1 / 1

    Práve som to čítala a teda fakt veľmi veľmi smutné. Doteraz som nejak neprepocitavala nás príjem na členov rodiny a som vlastne v šoku, ako je to málo ☹ naozaj máme menej ako napr svokrovci, čo sú na dôchodku. A to zarábame obaja slušne, nie minimálny.

    11. okt 2024

    tak prvý prípad je veľmi pekný plat, manželka môže ísť do práce predsa...ja poznám lepší
    manželka má 888 eur v hrubom, muž 1000 eur v hrubom, majú dve deti nad 18 rokov čo študujú....daňový bonus nedostanú žiadny, ani stravu, ani internát........, áháá majú si nájsť brigádu....
    áno tie ospevované brigády a čo dospelí čo sa chce zamestnať.... a radšej vezmú dôchodcu na brigádu.... alebo si má otvoriť živnosť...😖
    ....také bežné zo života.....aj takto žiaľ niekto zarába....

    11. okt 2024

    @brendaa mňa by zaujímalo, koľko z tých, ktorí posielajú deti iných na brigády, sami počas štúdia na strednej brigádovali...nie cez prázdniny, ale počas normálneho školského roka...

    11. okt 2024

    Ináč, to je OK, že muž sa ide zodrať v doch robotách aby mohla byť žena doma? On je kedy s deťmi?

    11. okt 2024

    @brendaa presneee, práve som to šla písať. Aj náš prípad.

    11. okt 2024

    Nie kazdy dochodca ma taky dochodok, mnohi maju o dost menej, vysluhovi dochodcovia maju fochodok zas ovela vyssi, aj vyse 1000€.
    Uz tento rok vdaka Fico vlade davame do 2.piliera menej, buduci rok pravdepodobne siahne i na ten zvysok. Hlavna vec, ze ide robit projektovu studiu tusim za 70tis€ v Modre - pamatna tabula, kde Stur skocil cez jarok a postrelil sa. 🤦‍♀️

    11. okt 2024

    @emily76 mňa tieto rady, nech ide dieťa na brigádu neskutočne iritujú. Prečo? Prečo má dieťa študent brigádovať, ak chce nové tenisky či bundu. Do kelu to je rola rodičov, aby dieťaťu zabezpečili možnosť chodiť do školy, obliecť ho, odstravovať ho. Lenže tu na koníku sa nenosí názor, že je potrebné si robiť toľko detí, koľko človek dokáže uživiť. Zvlášť ak pod pojmom uživiť znamená nechať ich študovať, dopriať im výlet, tábor. Niektoré sa tu idú priam predháňať, ako sú ich deti šťastné, že môžu nosiť topánky po troch súrodencoch a ako majú detstvo plné zážitkov aj bez výletov a jazera, lebo aj doma sa dajú robiť zážitky.

    11. okt 2024

    A to ešte doplním, že sa nepočíta, že taká bežná rodina s deťmi má obvykle hypotéku, takže to nie je ani toľko - terajší dôchodcovia mali byty pridelené toto nepoznajú a kopa z nich už poberá dôchodky viac rokov ako kedy odrobila a nie, nie je to o závisti je to o tom, že niečo je proste zle... a na naše dôchodky týmto tempom za 5-10 rokov proste jednoducho už nebude....

    11. okt 2024

    mz rodinz s viacerymi detmi, konkretne nasa rodina so styrmi skolakmi sa tomu "VELMI" tesime. Tento prijem je pre nas obdobnz, ako by rodina s malymi detmi v pocte klasickych 1-2, mala cca 1754 eur v cistom.

    11. okt 2024

    @belllinka buď má mať dve roboty alebo má ísť do zahraničia. Hlavne, že donesie domov peniaze. Sa tu ženy tvária, ako to vlastne robí pre rodinu. Akurát že ich vôbec netrápi, že deti nevyrastajú s otcom, hoci by mohli.

    11. okt 2024

    @karina1313 inak na tom sa minule muz pohadal so svojom mamou, svokra mu urazena zlozila telefon...snazila sa ho presvedcit aka je ona chudera so svokrom, lebo maju prijem iba 1200 eur v cistom dokopy. Muz jej povedal, ze ona sa ma velmi dobre, lebo tolko na hlavu mz ako pracujuca rodina nemame, a ze im uz nerastu nohy, nesplacaju dlhy, nepotrebuju mesacniky do skoly, nedochadzaju autom do prace, neplatia kruzky, skolske vydavky atd.

    11. okt 2024

    *dospelý

    11. okt 2024

    @negymama čo na to povedať môj svokor berie 14 rokov k veľmi slušnému dôchodku ešte slušný plat pracovné miesto nezmyselné plat super, svokra tiež minimálne priemerný dôchodok nikdy nemali hypotéku nič proste 3 prijmy + teda trinásty dôchodok, rodičovský dôchodok a ešte berú miesto aj ľuďom čo musia živiť rodiny :( a teda samozrejme, že jediným vnúčatám nekúpia ani cukrík som zvedavá na čo i to je.... a pre tie ktoré by chceli rýpať opakujem nie je to o závisti

    11. okt 2024

    @melanta vela ludi si zial nevie preratat na koľko deti mam, ci viem všetko zabezpecit, aj im nasporit, zaplatit studia, a do života aj pomoct na nejaky štart, tak potom maju taky nazor. Lebo mat deticky a byt doma a starat sa o ne nie je pupok sveta.

    11. okt 2024

    @melanta áno rodicia sa majú o deti postarať, ale v tvojom ponímaní by každá slovenka mala odrodit max 1 dieťa....lebo veď veštkyne sme není, čo všetko budúcnosť môže priniesť.....druhá strana mince je že štát má mať záujem na tom aby sa deti rodili, lebo je to potrebné pre kolobeh ekonomiky. Kto bude platiť odvody a dane keď husakove deti budú dôchodkovat? Migranti?? Daňový bonus nastaveny matovicom bol správny.

    11. okt 2024

    @karina1313 toto ma irituje asi najviac, tie byty co pokupili a podostavali za 15000sk a niektore ich vnucata teraz predavaju za 250 000€, nepoznaju to, co je to mat uver

    11. okt 2024

    @melanta
    @belllinka a vás to prečo irituje?
    Niekde robia obaja, niekde jeden…
    Niekde maju 5 deti, niekde jedno…

    To,ako to maju ini nastavené nemusí predsa vyhovovať vám, ale im!

    11. okt 2024

    @brendaa na toto su vzdy jednoznacne odpovede, deti brigadovat a rodicia mali na sebe makat aby mali lepsie platy tak nech sa neztazuju ze zarobia malo.
    Ale ano, vela dochodcov rado place, ze maju malo. Pritom naozaj pri prepocte na osobu maju viac ako rodiny s detmi.

    11. okt 2024

    @dennissa16 prečo ma to irituje? Pretože mi je ľúto stredoškoláka, ktorý ak chce nové tenisky, musí ísť na brigádu.

    11. okt 2024

    @melanta ale prispevok autorky nehovori o neschopnosti rodin uzivit viac deti... a ze na to pytaju od statu...
    ale o tom ze hranica pre dan. bonus je nastavena nespravodlivo pre pripadz viacpocetnych rodin.
    mnoho viacpocetne rodiny si preto zadovazia viac deti , lebo ich VEDIA uzvit zvysenych prijmom /viem sokujuca info/. Stat v tomto pripade ich zvyseny prijem povazuje za luxus a nie za opravnene prijmy ku zvysenym vydavkom na vacsiu rodinu...a tento "luxus" tresta odobratim dan. bonusu. Na ktory maju narok rodiny s mensimi prijmami...ale s podobnym prijmom na hlavu alebo aj vyssim.
    Proste sa nezohladnuju prijmy na osobu, ale absolutne prijmy rodiny.

    11. okt 2024

    @rikarika nie, nemám názor, že každá má mať len jedno dieťa. A súhlasím, nie sme všetkyne. Ale ak majú rodičia obaja nízke vzdelanie bez maturity a neovládajú žiadne remeslo, tak človek nepotrebuje byť veštec, aby vedel, že nebudú mať prácu s príjmom, s ktorým uživia veľa detí. A paradoxne, čím menej vzdelaní ľudia, tým viac detí. A to akt nie je v poriadku.

    11. okt 2024

    @melanta ale niekde robí 1 rodič a dieta ma ďalších 5 súrodencov a ešte aj 4 pary Nike tenisiek…

    11. okt 2024

    @negymama ale ja som nereagovala na príspevok autorky. Ja som predsa odpovedala na jednu z reakcií.

    11. okt 2024

    @dennissa16 tak si netreba urobiť 5 detí, ak nemám vzdelanie na to, aby som ich dokázala uživiť.

    11. okt 2024

    @melanta ale počiatočný príspevok o tomto vôbec nie je ale presne naopak.

    11. okt 2024

    Daňový bonus je z daní rodičov. A tí ich platia, preto by mali daňový bonus dostať. Mohli stanoviť max výšku bonusu a nie príjmu. Deti nemajú čo brigádovať počas školského roka. Potrestaní sú v tomto prípade vzdelanejší rodičia s vyššou výplatou.

    11. okt 2024

    @melanta 3632eur v hrubom asi nezarába človek so základným vzdelaním....i keď na MK možno aj áno....s ironiou

    11. okt 2024

    Znovu sa xy ludi zamestna na cierno za minimalku, aby im vysiel najvyssi danovy bonus. Co po tom, ze niekto kto takto nevie vybabrat so statom dostane pomaly nulu nehovoriac kolko strati stat na daniach a odvodoch. Mne na dceru od buduceho roka vychadza 50 danovy a kedze nema dotaciu na stravu v skole som v uvodzovkach v minuse. Stat by mal podporovat rodiny, ale ja dako ani nechcem, aby tu dcera ostala studovat a pracovat. A dochodku sa ani nedozijem, budeme robit do 70. A ked som pocula, ze chcu vyclenit 100mil pre nizkoprijmovych na energeticke dotacie, akoze to co uz je. Tak mne znizia danovy, zvysia energie, v podstate nemam narok na nic a niekto z vlastnej lenivosti sa bude mat lepsie ako ja. Tento stat praje len podvodnikom a spekulantom.

    11. okt 2024

    @rikarika kazdy so zakladnym vzdelanim si vie dorobit skolu a maturitu externe. Mne neslo VS tak som zrobila druhu maturitu. Vela zamestnavatelov podporuje vzdelavanie a karierny rast zanestnancov. Vo vela pripadoch du to len vyhovorky lebo je lepsie zit na davkach ako pohnut zadkom.

    11. okt 2024

    @dooscoby ako súvisí tvoja odpoveď mne s mojimi príspevkami v tejto debate?

    11. okt 2024

    Cize dochodca moze zato ze uz nema deti?
    Je na kazdom kolko zaraba. Nie kazdy zarobi rovnako a nie kazdy ma rovnaky dochodok.
    Toto sa vobec neda porovnavat.

    11. okt 2024

    @demartka presne tak. mam pocit ye tato vlada ide cestou podpory tych co sa nesnazia, a taha peniaza z tych co makaju a zarabaju viac.
    Priklad nasej rodiny...styri velke deti, 8smak je najmladsi, dvaja stredoskolaci, 1 na VS v zahranici....vydavky obrovske, asi si to vie kazdy predstavit, ake prijmy a vydavky premelieme.
    sme obaja vs, zarabame, muz ako specialista programator plc ozaj nadstardartne. dokonca viac ako tu spominana hranica pre dan. bonus.
    Vsetky uzasne konsolidacne opatrenia sa nas doktnu ...nase prijmy budu osekane ..od odvodov, zvysenej dph,, zrusenie zdr. benefitov atd. dve deti nad 18r co maju najvacsie vydavky, uz oe roku 2025 nedostanu dan. bonus vobec, a teraz sa dozvedam za kvoli prijmu ani tie mladsie.
    Mne nejde o to, ze som socka co pyta davky na uzivenie deti. ale PRECO? my co z prijmom odvadzame kazdy mesiac medga odvody a dane...mame z rozpoctu dostavat najmenej.

    Mamicka na materskej , kadejake davky tehotenske, PNky, OCRky, materska na zenu, na muza , uz pomaly aj pes v domacnosti bude brat... Muz naco by sa snazil, vsak stat dost plati, ...a taki bonus dostanu.
    mmch ...my nas obislo aj to slavne kocikovne, nedostali sme ho ani na jedno z deti, ani materska na muya nebola, ani tehotenske, ani pn som tehotna nevbrala /no aka som nesikovna/, ani prispevok na prvaka sme nezastihli, nic z tych vymozenosti, okrem klasickeho rodicaku a jednej materskej na prve dieta.

    11. okt 2024

    @karina1313 cim beru tvoji svokrovci miesto niekomu kto musi zivit rodinu?
    Tym ze pracuje na nezmyselnom poste? Asi si ti zamestnavstel nemysli.
    Dnes je dopyt po pracovnej sile obrovsky, nieje problem sa zamestnat.

    11. okt 2024

    @lizatko1009 co ta irituje na tych bytoch.
    Tvoji rodicia tiez neziju v maringotke.
    Co mali robit? Nutit statu 150.000 korun namiesto 15.000?

    11. okt 2024

    @natalka13 ich postihla kupa bytu za 950 000sk , na tu dobu aj to bol rozdiel, ak niekto odkupil za 15 000sk a nasa generacia? 200 000€ a nase deti si uz tazko nieco kupia, takže nie každý rocnik "vychytal" este do dôchodku daleko.

    11. okt 2024

    @brendaa presne toto mi tu múdre matky tvrdili, keď som napísala, aké je to naozaj nefér. Nech idú matky malých detí so práce a nie sedieť doma najlepšie do neviem akého veku dieťaťa. Nezmyselné OČR,....
    Teraz, aké majú matku možnosti sme mi naozaj nikdy nemali.

    11. okt 2024

    baby, ale veď manželka toho lepšie zarábajúceho muža v príklade hore vôbec nemusí byť nezamestnaná. Môže byť na rodičovskej alebo môže mať malú živnosť, ktorá nevynáša tak, aby vznikla povinnosť platiť dane. Čiže ani nárok na daňový bonus. Strašné pomery nastali.

    11. okt 2024

    @natalka13 zamestnávatel je štát - organizácia kde robia výsluhoví a starobní dôchodci ver tomu, že veľa ľudí by bolo šťastných za taký flek, ale bežný smrteník sa tam nedostane a nie je to o šikovnosti,

    11. okt 2024

    @uhnakova dobre si to pochopila.

    11. okt 2024

    a zoberte si baby ine priklady...
    13.sty dochodok...pyta sa ci niekto prepocitava teno pridavok s realnnym prijmom dochodcu, ze ak mas vacsi dochodok ci si privyrabas ..- tak 13sty dochodok nedostanes?
    alebo rodicovsky, kocikovne, tehotenske, ocr kz a prispevky pri prvakov a obedy zadarmo, vlaky zadarmo...tam nik neprepocitava, ze aha, tato rodina zaraba viac, tak nedostane.
    takisto rod. pridavky.
    Preco prave dan. bonus...ktory je naviazany na pracu a znizuje odvody, ...je stopnuty v pripade vacsich prijmov? Kde to ma logiku.
    este aj ten blby Matovic, na ktoreho kazdy nadaval, to spravne nastavil tak, ze ten kto viac zarabal a teda viac dani odvaczal pre stat mal narok na max. dan. bonus.
    Nehovoriac ze roky rokuce, sa ya nezaopatrene dieta povazovalo, to ktore do urciteho veku este studuje.
    a zrazu, podla tejto garnitury, studujes nad 18 rokov...smola chod si zobrate bonusy rodine odrobit na brigade. Kolko toho zarobi 18-19 rocny maturant gymnazista na tazkej skole? alebo aj niektore SOS su dost narocne, o to viac niektore VS. a na vs ked aj mlady clovek je na brigade...to len kompenzuje zvysene naklady na toto studium, malokto studuje vs doma pri rodicoch. treba platit internat, ci este castejsie drahy privat atd.

    11. okt 2024

    @negymama naša prosociálna vláda...na začiatok by som zrušila tehotenské, obedy zadarmo a príspevok pre prvákov. Tieto 3 platby ma najviac iritujú. Pretože tehotná má plat alebo pn. Obedy zadarmo nie sú zadarmo a končia v koši. A príspevok pre prváka-sorry, v každom ročníku rodič musí zabezpečiť pomôcky, pz a stoja viac ako pre prváka. Dokonca aj tú drahú tašku nenosia 9+4 roky. Nedala by som peniaze dlhodobo/nikdy nezamestnaným-nech majú stravné lístky na potraviny, drogériu a spol, nie cigarety, alkohol, kofolu a chipsy si kupujú z našich daní. A dala by som im povinne odrobiť si-nech zametajú, hrabú, umývajú, triedia, na to školu nepotrebujú.
    Pred rokmi jeden študent písal SOČku o dôchodkovom systéme. Kto pracuje a má deti, má výdavky-tie deti mu budú platiť dôchodok(budú motivované študovať-čím viac zarobia, tým lepší dôchodok budú mať rodičia). Teda nie mať 10 detí, brať na ne peniaze a tých 10 detí sa v živote nezamestná, lebo sú invalidi(od 16r do smrti).Kto nemá deti-nemá výdaje na ich štúdium=môže si tie peniaze šetriť na dôchodok. Jedine rodičia so znevýhodnenými deťmi by potrebovali pomoc. Úplne jednoduché, efektné. Určite by to chcelo úpravy, prekopať to, no základ je podĺa mňa dobrý. Lenže u nás je to opačne-nechcú vzdelaný národ, nechcú podporiť pôrodnosť, nechcú podporiť pracujúcich. Najlepšie bude tým, čo majú najviac detí, žiadnu prácu a žiadnu perspektívu do budúcnosti.

    11. okt 2024

    @negymama to som si nikdy neuvedomila.....to co píšeš.....zaujímavé.....

    11. okt 2024

    @melanta pockaj este tu napisu,ak chce nove tenisky a nema na to nech kupi u cinana

    11. okt 2024

    @karina1313 Zivitel rodiny a druhy clen nechodi do prace?Ked si to rozpocitala na osobu,kazda osoba byva samostatne,plati byt,kurenie,vodu,elektrinu?Lebo ked zavidis dochodcom priemerny dochodok,z ktoreho musia platit hore uvede+este lieky,tak im vela neostane.

    11. okt 2024

    @lizatko1009 veľa ľudí si nevie prerátať koľko deti uživí????
    hej a kde máš napísané že tvoje dieťa bude zdravé, že nedostane žiadnu chorobu - nemám na mysli bežnú chorobu, ale niečo lepšie - DMO, autizmus, rakovinu.... a jednoducho budeš doma sedieť na opatrovateľskom..... neraz aj ženy s Vš vzdelaním sedia či chcú alebo nie.
    alebo že ty budeš stále zdravá a nezostaneš na invalidnom....
    kde berieš tú istotu a teraz tvoje počty koľko detí uživíš skončili.... 😉

    11. okt 2024

    @niekto2hy a si myslíš že len dôchodci berú lieky? aj bežní občania berú a to nehovorím o deťoch.... dokonca aj deti majú rôzne diéty, intolerancie ktoré idú do peňazí...
    dôchodci dostanú z poisťovne raz za 3-6 mesiacov nejaké eurá naspäť ohľadom liekov za ktoré platili... ostatní nedostanú - len dôchodci.

    11. okt 2024

    @deti95060810 porovnavas uplne nieco ine. Dochodcovia

    11. okt 2024

    @deti95060810 Reagujem na ,,Z hrubej mzdy 3632 eur zostane rodine v čistom 2637 eur mesačne.
    Ak ide o rodinu s dvoma deťmi, je to v čistom 660 eur na osobu."

    11. okt 2024

    @0silvia0 su regióny, kde sa menej zarába a hold niekto musí aj tovar vyložiť za minimálku, aby sme si ho mohli kúpiť.... Či majú byt 18 hodin v práci?... Aby mali aký taký štandard? Iné profesie detto... Toto nastavenie nie je v poriadku
    Ani jeden den štát na svete nemá iba, vysokoškolsky vzdelaných ľudí....

    11. okt 2024

    @demartka v mnohom suhlasim, i ked ohladom tych rodicovskych dochodkov...ked to clovek s motivaciou deti prepiskne...pojdu pracovat a studovat do zahranicia a tym by rodicia dochodok vo vlastnom state nemali.

    11. okt 2024

    @demartka ono tieto opatrenia su casto len populisticky šmejd... fico zoberie vsetkym obcanom vela, stratia na zivotnej urovni, aj ti co si mzslia ze sa ich nejake opatrenia netykaju, priklad dan z transakci pre sro aj zivnostnikov...vsetci si to zohladnia v konecnych cenach pre spotrebitela obcana.

    ale pre mnohych bude lubive, ked im niekto predlozi v tom marazme navrh..aha ako naložime tym "bohačom"! kto viac zarobi, bude platit viac, a nedostane dan. bonusy bla bla. Kolko to je prinos do statu? kolko ludi realne ma takyto a vyssi prijem? Male percento z obyvatelstva a nic pre stat to neprinesie.
    ale to zadostucinenie tym , co nerozmzslaju komplexne /ked nechcem rovno povedat ze su hlupi/ je podstatne!

    11. okt 2024

    @niekto2hy nezávidím nikomu - to opakujem viac krát!, toto nie je môj príspevok ale od Mihála, len prezdieľavam. Aj dôchodci nežijú zväčša sami a ak náhodou tak majú + vdosvké, môj syn potrebuje teraz gastro termín 3-4 mesiace a poplatok 300 eur takže o lekároch vieme svoje.

    11. okt 2024

    ...a teraz nech sa prihlási ten,kto má hrubú mzdu 3632 eur🤪

    11. okt 2024

    @niekto2hy lieky maju dochodcovia skoro zadarmo. Necestuju, nemusia sa prestravovat v praci, nekupuju tolko oblecenia, nezivia deti, skolakov. Nepoznam dochodcu s nizkym dochodkom. Vcera sa mi klient pochvalil, dochodok 1100e v cistom!! Robotnik!!! Ja nemam tolko v praci po 25 rokoch. Nehrajme sa, ze dochodci su chudaci. Mali zadarmo skolstvo, zdravotnictvo, byty... A mesiacov v roku je len 12!! Nie 13. Deficit statu je giganticky.

    11. okt 2024

    To už sa závidí aj dôchodcom ich dôchodky?😱🫣

    11. okt 2024

    @doriiis nie, nezavidi. Ale vdaka dochodcom, ktori to mimochodom nepotrebuju,kolabuje socialna poistovna. To znamena, ze ty nemusis mat dochodok vobec. Pozrite si videa na YT ake boli dochodky za sociku. To su teraz prachaci oproti sociku. Tu ma fungovat spravodlivy stat a nie uplacat si dementnych volicov, ktori pod chvilou vyhadzuju z okien statisice. Kto napchal tie miliony korun do nebankovie? Dochodcovia, ktori vullakavaju, ze nic nemaju. A v pancuche strcene desattisice odlozene pre deti. Je to chore. Mam v okoli dochodcov, ani jeden z rodiny nevyplakava, ako vidime v Tv. A to nemaju extra dochodky.

    11. okt 2024

    @stanulienkat moja pracujuca kolegyna v soku zistila vo veku 58 rokov, ze jej mama ma len o stovku mensi dochodok ako ona plat🙊, nech maju dochodcovia dochodky, ale nech valorizuju platy aj zamestnancom, nielen dochodky dochodcom.

    11. okt 2024

    @stanulienkat Reakcia na > ,,Priemerný starobný dôchodok, vyplácaný dôchodcom Sociálnou poisťovňou, je aktuálne 680 eur mesačne."

    11. okt 2024

    @stanulienkat ...tak ja neviem,či porovnávať dôchodky za socíku a teraz je správne.Aj platy boli vtedy iné,niekde inde.Vsakze.
    To,že o 5,10 rokov nebude na dôchodky počúvame už posledných 15 rokov asi.A furt je na ne.Dochodky aspoň nie su zbytocne.Ale kopec ďalších dávok je.🤷🏻‍♀️Tie nikoho netankuju.

    11. okt 2024

    @stanulienkat no my sme zazracna krajina...dochodcovia ziju ako vo svajciarskku a pracujuci ako v bangladesi 😲

    socialna politika by mala byt rovnomerne uplatnovana na vsetky kategorie obcanov. Nie ze jedna kategoria sa uprednostnuje a druhej sa navalia balicky, aby bolo pre tu prvu skupinu.
    a po nas potopa. ze nam nevyjdu take stedre dochodky? no povedzte, ktoreho terajsieho dochodcu to trapi?

    11. okt 2024

    @doriiis porovnavam vysku vtedajsieho dochodku k vyske vtedajsiemu platu. Vtedy nemohol nikto ani muknut, ze nema z coho zit. Ti ludia maju castokrat vyssiu zivotnu uroven ako ludia, co sa staraju doma o male deti a maju vychovavat buducu generaciu. Pride ti to normalne? Mne nie.

    11. okt 2024

    @negymama dochodcovia su vdacni volici. Naletia hociakemu gaunerovi, ked im naslubuje. Ja ked vidim v Tv toho slizkeho Stb-baka Kotiana z jednoty dochodcov, je mi zle. Dochodcovia maju viac vyhod. O tom aki su drzi, nevychovani a neprijemni v zivote, to nebudem ani spominat.

    11. okt 2024

    @stanulienkat ....a ty si nemala školstvo a zdravotníctvo zadarmo?
    Väčšina pracujúcich má 12 mesiacov v roku ale platov niektorí aj 14.Je to nefér? No je.A preto existuje trh práce a možnosť si vybrať.
    Ja ti neviem,ale podľa mňa dvaja mladí ľudia majú aj
    keď maju deti trošku viac možnosti,motivácie,zdravia a síl prežiť a zabezpečiť sa,ako taký dôchodca.
    Samozrejme nemyslím teraz bezmozgov,čo si nabuchnu 3,4,5 deti do dvojizbaku a potom nevedia jak von z toho

    11. okt 2024

    @demartka ja by som aj RD skrátila napr. na 2 roky.

    11. okt 2024

    Pridavam doplnenie k statusu s ktorym sa stotoznujem, pre istotu dopredu pisem, ze kopirujem a nezavidim! A to tam nie je zapocitany rodicovsky dochodok

    11. okt 2024

    @karina1313 Ospravedlnujem sa - len malo to byt napisane hned na zaciatku,nebolo by doslo k omylu.😎

    11. okt 2024

    Ono mne sa tiez zda, ze najlepsie sa maju pracujuci dochodcovia. Tiez kolegyna ma dochodok nad 1000 + plus plat rovnaky ako my ostatne v kancelarii, co este budeme robit aspon 20 rokov 😂. Hypoteku ma splatenu, dcera je pracujuca a dospela. A my hypoteky na 20 rokov a deti este relativne male.

    11. okt 2024

    @doriiis No ja som väčšinu života zdravotníctvo zadarmo už nemala. To, že má niekto 14 platov (nech ma aj 18), asi si ich tvrdo odpracuje. Nezabúdaj, že mnoho dôchodcov pracuje a nie kvôli tomu, že by boli na to finančne odkázani. Mali v živote oveľa viac výhod dôchodcovia ako máme my. Ty si dostala zadarmo byt od štátu? Pretože skoro všetci mladi musia platiť hypotéku a starať sa. V dnešnej dobe dôchodcovia majú odrobené a dôchodky nemajú zle. Niekto mudry raz povedal, že komu sa mali tomu treba ešte zobrať. Je síce pár dôchodcov čo majú nízke dôchodky, ale to sú ľudia bez vzdelania, alebo robili celý život nízkokvalifikovanú prácu a ani vtedy si nežili nad pomery. A tí ľudia majú deti a tie deti by sa mohli trošku starať o svojich rodičov. Nielen cakat, co zdedia.

    11. okt 2024

    @niekto2hy myslela som, ze z pridanej foto, ktora tam bola od zaciatku je to ocividne

    11. okt 2024

    @doriiis samozrejme ze cenove relacie boli ine...ale za sociku, ktorz sa hrdil socialnymi vymozenostami, ani zdaleka dochodky nedosahovali take percenta z priemerneho cisteho platu ako teraz.
    no nasla som udaje z roku 1965, podobne ako teraz len v korunach...
    priemerna mzda bola 1503 korun /teraz rok 2024 1520 eur/
    priemerny dochodok teraz 680 eur
    priemerny dochodok v roku 1965 - presny udaj som nenasla, ale vraj 80% vtedajsich dochodcov, co bola absolutna vacsina mala dochodok mensi ako 600 korun.
    cize teraz mame vacsi "socializmus" ako za sociku... pravda, ale len pre vyvolenych!

    11. okt 2024

    Len viete čo bude problém v budúcnosti? Ak vyhra po ficovi niekto normálny -čo dúfam, že sa stane-a začne okresávať tieto nezmyselné výhody, zase sa tu budú dvojzubce búriť a vyvolávať nepokoje.

    11. okt 2024

    @karina1313 suhlasím s tebou ale byty dostalala len určita čast, drvivá väčšina vkladala zálohu a dost vysoku do družstva aby mali prideleny byt, a následne si h 30-40 rokov splacali , ale v jedno suhlasím že dôchodocovia dostanu viac a nemaju hypoteky,

    11. okt 2024

    @sara07 v sirokom okoli poznam jedinych ludi co mali druzstevny byr, mladi ak potrebovali si brali mladomsnzelske pozicly kde sa im pozicana suma znizovala pri narodeni dietata. Pracu mali istu tazke ziaden stres co bude zajtra, do dochodku isli zeny ak mali deti po 50 a ruku na srdce to ake boli naroky a pracovne tempo v minulosti je neporovnatelne, ale to uz je mimo temy

    11. okt 2024

    @stanulienkat ...na 13 a 14 plat nemusíš nijak extra viac pracovať.Vacsinou stačí,že si v daný kalendárny rok zamestnaná v tej danej firme.Je to bonus,ktorý jednoducho niektorý zamestnávateľ ponúka a niektorý nie.🤷🏻‍♀️
    Ja teda nepoznám žiadneho dôchodcu,ktorý dostal byt/ dom zadarmo.Moji rodičia si dom postavili.Dostali novomanzelsku ( áno nenávratnu pôžičku) a zvyšok si požičali.Mala som nejakých 10 - 11 rokov,keď to dosplacali.
    Veľa ľudí dostalo tzv.druzstevny byt,ktorý však splácali a až po xy rokoch bol ich.

    @karina1313 ....no ja ti neviem.🤷🏻‍♀️Mám v rodine dôchodcov bývalých učiteľov,krajčírky,autobusára,predavačky...nemám pocit,že pracovali menej a pomaly.Vyrastala som s nimi,takže viem.Ja v 34 rokoch pracujem oveľa menej ako pracovali oni,keď mali 34 alebo aj 50 rokov.
    Pracovný trend sa mení.Dnesny mladí 30 roční ani náhodou nie su ochotní pracovať toľko,koľko pracovali ich rodičia ( počet hodín a dní)

    11. okt 2024

    @doriiis fiha tak to mas super job teda, ludia v mojom okoli teraz sa veru nezastavia casto sme na tlf a emailoch aj po praci....napr ja sama robim ovela viac a su vyssie naroky ako boli prex 20 rokmi. Komplet vsetlych koho poznam co robili v minulosti tak spominaju na zlate casy ako sa v praci oslavovalo, pokecalo cez pracovnu dobu nakupilo, na sluzobkach tyzdnovych den rokovalo zbytok lyzovalo.....tych prihod mam xy rozne profesie a rozne oblasti SK

    11. okt 2024

    @karina1313 ....to záleží od jednotlivca.Ja som napr.pracu,kdeby som musela prácu riešiť aj vo voľnom čase,mimo priestorov práce odmietla.Jednoducho nie.Pre mňa práca začína pipnutim sa pri turnikete a končí pipnutim sa pri turnikete druhým smerom.
    Nikdy,ale nikdy si nenosím prácu domov.

    11. okt 2024

    @doriiis aj ja som taku pracu zmenila, ale naroky take su, hlavne pri vyssej pozicii a ak sa bavime o vyssie spomenutych "vysokych" prijmoch

    11. okt 2024

    @karina1313 ....no tak ale keď chce niekto žiť vysoko a zarábať ,,vysoké " príjmy tak s tým musí rátať.Vsetko niečo stojí.Aj ja by som mohla robiť viac a zarobiť viac,ale nie som taká obetavá.🤷🏻‍♀️🙂Mám 34 rokov,pracovala som veľa niekedy.Boli týždne,keď som mala odrobenych 60 hod.A konečne som si mohla povedať,že ok,teraz zvolnim a nemienim toľko pracovat.Bohvie,čo ma v živote ešte stretne,na aké pracovné miesta sa dostanem a preto si teraz užívam,že jednoducho nemusím toľko pracovať.

    11. okt 2024

    @karina1313 ....ale s tým,že dnešní dôchodcovia mali pomalšie tempo,jednoduchšiu prácu a menej nervov sa súhlasiť nedá.
    Sú profesie,ktoré pre 30 timi rokmi neexistovali a sú profesie,ktoré naše deti budú poznať iba z nášho rozprávania.A preto nie je možné,porovnávať,čo bolo kedysi a čo je dnes.
    Vyrastala som v úplne bežnej rodine,kde rodičia chodili zmordovani domov tak isto,ako som chodila ja,keď som pracovala furt.

    11. okt 2024

    @doriiis ako pisem vyssie ja nepoznam nikoho ako opisujes ty a to pisem o roznych profesiach a nielen o hlavnom mestw a samotna generacia mojich rodicov povie, ze tempo a praca - napln bola neporovnatelna, kedze teda to su prave ti co porovnavat vedia

    11. okt 2024

    @karina1313 ja potvrdzujem, co pises. Ja som vo veku 50 rokov, cize si dobre pamatam ako sa robilo za socializmu. Moji rodicia boli obaja uradnici, pracovali, ale nepretrhli sa. Otec koncil o 14tej, vyzdvihol nas vzdy zo skolky a mohol sa o nas doma postarat. Svagrina bola robotnicka, vzdy s radostou spominala ako bolo v robote dobre. Ako kazde rano sedeli pri kave a vymienali si recepty.
    Kolegyna 58 rocna mi hovorila, ked robila v 80tych rokoch na 2 smeny, ze ani nemali co robit, co ich tam bolo tolko. Na obedy chodili do restiky, 2 hodiny sa motali denne po meste. Cize tieto pracovne pribehy mam priamo od akterov pracujucich v osemdesiatych rokoch. Ja som zacala svoju pracovnu cinnost v rokoch 90tych, to uz bolo o inom.

    11. okt 2024

    @0silvia0 no presne, normalne som rozmyslala ked
    @doriiis pise, ze okaj dobe vlastne 🙂 a teda mne svokor hovoril ze velky podnik kazdy den sa pilo lebo vzdy mal niekto sviatok, teta z prace isla uz aj s nakupom v nemocnici vodici sanitiek vozili a vyzdvihovali deti zo skoly skolky, moj otec nas vyzdvihol o 3 boli sme s kamosmi na sidlusku vonku ulohy sme mali urobene z druziny 🙂 tak premyslam kto chodil zmordocvani....tiez som zacala robit v 90tych a teda uz teraz citim obrovsky rozdiel, moj muz robil kedysi delegata cosi sa riesilo poslal sa fax cakalo sa minimalne den na odpoved 🙂 teraz sa vsetko riesi idealbe online

    11. okt 2024

    za sociku skor bola mensia stresovost v praci. ludia sa nebali o stratu prace a nebol taky tlak na vyprodukovanie zisku.
    zase bolo urcite v niektorych profesiach viac manualnej tazkej prace, stavebnictvo, strojarstvo, kto robil pri strojoch, ci pase, ten to mal narocne.
    ale chodilo sa skor do dochodku, ja mam 54r presne pred par dnami, a moja mama v tom veku uz bola na dochodku, odpocitali jej tri deti. Ona pracovala iba 6h denne v skolke, ale zase bolo vtedy vela deti, prisla domov vystavena a ohucana.
    otec si uzival socialisticke lazo plazo ako ekonom na druzstve...furt sa popijalo, meniny, narodeniny, dozinky, zabijacky.
    neviem kedy siel otec, ale svokra si pamatam, ze 58rocny bol uz v dochodku.

    11. okt 2024

    Jo a byt sme mali statny, zadarmo. to mali predovsetkym statni zamestnanci, ked nasi dostali byt, otec robil na polnohosp. sprave a mama ucitelka, tak to vtedy bolo. Dokonca dostali prednostne, lebo sa im narodili dvojicky.

    11. okt 2024

    a aby som pridala vlastnu skusenost, za cisteho nefalsovaneho sociku som robila jeden rok po strednej skole 1988. skladovu uctovnicku- bolo nas 4 zeny v uctarni, na pracu co by spravili dve, ale musel byt kazdy zamestnany, tak sme robili kecali, pili kavu a caj, a furt nas zavolali do "zasadacky" ten ma 30 r, ten 50tku, ta doniesla kolace zo svadby...no veselo bolo.

    11. okt 2024

    Najvacsi problem bol - ako sa nestat alkoholik 😅

    11. okt 2024

    @negymama presne toto pocuvam od vsetkych preto som sa uprimne divila prispevku vyssie,

    11. okt 2024

    @negymama jo a vsade sa fajcilo aj v kancloch vsade popolniky.

    11. okt 2024

    @karina1313 myslim ze doriis momentalne robi len vikendy, nema standardnu pracovnu dobu, myslim, ze to uz castejsie spominala, ak si dobre pamatam.

    11. okt 2024

    a ako niekto spominal splacanie druzstevnych bytov...byty sa splacali vo vyssej cene najmu. ale ceny boli neporovnatelne, cca 20-35tisic korun. cize priklad ak boli platy 1000-1500 korun, a obaja pracovali. Tak to ako teraz mala rodina 2-3 tisic eur a splacali 30tisc euroby byt - ojéé. to by bolo super!

    11. okt 2024

    @negymama presne

    11. okt 2024

    mnohe podniky davali bezurocne pozicky, alebo boli novomanzelske pozicky od statu, s nizkym urokom a odpocitavali za kazde dieta zo sumy. takze ludia casto splatili menej ako pozicali, s dnesnymi hypotekami sa to neda porovnat.
    na sociku bolo horsie skor jednak ta nesloboda, jednak vsadepritomna ideologia, slendrianstvo, uplatkarstvo a protezovanie komunistickych papalasov a rod. prislusnikov.. to bolo vsadepritomne. Od lepsich tovarov pod pultom, po poradovniky na elektroniku a auta, po prijmanie na skoly, a lekarov. Vsade sa uplacalo vo velkom. Nasi rodicia nosili "naturalie" pre lekara, ktory nam v krajskom meste vysetroval oci.

    11. okt 2024

    Tak nehnevajte sa ale ak vasi muzi zarabaju 3600 ci viac v hrubom mesacne tak to ste na tom fakt dobre, podla mna je to fer, bonus urcite viac potrebuju rodiny ktore zarobia menej...

    11. okt 2024

    @322sima123 ty nechapes pointu? ze su v tom diskriminovane viacpocetne rodiny?

    my sme siesti a pri takomto prijme mame prijem na hlavu mensi ako mensia rodina s 1-2 detmi, ktora ten danovy bonus ako potrebny dostane. Nasi znami maju napr. 7 deti, chlap robi, chodi na cele tyzdne prec aby lepsie zarobil, zena tiez zaraba...a ich prijem v tej vyske ako je stanoveny na nepoberanie dan. bonusov, im tak tak staci na velku rodinu, este keby prisli o komplet vsetky DB na tie decka, tak su v keli.
    chapes, ze sa nezohladnuje, kolko osob sa z tej sumy zivi?

    z tej hrubej mzdy, 3600 eur v cistom je 2600, si to podel 6, ti vyjde 433 eur na osobu, to je ako by mala 4 clenna rodina cca 1733 eur v cistom. Este stale sa ti zda, ze taka rodina so 400 e na osobu je prilis bohata na DB?
    danovy bonus mal kedysi aj motivacnu funkciu, aby ludia pracovali a mali vyssi prijem. Nie je to socialna davka pre chudobnych, aj keby sme nebrali do uvahy pocet clenov domacnosti.

    11. okt 2024

    @negymama presne suhlasim. Tiez nam vdaka tomuto skvelemu zakonu klesne riadne prijem, lebo sme bohati.... Nevadi, ze zivime z toho 4 deti, obi nepotrebuju kruzky, oblecenie.... A to nehovorim o milionarskej dani, ktora sa plati uz pri nemilionardkom prijme, o tom, ze moj muz nema narok na nezdanitelnu cast na seba a ani na manzelku, lebo " vela zaraba", ze od januara okrem toho, ze prideme o danovy bonus, sa zvysuje este aj maximalna vyska odvodov. Ja som napriklad za to, aby sa zrusili obedy zadarmo, tiez tehotenske a teda som za spravodlive dane. Preco moj muz ma platit za svoju sikovnost omnoho vyssie dane a dostat sa na uroven podstatne menej zarabajuceho cloveka. Nehovorim o tom, aku sumu odvodov plati do zdravotnej poistovne a aj bapriek tomu, ak sa chceme dostat k lekarovi tak si musime priplatit...

    11. okt 2024

    @siska25 sme presne ten pripad. bez naroku na nezd. cast. cochvila uplne bey bonusov, pritom po prepocte na osobu sme bezne prijmova rodina, ktora vsetky tie veci ako "chuddobni" dosiahnu - lebo oni "potrebuju" , my nie.
    hlavne ze kopec vyhod sa pobera uplne bezodhladu na prijem..obedy zadarmo jedia /v lepsom pripade ked sa nevyhodia/ aj bohate deticky, vlaky, prispevky na pomocky pre prvakov, na lyziarske a a SVP, digitalny ziak...tam sa preco neposudzoval prijem rodiny?

    11. okt 2024

    @siska25 dalsia blbost...preco vo vacsine eu statov sa napr. pridavky na dieta zvysuju s vekom dietata pre logicke zvysenie vzdavkov?
    ale u nas nie, my to mame ako v krajine trpakov - naopak. Cim starsie dieta, tym menej od statu dostane, vid. tereajsie dan. bonusy.

    11. okt 2024

    @negymama presne je to na zaplakanie. Ja sa nestazujem na to, ze nedokazeme nase 4 deti uzivit, dobre sme si premysleli, ci to financne zvladneme. Mna vytaca ta obrovska nespravodlivost. Ako zarabaju a diskriminuju viacdetne rodiny. Pritom na moj a muzov dochodok, ked si to zoberiem z ineho pohladu budu robit 4 deti..... a to nehovorim o tom, aky mame ako viacdetna rodina problem najst dovolenku, v normalnej cene, ale to uz zachadzam do uplne inej problematiky.....

    11. okt 2024

    @negymama no obedy zadarmo.... ked mi dcera rozprava, ako jej spoluziaci tie obedy, ktore maju zadarmo, nejedia, cele porcie sa vyhadzuju, lebo rodicia na obedy zadarmo deti prihlasili, ved preco to nevyuzit.... decka miesto obeda idu do jednoty nakupit chipsy a energetaky.... a peniaze za obedy koncia v kosi. Tiez tie prispevky pre prvakov..... nerozumiem tomu, preco len prvakom a plosne, bez posudenia prijmov....chapem, ze su rodiny, kde aj tych 100 eur pomoze, lebo na tie farbicky nemaju ( sami prispievame na skolske pomocky do zbierky na konvi prazdnin), ale nech je ta pomoc teda adresna.

    11. okt 2024

    @negymama a vlaky zadarmo. No vacsiu blbost nepoznam. Dochodcovia si chodia zadarmo po vyletoch. Nie, ze by som im nedopriala, ale takyto ucel tie vlaky zadarmo mat nemaju. Moj otec, tiez uz dochodca, sam povedal, ze on by tie vlaky zadarmo okamzite zrusil.

    11. okt 2024

    @siska25 no nam pre istotu zastavku vlaku uz pred rokmi v obci zrusili...takze nase deti platia kazdy den autobus, v priemere 32 eur mesacne x 4deti. v tom este nie je mesacnik mhd v meste. Jááj, autobusove deti narok na dopravu zadarmo nemaju.
    Obedy zadarmo...heh...presne v tom case ked tato bllbost vznikla presli moje deti na vegetarianstvo a nechodili na obedy - varila som/varim doma za vlastne.

    Jeden syn si to rozmyslel , ze bude jest aj maso a chodit na obedy - ale az ked je prvak na strednej, takze platime 2,20 za obed.

    nase deti a nasa rodina sme "MAJSTRI" na uspesne vyhybanie sa socialnej pomoci statu 😝

    11. okt 2024

    @siska25
    - zvyseny prispevok pri narodeni /kocikovne/ - ani jedno z nasich 4 deti nedostalo
    - tehotenske - nas to minulo
    - prispevok pre prvakov NIC
    - obedy zadarmo NIKDY
    - vlaky zadarmo - mozno 2-3 cesty vlakom, najstarsia mozno aj 6x vyuzila
    - materska pre muza - ako vzdy, zasa NIC

    Este sa od noveho roka uspesne zbavime danovych bonusov a nezdanitelnej ciastky a sme kompletni!

    11. okt 2024

    @negymama Prečo ste nedostali ani jedno kočíkovné?

    12. okt 2024

    @samik88 lebo sme rodili v rokoch kedy najprv nebolo, keď som rodila druhý krát, bolo len na prvé dieťa.....ach škoda slov

    12. okt 2024

    @rikarika ....to bolo v ktorých rokoch?

    12. okt 2024

    @doriiis ja mam deti narodene v rokoch 2001 a 2004 a kocikove ci ako sa to vola bolo len pre prve dieta. Kedysi sa z kocikov nerobili take imidzovky ako teraz. A jeden kocik sa mal pouzit aj pre to druhe dieta.
    Moje deti aspon vyuzili vlaky zadarmo, dochadzali denne na stredne skoly z TT do BA, ostatne sa nas obislo.
    A dodnes mi hlava neberie tehotensky prispevok.

    12. okt 2024

    @samik88 lebo tieto prispevky neboli vzdy a napriek tomu sme vychovali deti a nefrflali ze stat nam nic nedava.

    @0silvia0 moji ani raz nemi stastie na vlak zadara. Vzdy boli vypredane.

    12. okt 2024

    @natalka13 oni si kupovali zadara mesacniky, ale tie boli len na osobaky a rexy. Ked chceli rychlik, bol casto vypredany. Tak vyuzivali vacsinou tie rexy.

    12. okt 2024

    @0silvia0 ...zaujímavé.Si nepamätám kocikovne od kedy funguje.V 2010 už bol.To viem.
    Tehotenský príspevok je teda veeelmi sociálna dávka.Tak chceli aj touto cestou zvýšiť pôrodnosť.No Holt,nepodarilo sa

    12. okt 2024

    @negymama nas tiez vzdy vsetko obislo, nic sme nevyuzili a to syn teraz nastupil na SS som myslela, ze aspon prispevok na ntb ostane a klasila zas nic dvera je na VS takze ami bonus z nic

    12. okt 2024

    @karina1313 uz zrusili ten ntb prispevok? Tento nas tiez obisiel. Ja fakt nedokazem pochopit, ze prvakov na zš podporia davkou. A vacsie decka, ktore toho potrebuju viac, ignoruju. Prvak na strednej nepotrebuje?

    12. okt 2024

    @samik88 keď som rodila prvú dcéru 2004 kocokovne nedávali. 2006 pri druhej dávali ale iba na prvé dieťa. Potom to rozšírili aj na druhé a tretie od 1.1.2009. Tretí syn sa ale narodil 31.12.2008 necelú hodinu pred polnocou. Takže tesne minul. A štvrtý rok 2011 dávali len po tretie dieťa. Takže u nás žiadne dieťa zvýšené kocokovne nedostalo

    12. okt 2024

    Štvrtý syn*

    12. okt 2024

    @0silvia0 aj ten nootebuk zrušili k novembru 2023
    Takže nás syn ktorý toho roku nastúpil do prvého ročníka SOS IT. Za programátora. Takže reálne potrebuje notebook pre štúdium, škola zadala parametre a rodiacia kúpte. Stal cca 1000 eur.
    Ako vravím my sme majstri v šetrení štátneho rozpočtu. Nič nevyužívam skoro.

    12. okt 2024

    To. Bol. Projekt digitálny žiak.

    12. okt 2024

    @negymama my sme tiez kupovali notebooky detom za svoje, ani som nevedela ze to opat zrusili ten prispevok, lebo ho schvalili ked sa to mojich deti netykalo.

    12. okt 2024

    @0silvia0 hej to. Bolo. Len 2 roky 350.eur na nákup notebook ci PC. Vraj aj také bolo ze po kúpili a predali hlavne sociálne slabsi, čo tam že dieťa nemá. Peniaze ptechlastali.
    Takže účel dozicit technológie všetkým deťom to nesplnilo

    12. okt 2024

    @negymama a ten prispevok pri narodeni dietata (kocikovne) ste ozaj nemali pri prvom dietati? Moj syn sa narodil v roku 2001 a mne sa zda, ze pri prvom dietati sme narok mali, pri dcere narodenej v roku 2004 uz samozrejme nie. Ci to zrusili po roku 2001?

    12. okt 2024

    @negymama tu citam znenie zakona z roku 1998, prispevok tam je realne spominany...
    https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1...

    12. okt 2024

    @0silvia0 bol základný malý príspevok prinarodeni
    Ten sa dával vždy. Potom k nemu pridali tzv. Zvýšený prídavok k príspevku ľudia to volali kočíkov e. To sme nedostali nikdy
    Prídavok. Bol zavedený na nákup. Veci k narodeniu dieťaťa ako kociat atď.

    12. okt 2024

    @negymama aha, uz si to nepamatam.

    12. okt 2024

    @0silvia0 ten základný bol neviem 100 ci 150 eur. Ten zvýšený cca 600. Len tipujem

    12. okt 2024

    @negymama mne sa zda ze okolo 1000sk to bolo v 2005 v 2008 uz druhe dieta ani to nie

    12. okt 2024

    @negymama tak to ma úprimne mrzí,že vás to tak všetko obišlo 😏 My sme dostali na obe detičky ,veľmi to pomohlo . Ja som bola vďačná aj za tehotenský príspevok ,ale jasné,že sa dá prežiť aj bez neho. Vlaky zadarmo som využívala stále keď som študovala.

    12. okt 2024
    Autor komentár zmazal
    Autor komentár zmazal

    @karina1313 u nás je to komplet celé sídlisko - dohromady su tu tzv doteraz sa tak volaju policajné bytovk a uradnicke bytovky , tie byty sú uplne iné typovo ako družstevné
    a na druhej strane mesta je komplet celé sidlisko okrem 1 vojenskej bytovke družstevné
    nie nedostavali všetci byt, dokonca ja podnikovy bol tak že sa upíšeš na yx rokov, dáš zalohu a potom 30-40 rokov proste splácaš
    iné byty zase boli čo ano skutočne zadarmo dostali po ludi čo utiekli do zahraničia, prípadne celé vily prekrásne dostali papalaši odkupili za smiešnu sumu od štatu a je a su aj ich mega vily

    15. okt 2024

    @negymama stále zabudaš že hospodárstvo, podniky to že sa doslova hovno väčšinou všade robilo , kradlo dotovali komanči z penazi čo zhabali nepohodlným, znárodinili + zlikvidovali pri menovej užasnej reforme kde ludia prišli o poistky a uspory atd
    tiež zabudaš na dost vysoké sumy z vyplaty za roh známky ako fakt to bolo dost, mali sme aj napriek všetkému dost vysoku dan , ludia čo sa rozhodli žit single tak proste platili tzv staromladenecku dan
    89 hlavne padol aj preto lebo prachy došli a celé sa to rutilo

    15. okt 2024

    @sara07 ano, urcite to bolo ekonomikcy neudrzatelne, a vseobecne ziaden autoritarsky rezim dlohodobo nie je efektivny vo fungovani.

    16. okt 2024