Dovolila som si citovať a zdieľať príspevok ohľadom monitoru - testovaniu 9. Veľmi pekne napísané:
Každý rok si v tomto čase prečítame k Testovaniu 9 rôzne názory, ponosy...
Pridám aj môj pohľad
....
Keď si pozorne prejdete všetky testy za posledné roky zo slovenčiny aj matematiky tak zistíte, že dieťa musí počas celého testu ČÍTAŤ!
Musí čítať presne a musí prepájať prečítané informácie, musí vedieť vybrať kľúčové slovo z vety, musí vedieť identifikovať pojem, o ktrom musí vedieť fakty....a toto všetko musí mať zautomatizované... Úspech v Testovaní 9 je postavený na spojení čítania s myslením.... Dobrý čitateľ je ten, ktorý rozmýšľa počas čítania, ktorý sa vie aj zastaviť pri čítaní... Len, bohužiaľ, väčšina detí tohto nie je schopná. Deti čítajú mechanicky a pri úlohách jednajú impulzívne. Impulzívne nie je len správanie, ale impulzivita sa prejavuje aj pri testoch, na úrovni myslenia a čítania.
Každý rok mám v starostlivosti aj deviatakov, ktorí majú rôzne objektívne jazykové problémy, dyslexiu, narušenú komunikačnú schopnosť, ADHD a podobne... pracujeme presne na to, aby vedeli rozmýšľať o čítaní, aby vedeli pracovať s textom na jazykovej úrovni, lebo aj v matematike si to zadanie musí vedieť najprv prečítať...
Jedného deviataka sa štvrtok pýtam:
Ja: "Tak ako?"
On: "Veľmi dobre, možno som to napísal aj na 90%"
Ja: Paráda... A čo ti najviac pomohlo?
On: Že viem čítať...
Čítaniu sa nevenujeme adekvátne a to je celý problém... Tri mesiace pred Testovaním 9 sa nedajú dohnať roky... Dieťa po vedomostnej stránke viete naštopať vedomosťami....Ale skutočné čítanie spojené s myslením je dlhodobejší proces...
https://www.facebook.com/100057498428031/posts/...