hipsterka
1. okt 2020
10570 

Rozhovor s lekárkou z Izraela

Nemocnica Rambam, Haifa, Izrael, Foto: Stella Lecht

Ako už viete z mojich predošlých príspevkov, pred pár dňami som zbalila kufre a odletela so svojím dieťaťom z Izraela na Slovensko. Leteli so mnou ešte ďalšie dve slovenské mamičky so svojimi deťmi. Izraelská vláda naplánovala ďalší lockdown bez podrobného logického vysvetlenia. V krajine nastala mierna panika, a tak „bežne cez koronu prázdne“ letisko bolo v čase nášho odletu plné izraelských občanov, ktorí sa snažili utiecť aj do miest ako Rwanda či Angola. Lockdowny v Izraeli sú vzhľadom na vysporiadanie sa s blízkovýchodnou náturou obyvateľstva pre bežných občanov naozaj tvrdé. Človek nemôže vyjsť do prírody a v tom najtvrdšom lockdowne sa človek nemohol vzdialiť od bydliska na viac ako 100 metrov.

Keďže som človek, ktorý si informácie overuje z viacerých zdrojov, a informácie izraelského spravodajstva boli svojím spôsobom veľmi mätúce (podpísaný otvorený dopis 120 lekárov proti lockdownu, údajne prázdne nemocnice), rozhodla som sa osloviť svoju dlhoročnú kamarátku. Vzhľadom na jej zaneprázdnenosť je naše priateľstvo prevažne virtuálne.

Meno mojej kamarátky som zmenila na jej žiadosť, pretože v momentálnej dobe popieračstva koronavírusovej pandémie sa po niekoľkých príspevkoch na sociálnych sieťach stretla s nepríjemnými vyhrážkami. Ľudia v ťažkej finančnej životnej situácii, a nie je ich v Izraeli málo, nechcú počuť to, čo lekárka v prvej línii vidí na vlastné oči. Priznám sa, že aj mne sa ťažko počúvali jej slová, ktoré mi poslala cez hlasové správy. Ja si veľmi cením, že si na mňa našla čas a odpovedala na moje laické otázky s pokorou, a to počas jej náročnej služby. 

Lucia pracuje na onkologickej pohotovosti v nemocnici „Sheba Tel Hashomer“ v meste Ramat Gan v Izraeli. Momentálne je v 36. týždni tehotenstva, vyrastala v Čechách a pracuje v najväčšej nemocnici na Blízkom východe. Podľa svetových rebríčkov je „Sheba“ deviata najlepšia nemocnica na svete vôbec. Položila som jej zopár otázok, aby som lepšie pochopila situáciu z pohľadu lekára.

Je podľa teba panika okolo ochorenia COVID-19 opodstatnená? 

V prvom rade by som rada vysvetlila, že koronavírus ako taký nie je žiadna novinka. Koronavírusy sú známe už zo sedemdesiatych rokov. Poznáme ich ako prevažne detské ochorenie. Koronavírus spôsobujúci ochorenie COVID-19 je ale pre nás nový svoju agresivitou a schopnosťou šíriť sa ďalej. Ľudia to radi porovnávajú s chrípkou, ktorá je síce nebezpečná, ale poviem to jednoducho. Ak si v jednej uzatvorenej miestnosti s niekým s chrípkou, tak percento šírenia nákazy je niekoľkonásobne menšie, ako keby si tam bola zatvorená s niekým, kto má COVID19. Áno, chrípka nám zapĺňa oddelenia na zimu, ale to, čo robí uprostred leta (izraelské leto – konštantne medzi 30 až 45 °C) COVID-19 s našimi oddeleniami, lekári nevideli počas svojej dlhoročnej praxe. 

Ďalej by som chcela podotknúť, že je dokázané, že úmrtnosť je v porovnaní s chrípku oveľa vyššia. Tu ale naozaj nechcem zachádzať do presných percent, pretože je na internete množstvo protichodných údajov. Ľudia radi operujú s vygooglenými percentami, predovšetkým tými nižšími, ale podľa údajov našej nemocnice je to okolo 4 %. Pri chrípke je to pod 1 %. WHO udáva pri nákaze COVID-19 úmrtnosť až približne 6 %, niektoré štatistiky dokonca až okolo 10 %. Takže máme do činenia so super šíriacim sa vírusom, ktorý má vyššiu úmrtnosť.   

Ako vidíš situáciu v nemocnici, v ktorej pracuješ?

Všetci vravia, že sme pred kolapsom. Ja ako doktorka, ktorá pracuje na pohotovosti, vravím, že sme už skolabovali. Posledné dni nemám kam hospitalizovať ľudí. Človek, ktorý by mi za normálnych okolností musel podpísať reverz, ak by chcel ísť domov, teraz musí ísť domov z môjho rozhodnutia, pretože ho nemám kde fyzicky hospitalizovať. Toto vôbec nie je jednoduché.

V správach v Izraeli hlásia, že nemocnice ešte nie sú zaplnené na 100 percent. Aká je skutočnosť?

Podľa čísiel je to pravda, ale skutočnosť je trochu iná. Jednotky intenzívnej starostlivosti sú zaplnené na približne 80 percent. Interné oddelenia boli počas pandémie rozdelené na „korona“ a „nekorona“ oddelenia. Čiže tam pracujú rovnakí lekári, len tí, čo sú na „korona“ oddelení, teraz chodia oblečení ako tí kozmonauti, čo poznáš z fotiek. Problém je ale na „nekorona“ oddelení, kde sa hospitalizujú ľudia, ktorí nemajú koronu. Na tomto oddelení máme  k dispozícii približne 40 lôžok ale leží tam už okolo 70 ľudí. Videla som, že pacientov ukladajú na chodbu a dokonca som videla, že ležali aj na toalete. Sú to pacienti, ktorí nepotrebujú jednotku intenzívnej starostlivosti, nemajú koronu, ale musia zostať v nemocnici a nemôžeme ich poslať domov. Momentálne sú už otvorené aj podzemné parkoviská, ktoré sú prerobené na tzv. červené oddelenia, kam posielame pacientov s potvrdenou koronou. Problém ale nie je otvoriť aj 150 podzemných parkovísk prerobených na korona oddelenia (to znamená perfektne ich vybaviť potrebnou prvotriednou technikou), problémom je nedostatok personálu.

Aká je situácia v ostatných nemocniciach v Izraeli? Máš nejaké informácie od iných kolegov?

Ako som už spomínala, nemocnica „Sheba“ je deviata najlepšia nemocnica na svete. Má perfektné zdravotnícke vybavenie a pracujú v nej najväčší odborníci vo svojich odvetviach. Z tohto dôvodu pacienti uprednostňujú pohotovosť našej nemocnice. Situácia je už ale rovnaká aj v nemocnici RamBam v Haife, kde už otvorili tiež korona oddelenia v garáži a nemocnica Sharei Tzedek v Jeruzaleme posielala posledné dni pacientov k nám. Neviem, či teraz ešte posiela, lebo už ani my nemáme miesto. 

Ako ste chránení počas služieb?

Máme rúška, oblečenie a gély. Vybavenie máme. Situácia je určite lepšia, čo sa týka zdravotníckeho materiálu, ako počas prvej vlny pandémie. V tomto nevidím problém.

Bola si už v kontakte s koronapacientom? Alebo niekto z tvojich kolegov? Aký je potom postup?

Denne som v kontakte s korona pacientmi. Keďže som na onkologickej pohotovosti, ľudia bežne chodia po začatí liečby so zvýšenou teplotou, čiže medzi onkopacientmi to nie je nič neobvyklé. Práve pred pár dňami k nám prišla pacientka, ktorá mala tiež zvýšenú teplotu – deň po tom ako začala liečbu. Následne jej bol vykonaný COVID-19 test, ktorý do hodiny vyšiel pozitívny. V tom momente to už ide veľmi rýchlo. Hneď mňa a moje sestričky kontaktovalo infekčné oddelenie formou sms a vypisoval sa podrobný dotazník s otázkami typu: „Ako dlho som s pacientkou bola v miestnosti?“ „Ktorých častí tela som sa dotkla a či som pacientke pozerala do hrdla?“ a iné. Po vyplnení dotazníku ma kontaktovala zdravotná sestra z infekčného oddelenia, opäť prešla so mnou otázky a vzhľadom na to, že som uviedla, že ja a aj pacientka bola celý čas v maske a bola som s ňou v kontakte menej ako 15 minút, tak infekčné oddelenie vyhodnotilo, že môžem ďalej pracovať a nechať sa na piaty deň otestovať. 

Kolegovia boli v kontakte s inou pacientkou, ktorá bola tiež pozitívna na COVID-19. Táto pacientka si však masku stále dávala dole a nespolupracovala. Keď moji kolegovia vypĺňali rovnaký dotazník ako ja, vzhľadom na to, že si pacientka dávala masku dole, boli vyhodnotení ako potencionálne nakazení a musia na rozdiel odo mňa sedieť 14 dní v karanténe. Dokonca aj zdravotná sestra, ktorá jej išla len zobrať krv a bola s ňou v kontakte len pár minút, musí byť teraz v karanténe a nemôže vykonávať svoju prácu. Ja momentálne ešte stále čakám na výsledok. 

Čitateľky na Modrom koníku bude určite zaujímať ako je možné, že žena v 36. týždni vôbec pracuje. Môžeš nám to vysvetliť?

Materská dovolenka v Izraeli začína dňom pôrodu a trvá približne tri mesiace. Môžem si ju predĺžiť o ďalšie tri mesiace, ale bez nároku na výplatu. Dokonca som sa dopočula, že pri výnimočnom stave mi môžu dokonca aj moju trojmesašnú materskú skrátiť. Doposiaľ som sa nedopátrala, či je to pravda a naozaj dúfam, že táto situácia ani nenastane. Pri prvej vlne som bola na začiatku tehotenstva a vtedy som mala zakázané byť vystavená potencionálnym pacientom s ochorením COVID-19. Od sestričky z nemocnice Rambam v Haife viem, že tam tehotné pracovníčky nie sú vystavované dodnes týmto pacientom. Pri tejto druhej vlne to nejako neriešia, že pracujem na pohotovosti a že som vystavovaná pacientom s COVID-19. 

Ako vidíš koncept kolektívnej imunity? Kedy by mohla byť podľa teba vakcína?

Kolektívna imunita v prípade COVID-19 je podľa mňa absolútny blud. Vychádzam z údajov, ktoré mám pred očami. Vidím ľudí, ktorí sú pozitívni a potom negatívni a potom sa znova vracajú s komplikáciami do nemocnice, čiže sú znova nakazení. Tie protilátky sú v krvi tak 2 – 3 mesiace. Už v marci sa brali vzorky ľuďom, ktorí sa vrátili z Diamond Princess a boli veľké plány, ako Izrael vyvinie vakcínu. Plány vakcíny stroskotali práve na tomto fakte, že vírus COVID-19 funguje na úplne odlišnom princípe ako napríklad taká chrípka. 

Aký je priemerný vek ľudí, ktorí umierajú na ochorenie spôsobené vírusom COVID-19?

Viem, kam smeruješ touto otázkou. Neumierajú len starí ľudia a chorí ľudia. To by som chcela naozaj zdôrazniť. Tí ľudia nám tu umierajú na rukách. Pred niekoľkými dňami mi umrela pani vo veku 52 rokov a nemala žiadne chronické choroby. Kričala: „Nechcem umrieť!“ a do pár hodín umrela. Umrela na komplikácie tej choroby. Ľudia nerozumejú, že neexistuje umrieť na koronavírus, umiera sa na komplikácie, ktoré s ním súvisia. Ľudia umierajú na ťažký zápal pľúc, ťažké hnačky. Táto konkrétna pani mi umrela na perikarditis, čo je zápal srdcového obalu. Momentálne tu máme aj mladého 26-ročného chalana, ktorý je na dýchacom prístroji a nemal žiadne chronické choroby. Je pravda, že väčšina je vo vyššom veku a s chronickými chorobami, ale prekvapuje ma s akou istotou ľudia o sebe tvrdia, že to prežijú a že sa neboja. Ešte by som doplnila, že štatisticky je v Izraeli priemerný vek pacienta na dýchacom prístroji 55 rokov a nepoteším vás – máme tu aj deti. Momentálne máme 9-ročné dievčatko na dýchacom prístroji.

Nemocnica Rambam, Haifa, Izrael, Foto: Stella Lecht

Čo sa bude diať ďalej? V Európe a vo svete?

Neviem ako je to presne na Slovensku, ale predpokladám, že podobne ako v Čechách a rovnako aj v Izraeli začala druhá vlna. Prečo u nás v Izraeli prišla tá vlna skôr ako v Čechách? Pretože na rozdiel od Izraelčanov sú Česi (aj Slováci) oveľa disciplinovanejší národ. Niektorí Izraelčania majú takmer až absolútnu absenciu rešpektu voči autoritám. Pri tejto druhej vlne je ale možné badať, že s návratom k opatreniam rovnako aj v Čechách (na Slovensku) začína rásť odpor obyvateľstva. Nikto nechce, aby mu znova zatvorili podnik, nikto nechce byť sám doma zatvorený. Ja tomu aj rozumiem, mňa tiež nebaví sedieť doma a chcem ísť do parku a na vzduch. Ale v Čechách a aj na Slovensku si neuvedomujú ľudia jednu dôležitú vec a to, že české alebo slovenské zdravotníctvo tam nezachráni toľko ľudí vo vážnom stave ako to zdravotníctvo tu v Izraeli. Naša nemocnica aj popri celej tejto tragédii, ktorá tu momentálne nastala, stále poskytuje, resp. sa snaží stále poskytovať ten najlepší servis pacientom, nehovoriac o vybavení a znalostiach, ktoré táto nemocnica a celý Izrael má k dispozícii. Verím, že kombinácia disciplíny českého či slovenského obyvateľstva a logických (nie politicky či nábožensky orientovaných ako to bolo v Izraeli) rozhodnutí vlády je nádejným predpokladom na to, aby Čechy a Slovensko vyšli z druhej vlny oveľa lepšie ako Izrael.

Ja sama, ako bežný divák, som badala, že v správach bolo vidieť veľký odpor samotných odborníkov voči lockdownu. Takisto bolo spomenuté, že 120 lekárov sa podpísalo pod otvorený dopis, ktorý bol proti zavedeniu ďalšieho lockdownu. Aký je tvoj názor na lockdown?

Od nás to bola napríklad doktorka Raya Leibowitz, ktorá vedie jednotku zameranú na urologické nádory a verejne vystupuje na svojom facebookovom účte proti lockdownu. Bola jedna z veľkých kapacít, ktoré sa podpísali pod tento otvorený list proti lockdownu.  Ja by som chcela tiež zdôrazniť, že my ako lekári sme všetci spoločne proti lockdownu v podobe, v akej je teraz v Izraeli. My sme jednotne za to, aby sa uzatvorili naozaj miesta, kde vieme, že je napríklad každý štvrtý človek nakazený. Kde sa vie, že sú tí prenášači a kde sa to naozaj šíri najviac. To bol aj pôvodne plán Benjamina Netanyahua, že sa uzatvoria len tieto tzv. „červené miesta“. Problém bol však v tom, že išlo o ultraortodoxné štvrte a arabské mestá. To je vlastne obyvateľstvo, ktoré tvorí obrovské percento voličov aktuálnej vlády. Keby zatvoril len tieto miesta, tak by to nevyzeralo, samozrejme, dobre ani vnútri krajiny a ani vo svete. My sme boli za to, aby nám dala vláda ako obyvateľstvu, ktoré zodpovedne dodržiava nariadenia, možnosť žiť v rámci možností normálny život. Ja ako lekárka teraz kvôli celkovému lockdownu musím kvázi protiprávne voziť opatrovateľku v mojom aute k mojej trojročnej dcére. Nehovoriac o tom, aký byrokratický problém je vôbec priniesť moju vlastnú matku z Čiech, aby mi pomáhala po pôrode. Tento lockdown je teda výhradne politické rozhodnutie, ktoré ničí ekonomiku, a to len pre to, aby si aktuálna vláda udržala voličov. Takže my sme všetci za čiastočný lockdown, ale na to nikdy táto vláda nepristúpi.

Čo by si na záver odkázala čitateľkám Modrého koníka na Slovensku?

Určite nechcem, aby panikárili po mojich slovách opisujúcich moju každodennú realitu. Chcela by som ich len poprosiť, ABY NOSILI RÚŠKA, LEBO JE ZREJMÉ, ŽE FUNGUJÚ. Možno ak majú vo svojom okolí niekoho, kto absolútne ignoruje danú situáciu, aby sa ho aspoň pokúsili presvedčiť a odkloniť od nezmyselných konšpiračných teórií. Je jasné, že neuspejú v každom prípade a ja osobne by som tiež radšej verila konšpirácii, že korona neexistuje. Takže usporiadať si priority smerom k zdraviu a nosiť rúška.

Slová Lucie sa mi nepočúvali ľahko a musím povedať, že pred jej rozhovorom som sama nevedela, čo si mám o celej situácii myslieť. Človek naozaj radšej pre vlastné prežitie v duševnej pohode selektuje informácie smerom, ktorý mu ospravedlní jeho správanie. Rúška mi liezli na nervy, ale poslušne som ich nosila, či tu alebo v Izraeli. Neuveriteľne mi prekážalo plno ďalších nariadení, taktiež ma doteraz škrie, že som kvôli obmedzenému cestovaniu nemohla prísť na pohreb môjho starého otca na Slovensku. V mojom okolí v Izraeli, keďže poznám len ľudí v mojom veku, štyria moji kamaráti prekonali koronu s miernymi príznakmi. Ja sama som si robila na Slovensku aj test na protilátky a zdá sa, že som v minulosti prišla do styku s vírusom SARS-Cov-2. Môj imunitný systém si s ním poradil a vďaka Bohu veľmi dobre, pretože som naozaj nič nepostrehla a dúfam, že ani nič nepostrehnem. No mnohí z tých, ktorí veria konšpiračným bludom typu „rúška vôbec nepomáhajú, resp. sú dokonca škodlivé“ alebo „korona je výmysel a neexistuje“, nemusia mať toľko šťastia a možno uveria až vtedy, keď sa o zákernosti tohto vírusu presvedčia až na vlastnej koži. Stará ľudová múdrosť vraví, že múdry človek sa učí z cudzích chýb, ale sprostý z vlastných. Tak je na nás, do ktorej skupiny sa chceme zaradiť? 

Super článok 👌🏻, ale teda komentáre tu isto budes mat Paradne 😂.

1. okt 2020

Super članok 👍

1. okt 2020

Super clanok😀

1. okt 2020

uff. Diky moc za info.

1. okt 2020
Komentár bol odstránený

Ďakujem za skvelý článok.

1. okt 2020

ďakujem, že si sa s nami podelila 🙂👍

1. okt 2020

@jonki ona pracuje na onkopohotovosti ale chodi aj na ine oddelenia, tak som to pochopila ja. Ale spytam sa jej na to. Ona aj hovorila ze bola na internych oddeleniach. Ale spytam sa a dam ti vediet.

1. okt 2020

@10zabka no trvalo to tri dni kym som to z tej nahranej cestiny prepisala. 😅😅😅

1. okt 2020

Super článok ❤️

1. okt 2020

@hipsterka dovolila som si ho zdielať aby aj u nás ľudia proste chápali že toto nieje len soplik a chripocka. Ďakujem. Prosím ťa spýtať sa jej či u nich tiež podávajú remdesivir alebo niečo iné? Či to má dobrý účinok ? Ďakujem

1. okt 2020
Autor komentár zmazal

@hipsterka prosim ta, smie sa ten rozhovor zdieľať aj mimo MK?

1. okt 2020

Super, ze ti to dovolila uverejnit, akurat skoda, ze ti, co si stale myslia, ze o nic nejde, dalej si budu tvrdit svoje...
Dakujem a kamaratke zelam vsetko dobre, nech ostane zdrava a nech sa jej narodi zdrave babätko.

1. okt 2020

@lutani myslim ze to ide.

1. okt 2020

Vďaka.👍

2. okt 2020

@jonki

Delame sluzby na hlavni pohotovosti jelikoz neni perzonal....🙂 uz neexistuje pojem "tvoje oddeleni"... muzou te klidne dat pravovat na internu... samozrejme ocniho lekate asi ne ale my jsme interni obor, mame za sebou rok interny na zacatku specializace

A muzes te pani napsat ze prave dr Gadi Segal ktery vede nasi koronu v Shebe ma seznam vsech kdo umreli s vekem a jejich nemocemi.... a myslim ze to dokonce publikoval...

Ani som ti tu odpoved neopravovala.

2. okt 2020

Ďakujem za článok 🍀

2. okt 2020

@hipsterka si úžasná, vďaka 🙂

2. okt 2020

Ahoj, k rozhovoru sa nebudem vyjadrovať, ale pamätám si tvoj príspevok, že si vlastne nevedela či odletíte. Som rada, že sa ti to podarilo 🙂 Súhlasím, veľa ľudí si nevie predstaviť keď ti zakážu ísť von a potom ked ti povolia, tak len do pár metrov a na krátky čas. Potom problém vidia aj v hodinách pre dôchodcov.

Do Izralea sa plánuješ vrátiť keď sa situácia ukľudní?

2. okt 2020

@misinka0611 vobec neviem co bude. Situacia politicka aj ekonomicka je totalne katastrofalna. Neviem si predstavit ako sa toto ukludni tam. Spolocnost je silne polarizovana na sekulernych zidov a ultraortodoxnych zidov. Ta nenavist je nenormalna.

2. okt 2020

☹ a toto sa deje v 9. najlepsej nemocnici na svete ☹

a aky ma ona alebo ty nazor na buducnost, ked neveri kolektivnej imunite? je to zatial ovela horsie ako chripka, takze tu odteraz budu rocne umierat miliony ludi?(casom ich s koronou uz mozno ani brat nebudu do nemocnice) lebo aj po prekonani ju mozu dostat znovu? cize ani ockovanie nie?
ja som praveze ale citala clanok, kde epidemiooog vravel o t-bunkach(nie protilatkach), ktore posobia dlhsie ako protilatky.

2. okt 2020

@hipsterka Ďakujem za odpoveď. Chápem, v prvom rade treba myslieť na bezpečie svoje a svojho dieťata. Je to momentálne veľmi ťažké pre mnoho ľudí ☹️

2. okt 2020

Nedá sa to zdieľať inde zrejme...

2. okt 2020

super clanok, velmi pekne dakujem. Rozhodne lepsie ako filozoficke dristy nekompetentych.

2. okt 2020

@chillibubble na temu protilatky som sa bavila s jednou mikrobiolozkou este davnejsie kvoli typickemu argumentu antivax-skoro nikto nema protilatky. A hovorila, ze to je daleko komplikovanejsie, protilatky nie su vsetko, telo ma viacero mechaniznov, funguje tam nieco ako imunologicka pamat (aj tie t-bunky co spominas). Tak ja by som asi uplne flintu do zita nehadzala.

2. okt 2020

👏🏼😢

2. okt 2020

@jonki asi to bol omyslene tak ze v minulosti nic chronicke neprekonala a teraz zomrela na zapal srdcoveho svalu- co sposobil korona virus

2. okt 2020

super clanok, rada pozdielam ak dovolis, nech si aj ini precitaju a zhodnotia na kolko nam vlada berie nase slobody, my si tu este stale zijeme ako v raji v porovnani s inymi krajinami. 🙂

2. okt 2020

@hipsterka dakujem za dovysvetlenie 😊 takto to dava zmysel

2. okt 2020

Dakujem za tvoj cas ci si clanku venovala😘drzme si palce😏

2. okt 2020
Autor komentár zmazal

@elfi1
Z celeho srdca ti zelam, aby si sa ty a nikto z tvojich blizkych nenakazil.

2. okt 2020

@elfi1 .."Mna ani takyto clanok nepresvedcil"... je nieco co by ta presvedcilo?

2. okt 2020
Autor komentár zmazal

@modrava pri absencii zdraveho rozumu podla mna neni sanca aby ju nieco presvedcilo jedine osobna skusenost ta je neprenosna

2. okt 2020

@loginexistuje asi tak. ja nemam problem tymto ludom koronu zazelat. ved je to vymysel, takze nic strasne nerobim..

2. okt 2020

Len potvrdila môj názor,osobne si myslím že strach je tu oprávnený a disciplína je tu na mieste, neznášam konšpiračné teórie a tiež si myslím že Slovenské zdravotníctvo nie je dosť pripravené a dlho ešte nebude

2. okt 2020
2. okt 2020

najcudnejsie je ze moze pracovat ako tehotna , to ze ju necha pracovat "System" ok ale ze ona sa necha sama pracovat teda vedome vystavovat v nemocncici dennodenne tomu nebezpecenstvu??..takze vlastne na jednej strane s prepacenim ona k.ava sa dennodenne vystsavuje nebezpecentvu tejto nebezpecnej chorobe aj seba aj svoje dieta teda?a este k tomu to dovoli vlastne aj nemocnica, spolocnost, urady zdravia ci co tam maju a podobne?este staci napisat ze robi aj v noci, co u nas by uz davno skoncila s nocnymi ..zaujimave bud je to ucelne alebo je to cele na hlavu nedava to zmysel na jednej strane je to nebezpecne ale na strane druhej nechame tehotne pracovat v tzv prvej linii??,

2. okt 2020

a onkologicka pohotovost? asi v tomto pripade sme dobre teda za opicami na sr...

2. okt 2020

@lucopeda boze toto je totalne iq minus,...necudujem sa kde sa nachadza slovensko, este povedz ze vakcina ta zachrcani ty tupana ..radsej si precitaj rozhovor s pekovou a ked chces povedat ze je hoaxerka a podobne tak mi odpovedz nato ze zaujimave ze ked tomu ona nerozumie tak doteraz akoze tuto osobu co nerozumie nicomu nechali robit v labaku s virusmi?robit testy a podobne veci?asi tazko...cize hovori len to ze co je pravda a co nechce tento svet priznat..ze je to umelo dotvorene...lebo chcem pocut aj ako od vas lajkov ci poznate chorobu ktora robi priznaky od A az do Z tak ak oto ona pise, ze niekto umre a niekto nevie ze to ma????toto NENI NORMALNE!!!! KED MA NIEKTO V SEBE PREDSA VIRUS TAK MUSI MAT NEJAKY PRIZNAK!!!!a ked nema ziadny priznak v tom pripade predsa neprenikol cez bunku!!!!!

2. okt 2020

@angelinja aaa pani je virologicka a epidemiogicka 🙂 to sa hned pozna 🙂

2. okt 2020

@chillibubble nie iba zdravy rozum !!!! ale toto je typicke nech sa paci pod oponovat a nie tieto nezmyselne urazky.

2. okt 2020

@chillibubble a nie kedze som neni virologicka tak som si ju vypocula tak ako aj inych normalnych a nie podplatenych a zadubenych ako aj ta hlavna "odbornicka" tora povie v telke nech sa tehotne daju zaockocvat na chripku...

2. okt 2020

@angelinja ja ti nebudem oponovat lebo nie som lekar ani virologicka. ja neviem preco niektori priznaky nemaju a niekto skonci v nemocnici. ale je to fakt a neveria tomu uz len sledovaci hoaxov, konspiracnych teorii, kotlebovci a spol. a s takymi ludmi ja nemam o com diskutovat. takze dakujem, nebudem sa s tebou rozpravat.

2. okt 2020

@angelinja priznaky nesposobuje virus ako taky, ani jeho pritomnost. Priznaky su prejavom imunitnej reakcie. Zalezi kto ma aku imunitu, od toho zavisi ake priznaky a ci vobec nejake bude mat. Snad si pochopila ten rozdiel...

2. okt 2020

@angelinja si vyprosim aby si ma urazala, nepotykali sme si a vyjadrila som svoj nazor, to je v demokracii normalne. Studuj si pekne konspiracie od vedkyne Pekovej a ostatnym dovol .robit si vlastne nazory, pripadne odporucam nastudovat zaklady imunologie ak ti tvoja kapacita dovoli

2. okt 2020

@lucopeda prosím ťa , škoda času , ani sa ňou nezaoberaj ... píše totálne somariny

2. okt 2020

@angelinja nie nocne nerobi, a ak urazas druheho je to len vlastne samotny obraz o tebe a co si myslis o sebe samej. Nepaci sa mi ze hovoris o mojej kamaratke ze je krava a ze tu urazas ine diskutujuce. Ak v tom budes pokracovat, tvoje komenty s urazkami budem mazat, takze ta ziadam o dosrzivanie slusnej diskusie. Urazkam v tejto diskusii priestor nedavam.

2. okt 2020

@elfi1 Tu si ale hlúpa...s prepáčením...

3. okt 2020

Este na okraj. ja zijem v Irsku. A my celkovo ten zdravotny system nemame najlepsi a Covid to este zhorsuje. Hned vysvetlim. Uz pred koronou sa cakalo dllllho na operacie a specialistov a teraz je to este horsie. Operacie ktore boli tkz rutine ale ludom zneprijemnovali zivot su odlozene na 2021. Potom je problem s tymi co cakaju na MRI alebo CT ktorym sa tieto testy tiez odlozili. Takze ak maju rakovinu v zaciatocnom stadiu a nevedia o tom ked pojdu budci rok ta rakovina uz pokroci. Ja som mala velke stastie v nestasti s mojou mamou. Ta nasla velku hrcu na prsniku( po tom ako strasne schudla v priebehu 2 mesiacoch) a kedze uz mala 2 krat rakovinu ju zobrali okamzite. Vdaka tomu sa jej predlzil zivot ( ma 4 stadium uz) . Pozor ich starostivost je uzasna . Su tu jedny z najlepsich na svete co sa tyka starostlivosti o pacientov s rakovinou ale dostat sa k nim je teraz problem. Takze ludia noste ruska! Vela ludi vyzera lepsie s nimi ako bez nich😂 A umyvajte si ruky.. To su zakladne veci z hygieny!

3. okt 2020

@saona to som si vsimla ked som citala komentare aj k inym nazorom, pani vedkyna

3. okt 2020
Autor komentár zmazal

@hipsterka Ta nenavist tam bude vzdy. Som niekde pocula ze svata zem je tak svata ze diabol po nej nemoze kracat tak kraca po hlavach ludi. Aj ked nie je clovek nabozensky tak sa zda ze je to pravda. uz tolko vojen sa v historii viedlo kvoli tomuto kusku zeme.. Prajem vela stastia nech sa rozhodnete akokolvek. :*

3. okt 2020

@hipsterka Prosím ťa, môžem tento príspevok skopírovať?

3. okt 2020

@hipsterka bez mihnutia oka by som nevhodné komentáre zmazala.👍

3. okt 2020

@elfi1 Len tvoje názory sú nebezpečné pre spoločnosť...Moje nie...

3. okt 2020
Autor komentár zmazal

@elfi1 čo tu ty vlastne robíš ??? Teba je tu skodaaaa

3. okt 2020

@elfi1 ty si mala byť v krízovom štábe.😃

3. okt 2020

@koniarova takito bezruskovci by mali byt v prvej linii. po par dnoch by bol klud

3. okt 2020

@elfi1 och...neviem ci sa ma zmysek k tebe vyjadrovat...ale teda tybsi myslis ze ak by niekto bol za to ze si tu navyse distanes codlvid a umries,ze tak to ma byt?alebo teda ktokolvek zato ze sme prestarnuty?este prosim napis narovinu kto to riadi aby to nase obyvatelstvo umieraoo tak aby ostali len vyvoleni...

3. okt 2020
Autor komentár zmazal

@elfi1 opravila som prispevok,neulozilo mi opravy.mna by ozaj zaujimalo co podla teba riadi toto cele?to aby ostali len vyvoleny,neprestarnuti?Boh?Vyssia sila?Bez rypania.lebo pises vseobecne a je to strasne chaoticke...

3. okt 2020
Autor komentár zmazal

@veronicka88 tu mas vysvetlenie 😉 😂

3. okt 2020

@ofzuza 👍 dikicko😜

3. okt 2020

@veronicka88 to su tie specialne, vysoko "TAJNE" informacie, o ktore zakopavas na nete na kazdom kroku, staci mat dostatocne pripravenu osvietenu mysel...a ked to pochopis, uz nebudes verit, ani ze rano vyslo slnko 😲

3. okt 2020

@negymama ja som tak trocha dufala,ze sa dozviem nieco speci🤭🤭🤭kazda sme nejaka...neriesim🤷

3. okt 2020

@veronicka88 keby si chcela fakt, ze super tajne veci, tak pozri fb silvie suvadovej. Ukazka:

3. okt 2020

@ofzuza 🤗 ja som realista chvalabohu😶😶😶

3. okt 2020

@veronicka88 to sa fakt rozum zastavuje, coho su niektori schopni 😂

3. okt 2020

@ofzuza mam svoje skusenisti s podobnymi ludmi...preto sa uz radsej nevyjadrujem a nespamujem🤷

3. okt 2020

@elfi1 maximálne s tebou súhlasím, máš pravdu, všetko je to iba o peniazoch a o zotročení ľudí, chvalabohu, že ešte medzi nami je stále veľmi veľa ľudí so zdravým rozumom a usudkom ako si ty💕, presnetak, kto chce, vie si zistiť aj iné fakty a názory odborníkov, nie tých, čo nám vládnu-keďže im o naše zdravie nikdy nešlo ani nepôjde.

3. okt 2020

Ďalšia reklama na covid🤣🤣🤣🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️, radšej si vypočujte Pána doktora Bukovského👍

3. okt 2020

@zuzankatesa toho dietologa, ktory si velmi sikovne nahana kseft tym, ze ludi presviedca ze covid je nic, co by nevyliecili jeho knihy o chudnuti a strave? 😉

3. okt 2020
3. okt 2020

@modrava 🤣🤣🤣nevieš

3. okt 2020

@negymama toto sú tvoje informácie, z takéhoto zdroja? už sa ti nečudujem🤪🤣🤪

3. okt 2020
Autor komentár zmazal

A mozte sa opytat tej vasej kamaratky ze ked je taky brutalne nakazlivy tento covid ako je mozne ze mama a dcera su pozitivne,a s nimi zijuce ine dieta a oco su negativni?

4. okt 2020

@dadka_bb tak az takto ,, brutalne ,, nakazlive asi nieje nic . Vsak to by sme boli do nohy uplne vsetci na svete uz davno pozitivni 🙂

4. okt 2020
Autor komentár zmazal

@zuzankatesa co ma kovid s vlasmi

4. okt 2020

@zuzankatesa to uz fakt len ten alobal na hlavu ako tym k9nspiratorom odporucaju 🙂
https://m.facebook.com/hoaxPZ/?tsid=0.073466500...

4. okt 2020

@janette321 Veľmi ste inteligentná🤣🤣🤣

4. okt 2020

@zuzankatesa od konspiratorov taketo reci nemozu nikoho urazit . Kliknite si na tu stranku . Tam sa vam bude pacit .

4. okt 2020

@zuzankatesa ani si to nejdem pustit . Staci mi vidiet ze sa ide blbecek vyjadrovat k nudzovemu stavu . A dalsi blbeckovia ho mozu zdielat . Podobne ako tu celosvetovu odbornicku Pekovu .

4. okt 2020

@zuzankatesa rovno mozete zdielat fica a jeho bludy . Tu mate rozpis o nudzovom stave . Hadam to uz vsetci pochopia ze co si s nami Matovic ide ne-robit cez nudzovy stav ...
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=205...

4. okt 2020

@janette321 vy si zdieľajte a pozerajte, čo len chcete, nikto Vám nič nevnucuje🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️kto chce si pozrie a urobí si vlastný názor Pani vševediaca👍

4. okt 2020

@zuzankatesa jasne . Len je treba aj rozlisovat od koho si urobi ten vlastny nazor . Vy vsevediaca ...

4. okt 2020

Choďte si dať ruško a rukavice🤣ak ste v nich ovšem aj nespali🤯

4. okt 2020

@zuzankatesa lepsie nez s alobalom na hlave . ale hadam to tu nebudeme spamovat takymito chujovinami . to si jedna o druhej mozeme mysliet - to by mohlo aj postacit .

4. okt 2020

@janette321 tak načo stále vypisujete? myslím že tu na koňovi je dosť vašich covidovych prívrženiek🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️s nimi si určite lepšie pokecáte🤪

4. okt 2020

Veľmi sa mi páči dátum vydania článku, že by náhoda?.. Mimochodom moja sestra býva už 20 rokov priamo v Brescii (Lombardia) v Taliansku, čiže mam nejaké to info ako to tam chodí a viem aj to ako z Talianska spravili strašiak pre celú Európu, či svet. Každoročne tam umrie na obyčajnú chrípku okolo 20 000 ľudí, ale to v žiadnych médiách nevidíme, nepočujeme, prečo asi? 🤔Len sa tu šíri panika, strach a nenávisť medzi ľuďmi, je mi z toho zle🤮

4. okt 2020

@elfi1 tak ked pojdes ty alebo niekto z tvojej rodiny na operaciu, povedz chirurgovi ze si nemusi davat rusko, lebo mu to len skodi a ty aj tak neveris ze to funguje v sireni virusov a bakterii.

4. okt 2020

@dadka_bb to sa deje bezne a mozes sana to opytat epidemiologa. Imunitny system sa moze virusu zbavit bez toho aby prepukla nakazaa a bez toho aby sa clovek infekcnym. Stalo sa to mojej kamoske na freedivingu, jeje dvera bola pozitivna a ostatniz rodiny uz pozitivni neboli. Virusy a bakterie nie je cierno biela vec, je to vela odtienov sedej, zalezi aku davku virusu clovek dostane.

4. okt 2020

@zuzankatesa mam ti poslat letenku a datumy nasej konverzacie? Ci sa mam rovno priznat ze si ma odhalila. Plati ma Soros, najala som castingovy stab, zobrali sme dochodcov a obycajnych ludi z ulice a nafingovali tie foto z nemocnice, potom sme sa potlapkali po chrbte lebo vsak sme zidia co ovladaju svet a dohodli sme sa ze publikujeme clanok 01/10, nie 30/09, nie 02/10. 01/10/2020, co ked zratas 1+1+0+2+0+2+0= 6 cize diabolske cislo a oktober je desiaty mesiac takze ked tu 6tku vynasobis desiatkou mas cislo 60 a led to vynasobis znova 10tkou tak je to 600 a ked to zratas dokopy tak mas cislo 666. Sme sa na tom dohodli ze to vydame takto v takyto datum. Vobec sme neratali s tym ze nas taka to bystra mamicka odhali.

4. okt 2020
4. okt 2020

Určite si očarila s týmto dych berucim článkom veľmi veľa covid maniačok, každý máme iné info a každý má právo na vlastný názor, takže svoj cieľ tvoj príspevok splnil👏👏👏

4. okt 2020

@zuzankatesa najvtipnejsie je na tom to ze este v juli sama pisala ako prezident robi ucelovu paniku okolo covidu.a potom zrazu stretla kamaratku ktora pracuje na onkologii a uz je covid najnebezpecnejsia hrozba 😂😂 ja si myslim ze uz len blazon veri tomuto covid divadlu.

4. okt 2020

@zuzankatesa teraz zrazu neexistuju ani obyc-chripky..kiahne, 6te choroby , cierny kasel, pneumokoky,stafilokoky . Nic. Vymizlo to. Uz je len covid covid covid

4. okt 2020

@dadka_bb a ja si myslim, ze rovnako ako ona zmenia nazor aj slovenski popieraci kovidu, ked sa s nim stretnu tvarou v tvar. hovori sa, ze mudry clovek sa uci na chybach druhych a hlupy na vlastnych... skusenost je neprenosna, len vas to bude mrziet.

4. okt 2020

@dadka_bb odkial mate informaciu ze uz neexistuju tieto choroby ? ci to ste si sama teraz vymyslela ?

4. okt 2020

@dadka_bb Sú len sa o nich nehovorí. Pred mesiacom som mala nádchu :D

4. okt 2020

vsak aj tie kiahne su kazdu chvilu teraz na blogu . sople a horucky ani nehovorim . a korona statusy 99% nonstop od tych netovych korona expertiek pre ktore korona neexistuje alebo je len soplik a od tych co neznasaju Matovica . inak by ani o tomto viruse nebol nonstop zaspamovany blog .

4. okt 2020

@chillibubble moj manzel pracuje v nemecku. Je ten "stekajuci pes za plotom" Som priamo ohrozena. Mam8 mesacne miminko. Moj muz na ceste domov stretava x ludi, pochyta x kluciek okychanych,osoplenych. Bol (donuteny byt) v gabcikove v izbe po pozitivne testovanom ciganovi z vychodu. Bol negativny.Minuly tyzden si u obvodnej dal robit test na protilatky nic. Ja rusko nenosim.ani moje deti. Najvacsia blbost je sa sterilizovat a dychat si ten hnoj z ust pod nos. To vas fakt neochrani. Tak ako mozeme zomret na anginu tak aj na covid . Ale nejdem svoj drahocenny cas minat na dlhe slohy. Kazdy ma pravo na vlastny nazor 😊 mier v skupinke

4. okt 2020

@misinka0611 ved ja som to myslela ironicky. Ze zrazu nic ine neexistuje.len ten trapny covid

4. okt 2020

@dadka_bb ja si skôr myslím že zmenila názor. Nie že zrazu pise inak.
Bud rada že je negatívny a bol. Buď rada že nikto z tvojich blízkych nieje v nemocnici. U nás je kopa kľudne príď na Kramáre -infekcne koľko ich tam je s kyslíkom . Žiaľ presne ľudia si myslia že tým že prvá vlna prešla a vlastne tu ani nebola že to je nic. Žiaľ uvidíme tak za 2,3t ako to je a čo bude. Nechcem nič zhoršovať zároveň ani zľahčovať. Sú aj iné ochorenia ale žiaľ táto potvora útočí na to najcitlivejšie v tele čo máš. Tak že to že sú rakoviny,a iné ochorenia sú ale toto ich človeku zhorší .

4. okt 2020
Autor komentár zmazal

@elfi1 ooo boze badatel 🤦🤦🤦

4. okt 2020
Autor komentár zmazal
Autor komentár zmazal
Autor komentár zmazal

@elfi1 vsak si otvor google a najdes x inych studii tvrdiacich opak

4. okt 2020

@elfi1 cz24 je to iste co badatel - dalsi dezinformacby web

4. okt 2020

@elfi1 aj keby badatel zverejni doslovny prepis, to medium je jeden odpad, hoaxersky, konspiracny a ja by som tam nehladala a necitala nic. ak chces aby normalny ludia brali tvoje tvrdenia vazne, nedavaj ako zdroje badatela...

4. okt 2020
Autor komentár zmazal

@elfi1 sama si overovala ucinnost ruska? Ako?

4. okt 2020
Autor komentár zmazal

@elfi1 presne , nepíš už nič , čím ďalej tým horšie

4. okt 2020

@elfi1 najhorsie je vies co?nie to co pises,lebo akoze opacny nazor,resp.iny nazor sa tolenrovat ma a samozrejme da.ake ked nas zaujima nieco,odkial co a ako tak uz ustupujes a nejdes diskutovat. A tak teosku som dufala,ze sa dozviem iny zaujimavy pohlad.nemozes dufat,ze ta budeme brat vazne so strankami ktorych linky si tu uverejnila...

4. okt 2020

@elfi1 osobnu skusenost? Neladila s oblecenim, ci?

4. okt 2020

@veronicka88 kde pisem,ze mi ide o to aby ma bral niekto vazne? Mne je jedno co si myslis o mne aj co robis. Tvoj zivot,tvoje rozhodnutia - sama si za ne nesies zodpovednost. Rovnako ako ja za svoje. Mozem ti tu pisat kolko chcem o mojich postojoch, skusenostiach - stale budu len moje.... chces novy zaujimavy pohlad? Tak najprv otvor svoju mysel a zbav sa otroctva, pripusti myslienku, ze svoj zivot mozes riadit ty sama, ze nie je zavisly od akehokolvek boha a pod. Potom mozme zacat diskutovat. Ale nie pod touto diskusiou

4. okt 2020

Nakolko nemam zaujem nikoho z vas o dacom presviedcat a tato diskusia je pre mna uplne zbytocna, svoje prispevky mazem...

4. okt 2020

@zuzankatesa a viete nam to tu popisat v skratke ako to tam teda chodi? rada sa nieco dozviem, tiez mam rodinu v zahranici, mozeme potom porovnat 🙂

5. okt 2020

@hipsterka presne a hlavne zalezi na imunitnom systeme jedinca, kedze ten je u kazdeho jedinecny dokonca aj identicke dvojcata ho nemusia mat rovnaky.

5. okt 2020

Sestra chodí do blavy 2x do roka, takže nepríde ani na Vianoce, nie totiž ma každý nazvyš financie na toľko testov. Ma tri deticky, o to je to ťažšie... Dnes sme spolu volali a jej kamoškin 7 mesačný syn dostal zápal uška, ovšem pani doktorka nenasadi hneď lieky, pretože maličkému museli spraviť najprv test na covid, na ktorý čakala 2 dni, dovtedy ho nechala trpieť, prečo? Pretože také sú opatrenia, postavené na hlavu, podobne ako v iných štátoch tak aj u nás sa rieši len covid🤷‍♀️, ja už do tejto diskusue ďalej pridávať nič nebudem, pretože ako ste si mohli podaktorí všimnúť, prispejete nejakým názorom, v mojom prípade Dr. Bukovským- myslím si, že ak niekto vyznáva zdravý životný štýl-ako ja, to jest-zdravo sa stravujem, denne cvičím a hlavne nepodlieham panike, čiže slovo lieky sa u nás nesklonuje, a to mam tiež tri deti a nikdy v sebe antibiotika nemali (z toho vyplýva, že mám nebezpečné názory a som košpirant)

5. okt 2020

@zuzankatesa ktora lekarka to bola ? Ked sa nieco siri o lekaroch , preceruje to policia . Treba uviest konkretne .

5. okt 2020

Pardon . To sirenie o lekaroch preveruje ministerstvo zdravotnictva v spolupraci s policiou .

5. okt 2020
Komentár bol odstránený

@zuzankatesa zeby v tom taliansku mali vacsi strach vzhladom na to, co sa tam dialo na jar?

5. okt 2020

Áno, čím viac sa budeme báť, tým budeme zdravší. Strach je asi najsilnejšia zbraň, ktorá vládne svetu👍

5. okt 2020

@zuzankatesa a ti, ktori zdravy zivotny styl nemaju alebo su chori uz inak, tak tych nechame umriet alebo budeme ocakavat, ze zo dna na den sa zbavia napr nadvahy a uz nebudu ohrozeni?

5. okt 2020

Myslím si, že práve týchto ľudí by mali najviac podporiť a chrániť a nie ich toľko stresovať, prečo nevidíme v televízii propagandu na zdravy životný štýl? Ja už nemôžem ďalej písať, lebo všetci dobre viete, že tu nikomu o naše zdravie nejde.

5. okt 2020

@zuzankatesa ano a ti co sa neboja su nesmrtelni, pripadne sa doziju 150 rokov v plnom zdravi

5. okt 2020

@ofzuza ale taki ludia predsa mozu umret aj na zapal ucha ,prehanam.ale cela ta kovid fraska ma uz totalne unavuje.

5. okt 2020

Inak moja kamaratka pracuje v lidli. Rozhovor s nou by mal o covide taku istu vypovednu hodnotu ako tento clanok.

5. okt 2020

@dadka_bb a preco by mali zomriet? Zas tak vela ich u nas nezomiera, ale maju horsie stavy, ktore vyzaduju hospitalizaciu. Ked ti zavalia nemocnice a k lekarovi sa nedostanes? O to ide. Nie, aby sa nikto nenakazil, ale aby ten napor nemocnice zniesli.

5. okt 2020

Takze update-poznam osobne jednu pani aktualne pozit-ma monentalne bezny kaslik. Cela jej rodina bola spolu s nou v karantene po zisteni jej pozitivity- zdielali spolocnu domacnost. Sli na testovanie po 10 dnoch - su negat. Bud to: 1/nie je tak strasne prenosne ako tvrdia media 2/jej test mal falosnu pozitivitu( ozaj by toto bolo mozne???) 3/alebo maju vsetci zazracnu imunitu. Urcite je spravne c 3.
Tym nechcem nijako zlahcovat vaznost situacie, len z mojho pohladu to nie je uplne tak ako je verejne prezentovane.

5. okt 2020

@jonki pozri clanok u mna v blogu

5. okt 2020

@jonki ano ano, nie je vobec dolezite to, kolko ludi lezi v nemocnici a ze ich je stale viac. ovela dolezitejsie su individualne pripady, kedy sa od 1 osoby v domacnosti nikto nenakazil... pocula si o tej bardejovksej svadbe, kde sa nakazilo okolo 67 ludi? za jeden den...
nedavno vysiel clanok na pravde a podobny aj na webnovinach, ze NA chripku zomrie rocne priemerne 19 ludi u nas(S chripkou okolo 800) a NA covid uz zomrelo 55 ludi. takze toto kto sa nakazil a kto nenakazil prosim ta nehovor pribuznym mrtvych alebo ludi v nemocnici... nepocuvalo by sa im to dobre.

5. okt 2020

@chillibubble ona asi bola prave na tej svadbe😉aj s muzom a ako zdravotnik urcite nechcem zlahcovat situaciu ( tak ako som aj napisala-co si si urcite vsimla) 😉

5. okt 2020

@jonki tak prepac ale ak bola na tej svadbe ako mozes napisat, ze to mozno nie je tak strasne prenosne, ked sa tam za jeden den a vecer nakazilo tolko ludi.

5. okt 2020

@ofzuza uz na tom pracujem 😉
@chillibubble cize ty absolutne veris tomu co aktualne prezentuju mainstreamove media?

5. okt 2020

@jonki jezis ano, verim ze "mainstreamove" media nepisu bludy(narozdiel od konspiracnych webov) lebo tam pracuju normalni ludia, ktorych cielom je ludi objektivne informovat. prepac, ale neverim na ovladanie sveta mocnymi, na snahu o ekonomicky pad, na umelo vypusteny virus, na nabalovanie sa farmafiriem a podobne vymysly... uz som raz niekde pisala, ze podla mna raz pomenuju diagnozu, pri ktorej ludia veria dezinformacnym webom, tajnym planom na zotrocenie ludstva atd.

5. okt 2020

prave som napriklad docitala rozhovor z pitevne, kde pitvu covid pozitivnych a do statistiky davaju len tych, ktori realne zomreli na covid(aj ked podla mna mnohi co zomreli s covidom by inak este dlho zili). aj video k tomu bolo...

5. okt 2020

@chillibubble mainstream je ekvivalent slnieckarov... bezobsazna nicnehovoriaca nadavka. mozu napisat, ze 2+2=4.. ale istej skupine ludi sa to nebude pozdavat. ved overene zdroje im dali informaciu, ze maistreamu sa neoplati verit 😂

5. okt 2020

@chillibubble Mozno som zle polozila otazku. Mozno by bolo dobre specifikovat co je mainstream. Lebo pre drvivu cast populacie je mienkotvornym mediom bulvar-a tam je potom uplne jedno ci clivek cita to alebo konspiracne weby. ( a nie necitam badatela ani to druhe...zem a vek ci ako sa to vola).

5. okt 2020

@chillibubble podel sa prosim o ten pitevny protokol do ip 😉

5. okt 2020

@jonki neviem co je v tvojom ponimani mainstream, ale ja citam dennik n, lebo ten si platim. sem tam clanok z aktualit a ak mi google vyhodi clanky na hnonline, sme, webnoviny, postoj, tvnoviny, tak precitam aj to. bulvar tipu topky, cas a pod. necitam ohladne korony, ine clanky obcas otvorim, ale neverim im ani polovicu toho co napisu. badatela, zem a vek a spol. ani neotvaram.

tento clanok to bol
https://dennikn.sk/2068649/od-pitevneho-stola-p...

5. okt 2020

@chillibubble tak pozor. pre konspiracnikov je dennikn hnusný predajný zavádzajúci maistream 😀

5. okt 2020

@modrava hej 😀 nevadi ze ma realnu redakciu, editorov, reporterov-ludi so vzdelanim(ekonomicke, zurnalistika atd.), vsetkych vypisanych, pod kazdym clankom podpisanych... vsetci sa spikli, nasli sa v rovnakom ciele, a vyzivaju sa v klamani ludi. pravda je niekde uplne inde a konspiratori to vsetko hned odhalia...

5. okt 2020

@chillibubble je smiesne, že ženy ktoré na koňovi hľadajú najlepšieho odborníka, či už je to najlepsi zubár, najlepsi neurológ alebo ortopéd... sa ohľadom informácií o Covide kľudne spoľahnú na vyživového poradcu ktorý im zrazu tak odborne radi v oblasti epidemiológie a virologie. Verím tomu, že slepak by si k nemu vyberať nešli.

5. okt 2020

@chillibubble maju absolvovatnu velmi kvalitnu vysoku skolu zivota

5. okt 2020

@ofzuza teraz koho myslis?

5. okt 2020

@chillibubble konspiratorov 🙂

5. okt 2020

@chillibubble lepsi vyber medii ako cita podla mna vacsina tych kt sa biju do prs ako zarucene kvalitne su informovani. 👍
Ja osobne si myslim ze pravda je niekde v strede. Zivot ma naucil ze nebyva cierna ani biela. Mna osobne zaraza ako moze mat niekto tak absolutne vyprofilovanu pravdu o niecom co tu je cca rok a v situacii ked aj vedci sami pokorne priznavaju ze sa len ucia. Zaroven ma zaraza razantnost niekt. reakcii na mk - akonahle clovek absolutne nesuhlasi s jednou stranou, musi byt urcite na tej druhej a urcite uplne konspirativnej, lebo ved nic medzi neexistuje, bud "ides s Prymulom alebo Šuvadovou". Mne to pride az nebezpecne hlupe. Ja osobne skoro vzdy ked som verila na absolutno ludskych vyhlaseni, som sa popalila.

5. okt 2020

@jonki neviem na koho narazas pri tej absolutne vyprofilovanej pravde. ale ak na mna tak ja praveze viem, ze sa to stale len skuma(napriklad protilatky a kolektivna imunita veatane ockovania su stale nejadne). raz sa zisti to, o tyzden zase pridu ini vedci s presnym opakom. na co som reagovala ja a co je podla mna velmi nebezpecne v tejto dobe, je to pisanie ze to teda asi nie je take nakazlive(lebo kazdy pripad je individualny a raz sa nenakazi nikto z rodiny a potom pride supersiritel, co nakazi 50 ludi), alebo ze mame "len" do 300 ludi v nemocnici( co je to na 5 milionovom slovensku), alebo ze umiera na to ovela menej ludi ako na chripku(ako som pisala, na chripku v priemere 19 ludi, na koronu uz mame 55), alebo ze vacsina su bezpriznakovi(casto sa im aspon nejaky priznak objavi a problemom sa stava aj tzv. dlhodoby covid) atd. toto su tvrdenia, ktore su nebezpecne v tom, ze nemyslia na doslekdy do buducna(prerazene zdravotnictvo a obmedzena zdrav. starostlivost aj beznych chorob ci autohavarii a pod.). ze v situacii ked to rastie sa lahko a rychlo moze stat, ze nam to prerastie cez hlavu a slovenske zdravotnictvo to nezvladne(co aj je realne, lebo sme daleko aj za takymi cechmi). ze sice mame malo v nemocniciach, malo mrtvych... ale ked si to clovek pozrie spatne v case, tie cisla dost narastli od zaciatku septembra. a na konci oktobra to moze byt este horsie... a najhorsie na tom je, ze tieto nazory zdielaju a siria ludia ktori maju velky dosah(bukovsky, dag danis, rytmus, cesky lekar z motolskej nemocnice atd.).

5. okt 2020

@jonki dostala si sa k tomu clanku? Podla mna dobre (vramci moznosti/znalosti) vysvetlene.

5. okt 2020

@jonki a k tej druhej casti. prave korona odhalila silu dezinformacnej sceny, kolko ludi tomu veri a ohrozuju tak ostatnych. nevidim nic zle na poukazovani na hoaxy, na braky tipu badatel, zem a vek atd. ked to len par ludi prijme k tomu overovat si informacie alebo hladat na kvalitnejsich strankach, tak to ma zmysel.

5. okt 2020

napriklad vyjadrenie zachranara, ktore je minimalne podla dvoch dam tu asi vymyslene, kedze korona neexistuje a ony maju svoje zdroje a svoje pravdy

Zdroj: jojnoviny
(4.10.2020)

Záchranári majú obavy z náporu chorých. Netlieskajte nám, ale dodržiavajte opatrenia, vyzývajú ľudí

Posádky sanitiek upozorňujú na to, že čoraz viac pacientov s príznakmi ochorenia COVID-19 potrebuje hospitalizáciu. Ich počet sa zo dňa na deň zvyšuje. A k tomu sú tu aj ľudia s inými diagnózami. Záchranári majú obavy, že nemocnice nebudú zvládať nápor chorých. A preto vyzývajú nás všetkých - Netlieskajte nám, ale dodržiavajte opatrenia!

"V prvej vlne sme nevedeli, do čoho ideme, nemali sme ochranné pomôcky, v podstate sme sa učili za pochodu, improvizovali sme," uviedol František Majerský, prezident Slovenskej komory zdravotníckych záchranárov.

Teraz je to iné, záchranári vedia, kto proti nim stojí, lebo vírus je medzi nami už pár mesiacov. To ale neznamená, že je to v teréne ľahšie. "Druhá vlna je oveľa horšia ako prvá, tie výjazdy sa zhoršujú, tých pacientov pribúda, čo vozíme," priblížil Majerský.

Nejde pritom o bezpríznakových, kľúčoví sú práve pacienti, ktorí potrebujú hospitalizáciu. Nemocnice totiž môžu skolabovať. "Nie sme supermani ani superhrdinovia, máme svoje limity aj kapacity a bojíme sa, že sa situácia natoľko zhorší, že budeme musieť voziť tých pacientov do ďalších nemocníc," povedal Majerský.

Pomôcť môžeme každý za seba, a to tým, že budeme dodržiavať všetci pravidlá. Rúška, dezinfekcia, umývanie rúk a dvojmetrový odstup. "My nepotrebujeme potlesk na námestiach, my potrebujeme zvládnuť a zvládneme ju tak, že budeme schopní tých pacientov voziť a nemocnice ich budú schopné liečiť tak, že ich nebude pribúdať enormným množstvom, že za jeden deň nám pribudne sto pacientov v nemocnici, lebo to by naše nemocnice nezvládli," skonštatoval Majerský.

Prezident komory oznámil, že kvôli koronavírusu už museli zastaviť prax pre budúcich záchranárov. Práve pre nich majú tento odkaz: "Prosíme mladých študentov urgentnej zdravotnej starostlivosti aj ošetrovateľstva, ak môžu, nech sa prihlásia ako dobrovoľníci do nemocníc alebo na odberové miesta, kde teraz potrebujú ďalšie sily, ďalšie kapacity," vyzval Majerský.

Záchranári sa však boja, že pre vyťažené kapacity sa nedostane pomoc práve tým, ktorí to najviac potrebujú. "Chceme ľudí poprosiť, že v tomto období, v týchto mesiacoch bude najdôležitejšie to, ako sa budú ľudia chovať a jediné, čo nám môže pomôcť je to, že ľudia budú naozaj dodržiavať tie predpisy a rúška sú základ. Rúška, dezinfekcia a odstup je naozaj základ," dodal Majerský.

5. okt 2020

alebo take informacie rovno od odbornikov - vsak na kazdej tlacovke ktora sa tyka korony , to tam ti odbornici z krizoveho stabu dopodrobna od zaciatku vysvetlovali a stale vysvetluju . a niektori aj tak natrafia na nejake videjko od vyzivoveho poradcu Bukovskeho alebo od spisovatela Banáša a zdielaju ich ,, haluze ,, ...

5. okt 2020

@janette321 mne pride smutne, ze poznam lekarku, co zdiela zem a vek a badatela a vyjadruje sa tak, ze covid je vymysel.

5. okt 2020

@chillibubble je rozdiel poukazovat na hoax a oznacit niekoho kto neveri uplne mainstreamu za konspiratora/slnieckara.
Podla mna je slnieckar rovnako nebezpecny ako clovek bez vlastneho usudku prijimajuci nazor vacsiny a nespytujuci. Teraz nemyslim konkretne teba.

5. okt 2020

Mna by zaujimalo ako je to s nosenim ruska u deti do 2r. Stretla som sa s protichodnymi odporucaniami. Aj nosit rusko aj s opacnym, ze deti do 2r. v nom nedokazu normalne dychat a preto ho nosit nemaju. Dcerka ma 20 mesiacov a ruska ma dve, ale nikdy ho nevydrzi mat napr. cely nakup ... Dakujem vopred autorke, resp. jej kamaratke za objasnenie a prajem prijemny den

5. okt 2020

@klsmat v Izraeli sa nosi rusko iba od 6 rokov. Do 6 rokov nemusi nikde.

5. okt 2020

ja by som len este pridala link na status od ministra vnutra . ma to tam vsetko dobre rozpisane . aj informacie o viruse aj kde sa da vsetko najst linky . a aj o hoaxoch ...
https://www.facebook.com/RomanMikulec13/posts/1...

5. okt 2020

aj o ruskach ...

5. okt 2020

@klsmat v irsku nosia deti az od 13rokov ruska

6. okt 2020
Autor komentár zmazal
Autor komentár zmazal

@irama29 toto co je ? Ake davky ? Ake vase dane ? Ten kto pracuje v zahranici a odvadza tu dane a odvody tak ma narok u nas na davky . Ten kto odvadza v zahranici , tak davky dostava zo zahranicia - podporu napriklad . A komu preboha vyhovuje covid akej skupine ? Zasa to ako nas idu zotrocit a pretriedit ludstvo ? A preco by sa slovaci nemali vratit DOMOV ? Oni z vas preboha neziju . Este my zijeme z nich - ked tu minaju peniaze co zarobili v zahranici . To by podla vasho zmyslania vam malo tak strasne vadit ked slovaci idu minat peniaze za hranice - do obchodov alebo na dovolenky ...

7. okt 2020

@irama29 ja si teraz kludne pockam nez vy hodite vase presne zdroje - mena . Na tie vsetky bludy co ste popisala . Nech si my vieme overit pravdivost uvedenych informacii ...

7. okt 2020

😮 že dávky si sem došla poberať 😂
Tak to je sila. Mala by som tiež písať články, aby som sa o sebe niečo nové dozvedela 🤔
Je skvelé ako niektoré ženy na MK vedia nazrieť do najtajnejších zákutí duše na základe pár info 🤷🏻‍♀️

Inak ďakujem za článok, som rada, že som si ho mohla prečítať. Mám rada tvoj štýl písania.
Veľa šťastia ti prajem

7. okt 2020

@irama29 Píšeš absolutné bludy. Dane som tu odvádzala do 25 rokov. Od cca 29-30 rokov si znova platím zdravotné s tým, že žijem, resp. pred koronou som žila mesiac tu mesiac tam posledné cca tri roky kvoli svojej robote. Svoje výplaty som míňala tu (nedá sa platiť dane na dvoch miestach) a podporovala slovenskú ekonomiku a odvážím si tvrdiť, že oveľa viacej ako možno primerný obyvateľ Slovenska, pretože som nakupovala nielen pre seba, ale dovážala veci zo SR aj iným českým/slovenským mamičkám. Taktiež aj teraz som tu na cca 6-8 týždňov a myslíš, že som došla na podporu? NIE!!! DOŠLA SOM S MOJOU IZRAELSKOU VYPLATOU A MINAM JU TU!!!!!!

Nabudúce si prosím ťa radšej prečítaj niečo o človeku PREDTYM AKO ZAČNEŠ ÚTOČIŤ. Je mi jasné, že pravdepodobne prechádzaš nejakými ťažkými životnými situáciami a dobre som ti prišla do rany, len štekáš na nesprávneho človeka. Rovnako ak by si čítala ten článok podrobnejšie, všimla by si si, že som vysvetlila, prečo som neuviedla meno. Ty a tvoj prístup je jeden z dôvodov. Ja tvoju nenávisť zhltnem, ale sú ľudia, ktorí to ťažšie nesú a už vôbec tehotná lekárka nebude dostávať súkromne správy na facebook, že je klamárska p...a a iné obdobné úražky, či už po hebrejsky, alebo po tomto článku od podobných individuí ako si ty po slovensky.

Ver si čomu chceš, nikto ťa do ničoho nenúti, ale ja aj moje dieťa sme slovenskí občania a MÁME PRÁVO TU BYŤ a aj keby som neplatila nikdy žiadne dane a aj kebyže tu nemíňam svoje výplaty a ešte si sem môžem doniesť aj manžela so psom!!!!! TAK SA S TÝM ZMIER!!!!!!

PRESTAŇ ZÁVIDIEŤ DRUHÝM ALE ZAČNI PRACOVAŤ NA SVOJOM ŽIVOTE ABY SI SI HO ZLEPŠILA TAK, ABY SI NEMUSELA PÍSAŤ NENAVISTNÉ KOMENTÁRE ĽUĎOM, KTORÝCH NEPOZNÁŠ. ZAPRACUJ NA SEBE!!!

7. okt 2020

@irama29 Ty o čom píšeš? Nevieš ako dlho tam je, prečo tam je, či vlastne aj nejaké dávky má nárok, myslíš že to je také jednoduché? Isť resp., prísť a človek má nárok? Nevies o nej nič a prestavujes si ti ako Hurvínek válku ! Autorke radim zmazat tvoj prisepvok je zbytocne hlupy a utocny.

7. okt 2020

@trubi hrozné. ešte aj napísala nebudem to zisťovať, nechce sa mi. No otras....nejaký los trollos. Netreba si ju všímať. Nemá to v živote jednoduché.

7. okt 2020

@janette321 Presne! Ak niekto pracuje na slovenskú zmluvu a ma len miesto vykonu prace v zahranici odvadza na Slovensku a ma narok na slovenske davky. Ale to by niektore nemohli byt zadubene a vidiet aj dalej si od nosa. Ak odvadza dane tam tu nema na nic pravo takze pani
@irama29 moze v pokoji prezit deň.

7. okt 2020

@misinka0611 nie su tam nadávky, nechám ho tu. Neprekáža mi. Chleba som jej prišla kradnúť:D:D:D Nechápe, že som došla s ďatlami a a zásobou ťavieho mlieka aby som nemusela žiadať o podporu Slovensko:D:D:D

7. okt 2020

@irama29 A ešte ak mi mal niekto za tento článok zaplatiť, prosím ťa, ty určite vieš kto, vyrataš si to z nejakého tajného kódu ukrytého v mojom článku. Prosím ťa kontaktuj ho, lebo mešká s platbou. Povedz nech mi zaplatí, ináč sa prihlásim na podporu a zoberiem vám zo štátnej kasy, čo ste odvádzali roky. Vybav to. Keď to budeš mať, ozvi sa, pošlem číslo účtu. :D:D:D:D:D

7. okt 2020

@hipsterka Veď to by bolo sveta žiť presúvať sa z krajiny do krajiny a len tak sa prihlasovať na poberanie dávok 😂 Začínam mať pocit, že práve dotyčná pani je celý život na dávkach keď netuší ako funguje systém a za akých podmienok má na ne človek nárok. Predpokladám však ze po tomto sa už ani neozve, riadne sa strápnila 🙂

7. okt 2020

@irama29 uz mas lepsi zivot ked si sa tu vyvracala? ja si fakt zacnem mysliet, ze popieraci korony tym vlastne podvedome zakryvaju strach z nej...

7. okt 2020

@hipsterka ten kto utoci si ty..ja som na teba neutocila,len som ti položila otázky..evidentne pre teba nepríjemné,prečo asi?..ja som so svojím životom spokojna,ak by si bola aj ty,si tam,kde si bola doteraz..

7. okt 2020

@irama29 uplne staci aby si ty odpovedala na otazku, aku konkretnu socialnu davku autorka pobera, na akom konkretnom urade je zaevidovana, meno cloveka, ktory jej plati. pokial to neuvedies, je to vsetko len z tvojej hlavy a podporuje to nazor, ze napadanie covidu vyhovuje urcitej skupine ludi.
proste si prestrelila a niekedy je lepsie si niektore veci len pomysliet.
je fajn, ze autorka nemieni tvoj prispevok zmazat. je zabavny 🙂

7. okt 2020

@irama29 Lenže ona ak nebola spokojná so svojím životom, zariadila sa tak a urobila tak aby s ním spokojná bola, na nikoho neútočila. Často sa nám zmení život, podmienky, stane sa tragédia. No ty radšej sadneš na internet a opýtaš sa aké dávky poberá? Ako čo je ťa do toho? Nemá ti dať zápočtové listy, datumy odkedy dokedy kde bola nech si to vypočítaš? Výšku výplat? Bločky? Kde sa v tebe berie tá drzosť toto od cudzieho človeka požadovať? Vystupuješ ako úplny anonym ale iný človek ti má dávať na povel mená a spovedať sa ti čo kde poberá. Článok bol o niečom úplne inom. A súhlasím, spokojná niesi keby si bola je ti jej príchod na Slovensko úplne ukradnutý.

7. okt 2020

@irama29 ale však ja som tu polroka nebola kvoli korone a so svojim ciganskym zivotom pred koronou mesiac tu a mesiac tam kvoli svojej praci som bola spokojna az az a stale som. Ty si utocila prva a stale pokracujes namiesto toho aby si sa ospravedlnila ze si ma oznacila bez akychkolvek informacii za pijavicu systemu, co ako som vysvetlila urcite nie som. Nemam ziadne vycitky, na Slovensko som nikdy nekydala a Slovensko milujem, mam ale manzela, rodinu a pracu medzi dvoma statmi. Co tebe na tom prekaza, nikomu nic nekradnem a Slovensku len prinasam.

7. okt 2020

@hipsterka ak nepoberas ziadne davky, tak sa potom ospravedlnujem. Hnevaju ma ludia, ktori nic nerobia a chcu len brat od statu..Ale co sa tyka clanku, tak si stojim za svojim, pokial to prezentujes ako rozhovor s realnou lekarkou, nevidim dovod neuviest jej meno. Ak sa tomu tak velmi branis, nepokladam clanok za pravdivy..Ale ziskala si vela lajkov, tak snad clanok splnil svoj ucel..

7. okt 2020

@irama29 ospravedlnenie prijam, velmi si ho vážim🙂)) Dakujem

Zial meno uviest nemozem, nenavist voci nej a informaciam uvedene v článku preberám na seba. Rovnako som tak spravila aj na facebooku, to bola podmienka poskytnutia informacii. To ze presvedcila moju rodinu a blizkych ludi ktori ma poznaju jej uplne stacilo a staci aj mne. Malo to vyznam poskytnut svedectvo. Kto ma pozna, vie ze obcas publikujem tu alebo na inych blogoch informacie, obcas do TA3 ak sa nieco deje v Izraeli a vie ze vsetky informacie si preverujem a nepíšem len tak hocičo. O lajky mi nikdy nešlo. Nebaví ma veľmi písať o týchto vážnych veciach, ja radšej rozosmievam ľudí. Ja mám radšej rozosmiate smajlíky ako lajky, ale občas je fajn sa podeliť o takéto cenné info priamo z “bojiska”......

7. okt 2020

@hipsterka kde som napísala, že tvoj článok je vymyslený, u mojej sestry sa dialo to isté.Moj starý otec tiež pochádza z Izraela, takže aj ja som čiastočne židovka, tak prečo by som sa mala obúvať do židov? Len som podotkla dátum tvojho zverejnenia, keďže u nás nastala situácia núdzového stavu, to znamená, že nemôžme sa len tak zhromažďovať, sú za to mastné sankcie.A aby toho nebolo málo, naše deti sa musia drhnúť v školách v rúškach - lebo ohrozujú druhých. Nech sa chránia chori a starí, deti nech z toho vynechajú.

7. okt 2020

@zuzankatesa ze ,, naše deti sa musia drhnúť v školách v rúškach,, . ten bol dobry 😀

7. okt 2020

@janette321 ved ty sa svojich opýtaj, že čo ti úprimne na to povedia

7. okt 2020

@zuzankatesa ale prosim vas . ani deti u nas v specialnej skole sa nedrhnu v ruskach . rusko nemaju akurat tie najtazsie stavy . plus bezne vidam malicke deticky zdrave s rodicmi este aj v karicke bez problemov s ruskami . to len niektori rodicia vypisuju taketo bludy o ruskach na svoje deti - ktore sa nimi realne nedrhnu .

7. okt 2020

Ja hovorím zo svojich skúseností, keďže svojich detí sa pýtam ako im je. Dokonca sa mi zdôveria aj druhé detičky, či zo školy alebo od kamarátiek. Je mi ich veľmi ľúto, podľa mňa je to absolútny nezmysel.

7. okt 2020

@zuzankatesa mam 7 rocneho druhaka.od zaciatku celej pandemie sa mi ani raz nestazoval. Na zaciatou sme si to vysvetlili a viac sa nepytal. Skor mu vadi ze v skole davaju hore dole ruska. Ze leosie by bolo mat hi stale ako ho stale niekde odkladat.

7. okt 2020

@veronicka88 to naozaj? Ja som hlavne zvedavá, čo to urobí s ich prirodzenou obrannyschopnosťou organizmu, keď budú takto dlhodobo dýchať cez nejakú bariéru, ktorá nieje v žiadnom prípade ani sterilná.

7. okt 2020

problemom niektorych deti nie su ruska, ale matky...

7. okt 2020

@zuzankatesa nic...ved to nebude do konca xivota takto.netreba hrotit situacie a robit z komara somara.je ti zbytocne.a nase deti to vidia a pocuju co rozpravame doma.ak by som doma nahkas rozoravala ze nosit rusko je zbytocne, ze je to obmedzujuce a strasne nam to orekaza to iste by robil syn. A tak idem prikladom.vonku nenosime kym nie sme v okoli obchodov ci NC,kde je vacsia koncentracia kudi,v interieri neriesim a v skole je tontak ako je.dokonca viem ze niektory spoluziaci maju odnrodicov nakazane mat rusko aj v triede. Je to vec rodica. Nestaram sa ako to riesia doma druhi ale ani nehovorim mojmu dietatu aby silou mocou bojovalo s veternymi mlynmi.
@modrava suhlasim👍👍👍

7. okt 2020

@veronicka88 samozrejme čo iná mama, to iné dieťa. Celé je to choré, aby zdraví jedinci nosili náhubky. No čo už uvidíme dokedy to všetko potrvá.

7. okt 2020

@zuzankatesa zdravi jedinci... a ty vies ci si zdrava alebo si bola vzdy zdrava? ved to je zakernost tohto virusu, ze na rozdiel od chripky ci sars alebo mers, trva dlho kym sa prejavi alebo sa aj neprejavi, ale nakazit mozes dalsich. sledujes aspon trochu situaciu v cesku? zaciatkom septembra mali 123 ludi v nemocniciach, teraz ich je okolo 1300 a 320 na plucnej ventilacii. kedy toto dokazala chripka?

7. okt 2020

Tak je to určitá forma čistky. Nemyslím si, že ak mi nič nieje a nemám rúško, nakazím osobu ktorá je odomňa min 2 metre zarúškovaná, to ako pohľadom? Ináč situáciu v ČR sledujem, Keďže tam mam starých rodičov, starý otec má 92 a stará mama 89, som zvedavá, či ich kvôli týmto opatreniam cez Vianoce uvidím - nádherný to život a sloboda.

7. okt 2020

@zuzankatesa pisala si o skole. nie o priestore kde su ludia od seba 2 metre. btw. kolko ludi toto dodrzuje?
zivot a sloboda... aky zivot a slobodu maju teraz ti lekari v nemocniciach? a ti ludia co tam bojuju o zivot? a ti ludia co im odkladaju kvoli plnym nemocniciam operacie? a ti ludia ktorych casom nebude mat kto osetrit alebo sa im osetrenie dostane s oneskorenim? len ja, ja, ja... ved tam mozte ist na vianoce a po navrate byt doma 5 dni a ist na statom plateny test...

7. okt 2020

@chillibubble myslela som seba v interiéri, áno aj deti počas vyučovania by nemuseli mat rúška, u mojej sestry v IT majú len v triedach odstupy. Keď sa to začalou u nás v marci, áno aj ja som bola vyplašená, mojej vtedy dvojročnej dcérke som vtedy pchala nahubok na ústa, dnes je čo? Október a už to nieje normálne, ved ten vírus tu zostane už s nami, tak nech vláda nakúpi starým a morbidným ľuďom moderné respirátory a ostatným nech dá život a slobodu

7. okt 2020

@zuzankatesa vobec tu nejde len o starych. ludia s oslabenou imunitou, dlhodobo chori ludia aj deti, ludia po operaciach, s nadvahou, cukrovkou, aj uplne zdravi a mladi ludia koncia v nemocnici a maju z toho dlhodobe nasledky. navyse neviem co je pre teba uz stary clovek, ale umieraju aj u nas ludia do 70 rokov uplne bezne.

7. okt 2020

Prepáč ale od marca zomrelo u nás 55 ľudí - všetci mali pridružené choroby alebo to nieje pravda?

7. okt 2020

@zuzankatesa nieje to pravda . aj jednej mamine tu na koni zomrel stryko . a nebol ani stary a ani nemal ziadne choroby . plus jeho manzelka je na tom tiez zle .

7. okt 2020

@zuzankatesa znama, 30nicka s astmou.. a dvoma detmi. nikto to na nej na ulici nevidi. vidia mladu zdravu babu. takze ak si vedla nej sadne prenasac co je o sebe na 100% presvedceny, ze je negativny, pre nu to moze byt konecna. a kludne ju moze nakazit aj tvoje nezaruskovane dieta, co to len prenesie.
nechapem ako toto moze niekto po 7 mesiacoch vysvetlovania nechapat...

7. okt 2020

@zuzankatesa 55 ludi NA koronu(zatial), po potvrdeni pitvou, cize mali obrovske zmeny na plucach. mozem ti sem zase dat odkaz na rozhovor z pitevne, aj s videom a fotkami. vies kolko ludi v priemere zomrie NA chripku u nas? okolo 19. kolko zomrelo S koronou nevieme, S chripkou zomrie rocne okolo 800 ludi.
celosvetovo zomrie s chripkou rocne okolo 400 000 ludi. S koronou uz zomrelo vyse miliona. a to rok este neskoncil.

7. okt 2020

Dobre baby, je to zákerná choroba, ale nechápem prečo sme v tom prípade mohli v lete cestovať, máčať sa na kúpaliskách? Vtedy tu covid s nami nebol. Čakalo sa na september, kedy si to pekne dovlečieme zo zahraničia a z rôznych osláv a stretnutí???

7. okt 2020

tu si precitajte v hoaxoch od policie a ministerstva zdravotnictva .
napriklad - Táto choroba priamo viedla k smrti, pacienti nemali iné bezprostredne život ohrozujúce choroby.”
https://www.facebook.com/hoaxPZ/posts/806693243...

7. okt 2020

@zuzankatesa preto sa mohlo, lebo pol planety ak nie viac neveri ze je to take strasne a neboli by doma udrzatelni v teple a pri pocte pripadov 0-1 za den. lebo konzum je viac ako zdravie...

7. okt 2020

@zuzankatesa to je otazka uz o niecom inom. virus tu bol. a v malom mnozstve prave vdaka “krutym” opatreniam co tu boli marec-maj. a preco otvorili hranice? podla mna krajiny podlahli tlaku rebelov a dalsia vec.. pripada mi ze sa europa rozhodla zachranovat krajiny zavisle na turistickom ruchu.

7. okt 2020

Véd počty mŕtvych na svete boli vysoké aj pred letom, inač môj muž je silný astmatik, ruško tiež veľmi nemá v láske, takže nemal byt už dávno mŕtvy aj on?

7. okt 2020

@zuzankatesa a bol nakazeny a pozitivny?

7. okt 2020

@zuzankatesa toto si povedz ked sa dostane do styku s virusom.

7. okt 2020

@zuzankatesa ok tak si precitajte ako to prebieha . a keby nedajboze vas muz teraz chytil koronu a zomrel , tak by vlastne nezomrel na koronu ale na astmu . vsak ...
„Koronavírus postihuje pľúca tým, že priamo infikuje bunky podieľajúce sa na výmene dýchacích plynov. Vírus spôsobí imunitnú odpoveď vo forme zápalu. Tento zápal, ako obranná reakcia, má za cieľ limitovať, resp. odstrániť postupujúcu vírusovú infekciu. Väčšina pacientov má asymptomatický alebo len mierny priebeh koronavírusovej infekcie, ktorý neprerastie do pľúcnej formy COVID-19. Avšak v prípadoch ľudí, kde je infekčná dávka privysoká, niektorých pacientov nad 65 rokov s civilizačnými ochoreniami, pacientov s oslabenou imunitou, onkologických pacientov, pacientov s respiračnými chorobami a pod. koronavírusom spôsobený tzv. intersticiálny zápal môže mať devastačné následky na pľúcne tkanivo, dochádza k rozvoju pľúcnej formy COVID-19. Postupne dochádza k likvidácii pľúcneho tkaniva, pacient musí byť postupne na dodávke kyslíka, neskôr zaintubovaný a napojený na umelú pľúcnu ventiláciu. Takíto pacienti sa postupne zadusia, keďže nemajú čím dýchať. Prístroje do určitej miery vedia nahradiť činnosť pľúc, no vyčerpaný imunitný systém dáva priestor superinfekciám, ktoré majú fatálny následok. Celosvetovo 50-97% pacientov na umelej pľúcnej ventilácii zomiera.”

7. okt 2020

@janette321 dostala si ma, odkiaľ to máš? Aj keď o seba sa určite nebojím, ale on môže mať ozajstný problém, ďakujem Ti, prvá ozajstná cenná informácia👍

7. okt 2020

@zuzankatesa pozrite moj predposledny koment tu trosku vyssie . vysvetluju to v tych hoaxoch na stranke to ma aj minister vnutra ...

7. okt 2020

teda rozne tie hoaxy uz zdiela aj minister vnutra . lebo to presetruju a je to trestne a hlavne zdravie ohrozujuce - sirenie a vymyslanie hoaxov . presetruju to policajti a aj ministerstvo zdravotnictva . ked natrafia na take hoaxy na nete .

7. okt 2020

@zuzankatesa a este si precitaj o prehnanej imunitnej reakcii, ktoru korona sposobuje. telo zacne zabijat aj vlastne bunky v boji s virusom.

7. okt 2020

Veď určite netreba veriť všetkému čo sa šíri netom, ja Facebook ani nemám, lebo nechcem. Viac menej sa dávam na rady a názory Bukovského, ale vypočujem si aj iných doktorov a odborníkov, k tejto informácií som sa ešte nedostala, veľmi si ju cením, ešte raz ďakujem🙂

7. okt 2020

@chillibubble pozriem aj to, dik👍

7. okt 2020

tu je link aj rovno na stranku ministerstva zdravotnictva na fb .
https://www.facebook.com/MinisterstvoZdravotnic...

7. okt 2020

@janette321 potom pozriem, majú tam toho viac👍

7. okt 2020

video s Michalom Palkovičom je fajn👍

8. okt 2020
8. okt 2020

@zuzankatesa dala by si si od neho operovat slepe crevo alebo robit kardio bypass?

8. okt 2020

@modrava tak v takej situácii som nebola a dúfam, že ani nebudem, keďže sa o seba starám. Pre mňa je dosť dôveryhodný👍, pre teba asi nie.

8. okt 2020

@zuzankatesa na slepe crevo ti starostlivost nepomoze 🙂
pre mna je lekar doveryhodny v oblasti, na ktoru ma atestaciu. tak ako si nepojdem dat k otropedovi vrtat zuby, chirirurgovi riesit zaludok, tak je podla mna nezmysel aby sa dietolog a vyzivovy poradca staval do pozicie odbornika na virusy a epidemie. takze jeho pohlad na covid je v podstate pohlad amatera, nie lekara.

8. okt 2020

Myslíš, že ma vymyslené tituly a štatistiky len tak špliecha z brucha, tak to si ja nemyslím🙂

8. okt 2020

@zuzankatesa ja si myslím, že od toho sú štúdium, špecializácie, atestácie. to, že sa venuje a vrta vo všetkých medicínskych odboroch, že sa vyjadruje k veciam bez naozaj odborného studia (nemyslím tým samostudium, ale overené a preverene preskúšanie odborníkmi v danej oblasti) je síce obdivuhodne, ale stále len a len amatérske. a keďže hlasa opak ako väčšina odborníkov, tak je to aj zdraviu nebezpečne.
Áno, titul ma. Ale v oblasti diét, výživy, stravovania.

8. okt 2020

@modrava kto sleduje jeho videa, vie o čom hovorím. Samozrejme každý to vnímame inak.

8. okt 2020

@hipsterka Ahoj, prosim ta Izrael ma lockdown teraz?

9. okt 2020

@janlam no uz asi dobre dva tyzdne. Ale nie je to uplny lockdown. Ludia mozu vonku sportovat do akejkolvel vzdialenosti chcu, bez sportu sa mozu vzdialit od domu iba 1000 metrov. Nabuduci tyzden by to mali zacat uvolnovat trocha. Ten celostatny lockdown bola politicka zalezitost, pretoze v cervenych mestach mal priemer vacsinu volicov, tak aby sa cervene mesta nestazovali tak zbytocne zatvoril zelene mesta aj dediny v ktorych je ze nula pripadov. Dufam ze tu Matovic nespravi rovnaku chybu a nebude miesat nabozenstvo/politiku s opatreniami proti korone.

10. okt 2020

Ďakujem za odpoveď,no uvidíme čo urobí,nevyzerá to dobre,zajtra budeme informovaní

10. okt 2020

Začni písať komentár...

Odošli