jojka_m
18. máj 2015

Čo je "zlé bábätko"???

Od synčekovho narodenia stále počúvam otázku, či je malý dobrý. Prosím?...ktorá zodpovedná matka povie o svojom dieťati, že je zlé? 

Podľa môkho názoru tzv. zlé deti neexistujú! Buď majú nejaký zdravotný problém, trápi ich bolesť bruška či zúbky, alebo, a to je ten horší prípad, je zlá matka. 

Je to možno silný výraz, no pokiaľ matka dieťatku nevenuje maximálnu možnú pozornosť, tak asi nie je v neporiadku to bábo, ale tá matka. 

Môj malý je skutočne veľmi dobrý a vždy to tak odpovedám. Je síce takmer stále prisatý, nosí sa, veľa sa s ním hrám a spievam mu...ale vďaka tomu je spokojný a šťastný...a preto je DOBRÉ BÁBO!

Tak v krátkosti. 

Doslov: sama doma bez manžela...nie že by som sa poriadne vyspala, t.j. bez jeho chrápania...ja si radšej fičím na koníku. Aj to je relax.

Jezis vies takto reakcie nechapem kazdy sa nadtymto pozadtavuje nikto nemysly ci je zly v inom zmysle ako ci dobre spinka malo placka neboli ho brusko ci dobre papa atd... nvm co sa nad tym furt zavzdusnujete...omg

18. máj 2015
jojka_m
autor

V poriadku, rozumiem, ale prečo sa to potom nespýtajú takto.

18. máj 2015

@jojka_m ked ti to vadi zacni ty hned ze maly je super zdravy stastny dobre spi a hotovo..ja nvm co je na tom...hladas nieco viac tam kde nic neni...

18. máj 2015

tiež nechápem. Si matkou pár mesiacov, ako vidím, moc skúsenosti z viacerými deťmi nemáš a za to, že tvoje dieťa spí, tak zlé dieťa neexistuje??? Smejem sa. 😀 Koľko máš rokov?

18. máj 2015
jojka_m
autor

Odpoveď na otázku: mám 30 rokov a skúsenosti mám s detičkami mojej rodiny a priateľov.
Mňa v podstate zaujímalo, či sa skutočne nájde taká mamička, čo o svojom bábätku povie, že je zlé.
My máme dobré dni a aj horšie, no nikdy by som nepovedala, že drobec je zlý...je môj.

18. máj 2015

@jojka_m ja rada a rychlo poviem na rovinu ze maly.nie je dokonaly ma svojr muchy ako aj my dospely..ano niekedy je aj zly a nemam stym problem to povedat skor mabprekvapuje ale naozaj ako kazda matka svoje dieta chvali do nebies ake je dokonale len aby presvedcila okolie ze ma to nauzasnejsie dieta pod slnkom,ktore sa sprava vzdy podla knizky.

18. máj 2015

3r md je vela....

18. máj 2015

Po tomto "článku", kedy ty tvrdíš, že "zlé" deti ani neexistujú a to len matky sú zlé a podľa teba asi aj neschopné, tak mi nepripadá, žeby si mala skúsenosti...

19. máj 2015

Ďalšia super mama si myslíš ze si jediná ktorá sa s dieťaťom hra a spieva mu a nosí ho ? Robíme to každá niekedy s radosťou inokedy takmer na silu lebo sme unavene a nie vzdy je odpoveďou na to šťastne a spokojne babo ...len nie každá mama sa potrebuje chváliť tým co vsetko pre svoje dieta robi pretože je to SAMOZREJMOSŤ! A su aj mamy ktore sa nehanbia priznať ze niekedy je to dieta naozaj ,,zle,,

19. máj 2015

Neznášam mamy ktore sa chvália akú obetu oni pre svoje dieta robia ...su tu aj mamy ktore majú tri aj viac deti dávaju zo seba 10krat viac ako ty a nepotrebujú to tu vypisovať

19. máj 2015

Ja som tiez alergicka na delenie deti na dobre a zle a veruze na taketo otazky ani neviem odpovedat, co mi vzdy rozum zastane...a nosenie, mojkanie, dojcenie na poziadanie, venovanie pozornosti dietatku veruze nie je ani zdaleka samozrejmost, ale suhlasim s tym, ze kazda matka robi pre svoje dieta to, co v tej chvili povazuje za najvhodnejsie 🙂

19. máj 2015

@mary79
@mickamikloskova
@radanna11 zienky pozerala som ze jej maly nema ani 5 mesiacov..takze malinky vacsinouvlen spinka kaka blaboce ..pretaca sa na bok..potom ked bude starsi zacne behat mat obdobie vzdoru..potom uvidime aky bude clanok 🙂

19. máj 2015

@jojka_m myslim, ze chapem, co si chcela povedat... ano, suhlasim, zle dieta neexistuje 🙂

24. máj 2015
jojka_m
autor

@mia551 presne tak

24. máj 2015

@jojka_m suhlasim s tvojim nazorom....napisane ako to aj ja citim.... stretneme sa so znamymi a ako sa mate? ale mala je plana, mala je zla, mala vtedy tusim 4mes...pytam sa susedky, no mala je aj zla a pod. ja som este ani jeden krat nepovedala ze je zla... ludia maju tendenciu hovorit cierne a biele, dobre a zle... preco? lebo sme tak nauceny, naucili nas.... ja poviem ze je mrzuta, unavena... inak je to uzasne dievcatko, ma 15mes, kludne, vyrovnane, v pohode, ak plakala len na zaciatku, kym si zvykla na tento svet, a teraz len ak spadla, alebo ak nieco velmi chcela...

9. jún 2015
jojka_m
autor

@lie83 niekde sa vytvoril zlý zvyk a ten sa prenáša

9. jún 2015

@jojka_m nasa sofia nieje zla ale je trucovita vsetko si musi vydobit a ty vies preco lebo ju kazdy rozmaznava ...ma svoje dni kedy je dobrucka ze ani o nej neviem potom su take dni kedy je naozaj zla ale to neznamena jojka ze je chyba vomne ze ja som zla matka poznas ma vies aka som !!!

9. jún 2015

myslim, ze viem, co si tym chcela povedat. asi si zostala nepochopena🙂) ja pouzivam skor vetu, pocula som ju od kamaratky a pacila sa mi: "dnes nemame svoj den" proste niekedy cosi nie je take ruzove, niekedy nas nieco trapi, aj dieta, aj matku a sme na seba navzajom zle. ale ani jedna z nas, ani ja ani moja dcerka nie sme zle. preto by mi tiez do usi bilo, keby som pocula nejaku matku hovorit o svojom dietati, ze je zle. ked to niekomu bez problemu prechadza pusou nie raz, nie dva a bez momentalneho tlaku ci stresu, tak tam stipka niecoho chyba..

13. jan 2016
jojka_m
autor

@noname26 teraz má synček rok a za celý ten rok som ani raz ani v najslabšej chvíli nepovedala, že bol zlý. Ak sme mali naozaj horší deň, použila som výraz, že nebol úplne vo svojej koži.

13. jan 2016

@jojka_m chapem, co si chcela povedat tym clankom. Ja ked poviem, ze je "tami zla", tak tym myslim, ze neposlucha a krici od nervov, ked jej nieco zakazem 😀 samozrejme, ze vo svojej podstate zla nie je, to nie je ziadne dieta 🙂 Vidim, ze ti tu zeny dali riadne ostre nazory, dufam, ze si ich nebrala osobne ;)

16. feb 2016
jojka_m
autor

@julia92 zamrzelo ma nepochopenie a hlavne fakt, že ak ja dokážem akceptovať iný názor, mrzí ma, keď to nedokáže niekto iný. No to už je asi vec charakteru. Ďakujem za pochopenie 🙂

16. feb 2016

Ja si tiež myslim, že zlé deti neexistuju, existuju iba ubolene, utrapene, alebo deti, ktorým sa malo venujeme, no preto nie su zlé...len nam to ešte nevedia povedať, alebo v sebe spracovat nové pocity...my iz sme mali obdobie vzdoru a iste nás este caka, ale tiez som nikdy nepovedala, ze je, alebo bola...nemam to rada a keď to pocujem z ust inej mamicky pride mi to veľmi ľúto...tiez ny sa nam dobre nepocuvalo, ak by nasi drobci hovorili o nás ako zlých matkach na zaklade toho, ze sme nemali svoj den 😉

13. jún 2016

Hovoris mi z duse. Tuto stupidnu otazku neznasam. Kvoli tomu, ze ho boli brusko a trapi sa, chudiatko, je este aj zly... A ked poviem, ze je dobry, len ho obcas trapi brusko, tak len gulaju ocami 😁

20. sep 2016

Tiež sa pripájam...neznášam keď sú deti zlé,hlupe(a to som ešte použila slušne synon. 😞 ) Nevravím že vždy je dobre,ze sme stále na jednej vlne- ale prečo by mala byť zlá,hlupa...?!?! Je len nahnevaná/ubolena/nieco ju trápi/nebolo jej niečo dovolené takbtrucuje....

14. okt 2016

keď sa mi narodila prvá dcérka tak som nechápala čo sa ma vlastne ľudia pýtajú. Musela som sa opýtať známych čo tým vlastne myslia a až potom som pochopila, že oni tou otázkou myslia presne to čo sa pýtajú. Potom som to prestala riešiť a už len odpovedám áno sú dobré úžasné. a bohužiaľ je to naozaj tak, že keď to nezvládam ja tak vtedy je viac plaču. Detičky potrebujú len lásku, veľa lásky a trpezlivosť 🙂

20. jan 2017

@jojka_m Suhlasim s vyrokom "zle dieta neexistuje". Podla mna su len "narocne deti" a vsetci moji znami maju "bezudrzbove deti". Oni s nimi nemusia nic, len ich nakrmia, prebalia, polozia do postielky alebo na podlozky a dieta same spi, alebo sa same prehra. Moje potrebuje pozornost a preto je automaticky "zle". Dopalila ma jedna znama, ked na svoje novorodeniatko povedala, ze je velmi zle decko, v kuse place a stale chce byt na rukach. 😢 A iny znamy ma dorazil, ked sa ma opytal, ci uz trestam dieta, ked robi zle. 😲 Dieta malo vtedy 7m, nechapem co zle by mohlo take malicke dieta robit...

24. júl 2017
jojka_m
autor

@ksbinka "otravovať" rodiča svojimi prirodzenými potrebami asi.
Tento článok som písala pred viac ako dvomi rokmi. Mamičky mi písali ako ešte neviem čo ma čaká a sú zvedavé či tak budem hovoriť aj o rok, dva. Teraz som ešte omnoho viac o tom presvedčená, a to mám už dve deti a aj nejaký vzdor za nami.
Nikdy by som svoje deti nenazvala zlými.

24. júl 2017

Suhlasim!!! Zle deti nie su, a neverim tomu ze ked sa niekto dietatu venuje ako potrebuje tak nie je dobre!!! Mam dve deti a tretie cakam, s vekovym rozdielom 20 mes, prva dcerka je take to kludne dieta, co je "dobre" a druha je ta podla ostatnych "zla" lebo sa hadze o zem, vela place, a je to moj treti cecok 24 hod, nikdy som o nej nepovedala ze je zla, ma inu povahu, lomcuju nou hormony, ma separacnu uzkost, to je to co jej je! A bodka, vyrastie z toho. Nemam cas sa cely den na 100% venovat len jej, kedze mam deti dve a domacnost varenie atd, ale vzdy to riesim bud satkou a robim dalej, alebo si k nej sadnem a venujem sa jej a zrazu je dobre dieta, a nechapem tie baby co sa tu do teba obuvali, lebo ked detom budeme od malinka hovorit ze su zle deti, tak take naozaj budu, lebo uz budu v nasich ociach zaskatulkovane a nebudu chciet byt ine

25. dec 2017

Nejak som sa sem preklikala i ked tvoj prispevok je uz starsi, ale neda mi... Pretoze priam nenavidim to pomenovanie zle dieťa, ci otazku. A to moju drobku 4mesacnu uz tak aj moj muz nazval, aj svokra, ta jej aj ze je kriciacka, vrestiacka,a vvo mne to vrie(zatial zijeme u svoky). Nie, moja drobka nie je zla, len proste place, bbo ju trapi hlad, koliky, reflux, uz prve zuzubky, ked sa nudi, ked nechce byt sama, niekedy pred zaspanim a niekedy z nepohody, ked jej driemajucej vytiahnem prsko z pusy, lebo inak to povedat nevie. Uvidim, ako nam to pojde dalej, ale teda ziadne dieta nie je vo svojej podstate zle

6. dec 2018

Ja som sa tiez sem nahodou preklikla, a teda mam 10 a 7 rocne dcery, o chvilu aj tretie. Za cele tie roky som ani raz nepouzila vyraz ani na jednu z nich ze by boli zle!!! Ja chapem co si tym chcela povedat. Otazku ked som mala jednu alebo druhu uplne malinku, trebars 3mesacnu,ze ci poslucha... Ako moze take babo posluchat ci neposluchat? Hadam sa mozu opytat ci to dieta nieco trapi ci nie, ci dobre spi ci nie....ale nie ci poslucha! A ano poznam matky ktore svoje babatka oznacili ako zle, az mne z toho zle ostalo. Mat par tyzdnove babo a povedat nanho, to decko je strasne zle... Tak vtedy ano, zla je mater lebo treba hladat priciny placu, nespavosti... A nie odbit to tym ze je proste zle a bedakat a stazovat sa. O starsej dcere som ani nevedela ze ju mam a mladsia mi davala zabrat odnarodenia, no nikdy ma nenapadlo ze by bola zla. Ja nemam dokonale deti ale zle tiez nie.

8. dec 2018
jojka_m
autor

@zansika presne takto to bolo myslené 🙂
Aj teraz, keď majú moji synovia 4r a 2,5r a o pár dní k nim pribudne sestrička, si za tým stojím.

8. dec 2018

Začni písať komentár...

Odošli