dieľam článok @danulicek, pretože sa s ním úplne stotožňujem. Urobte tak prosím všetky, ktoré s ním súhlasíte... Kam cválaš, Koník?
    danulicek

    Tento príspevok píšem s vedomím, že je to možno môj posledný príspevok na tejto stránke. S vedomím, že ide možno o moje posledné prihlásenie a článok tu vydrží chvíľu. Píšem ho s vedomím, že sama som nedávno Koníka a jeho smerovanie kritizovala, čo, uznávam, nebolo celkom v poriadku, keďže som bola súčasťou tímu. Vtedy som si povedala, že budem držať hubu a krok, ale napriek tomu – nedá mi to. Pôvodne som chcela svoj postreh adresovať niekomu konkrétne, no neočakávam odpoveď – aspoň nie odpoveď, aká by sa v tejto situácii žiadala. Tak to berte ako môj výkrik do tmy.

    Nie, nejdem polemizovať, prečo bolo PRO presunuté do bazárika. Mňa sa to viac-menej netýka a myslím, že toto sa tu riešilo za posledné dni už naozaj veľakrát. Ale budem úprimná - som rada, že sa to rieši, pretože to bolo už dlhodobo neúnosné. Zarazilo ma však, akým spôsobom to bolo odkomunikované zo strany adminov. Vlastne, komunikácia pokrivkáva už dávno, no toto bol klinček po hlavičke. Áno, ja rozumiem veľmi dobre tomu, že „ak sa robí nejaká zmena, ľudia sa obvykle sťažujú.“ Ale celý problém začína a končí tam, kde prestávate komunikovať. Už dlhodobo sa používateľky v pravidelných intervaloch sťažujú na to, že keď je nejaký problém, hráte mŕtveho chrobáka. Ak je nejaká kauza, zametáte ju pod koberec. Ak sa očakáva seriózne vyjadrenie, vysvetlenie, príde plno nepresvedčivých argumentov a mlčanie tam, kde by bolo potrebné niečo povedať. Alebo neviem, ako nazvať, že každá zmena, ktorá je pre používateľky zásadná, sa odkomunikuje až vtedy, keď na to samy prídu a pýtajú sa, pátrajú po celom Koníku. Či už to je nezobrazovanie prečítaných správ, alebo zmiznutie kolekcií a obľúbených fotiek... Nie, argument, že „neboli využívané“ neobstojí. To by potom nehľadalo pol Koníka. Ale to by ste museli zavítať do blogov a čítať reakcie svojich používateľov. Museli by ste odpovedať na otázky a reagovať na upozornenia. Vtedy by ste prišli na to, že vo veľa prípadoch nie je problémom zmena, ktorú robíte. Vo veľa prípadoch chýba práve vaša komunikácia. Na tom predsa stojí táto stránka alebo nie?

    Budem písať za seba – absolútne mi nevadia zmeny dizajnu (aj keď sa priestor zúžil na polovicu a po okrajoch bliká reklama ako na Vianoce – ak človek nemá aspoň PLUS alebo neurobí robotu naviac a nenainštaluje si AdBlock). Nevadí mi, že ste sa rozhodli zrušiť niektoré položky a aj keď sa mi niečo nepáčilo, ok – je to váš priestor, ja som tu (takmer) zdarma, keďže si platím PLUS a som tu rada, takže môžem len šúchať nohami. Ale tento redizajn, tieto zmeny, ktoré prinášate, ste zobrali celkom zo zlého konca. Respektíve informovanosť o nich. Iste, vy ste odborníci, ja som len matka na rodičáku, ale niekedy stačí ozaj len sedliacky rozum. A skúsenosti, pretože mnohé sme pracovali alebo pracujeme s ľuďmi, zákazníkmi, klientmi. A možno by len stačilo prečítanie si názorov tých najpovolanejších – vašich používateľov. Namiesto vyhrážania sa. Namiesto mazania príspevkov, ktoré sú v poriadku, len neospevujú Koníka. Bolo to tu aj predtým, je to tu aj teraz. Teraz však prišlo povýšenie o mazanie kritických komentárov, pretože niektorí nie sú schopní prijať kritiku. Konštruktívnu kritiku. Opakujem, nepíšem teraz len o PRO, ale vo všeobecnosti za všetky udalosti, ktoré sa tu dlhé mesiace hromadia. Prečo vidíte jediné riešenie v tom, že ak je niečo nepohodlné a kritické voči Koníku:

    a) zmažem/zablokujem to (to platí aj o používateľoch, ktorí zvykli vyjadriť svoj názor slušne, ale nazvali ste to provokáciou)

    b) tvárim sa, že to neexistuje a čakám, kedy sa prestanú tie ješitné ženské rozčuľovať (to platí o kauzách, ktoré si vyžadovali skutočné riešenie)

    Čo tak raz skúsiť prístup c) vyjadrím sa normálne, bez inotajov, na prvýkrát, lebo aj kritika do vlastných radov môže byť konštruktívna. Bez toho, aby som kopírovala jedno a to isté vyjadrenie dookola. Alebo odkazovala riešenie do IP. Najmä, ak ide o riešenie, ktoré sa týka množstva používateľov a nejde o nejakú hádku o to, ktorá používateľka je krajšia, múdrejšia a šikovnejšia.

    Prečo na každej serióznej internetovej stránke vo svete komunikujú majitelia alebo admini stránky zmeny dostatočne vopred, nešijú riešenia horúcou ihlou a neprinášajú zmeny zo dňa na deň. Prečo sa snažia so svojimi používateľmi nájsť spoločné riešenie vhodné pre každú stranu a na Koníku to proste tak nefunguje? Prečo mám pocit, že Koník si svojich používateľov vôbec, ale vôbec neváži? Uvedomujete si, že tento štýl komunikácie uráža mnoho používateľov stránky? Alebo sa vám zdá byť v poriadku, že namiesto fundovanej odpovede hlavnej adminky sa mažú po večeroch komentáre, ktoré nie sú pre ňu pohodlné? Nová doba? Pretože aj napriek tomu, že sa stalo, že v minulosti sa používateľky nedočkali seriózneho vyjadrenia, nikdy, ale skutočne nikdy som nezachytila, že by hlavný admin komentár, ktorý sa mu nepozdáva, zmazal. A musíte uznať, že vo veľa prípadoch na to mal nárok, keďže mnohé prekračovali hranicu slušnosti a jeho osobného života. Takže teraz nerozumiem, aký zmysel má riešenie sedieť hodiny večer pri nete a mazať všetko, čo i len trošku kritizuje vašu prácu, namiesto jedného normálneho vyjadrenia? Nemal by byť práve admin tím ten, ktorý upokojuje rozvášnený dav a ktorý sa snaží prinavrátiť tú pohodu, ktorá tu chýba? Ja viem, že zmeny treba, viem, že biznis je biznis, ale ak by si takýto arogantný štýl komunikácie dovolil akýkoľvek predajca či obchodný partner, v momente by skončil. Ono totiž biznis nie je len o tomto, čo sa tu deje, biznis je aj o starostlivosti o svojich zákazníkov.

    Sami viete, že Koník je jednotka na trhu a momentálne nemá konkurenciu, ale má čím ďalej, tým viac skutočne nahnevaných používateľov. Sklamaných z toho, že ak niečo chcú riešiť, nedopátrajú sa u nikoho kompetentného. Ak oslovia hlavného admina, nedočkajú sa poriadnej odpovede. Jediný, kto komunikuje, sú dobrovoľné adminky, ktoré by ani nemuseli. Koník je fenomén práve pre to, že ponúka tak široký priestor od bazárika, cez ambasádorky, po fórum a charitatívne aukcie. Toto sa nepodarilo ešte nikomu a práve na tom všetkom by sa dal stavať imidž, len čo keď všetky tieto aktivity pohltia nezmyselné zmeny a nedostatok komunikácie. Alebo ako inak by sa dalo nazvať, keď už týždne/mesiace nefungujú určité funkcie, na čo upozorňujú opakovane moderátori skupín. Žiaľ, vždy bez reakcie. Prečo robiť obal, keď nefunguje jadro.

    Rovnako - máte charitatívne aukcie, čo je jeden mega úžasný projekt. Ale žiaľ, len vďaka dievčatám, ktoré sa mu naplno venujú popri zamestnaniu. Po nociach a len preto, že sú presvedčené, že pomáhať má zmysel. Bohužiaľ však, je to bez uznania, bez vďaky, bez uľahčenia práce. Poskytnúť priestor totiž nestačí. Nijakým spôsobom im to neuľahčujete a keď prosia o pomoc, „nedá sa“. Nebyť ich, charitatívne aukcie skončia skôr, ako začali. Musela som to sem napísať, pretože som si dovolila v podobnom znení reagovať v debate PRO používateľov, ktorí prispeli výrobkami v nemalej sume do aukcií a po vašom kroku sa rozhodli aukcie bojkotovať. Snažila som sa len vysvetliť, že aukcie sú samostatná jednotka a sú tu len vďaka dobrovoľníčkam, ktoré im obetujú všetok čas. A vďaka použivateľkám, nie tak celkom vďaka Koníku. Komentár mi bol zmazaný adminom. Bol bez vulgarizmov, bez osočovania adminov, len popisoval realitu. Tak, ako bolo zmazaných oveľa viac komentárov bez toho, aby ten, kto mazal, nabral guráž niečo napísať.

    Možno si to neuvedomujete, ale Koník je plný potenciálnych klientov, s ktorými vy ako firma môžete obchodovať. Už sa len treba modliť, aby si zo zvedavosti neotvorili Blogy a neprečítali si o praktikách, ktoré tu vládnu, neprečítali si vyjadrenia adminov, ktoré nič nevysvetľujú, len dookola opakujú, aká je jediná možnosť používateľov. Lákate používateľov na priateľské prostredie, ale neuvedomujete si, že práve to tu robia používateľky. Nie vy, nie dizajn, nie zbytočné funkcie. Ak budete naďalej podceňovať silu negatívnej reklamy, ľahko sa môže stať, že svoje postavenie na trhu stratíte. Biznis je jedna vec, ale práca so ženami je vec druhá. Ženské sú skutočne špecifický kolektív a tak, ako si dokážu odporúčať plienky z drogérie a vzápätí tam hromadne nabehnúť a všetky vykúpiť, vedia sa zariadiť, ak sa s nimi neustále zametá.

    Predtým, než mi pozastavíte tento článok, než zrušíte mňa, skúste si sadnúť nad komentáre a príspevky na slovenskom a českom Koníku, pretože ako tak čítam, nie je to len môj trápny pocit, že tu niečo chýba. Skúste si skutočne úprimne odpovedať, či toto je ten smer, ktorý celé roky budujete. Či je toto to, čo vo svojej firemnej kultúre chcete. Viem, my sme len používatelia, ale už od malička si pamätám - náš zákazník, náš pán. Aspoň tak to bežne v biznise platí... A tak ako my rešpektujeme vaše smerovanie ktoviekam, prosím skúste aspoň minimálne rešpektovať vy nás. Nechceme články o tom, kam smeruje Koník a čo všetko pre to robíte, ale stačí normálne seriózne a príjemné vysvetlenie hodné zástupcu vášho tímu. Vysvetlenie, ktoré pochopíme a ktoré aj keď sa nám niečo nebude páčiť, budeme schopní prijať bez problémov.

    Neberte prosím môj postreh ako dôvod na urážky, rovnako sa prosím, používateľov, zdržte aj vy urážlivých komentárov. Snažila som sa naozaj čo najslušnejšie a najjasnejšie popísať to, čo štve mnohých z nás na Koníku – či už českom alebo slovenskom. Viem, je to len stránka, ale ako už dávno hovorím a píšem – pre mnohé je to súčasť života, relax od detí, rodiny. Pre mnohé je to priestor, kde čítajú svojich priateľov z druhého konca republiky. Pre mnohé táto stránka znamená veľa a preto by bolo dobré, ak by mali pocit, že sú tu skutočne vítané...