1 / 1

    Ja to ale stale nechapem..o kolko sa znizuje pri prijme nad tych 2400? 🤔

    Včera o 04:47

    Tak super, sme na nule. Už aspoň viem, že nižšie už nepôjdem. Gratulujem

    Včera o 04:52

    Zeny prosim vas ta suma v hrubom sa ráta príjem na domácnosť ci príjem jedného rodiča ktorý pobera daňový bonus.

    Včera o 04:53

    cele na hlavu cim viac odvedies tym menej dostanes. celkom proti logike.

    Včera o 04:59

    Otras. Otras. Ani nemám čo k tomu iné.

    Včera o 05:01

    @ibrunova rovnako.

    Včera o 05:01

    @llela takto pisu:
    Nárok bude klesať pre rodičov s príjmom nad 2480 eur. Ľudia zarábajúci nad 3632 eur už nebudú mať nárok na daňový bonus.

    Včera o 05:04

    @llela boli by uz uplni hajzli ,ak by dali na domscnost. Teraz si uplatnil ten rodic,ktory mal vyssiu vyplatu. Teraz by to malo byt, ze si uplatny ten s nizsou vyplatou....ale kto vie

    Včera o 05:05

    @timing dalo sa to aj spocitat, v pripade, ze mali obaja rodicia nizsiu mzdu. Bolo avizovane, ze to bude len do konca roka 2024

    Včera o 05:08

    @opica_skorica ved to ze je to nejako pre mna nepochoptelne. Dúfajme ze na rodiča, uplatňovala by som si ja teda. Len človek nikdy nevie ako je to myslene

    Včera o 05:08

    Pomôže to tej vrstve obyvateľstva, ktorá tiež maká, pracuje, odvadza dane, no nezarobi toľko...vsetci vieme, ze je to velka cast obyvqtelstva-predavacky, uradnici, upratovacky, ludia pracujuci vo vyrobe. Tiez sa namakaju a snad netreba vysvetlovat, ze nemozu byt vsetci riaditelia, manazeri ci podnikatelia. Niekto musi pracpvat aj na tychto menej zarabajucich poziciach...Idem proti sebe, pretože zrejme budeme mat aj my nulový bonus. Tie deti z chudobn.pomerov nemôžu za to, že ich rodicia maju prácu, kde toľko nezarobia. Tak sa nepohorsujte. Rovnako, ako ste sa nepohorsocali, ze dobre zarábajúci dostávajú väčší daň.bonus. za mna to bola debilina, ťahali za kratší koniec rodiny, ktore ten daň.bonus potrebovali viac ako tie, kde je príjem 3-4tis a viac. Trosku budme solidarnejsi k tym, co to potrebujú viac ako my.

    Včera o 05:31

    No čo sa týka nás na východe, čo bežne máme v čistom 600e-700e mesačne výplatu a bonus 70e na dieťa, tak si prilepšíme....
    Už sa kolegyne a kámošky tešia, že to bude aspoň o trošku lepšie po finančnej stránke.
    Pri našich platoch 140e/dieťa nikto nemal.Tu je to nastavené tak ,,nebudeš makať za minimálku?Tak nezavadzaj.Iný bude" Nezamestnanosť je tu tak vysoká...

    Včera o 05:33

    @blondiee83 veľmi pekne napísané. V podstate súhlasím. Ja sa rozčuľujem najmä nad tým, že deti nad 18 nedostanú nič. Predsa majú rovnaké, ak nie aj väčšie náklady ako taký prvák na ZŠ napríklad. Ale, s ostatným môžem súhlasiť. My budeme mat po novom db 0, no veľa iným ľuďom pomôže.

    Včera o 05:33

    Takze ja 0 .. som rada ze to, ze makam, v 50 sa vzdelavam, chodim na skolenia a kurzy bude prinosom nie pre moju rodinu, ale pre tych co si z nizkeho platu kupia cuco, cigy a ich 9 deti ani netusi co je to kruzidlo… fakt diky ficovolici, nic ine si ani neviem povedat

    Včera o 05:35

    @puklica13 oni si čučo a cigi kupujú zo soc dávok nie z platu....

    Včera o 05:36

    @blondiee83 doteraz tu bolo kopec otazok, ze ci uz prisli pridavky, rodicak a zrazu je tu velka zakladna s vysokym prijmom.

    Včera o 05:38

    @bybaa1 tam to veru mohli vymysliet v tom zmysle, ze ak brigaduje, berie si bonus ono a ak nie, tak rodicia. Podporit tych pracovitych.

    Včera o 05:39

    @martinkatinka myslím, že práve tým, čo mesačne čakajú na tieto dávky to pomôže najviac. A v podstate je to v poriadku.

    Včera o 05:42

    @martinkatinka súhlasím. Áno. Motivovať ich. Samozrejme, sú deti, ktoré nestíhajú, nedá sa im. Sú aj také, kt. si radi privyrobia mini lane na svoju réžiu. Čiže,ako píšeš, mohli im pomôcť. Žiaľ,nestalo sa.

    Včera o 05:43

    @blondiee83 ...súhlasím.
    Doteraz tu všetky nadávali,že matky,čo majú malý plat nemajú nárok na tak vysoký DB ako tie,čo majú vysoký plat.Rozculovali sa,že veď nízkopríjmovi tie peniaze potrebujú viac,ako nenazrani prachaci.
    Teraz to otočili tak,že väčší DB budú dostávať ti,čo zarábajú menej a ti,čo zarábajú viac budú dostávať nižší DB.
    A zrazu tu všetky,ktoré doteraz fnukali,že zarábajú malo zarábajú 3600 € .Zaujímavé.

    Včera o 05:45

    @bybaa1 to ano, len doteraz som mala pocit, ze tu nie je tolko dobre zarabajucich... Budme uprimne... Tu je to systemovo nanic.... Nie len jedna konkretna davka...

    Včera o 05:45

    @martinkatinka áno, cele by bolo fajn to prekopat.

    Včera o 05:49

    V tejto chvili este nie je jasne ci sa bude ratat prijem rodica jednotlivo, alebo sa budu spocitavat.
    A uprimne ja s tym nesuhlasim, moje dieta ma byt potrestane za to, ze sa snazim a makam a viac zarobim? Za ruku na srdce my mame ak vydavky, hypoteky a ine poplatky celkom niekde inde ako v inycgboblastiach a to sa uz nezohladnuje....profitovat budu ti, kori nedobia, robia nizke uvazly, eventualbe nepriznavaju prijem

    Včera o 05:50

    @puklica13 asi ťažko tí čo kupuju čučo vacsinou nepracuju ,takze nemaju ani daňový bonus

    Včera o 05:50

    @doriiis my mame väčší príjem. Nie ja, ja som MD, pred MD nebol tiež cez 3000. Manžel však áno. Nikdy som nevyplakavala, nikdy som neriešila, kedy príde md 😂🙈píšem ako ja. To,že pre teba je nepochopitelne,že niekto zarobí nad 3600 eur neznamená,že to tak predsa nie je 🙂

    Včera o 05:51

    @karina1313 tym chces povedat, ze ti, co zarabaju menej sa nesnazia? Pretoze to nie je pravda. Aj vzdelani ludia mozu mat pracu, kde zarobia menej. Proste vezmu co je, pretoze ako bolo spomenute, nie vsetci mozu byt manazeri a riaditelia. Casto krat su na lepsich poziciach ludia po znamosti, nie preto, ze by sa snazili, ci by boli viac vzdelani....

    Včera o 05:53

    @bybaa1 ...skús si môj komentár prečítať ešte raz,pochopiť písaný text a potom skús ešte raz.

    Včera o 05:53

    @blondiee83 suhlasim na druhu stranu viem, ze sa da prilepsit. Moja mama je upratovacka a vzdy mala druhy aj treti prijem ak bolo treba a vdaka tomu ma aj velmi pekny dochodok. Po dalsie kolko tych ludi ma realne viac lebo na papieri minimalka a raz tolko aj viac na ruku. Neocakavam, ze stat ma suplovat rodica, ale ked vidim kolko odvadzam, kolko zamestnavatel, kde do prcic su tie peniaze. Ten danovy bonus bol take setrenie, ano vybrali sme my synovi ten sport, ale kedze klub ti neda ani ponozku tak sme mu celu vystroj napr.financovali z toho. Na dceru, kedze ma 15 to dost pocitime, ale tak toto sa vedelo uz dost davno,ze to raz skonci. Ale mam pocit, ze v tejto krajine sa oplati viac natrcat ruky ako pracovat. Toto bol taky motivacny bonus uz aj k tak pomaly najvyssim odvodom v Europe a aj napriek tomu tu idu zvysovat DPH a zdanovat velke firmy, ktore najviac zamestnavaju ludi. Ti nemaju problem zbalit kufre niekam do Indie. A nakoniec to tiez zaplati obcan vo finalnej podobe sluzby alebo vyrobku.

    Včera o 05:53

    @dooscoby tak peniaze z odvodov nejdu iba do danoveho bonusu... To na margo, ze sa pytas, ze kde su tie peniaze....

    Včera o 05:55

    @karina1313 čo maš stále s tým ,,makám"? Ty si už niekedy videla ako sa namakajú ľudia niekde vo výrobe? Alebo zamestnanci v nemocnici či v nejakom soc.zariadení? Veď po smene ledva stoja na nohách....

    Včera o 05:56

    Vsetci velmi dobre vieme, ze tu nejde o ziadnu solidarnost, ale bohapuste zderstvo mafianskou luzou smerohlasns mafie, ktora ide zodrat strednu vrstvu NEUMERNYM danovym zatazenim a odvodmi, ktore okamzite rozkradne pre svojich ludi... o nejake nizkoprijmove rodiny im nejde, pisat o solidarnosti je odporne pokrytecke... nizkoprijmovym to okamzite a v ovela vyssej miere vezmu na vysokych cenach potravin, sluzieb, takze sa im neoplati ani pracovat, len natahovat ruku k statu... prepustat sa budu prave ti najchudobnejsi, pretoze podnikatelia zamestnavajuci ludi su neumerne a nespravodlivo zatazeni odvodmi, "podnikatelia" so schrankovymi firmami, z rodu nasich ludi, v si budu akurat uplatnovat vratly DPH a okradat o nich poctivych ludi. Tak je to nastavene a tak je to vymyslene...

    Včera o 05:56

    @blondiee83 absolutne s tebou nesuhlasim. My sme sa tiez namakali na VŠ, robili sme si doktoraty, doplnujuce vzdelavania, kurzy, aby sme zarabali ako zarabame. Vies, tiez sme mohli chodit po senkoch, alebo diskotekach, ale tento zivotny standard, pre ktory sme sa rozhodli nas stal kopec usilia. A teraz defakto nase peniaze pojdu ludom ktori sa uspokoja s nizsim socialnym standardom. Nie je to vobec logicke, prave naopak. Je to absolutne proti akejkolvek zakladnej logike. Dava to feedback bud povalac a my ti za to zaplatime 🤷‍♀️

    Včera o 05:57

    @bazarocka30 aky povalac? V case, ked si bola ty na vysokej, uz niektori tie dane odvadzali, aby si mohla studovat..

    Včera o 05:59

    @bazarocka30 presnee taaak!

    Včera o 05:59

    @bazarocka30 ...tak skús povedať takej sestričke v nemocnici,alebo učiteľke,že je povalac.Lebo aj ona študovala VS ako ty.A predsa zarábajú 800 € v čistom.

    Včera o 06:00

    @martinkatinka absolutne ma to nezaujima. Ja pracujem na seba a svoje dieta. Cele studium som si zaplatila sama. Nevidim dovod aby mi nejaka mafianska luza siahala na moje peniaze a posuvala ich ludom ktori zarabaju stvrtinu z toho co ja 😡

    Včera o 06:01

    @doriiis nehovorim ze sestricka ci ucitelka su povalacky, ale rozhodli sa pee toto povolanie. Kazdy mame na vyber. Pokojne nech pracuju tam kde zarobia ak nie su spokojne, tak ako ja 🤷‍♀️ stazovat sa to je take easy…

    Včera o 06:02

    @bazarocka30 ale aj ti ludia pracuju a snazia sa... Tak potom teda neodvadzaj 🤷 ale nechod ani po cestach a nevyuzivaj nic, do coho stat vraza tie dane a odvody...

    Včera o 06:02

    @bazarocka30 a to je najhorsie, ze oni fakt tie peniaze ani realne nedostanu... proste ich okamzite budu musiet odovzdat inde... teda rovnica je jasna- vyssie zarabajucim ukradnu, menej zarabajucim okamzite vezmu a vsetko si to rozdelia na proviziach statnych zakazok..

    Včera o 06:04

    @bazarocka30 ...však ale aj ty sa stazujes.🤷🏻‍♀️Robíš to isté,načo nadávaš.
    Bez tvojej práce možno ľudia prežijú,ale bez sestier a učiteľov nie.🤷🏻‍♀️

    Včera o 06:04

    @karina1313 Tí, ktorí nerobia, predsa bonus nedostávajú, či?

    Včera o 06:05

    @blondiee83 nesuhlasim s tebou.

    Včera o 06:06

    Ženy, ak správne rozumiem, ak bude syn na škole v 3.rocniku, bude mať 18 rokov, už nedostanem nič?

    Včera o 06:08

    Vsetky, co sa tu vytesujete, ako to bude teraz super solidarne.. tuto je to krasne vysvetlene priamo od otca socialnej demokracie...

    https://www.youtube.com/watch?v=20G5Rl5AFs4
    Včera o 06:09

    @sante81 presne tak.

    Včera o 06:09

    Treba sa na to pozrieť aj z iného uhla, teraz začne znova prekvitat čierna práca, veď mi stačí polovičný úväzok a zoberiem vyšší bonus, štát možno príde o viac peňazí na odvodoch akoby vyplatil na bonuse

    Včera o 06:13

    @sante81 ja mám také dve 🙈

    Včera o 06:14

    @doriiis ja sa stazujem na to ze tato mafianska vlada chce z mojich penazi dorovnat socialny standard ludom ktori zarabaju malo. Tiez na to, ze mi chce tato vlada siahnut na peniaze ktore si setrim na dochodok. Je ti na tom nieco nepochopitelne? Asi sa fakt oplati viac mat ucnovku a bez namahy prist k bonusom a priplatkom a pod… no zo svojho im Ficko neda vsak? Zoberie strednej verstve. Ja s tym rozhodne ok nie som a tebe to zjavne vyhovuje, ktovie preco 🤔 ze by…?

    Včera o 06:14

    @bazarocka30 ...žeby čo? Žeby tu nezhadzujem nizkoprijmovych ľudí,že sú flakaci,nevzdelani blbci?A nepovysujem sa nad nich? No nie,to nerobím.Narozdiel od teba,čo si ideš svoje,že tebe,len teba a ty,ty a ty

    Včera o 06:17

    @lahela ano, toto je dalsi aspekt- rozvoj ciernej prace. Kde sa bude dat, budu zarabat minimalku- zvysok na ruku... Korupcia bude len tak prekvitat.. Vraciame sa do 90 rokov, balkanske krajiny nas uz v ekonomickych ukazovateloch predbehli... A co vymyslia dalej, ked o rok zistia, ze sa to zneuziva a v konecnom dosledku sa vydavky navysili? No len dalsie dane a odvody pre tych, co sa snazia v tejto kraiine fungovat poctivo.

    Včera o 06:18

    @doriiis myslim, ze to je aj zbytocne vysvetlovat. Ono vyssi prijem a vzdelanie naozaj nezarucuje, ze je clovek aj inteligentny....

    Včera o 06:19

    @martinkatinka ....a že nie je sebecky blb.

    Včera o 06:22

    hranica 2480 nie je zas taký malý plat, aby sa tu hovorilo o nejakých flákačoch a povaľačoch

    Včera o 06:22

    @mamamoni
    @martinkatinka tym chcen povedat, ze vsetci msju rovnske mozbosti, ako aj bolo vyssie sponenute, ja mam fajn prijem, ale nepamatam si dobu kedy by som k hlavnej praci nemala vedlajsiu napriklad. Tiez by som radsej priska domov po odrobeni a mala veget, ale za to ze nenatahujem ruky, necakam os statu mam byt znevyhodneba, hm? Poznam xy ludi co nepriznavaju prijem. Poznam xy ludi co sa nesnaxia a proste nerobia, na co?

    Včera o 06:25

    Baby takto to bolo za Hranola ešte pred kovidom kto mal nad. 2500 brutto cca tak mal vyššie dane

    Včera o 06:25

    @blondiee83 nikto neberie tym, co su na tom horsie a ver, ze kazdy jeden by bol rad, keby aj oni vzdy dostali viac, ale nie na ukor tych, co cely zivot na sebe makaju, vynalozili nemalo penazi na vzdelanie a pod... je to proste nefer a to sa neda popriet nijakym sposobom. Ono zas netreba prekrucat, ze my, ktorych sa to dotklo, nechceme dopriat tym, co su v inej zivotnej situacii a robit z nas debilov, co zavidia ludom s nizsim prijmom..... Vsetko toto zas vedie len k tomu, ze ako krajina cuvame. Vsetko sa zas bude robit na cierno, same odrby, spinavosti, kazdy bude len spekulovat...

    Včera o 06:25

    @bebe1087 presne

    Včera o 06:26

    @blondiee83 absolútne s tebou nesuhlasim. Zarábam viac, ale naše vydaje sú ďaleko vyššie. Ja chcem tiež dopriať deckam to najlepšie, nech sa raz majú v živote dobre. Platíme jazykovú školu, športové krúžky. Decká sú šikovné, ale obávam sa, či na to všetko o chvíľu budeme mat. Ku tomu hypotéka, poplatky ďaleko vyššie v škole ako majú známi ktori žijú na dedine. Toto sú také argumenty, že mi dvíha tlak nehnevaj sa.

    Včera o 06:27

    @doriiis no hlavne ze vy ste tu inteligentne nesebecke a solidarne. Proste ste uzasne. Pokojte klamte samy seba dievcata 🤗 a suchajte nohami dalej a poberajte bonusy z nasich penazi.. praci zdar 🫡 sudruzky

    Včera o 06:28

    @bazarocka30 neberiem bonusy z tvojich penazi. Ja pracujem, tiez odvadzam do systemu... Ver mi, ze keby mi dali vyssi plat, beriem ho pokojne bez bonusov. No niekto musi robit aj tu predavacku 😉

    Včera o 06:31

    @bazarocka30 ....tvoje komentáre sú len tvoja vizitka.Nikoho iného.Co komentar,to urážka a zhadzovanie.Aby ti raz nejaká nízkopríjmova flakacka nemusela život zachrániť,deti naučiť a zadok poutierat🤷🏻‍♀️

    Včera o 06:32

    @martinkatinka cim menej zarobis, tym menej odvadzas, ale dostanes viac. Jasne, ze by si brala viac aj bez bonusov. Bola by si bud na tom istom alebo lepsie. Keby to malo vyjst menej, isto by sa ti to nepacilo.... My budeme len horsie. Aj viac odvedieme, aj menej dostaneme. Ono celkovo by to tu malo byt inak nastavene, nie taketo selekcie. Uz platy by mali byt inde, nie sa tu potom hrat ma danove bonusy a pod. Im len vyhovuje toto rozdelovanie, to je ten hlavny problem, nie to, ze niekto dostane viac ako ja..

    Včera o 06:44

    @blondiee83
    Nesuhlasim s Tebou,ale ze vobec. Pamatam si ze ty si ta,ktora volila to co mame teraz vo vlade.
    S muzom sme sa namakali aby sme boli tam kde sme, setrili,odopierali si. Mame vyssiu hypoteku, vyssie naklady a aj ked zarabame viac ako 3000€ uz sme milionari?
    Ja som pre seba a svoju rodinu chcela viac, vyberala som si tske živobytie,aby som sa mala dobre,aj ked sen bol iny,ale ten by ma neuživil na slvensku. Tak dakujem pekne,ze clovek co zataba viac ( nie 10 000 ako poslanci) uz je mega bohati a nema narok na nič.

    Včera o 06:55

    @llela toto sa ešte nevie.

    Včera o 06:55

    @martinkatinka
    @doriiis zaujímavé je, že vy dve máte dokonalý prehľad o všetkých užívateľoch.. ktorých je podľa modrého koňa 600tis mesačne..
    Nuž, ono to asi nebude tá istá skupina ludi - ti, ktori riešia, kedy príde rodičak a ti, ktori teraz konštatuju, že bonus skončil, však áno...

    Včera o 06:58

    @beronsche ....politiku a nadávanie na ňu tu riešia tie isté dokola.

    Včera o 07:00

    @mapa úplne súhlasím!!

    Včera o 07:01

    @doriiis politiku možno áno..
    Ale si si istá, že tie, čo riešili DB ako nízkopríjmové rodiny, riešia teraz DB ako "vysoko príjmové"?

    Včera o 07:05

    @andreakotesova dám krk na to, že sa bude posudzovať rodina. Nie len jeden rodič..
    Kravu treba dojit, kým to ide.. však áno..

    Včera o 07:07

    @beronsche ...som si istá.Len hľadaj na ploche diskusie k tomu.

    Včera o 07:09

    @blondiee83 čudujem sa, keď sa niekto čuduje, že pri mzde vyššej než 3632, čo je cez 2637 v čistom, daňový bonus nebude.
    Koľko ľudí a prioritne žien na Slovensku iba sníva o čistej mzde 2637.

    Včera o 07:12

    @doriiis nuz sa vyjadrujeme k sucasnemu stavu. Mozme, ci nam to chces zakazat po vzore vodcu?! A rozmyslam, preco ma ista skupina obyvatelstva potrebu klamat samych seba a vymyslat absolutne neobhajitelne teorie o tom, ako to vsetko dobre napreduje. Argumenty a fakty ziadne, alebo postavene na vode a klamstve. Falosna slusnost a solidarnost. Kazdym dnom sa tu na SVK zije horsie! Ludia zacinaju chapat, ze sa neoplati snazit, pretoze aj tak im zlodejska luza pri moci vsetko vezme. Toto ti vyhovuje?

    Včera o 07:15

    @opica_skorica ....to je jedna vec.
    A druhá vec nad ktorou sa zamýšľam je,že ako niektorí žili pred daňovým bonusom? Keďže DB je vec pár posledných rokov,predtým ja neviem jak zili.Ci vôbec žili.

    Včera o 07:17

    @doriiis z huby do ruky😳🫣🤣 a este im bolo treba dat internet do ruky, nech su siahodlhe diskusne prispevky. Idem off☺️ pekny dnik😁

    Včera o 07:19

    @mamamoni tvoje kolegyne a kamosky sa bohuzial tesia zbytocne, lebo tie peniaze naviac zaplatia inde, v konecnom dosledku budu mat menej....rovnako ani tie vybrane potraviny nebudu lacnejsie znizenim dph - vstupy na ich vyrobu budu drahsie...

    Včera o 07:20

    @mapa ....a jak inak si predstavuješ solidaritu? Ako tak,že ti,čo na to majú pomáhajú tým,čo na to nemajú?
    Aj ja pomáham tým,čo majú dotáciu na zvýšenú splátku hypotéky.Sama ju čerpať nikdy nebudem.No je to fér? No nie je.A nadávam ti na nich,že sú to luzri,čo nabrali hypotéky?

    Včera o 07:21

    @doriiis nemám záujem dohladavat konkrétne osoby. Aj v príspevkoch sa viac sústredím na obsah, ako autora..

    Včera o 07:21

    @bybaa1 áno jasne, s tým súhlasím tiež...

    Včera o 07:23

    @doriiis príspevok na hypotéku je úplný nonsens..
    Ale takto sa naháňajú voliči..
    Lebo hypo na hranici zvladnutelnosti, či dokonca tesne za ňou, si vezme iba určitý typ osobnosti. Často je to ten typ, čo sa nechá opiť rozkom a zvolil nám túto vládu..

    Včera o 07:24

    @beronsche ...neviem,nemám prehľad o tom,ktorá volebná základna ma aké % čerpania hypotek.Ja len poukazujem nato,že aj toto je nefér voči nám napr.co ju čerpať nikdy nebudeme.A tak poďme teraz nadávať na ľudí,čo pobrali hypotéky,že su tak blbi a chudobní,že nevedia zarobiť na dom.🤷🏻‍♀️
    A takto nadavajme všetci na všetkých a budeme sa tu točiť v kolecku nadávok a nenávisti.

    Včera o 07:28

    @doriiis nie, nadávať na ľudí nie.
    Ale kritika vlády, ta predsa na mieste je. Alebo si myslíš opak?

    Včera o 07:33

    @beronsche ....no to síce môžeme,ale zas sa aj v prípade podpory splátok hypoték aj teraz sa vláda rozhodla pomôcť istej skupine ľudí.Niekedy je to malá skupina,inokedy väčšia.
    Vždy bude jedna skupina,ktorá niečo získa a druhá stratí.
    Je to blbosť a priláka to hlasy.Napriek tomu nenadávam,lebo ja na rozdiel od nich nemusím tŕpnuť nad každým listom z banky,že o koľko mi zvýšia hypo.Vsetko na svete má svoje dve strany

    Včera o 07:39

    Nizkoprijmovi sa tesia ze budu mat viac, no zabudli na to ze vyssie DPH im to zoberie inde, cize budu aj tak v minuse..a ti co zarabaju lepsie budu v minuse este viac ako teraz. Cize super, mozeme byt 'spokojni'

    Včera o 07:40

    @bazarocka30 k tvojmu komentu..Mam Vs, 2x maturitu a robim pre tento nas krasny stat,cize tabulkovy plat nizsi ako min.mzda. nie som ziadny blbec ani flakac. Nikdy som DB nemala v plnej vyske a aj teraz ho budem mat nizsi ako som mala. Nehadz vsetkych ludi do jedneho vreca,ze sme povalaci a neviem co. Ak mas prijem cez 2500 euz,myslim si,ze bez DB prezijete. Ako je tu stale spominane na MK- nemala si si robit deti ked na to nemas, ci ..stat sa nebude starat o tvoje deti. Ja mat plat xez 2000 eur,skacem od radosti po plafon a drzim usta. A nie sa stazujem a zavidim chudobe.

    Včera o 07:45

    @timing neviem odkial mas tuto informaciu, ale vyvediem ta z omylu (nerpbim to casto, lebo mi je uplne jedno, ci si ludia o mne myslia, ze som ficovolic, koltebovolic -ale nie som ani jedno. Akurqt su mnohe z vas natoľko zaslepene a jednoduché, ze stačí napísať par podpornych príspevkov ku ktorejkoľvek polit. strane, dat par lajkov (chore, ze niekto sleduje, kam davam lajky) a už z neho urobíte jej voliča. No, typicky modrý konik.

    A samozrejme, mate absolútne právo so mnou nesúhlasiť, rešpektujem to, akurát mi je to uplne jedno.
    Z niektorých (nie konkr.teba) tu ide tolka neznášanlivosť a povyseneckost, ze ešte aj Simkovicova by sa mohla od nich učiť (a ze ona je v tom topka) .

    Včera o 07:50

    @doriiis áno, to máš pravdu, že na rozdiel od nich, netrpnem nad každým listom z banky.
    A vieš prečo? Pretoze napriek tomu, že by som veľmi chcela pozemok aspoň 1500m2 a dom s galériou, vedela som, že je nezmysel sa sialene zadlžiť a tak mám pozemok o menej ako polovičnej výmere a dom bez galérie..
    A aj hypo polovicnu, ako keby si nerozumné staviam vzdušné zámky..
    A keby som nemala ani na to, idem do 2i bytu..
    Toto u mnohých zlyhalo..
    A stat teraz hasi nedostatok súdnosti a finančnej gramotnosti..
    A to ani nehovorím o to, aké nesystémové riešenie to je.
    V podstate my ani nemáme nejaké systémové riešenia v sociálnej oblasti.
    A ešte horko-prehorko zaplaceme.
    Lebo henti populisticki bastardi pri moci, si plnia vrecka, vyciciavaju stat a pracujúcu vrstvu, soc.vlabej vrstve, ktorá veľmi často ani nie je schopná kritického rozmýšľania a rozmýšľania v súvislostiach , hodí nejaké tie omrvinky a problémy neriešia..
    Napr. Romska otázka je už teraz palcovým problémom, ale to riešiť nikto nebude. A) lebo výsledky vidieť za 1volebne obdobie nebude a najmä B) prišli by o obrovskú voličsku základňu..

    Včera o 07:52

    Aj ja pridám názor, ktorý tu ešte neodznel. Hlavne pre tie s vysokým príjmom. Som zvedavá na vaše reakcie. Nehanbite sa.
    Máte vyšší príjem, makáte, urobili ste pre to niečo, aby vaša rodina mala vyšší štandard. A teraz budete nahnevané, že prídete o DB - veď vy viete zabezpečiť ten vyšší štandard, predsa! Nepotrebujete "almužnu" pri vašom príjme. Jaaaj, ale asi vás v tých školách chabo naučili ekonomickému zmýšľaniu. Lebo by ste asi nemali tie vysoké hypotéky. Predsa vyskakujem do takej výšky, na akú mám! Nie zobrať si hypo +150 000 (aj to je u niektorých s vyšším príjmom asi smiešna suma), a potom bedákať pri zvyšovaní všetkého. Aj keď mi tetuška v banke povie, že napr. s mojím príjmom si môžem vziať 194 000, nie som predsa sprostá, však? Vezmem si len takú výšku, ktorú viem, čím skôr splatiť (cca 5-7 rokov). Aby som sa najväčšej záťaže rýchlo zbavila, nie? Či preto, že mám vyšší príjem, je normálne mať dom/byt v hodnote cca 200 000-300 000? Ak by som mala mať s vyšším príjmom za cca 5 rokov v mojom vlastníctve LEN jednoizbák, tak predsa je to lepšie ako mať vysokú hypo na 30 rokov? Či len ja tak rozmýšľam? Vlastne to sa netreba naučiť v tých školách, na to stačí sedliacky rozum.

    V dnešnej dobe je normálne, že ľudia budú ťahať za kratší koniec (najviac tí, ktorí viac zarábajú - veď tie dlhy štátov predsa sami nezmiznú - aj keď ani takéto opatrenia tomu nepomôžu, už máme všetci 2 dierky v nose vyvŕtané). Nepopulárne kroky však budú pribúdať. Ale žienky, toto je len začiatok, počkajte ešte, k čomu to všetko smeruje. Potom tento DB bude len nezaujímavá spomienka.

    Včera o 07:53

    @beronsche až teraz, trochu si ma predbehla s rovnakým nazorom

    Včera o 07:54

    @blondiee83 ...aj ja som Ficovolic,aj keď nie som Ficovolic.😃 MK a jeho hviezdy maju vlastnú logiku na všetko.🤷🏻‍♀️

    Včera o 07:54

    @beronsche ....to hlavne treba učiť tuto nadštandardne zarábajúce,ktoré majú veľké výdavky.Ja,čo zarobím ostáva doma.

    Včera o 07:58

    @nikanemo ....presne.Ja v živote nezoberiem nič,čo neviem splatiť do 8 mich rokov.
    Ale tak vidíš,tu si radšej ženy zoberú na 40 000 hypotéku na 15 rokov a založia dom,lebo ušetria za splátku na hypo oproti splátke na spotrebaku 70 €.🫣
    Logika,matika a zdravý rozum tu nič.Hlavne že majú VS

    Včera o 08:01

    @doriiis To asi nie 40 000, to možno aj v tomto prípade by bolo "fajn" (môže sa podariť takú sumu rýchlo splatiť, pri nejakom šťastí). Problém sú tie horibilné sumy na 30 rokov. Ale každý si je strojcom svojho šťastia.

    Včera o 08:05

    @nikanemo ....ja uz som tu videla aj to,že bolo poradené.Ze na 40 000 nech si zoberie hypo,lebo vyjdú lepšie splátky ako pri spotrebaku.🤷🏻‍♀️

    Včera o 08:06

    zbytocne sa hadame, dohadujeme a ukazujeme argumentujeme, kazdy sa prikryvat ma tym na co ma. nic nezmenime, oni si aj tak len menia miesta pri koryte. ako take svine.

    Včera o 08:07

    @nikanemo tak napríklad my s manželom mame obaja vyššie príjmy, makali sme na sebe aj makáme a DB bola taká čerešnička na torte, nie almužna. Hypo ale nemame, tak teraz si ako kopnes? A ano vadí mi, že zrejme prideme o DB.

    Včera o 08:10

    @aurora33 ale pre vas to je almuzna,ked mate platy a este obaja kolko 4000 +spolu? Co je pri takej sume 280 eur,nic. Drobne. Tu ide stale o to, bohaty chce vzdy viac a viac a na chudobneho aj hajzel spadne. A potom ze preco tu mame tolko samovrazd. Preco asi.

    Včera o 08:17

    @nikanemo trosku to mas pomylene. Nik nevravi, ze sa nam zruti svet... alebo ze nam to bude chybat. Ale mne je jasne, ze citanie s porozumenim robi dost velky problem. Tebe teda staci zivot, ze budes makat o dusu a makala si aj na skole a pod., ale vyjdes len tak tak? To mi prave nechceme . Mne je jedno, aka je vyska DB, mne ide o princip. My uz viac odvadzame a aj budeme odvadzat viac. Napriklad co sa tyka nas. Mame maly domcek, minimalne naklady, ale nechodim do prace a nesnazila som sa preto, aby ma este niekto pomaly za to osocoval, ze zarobim viac a mala by som sa este viac podelit. ... Poznam naopak ovela viac rodin s nizsim prijmom, ktore si nabrali velke hypoteky a prefinancuvavaju jedna radost, len aby si mohli kupit nove auto a pod... Potom kazda jedna rodina vyuzila predlzene rodicaky, otcov na materskej, ocr kazdu chvilu, aj cez koronu, kolke ostali doma, ked im to stat zaplatil. Aj mne by zaplatil, neostala som doma, nespolieham sa na stat. A tak je to u vacsiny z nas, co rozmyslame inak. Ale proste je nefer siahat na to, kde uz sme viac odviedli.

    Včera o 08:21

    @aurora33 Je logické, že ti to vadí. Ale nepocítite to. Je iné, ak by rodina s vyšším príjmom kvôli tomu napr. musela zrušiť krúžky pre svoje deti, alebo by už zrazu nemali na dovolenku (lebo sú na to zvyknutí a robí im to život krajším, aj keď ani to nie sú veci pre život potrebné). Ale to sa asi nestane, predpokladám. Možno si len kúpia o pár vecí na oblečenie menej ako rodina alebo pôjdu menejkrát do reštaurácie. Ja si myslím, že prídu oveľa horšie casy - tieto časy budú považované za prepych.

    Včera o 08:21

    a este, mna sa to nedotyka zatial, mam o cosi menej momentalne, ako je hranica, ale proste ma stve, ze robia taketo selekcie. Ako som uz napisala, platy by sa mali robit inak, inak by mali byt nastavene pridavky, atd.nie akoze DB niekomu ocka zalepit.

    Včera o 08:24

    @bebe1087 Siahajú len na to, čo sami uznali nám dať. Čiže ty si robila všetko preto, aby ste mali aj bez štátu, štát dal - super, ale nejako si sa na to zafixovala, a teraz, keď chcú vziať, čo dali, tak je zle. Vráť sa na začiatok - len na seba sa spoľahnúť a štát si môže korunky prehadzovat ďalej.

    Včera o 08:25

    @blondiee83 ak si dobre spominam, sama si sa raz pochvalila, ze si volicka Republiky (takze mas pravdu, nie si ficovolicka, ani kotlebovolicka ale to tretie...) tieto internety su zradne, a k tomu ludia co si pamataju, nebezpecna kombinacia

    Včera o 08:27

    Ja som presvedčená, že príde doba, že tí, co makajú amajú teraz dostatok (stredná vrstva), tak pomaly vymizne. A nie preto, že sa prehupnú do nadštandardnej vrstvy. Takze áno, aj vy raz budete vychádzať len tak-tak (alebo až generácia nasich deti). Bud vďačná a užívaj si tento "blahobyt".

    Včera o 08:28

    Už som napísala všetko, ako to vidím ja, asi už nebudem reagovať. Idem makať 🙂. Pekný deň, žienky.

    Včera o 08:30

    @nikanemo citaj este raz. Mne je fuk DB. Ide mi o princip. "Sami uznali nam dat". Ach jaj.... Aj ked mne zle nie je a neznasam neustalych stazovatelov, ktory ostavaju len pri tom, ze sa stazuju, no je to nefer a nie len pri DB. .. zeny moje, odvadzajte kludne aj viac, ked ste take chapave voci statu. Chodte a Fickovi rovno do ruk zaneste. Kokos, "uzivaj si blahobyt" 😅 idem si uzivat teda 🤣

    Včera o 08:34

    @hopatko áno, boli časy, keď som volila jedneho konkretneho cloveka z Republiky. Nie je v mojom zvyku klamat ci zahmlievat a samozrejme sa za to ani nehanbim, v tom období som bola o jeho voľbe presvedcena. Akurát sa o tom az tak rada nebavim, pretože tu pokiaľ nevolis PS, ci vybraných z terajsej opozície, okamžite sa na teba dvihne vlna hejtu a osobnych nechutnych útokov plnych invektiv a na také debiliny ja svoj drahocenný čas mrhat nemienim.
    Samozrejme všetkým, ktorí majú za potreby pamätať si aj tieto moje komentáre a názory (baby, fakt ma precenujete, nechapem, prečo dávate mojim komentárom a hlasovaniu vo volbach až takú dôležitosť 😉 ) odkazujem, aby si nezabudli samozrejme spraviť printscreen, aby to niekedy o par rokov mohli samozrejme použiť a vykrikovať mi tu MOJE osobné rozhodnutia, koho voliť ci nevolit - mysliac si, ze tie ich sú niečo viac a samozrejme vždy správne... takze pozdravujem tie, ktoré hlcu každé moje slovo a všetko si zapamätajú 🙂

    Včera o 08:50

    @terina25 ale ja si peniaze vážim a keď si zratas 280 krát 12 tak urcite ti nevyjde almužna. Nevieš ake odvody plati môj manžel. Do systému veľké oveľa viac ako sa nám vráti na daňovom takže za mňa bolo urcite spravodlivejšie to čo bolo predtým ako teraz.

    Včera o 08:55

    @nikanemo no príde mi to nespravodlivé, ale čo už. Ako píšeš, príde aj horšie.

    Včera o 08:56

    @blondiee83 vazim si, ze sa k tomu priznavas. TVOJE osobne rozhodnutie volby uplne respektujem. Ale aby sme sa v tom zase nestratili...prave diskutujeme k politickej teme. Nazory ludi k danej teme dost suvisia s ich politickymi nazormi, preto som to konkretne spomenula. Vedieme tu, myslim si korektu polemiku k politickej teme. A mna uprimne zaujima, ako to vidia volici z kazdeho brehu. A zaujal ma aj tvoj nazor ako volicky Republiky, a ten respektujem. Prispevok vyssie si adresovala mne, avsak pises tam vseobecne o roznych ludoch. Zovseobecnovat je velmi jednoduche a nebezpecne.

    Včera o 09:04

    @aurora33 nikdy neboli a ani nebudu veci vo svete spravodlive.

    Včera o 09:06

    @terina25 súhlasim s tebou, ale je fajn občas na to poukazat. Lepšie ako to dusiť v sebe. Takže opakujem, aj keď s manželom zarábame slusne, aj tak som nikdy nebrala DB ako almužnu.

    Včera o 09:13

    Mňa by zaujímalo, či by bolo rovnako spravodlivé, keby rodinné prídavky tým čo zarábajú veľa zrušili, tým čo zarábajú málo znížili a tým bez zamestnania nechali 60eur na dieťa
    Poznám niekoľko nezamestnaných, čo majú sociálne výhody a pritom živia dve auta a lietajú po dovolenkách
    Treba si uvedomiť, že tento akože sociálny systém je absolútne demotivujuci žiť slušne

    Včera o 10:16

    @lahela presne

    Včera o 11:27

    @blondiee83 volim ludi a nie strany. Aby dany clovek bol odbornik v danej oblasti. V tom sa mi pacila ta uradnicka vlada a nie dosadeny niekoho kamarat, znamy, pretlaceny sused na rezort, o ktorom nema ani sancu. Potom kym sa zorientuje, ho odvolaju, dosadia ineho a nic sa neriesi len zameta pod koberec. Stav skolstvo, zdravotnictvo, dialnice a este nenajboze lebo vyslovi nazor ho po xy rokoch odvolaju hoci ma skusenosti a je z fachu.

    Včera o 11:43

    A ľudia začnú ešte viac kradnúť 🤔😢

    Včera o 11:53

    Necitala som komentare vyssie, ale teda patrime ( moj manzel, ja som na RD) k tym, co o danovy bonus pridu, ale teda ako milionari si neprideme. Len taka moja uvaha.... Trojclenna rodina, manzel zaraba, zena na RD, jedno dieta, hruba mzda povedzme 2100 eur ( co je 700 eur na osobu v rodine, ked si to zoberiene matematicky). Takato rodina narok na bonus mat bude. A potom rodina, 2 rodicia, 4 deti, zena na RD a muz zaraba 4000 v hrubom ( na osobu teda ani nie 700 eur). Tato rodina na bonus uz narok mat nebude. Tu nikto nepozera, ze kolko deti z toho platu zije. Deti v takejto rodine nemaju narok na prilepsenie ( " netreba im kruzky, oblecenie....), lebo ich otec zarobi " vela".

    Včera o 12:11

    ....aaaale.... co sme si zvolili to mame 😁

    Včera o 13:33

    @bazarocka30 odhliadnuc od témy - toľko arogancie a pohŕdania sa len tak nevidí…. Keby sa tie ženy dobrovoľne nerozhodli pre tuto pracu nemal by nás kto ošetrovať, učiť naše deti…. Bez tých pre teba podradnych prac by si nemala ráno chrumkave pečivo, ci čerstvé mlieko.
    A len pre info aby sa nemuselo rýpať, na mna nikto nerobí, a po novom pridem o bonus nie kvôli výške platu ale že zrušili db nad 18 rokov. No, nesťažuujem sa.
    Mám VŠ robím v sociálnej oblasti kde sú tie mzdy ozaj na chvoste, ale rovnako ako učiteľky, či sestričky to robím preto, že ma práca bavi a napĺňa. A takéto názory “nadčloveka” ktorý si vidí sotva po koniec nosa ma vedia vytočiť.
    Treba mat trochu úcty a pokory….

    Včera o 16:39
    Včera o 16:45

    @pomoni ja skutocne neviem kde si toto vsetko vycitala ale ok to uz tu je na MK take bezne robit vlastne nicim nepodlozene zavery 🤭 uber z emocii a precitaj si este raz. ja nimi nepohrdam ani nikde nic take nepisem, napisala som svoj nazor. Ak sa ti nepaci, nech sa paci.. preskoc a debatuj s inymi.. ja som na teba nereagovala a ani nebudem tieto komentare riesit, kedze su to skreslene a vyfabulovane reci nezodpovedajuce tomu co som myslela a pisala. Kto chcel.. pochopil kto nie pise taketo veci.
    Paaa

    Včera o 16:49

    @mapa ale ved buducim treba volicom zalepit oci😉

    Včera o 18:20

    @avanka tieto sumy su zvacsa uvadzane v hrubom. V cistom si ma clovek vypocitat sám alebo pomocou netu.

    Včera o 18:39

    Co ak ja zarábam 4000 mesačne a momentálne si uplatňujem daňový bonus. Manželka zarobí 1500. Môže si honod nového roka uplatňovať ona v plnej výške? Alebo sa bude nejako priemerovat príjem manželov?

    Dnes o 05:29

    @dooscoby hmmm, druhý aj tretí príjem? To si neviem predstaviť. Odpracovala jednu zmenu 8 hodín, prišla domov osprchovať sa a išla do druhej 8 hodinovej práce, prišla spať, znova utekala minimálne na 4 hodiny a 4 jej ostalo na spanie? No neviem, či sa dá takto žiť. Podľa mňa si zaslúži každé dieťa rovnakú sumu, bez rozdielu výšky platu rodiča.

    Dnes o 06:46

    @margotka17 su aj prace ako upratovanie kancelarii, bytovych domoch na uvazok 2-3 hodiny povedzme od 17tej do 19tej. Alebo ako nebolo to extra platene upratovat predajnu drogerie, to mala tak na 1.5 hodinky za 100€ mesacne.

    Dnes o 06:54