Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.

    Dovolila som si citovať a zdieľať príspevok ohľadom monitoru - testovaniu 9. Veľmi pekne napísané:
    Každý rok si v tomto čase prečítame k Testovaniu 9 rôzne názory, ponosy...
    Pridám aj môj pohľad 😉 ....
    Keď si pozorne prejdete všetky testy za posledné roky zo slovenčiny aj matematiky tak zistíte, že dieťa musí počas celého testu ČÍTAŤ!
    Musí čítať presne a musí prepájať prečítané informácie, musí vedieť vybrať kľúčové slovo z vety, musí vedieť identifikovať pojem, o ktrom musí vedieť fakty....a toto všetko musí mať zautomatizované... Úspech v Testovaní 9 je postavený na spojení čítania s myslením.... Dobrý čitateľ je ten, ktorý rozmýšľa počas čítania, ktorý sa vie aj zastaviť pri čítaní... Len, bohužiaľ, väčšina detí tohto nie je schopná. Deti čítajú mechanicky a pri úlohách jednajú impulzívne. Impulzívne nie je len správanie, ale impulzivita sa prejavuje aj pri testoch, na úrovni myslenia a čítania.
    Každý rok mám v starostlivosti aj deviatakov, ktorí majú rôzne objektívne jazykové problémy, dyslexiu, narušenú komunikačnú schopnosť, ADHD a podobne... pracujeme presne na to, aby vedeli rozmýšľať o čítaní, aby vedeli pracovať s textom na jazykovej úrovni, lebo aj v matematike si to zadanie musí vedieť najprv prečítať...
    Jedného deviataka sa štvrtok pýtam:
    Ja: "Tak ako?"
    On: "Veľmi dobre, možno som to napísal aj na 90%"
    Ja: Paráda... A čo ti najviac pomohlo?
    On: Že viem čítať...
    Čítaniu sa nevenujeme adekvátne a to je celý problém... Tri mesiace pred Testovaním 9 sa nedajú dohnať roky... Dieťa po vedomostnej stránke viete naštopať vedomosťami....Ale skutočné čítanie spojené s myslením je dlhodobejší proces...
    https://www.facebook.com/100057498428031/posts/...

    Zobraz celú správu