky ktore by sa dali ohnut, a nie su ani ortopedicke zvnutra, vobec sa mi nepacia..... ake presne si ty kupila?

16. júl 2013

@katarina6 moja dcérka začala tenisky nosit v 2rokoch aj to len,ked jazdila na odrážadle,teraz ich nosí na bicyklovanie.V sandálkach sa bicyklovat nemôže a 80eurové topánky jej tiež nedám okopat na bicykel🙂Máme podobné týmto len fialové http://www.mimibazar.sk/foto.php?id=16558539&tab=4 a ešte tieto http://www.adidas.com/us/product/kids-running-c...
Dajú sa ohnút jednou rukou,sú lahunké a mierne tvarované vo vnútrajšku, sú to tenisky na behanie.

16. júl 2013

@julianna78 aha,no pozriem.... no to je pravda ze na odrazadlo sa okopu, ale tak ja mam pediped tenisky za 30 Eur, v Sale, a tie nosi normalne k hocicomu, nie len na odrazadlo.....takze pozeram cenu tych Adidas, tak to sa mi uz viac oplatia tie Pediped tenisky aj vyjdu lacnejsie a su kvalitnejsie, ortopedicke.....🙂

16. júl 2013

Pediped tenisky som ešte nemala. Momentálne máme jedny pediped flex poltopánky,ale nie sú až také dobré ako ecco,grip n go boli lepšie,ale za polovičnú cenu sú fajn🙂 Ja hlavne u pedipediek nikdy neviem aké číslo mám objednat,radšej malej topánku skúsim priamo v obchode.

16. júl 2013

@julianna78 taketo teraz mame grip n go tenisky:
http://www.pediped.com/Products/Grip-n-Go-br-Ha...
a tie flex sa ti zdaju tvrde?
tie moje maju aj flex:
http://www.pediped.com/Products/Flex-br-Hayden-...
Spravnu velkost pedipediek budes vediet lahko, staci si toto vytlacit, postavis malu na to a budes vediet presne 🙂
http://www.pediped.com/Files/content/sizing/Ret...
ja viem ze pediped su vzdy vacsie tzn. 25 je ako na Sk 26 atd.... ale vzdy sa riadim podla cm odmeram malej chodidlo, resp. topanky ktore momentalne nosi kolkko maju cm, a ze budem potrebovat o 1cm vacsie... a tu je tabulka na to pozeram SIZING JAPAN - to je kolko cm je vnutorna dlzka:
http://www.pediped.com/sizing.aspx
to je vsetko, nic zlozite 😉.
Ecco su ano lepsie, pocula som uz o nich chvaly, ale zatial strasne drahe, ked bude mala vacsia a uz budu aj pediped okolo 50 Eur tie vacsie topanky tak budem aj ecco kupovat ak bude podobna cena......

16. júl 2013

Tie tenisky vyzerajú super🙂 Noo a číslovanie nie vždy sedí tak ako oni píšu,tie flex sú napríklad 28 ale zodpovedajú 27ke.Nie sú zlé tie poltopánky čo máme,ale ani som z nich neodpadla,trošku sú široké,moja malá má úzku nožičku,plnú sumu by som však za ne nedala.
Ecco máva dobré akcie aj letný aj zimný výpredaj,mne sa podarilo ecca už aj za 20eur kúpit🙂 Minule mali napríklad akciu jedny kúpiš a druhé máš za polovicu.Teraz sme boli v sobotu v ba tiež už začali výpredaje a malej som kúpila poltopánky aj sandále a vyšli jedny na 40eur a ak si mám vybrat tak radšej ecco ako pediped. Len neviem čo stojí na detskej topánke 80eur🙂

16. júl 2013

@julianna78 ale ved ti vravim ze Pediped su vacsie nez ako cisluju u nas, tzn. u nich 25 a u nas 26, preto som ti poslala to Sizing, tam je uplne presne napisane EU 25, a dole JAPAN 15.5 cm - takze vies ze vnut. dlzka vel. 25 ma 15.5cm, a to si predsa uz odmeras u malej kolko ma chodidlo teraz a kupis vacsie..... 🙂
a to v BA tie Ecco vypredaje byvaju? v Eurovei, Auparku? no to by som brala za 20 eur boty 🙂 no skusim kuknut 🙂. tie Keen sandalky su pekne, len teda, ja radsej malej kupujem elegantne sandalky, ma vela saticiek, a sportove jej kupim tenisky cele, aby aj do dazda mala keby bolo mokro.... a nechce sa mi este kupovat aj sportove sandalky.

16. júl 2013

@katarina6 japan sizing neudáva vnútornú dlžku vložky,ale dlžku nožičky na ktorú je určená.Pri 28ke je podla japan sizingu dlžka 17cm a vnútorná dlžka topánočky je 18cm.Topánky o 1cm väčšia je ok,ale niekedy je to až 1,5cm a to už napríklad pri poltopánkach alebo sandálkach je podla mna vela.
Ecco je aj v auparku,eurovei aj v avione všade majú zlavy.

17. júl 2013

@julianna78 to vazne? ja sa podla toho Japan sizing riadim, a vzdy mi to pripadalo presne....ok pozriem tie ecco 🙂 diky

17. júl 2013

@katarina6 prosim ta, v clanku odporucas ortopedicke papucky na doma? Je to pre dieta lepsie nez kozene capacky? Snszim sa obuvat mslehi barefootovo. Preto sa pytam 🙂

17. jún 2015

@marissasa no moja ma uz skoro 4 roky ta starsia a na nu capacky nie su v takej velkosti 🙂. Samozrejme capacky su naj! 🙂 pokial je take cislo ako potrebujes! 🙂. Dcerka ma strasne dlhe chodidla a pre nu teda capacky uz nemali jej velkost velmi skoro...

17. jún 2015