Pýtate si súhlas od vašich detí trebárs 13+ kým ich fotky vycapíte na net? Len ma to zaujíma..
    pekný deň.

    Nie.Ale robím to naozaj veľmi zriedkavo

    1. feb 2025

    Vôbec nedávam foto, aj by som dávala tak jasne že sa opýtam, 13 ročný už má svoj názor

    1. feb 2025

    Vobec nedavam fotky dietata na internet
    A sa cudujem ze tolko ludi dava fotky svojich deti na internet

    1. feb 2025

    Nedávam vôbec, načo?

    1. feb 2025

    Nedavam na internet fotky svojho dietata. A je mi luto deti, ktorych rodicia to bezohladne robia.

    1. feb 2025

    Ja davam vynimocne a vzdy sa ich spytam ci mozem.

    1. feb 2025
    1. feb 2025

    Nedavam jeho fotky nikam, lebo viem, ze si to nezela.

    1. feb 2025

    Nedavam ziadne fotky svojich deti nikde na internet. Tiez si nemyslim, ze je smerodajny nazor a suhlas deti, kedze si neuvedomuju dopady, vyznam, rizika a suvislosti so zverejnenim...

    1. feb 2025

    Nedávam ale ak by som určite sa opýtam.

    1. feb 2025

    A este "milujem" take, ktore si fotkami svojich deti "zarabaju". Zopar je ich aj na tomto fore.

    1. feb 2025

    @softiesofie Instagram je toho plný, mne to príde úplne zneužívanie deti

    1. feb 2025

    Nedavam foto na net

    1. feb 2025

    @povuma Mne je z toho zle.

    1. feb 2025

    Asi viem na ktoru foto narazas, tiez mi to napadlo, ze byt tymi teenagermi, asi by som sa na matku velmi nastvala

    1. feb 2025

    Nedávam.

    1. feb 2025

    ... pri tej fotke som si pomyslela,toto niekto spraví mne,tak to nerozchodí😆😆

    1. feb 2025

    Vzdy sa opytam, aj manzela sa pytam kedze viem aky ma nazor, ale ja davam fotky zriedka

    1. feb 2025

    Nedávam fotky deti vôbec, a ak sem tam tak úplne neutrálnu ako kráčajú v diaľke predo mnou napr, alebo zo zadu ako niekde pozerajú… ale ozaj možno 1x za rok.

    1. feb 2025

    Nepridávam fotky.

    1. feb 2025

    @0silvia0 byt tými deckami, tak sú traja, 3x by mali mamičku odfotiť v nejakej lichotivej póze a zverejniť

    1. feb 2025

    Ani ja nič nepridavam. Ale zaujímalo by ma o akej fotke tu baby píšete.

    1. feb 2025

    @pribinak by som sa s matkou nerozpravala keby mi toto urobila. Mna keby niekto odfotil a vycapil na net, ho asi zahlusim. Toto fakt nie.

    1. feb 2025

    Aha už viem o com píšete.

    1. feb 2025

    viem na co narazas, tiez som sa nad tym pozastavila, ale oni nepochopia a nie, nedavam ziadne fotky nikde

    1. feb 2025

    @sili82 ja furt netusim ake fotky spominate...

    1. feb 2025

    Nedávam fotky deti na net, zakázali sme aj svokre. Tiež sa na tejto stránke čudujem, keď mamička takmer denne tu dáva dvoje dve krásne dcérky. Juj, ak niekto kradne tie fotky, škoda.

    1. feb 2025

    Nepridávm fotky detí. Rešpektujem ich súkromie a je jedno koľko majú rokov. Napr. nechápem ako niekto môže pridávať pravidelne fotky. Človek sem tam nakukne na MK a stále tie isté deti. Pre mňa nepochopiteľné

    1. feb 2025

    A dobrú otázku si dala.

    1. feb 2025

    Syna 12r ledva prehovorim, aby sa s nami odfotil-len súkromne, aby som mala pamiatku. Takže ak sa mi ho podarí horko-tazko prehovoriť na foto, samozrejme sa ho pytam, ci môžem dat aj na net. Zväčša nie, tak len poslem babkám, niekedy povie, ze mozeme dat aj na FB.
    A samozrejme, malo by sa brat do úvahy želanie deti, či chcú alebo nechcú byť na nete. Na druhej strane, ak by deti odfotila nejaká mamicka a dala na net bez môjho vedomia, absolútne by som to neriesila-zase netreba robit z komára robiť somara. Ak nejde o nejaké "nepríjemné" fotky ci fotky kvoli vysmechu.

    1. feb 2025

    @zuzana2910 Tuto mamicku tiez nechapem.

    1. feb 2025

    Myslíte všetky tu mamicku s trojcatami, ktoré odfotila počas spánku? Ak áno, úplne chápem rozhorčenie.😀 takéto niečo patrí do súkromného albumu a nie aby 16r deti boli fotene keď spia... Sú matky, ktoré žijú z toho, že sú mamami..
    Blokla som si kvôli tomu "anjelika", ktorý je posadnutý ppstovat fotky svojich detí, či na internete rozoberať ich intímne informácie... Pre mňa nepochopiteľné, ale jej.fanklub, by povedal, že závidím. 😀

    1. feb 2025

    @hopatko ani ja netusim

    1. feb 2025
    Komentár bol odstránený

    Veľmi málo dávam fotky mojich detí, sem vôbec, na fb kde to mam nastavene možno raz za rok niečo pridám...ale mam čochvíľa 9 ročnú a pýtam sa jej

    1. feb 2025

    nikdy som nedala fotky deti na net

    1. feb 2025

    @mimka1402 aha, chapem...

    1. feb 2025

    @mimka1402 Ano podla mna ide o tu mamu. 16 rocne spiace odfotnene, zverejnene.
    A co sa tyka uzivatelky ktoru si si blokla, asi si tiez inteligentne mysli, ze ked zije mimo SK, tak jej detom to zarucuje anonymitu. A u nej nejde len o fotky, ale fakt prilis vela informacii (diagnozy atd.). 😒

    1. feb 2025

    Sem dávam/dávala som do terminoviek občas. Na fb pridávam. No na žiadnej nie sú deti holé/v plavkách/ v posmešnej póze. Najčastejšie sú to fotky narodenín, osláv, výletov, vystúpení či toho čo dokázali. Zatiaľ si súhlas nepýtam. Možno o pár rokov budem. Sú to fotky, ktoré by som (ak by som mala čas) dávala vyvolať do albumov.

    1. feb 2025

    Fotky detí sa využijú na vytrénovanie umelej inteligencie, a potom vie vierohodnejšie urobiť ľubovolné fotky na "objednávku".
    https://zive.aktuality.sk/clanok/EWbwVV5/vytvar...

    1. feb 2025

    Tiez nedavam, ani deti ani ich vysvedcenie, ani desiatu ani nic 🫣

    1. feb 2025

    Na fb mam ľudí čo poznám,tam dávam rodinné foto,ale najstaršieho/15rocneho/už veru nie.

    1. feb 2025

    Ja dávam naozaj výnimočne a staršej dcéry sa vždy opýtam , a pridam iba ak súhlasí .. bez jej vedomia by som to nespravila .. bola by nahnevaná a veru právom

    1. feb 2025

    Nikdy, toto bolo vzdy pre nas s muzom jasne.
    Fotomontaz je dnes uz na vysokej urovni.
    Aj tak ma tu vzdy mamicky vysmeju krd ich upozornim.

    1. feb 2025

    @softiesofie Ano, ide to ruka v ruke, je jedno kde žijú, aj tak je to choré. Mňa fakt bavilo keď malo dieťa 3-4mes a malo tam 500 fotiek.😀 To už som fakt pozerala. V inej debate som to dotyčnej vytkla, ale nevyzerá žeby pochopila aké je to závažné a cez čiaru.

    1. feb 2025

    Nedavam si na siete nič súkromne- fotky, vysvedcenia, ze sme na dovolenke. Nevidim v tom zmysel. Komu chcem nieco take ukazat, poslem sukromne.
    Mna doslova aj otravuje, ked vidim kazde "prdnutie", prechadzku, nakresleny obrazok inych deti. Viacero ludi som si kvoli tomuto skryla na fb.
    Jedine co davam na siete su moje dezerty, torty.

    1. feb 2025

    Tiež som sa nad tou fotkou pozastavila. Nedávam fotky nikam.

    1. feb 2025

    @zuzana2910 no presne, akoze deti su pekne. Ale dennodenne pridavat tie deti? Mozno niekto to tak ma, ze sa rozplyva nad cudzimi detmi, mne to hlava neberie ani nemusim vidiet kazdy den tie iste deti.

    1. feb 2025

    Vcera sme mali akurat skolenie a okrem ineho sme rozpravali aj o tom a videli sme video, kde dvom rodicom, ktori sustavne davali fotky svojej malej dcerky na net, s pomocou IA urobili video z buducnosti, kde im hovori, aby to nerobili. S jej jednou fotkou z nej urobili jednak dospelu, jednak urobili nahe detske fotky. Bolo to zaujimavo spracovane, ti rodicia prisli do kina, nevedeli, co sa na nich chysta.

    Problem vsak vidim v tom, ze vy nemusite dat jednu jedinu fotku na net, ale ak staci jedna fotka, to moze urobit aj nahodny clovek, spoluziak, skola ma fotky na stranke a uz sa to da zneuzit.

    A este mam v pamati niekolko rozhovorov tu na MK, ked sme mamicke dohovarali, nech zmaze fotku s holym dietatom a ona sa ohradzala, ze to je jej vec. Nuz, sprostemu do hlavy mozog nenalejes. Ale fakt nechapem, ze tieto mlade mamicky su este menej obozretne co sa tyka netu ako my stare baby.

    1. feb 2025

    Ale ked sme uz pritom, mnohe zeny pisu, ze fotky deti nedavaju, ale na druhej strane tu supnu foto, kedy maju odlet na dovolenku, alebo ze uz su na dovolenke, alebo da nohy pri mori..

    Vtedy si tiez tukam po cele....

    1. feb 2025

    Ja k tomuto celemu len toto

    https://www.facebook.com/share/r/1A1TqQpeVD/?mi...

    @adri266 je to toto video?

    1. feb 2025
    1. feb 2025
    janinah
    autor

    áno,presne tie fotky spiacich 16r. teenegerov som myslela,mne káva zabehla ked som to videla....neverím,že sa im mama pochválila kde ich vycapila
    Dá sa deťmi "pochváliť" aj inak,inteligentne a citlivo.

    1. feb 2025

    @adri266 a velakrat pridavaju tie fotky zeny, ktore su vzdelane, na kadejakych vyssich poziciach a clovek nechape, kde nechali rozum🤷

    1. feb 2025

    @maranco poslal si link na to iste video ako ja

    1. feb 2025

    @stormie Ano, toto je to.

    1. feb 2025

    U nás sa tiež pýtame skôr ako to ide na net ani ja nemám rada keď dávajú bez môjho vedomia moje foto na net
    A vôbec sa mi nepáči keď si napr. mladé ucitelky do svojho profilu príbehu dávaju foto a videá deti z triedy 😞

    1. feb 2025

    @mimka1402 autorka tú fotku zmazala, tak ked vás tak pohoršila, mohla by si ju zo slušnosti vymazať tiež a áno pekný príklad ako sa fotky môžu využiť, zneužiť

    1. feb 2025

    @janinah či vlastne ju zmazať môžeš asi len ty

    1. feb 2025
    janinah
    autor

    @toso2007 nebudem mazať diskusiu,ktora ma vyznam

    1. feb 2025

    @janinah Ona myslí tú fotku čo dala jedna do komentov. Tých 16rocnych. Keďže ich mama to zmazala.

    1. feb 2025
    janinah
    autor

    @andulka220989 aha,ok,to som zmazala

    1. feb 2025

    @andulka220989
    @toso2007 poprosím namiesto moralizovania brať do úvahy, že nie každý je tu 24/7, veľmi dlho ta fotka na internete bola minimálne ku večeru, takže koho je to chyba? No danej mamičky a určite nie moja ja som akože mala 24/7 kontrolovať či naaahodou autorke nedošlo že čo dáva na internet ? A presne o tom sa aj písalo, že čo sa dá na internet, tak to tam aj ostane. A to je realitou. Fotka bola na sociálnej sieti od rána do večera, takže si myslím, že dotyčnej príspevok bol viac viditeľný ako tu jedna fotka v komentári ktorú som pridala kvôli kontextu takže nebolo to pohoršenie, keď už sa o niečom človek baví bolo by fajn uviesť aj o čom je reč...
    Tak či tak, som rada, že @janinah fotku zmazala.

    2. feb 2025

    Prave som citala clanok k tejto teme: Británia ako prvá krajina sveta kriminalizuje nástroje na zneužívanie detí pomocou AI. Vláda upozorňuje, že nástroje umelej inteligencie sa používajú na „vyzliekanie“ detí zo skutočných fotografií alebo na vkladanie detských tvárí na existujúce snímky s vyobrazením sexuálneho násilia.

    2. feb 2025

    Veľmi poučný príspevok .Mamičky to sa naozaj neviete tešiť same pre seba? Pre svoju rodinu. Pre ten váš okamih ?
    Naozaj si naivne myslíte,že to niekoho zaujima?
    Ano možno si na sekundu povie jej milé ale kolko nástrah to ma taka fotka a ako to negatívne môže ovplyvniť deti .

    2. feb 2025