emma_932
12. máj 2015

Prečo začať podnikať na materskej?

Fakt, že si potrebujeme privyrobiť k 200 eurám asi netreba spomínať. Tak potom prečo? Aby ste nedopadli ako ja.

Pred pár rokmi som sa rozhodla rozbehnúť vlastný biznis. Istý čas som už fungovala v rôznych reklamkách, tak pár kontaktov som mala, no bolo jasné, že na to, aby som sa uživila, to nestačí. Tiež som potrebovala nejaký fixný príjem už na začiatok, tak som sa zamestnala na skrátený úväzok. Dohodla som sa klientmi, s ktorými robím už pomaly desiaty rok a išla som do neznáma. Založila som si firmu, klienti našťastie ostali, chodila som do práce, nech mám pokryté aspoň mesačné náklady a zháňala som nové zákazky. Už druhý mesiac vo „vlastnej“ som mohla dať v práci výpoveď, keďže sa perfektne darilo. Mala som kopec zákaziek od „starých“ aj nových klientov a presne tri mesiace po založení firmy /ešte vo výpovednej dobe/ som otehotnela. Nič, na dieťatko som sa tešila, a povedala som si že tehotenstvo predsa nie je choroba, prečo by som nemohla pracovať. Každá, ktorá mala čo i len raz tehotenskú  nevoľnosť, pozná odpoveď. U mňa tá nevoľnosť trvala 3 mesiace. Bez prestávky aspoň na to, aby som sa v kľude nadýchla. Fixný príjem som už nemala, len fixné náklady, noví klienti ako prišli, tak aj odišli /bodaj by nie, keď som sa  na nich vykašľala/. Tí ostatní ostali len preto, lebo sme už mali za sebou niekoľkoročnú spoluprácu a boli s mojou prácou spokojní. /a takisto sa tešili na bábätko, veď niektorí dostali aj svadobné oznámenie 🙂 /

Zbytok tehontenstva už bol našťastie ok, nevoľnosti prešli, o tom ako som zvládla prácu pri bábätku, si môžete prečítať v článku „Ako si privyrobiť popri materskej“, nebudem sa opakovať. Dodala by som možno len toľko, že dostala som kopec negatívnych reakcií, keď som uverejnila, že deň po príchode z pôrodnice som už pracovala.  Tiež by som dodala, že keby som si mohla vybrať, začnem až zhruba v pol roku dieťatka. Ale nemala som na výber. Nepochopte ma zle, nesťažujem sa, naopak, mala som šťastie, lebo moje bábätko prespalo prakticky svoj celý prvý rok, takže na robotu som mala času koľko som potrebovala.

Čo chcem ale týmto článkom povedať? Využite roky na materskej /aj/ na sebarealizáciu, možno rozbehnete niečo čo vás uživí po dlhé roky, možno zabezpečíte aj svoje dieťa, a keď nie, tak aspoň ste to skúsili. A po skončení rodičovskej dovolenky nebudete sedieť na pohovore /ak sa nemáte kam vrátiť/ a s minimálnou šancou bojovať o miesto s mladou bezdetnou konkurentkou, ale budete mať za sebou svoj projekt, nové poznatky a to najcennejšie pre každého zamestnávateľa – skúsenosti.

O tom, kedy to všetky stihnúť, som už písala. Dokonca na jednom fóre som si dovolila napísať, že mamičky na materskej majú dosť času, za čo som čelila vlne kritiky. Ale stojím si za svojím tvrdením. Všetko je otázka manažmentu a priorít. Kto chce nájde si cestu, kto nechce nájde výhovorku. A, obzrite sa tu, na koníkovi. Je tu 80% mamičiek na MD, ak by nemali tak toľko času, myslíte, že by tu prispievali? Že by pridávali fotky, komenty, články, atď? Ja si myslím, že nie.  To je už potom na zvážení každej jedinej mamičky, či sa vo svojom voľnom čase bude venovať sebe, alebo neznámej žene na MK, o ktorej ani nevie, či rieši skutočný problém, alebo len vymyslený.

Prajem krásny deň a veľa úspechov. 🙂

Ja som popri prvej dcerke vystudovala VŠ dennou formou, mala som 2 brigády v obore.. Teraz mam 26, čakáme druhé babatko, vsetci sme velmi stastni, nikdy sme nemali financne problemy. Nemam pocit, ze by dcerke vadilo niekedy, ze miesto mna je so svojim otcom, ze isla skoro do jasliciek.. Stale sme na seba mali plno volneho casu, chodime po dovolenkach,.. A hlavne - nikdy som nezazila nic take, co tu mamicky oznacuju za ,,matersku demenciu,, , nikdy som nezazila pocit, ze mi vlastne dieta lezie na nervy. Uzivala som si kazdu sekundu s mojou dcerou a mame perfektny vztah 🙂 Netreba sediet cele 3 roky len doma (niektore aj viac) 🙂 🙂

12. máj 2015

Je to otazkou priorit,ale najma nie vsetci maju deti,ktore tak vela spia. Ak si vela v noci hore a dlhsiu dobu,kapacitu na pracu jednoducho nemas (hoci cas mozno aj ano). mozno aj preto poniektore radsej "riesia cudzie zeny na MK",-nezatazujuci oddych. Suhlasim vsak,ze treba vyjst z komfortnej zony materstva a nieco pre seba urobit.

12. máj 2015

suhlasim s poslednou vetou "treba vyjst z komfortnej zony materstva a nieco pre seba urobit".
ale mas pravdu, aj ja som casto krat unavena. ale keby som mala dve deti + mala by som byt v praci od 8,00 do 16,30, potom utekat pre deti, vecer varit, tak radsej teraz si sadnem k pc /aj unavena/ aby som si vedela zariadit svoj zivot tak ako to vyhovuje mne a mojej rodine a nie mojmu sefovi.

12. máj 2015

skvelý článok! 🙂 tiež to tak plánujem. tak snáď sa zadarí, potiahneme to do úspešného konca a snáď budem moct popri tom aj pracovať a podnikať.

12. máj 2015

toto vsetko znie pekne, ba az idealne, ale mnohe firmy maju priamo v pracovnej zmluve zakotvenu klauzulu ze po ukonceni pracovneho pomeru nemozu istu dobu (napr. 2-5 rokov) podnikat v danom obore, zvacsa to byvaju obchodnici, manageri - firma sa tak chrani presne proti tomu co si v podstate urobila ty, prebrala si svojmu byvalemu zamestnavatelovi zakaznikov, neviem ci bol nadseny 🙂

12. máj 2015

@suraya drzim palce! 🙂

12. máj 2015

@vazka13 idealne... hm, tazko povedat. som spokojna, ale po dni s dietatom potom prepracovanej noci, neviem ci by si pouzila slovo "idealne" :D su aj tazke chvile ale globalne som spokojna. beriem to tak, ze nic nie je zadarmo.

ja som taku klauzulu nemala, a asi mi nebudes verit, ale s byvalym zamestnavatelom sme si to vydiskutovali. narovinu sa opytal, ci si zakaznikov necham, dodnes sme v kontakte a vychadzame spolu dobre. asi to bolo preto, lebo sam zacinal ako obchodnik. /to bola druha reklamka, kde som robila/
z prvej reklamky som zakaznikov nebrala a predsa sa mi vyhrazali sudom. a vedeli preco. ked som odisla, do pol roka prisli o vsetky zakazky a do roka skoncila aj firma. teraz ti ludia robia so mnou. ale tam sef "zblbol" a doplatila na to firma. takze dnes uz je to skor o ludoch, ak niekto odide, zakaznici "idu s nim"

12. máj 2015

Ja s tebou suhlasim. V podstate by som povedala, ze na materskej je velmi dobre, ak sa matka este niecomu popri dietatu venuje, pokial ma len trosku moznost. Ci podnikaniu, jazyku alebo rozvijaniu nejakeho konicka (napr mi napada stat sa lp). Ja mam okolo seba vsetko zeny, ktore to praktizuju, ak sa im co i len trosku da, nepoznam ziadnu, co by sa bohapusto valala cele dni na gauci😀

12. máj 2015

Ja som na materskej začala podnikať...založila som si živnosť..ked malá nastúpila do škôlky,normálne som sa zasmetnala,tak že mám aj živnosť a popritom ešte chodím aj do práce....a stíham v pohode,aj živnosť,prácu aj rodinu....vyhovuje mi to...naozaj stačí iba trochu chcieť.....

12. máj 2015

ako vravim kazdy je si strojcom svojho stastia a myslim si ze prave obdobie na MD je jedinym dlhodobym obdobim na sebarealizaciu a zmenu.Len treba chciet🙂 inak vyborny clanok

12. máj 2015

dakujem

12. máj 2015

Ahojte 🙂 tak pridam aj ja svoj koment a moju skusenost. Clanok je fakt vydareny, zazivam nieco podobne. Som maminou 15r pubertaka a 3 mesacneho babatka. Niekolko rokov som pracovala v realitach, vystriedala par realitiek a po dobrých aj zlych skusenostiac som sa rozhodla min rok v aprili , že si založim vlastnú, tak sa aj stalo, priestor, inzercia ostatne veci s tym suvisiace, všetko na fakturu, prve mesiace boli ok, v maji som zistila že som tehotna, nic sa nedeje plan bol pracovat do decembra a potom 4 m sa venovat len malemu. No clovek mieni zivot meni , od augusta som bola na rizikovom tehotenstve- to som doktora uprosila aby som nemusela byt v nemocnici,🙂 takze faktury sa kopili platit nebolo z coho financie dosli:( vo february sa mi narodil malinky, tak som chcela ze zacnem co najrychlejsie robit aby som rychlo vsetko poplatila, ale.... malinky trpí vážnou chorobou, liecba je velmi nákladná, takže som musela rychlo začat pracovat - aj ked velmi nerada zasa behat po pohovoroch atd ale co uz, kedze mam prax, certifikaty, skolenia tak na pohovore vetko bolo ok ,pokym som nespomenula ze mam 3m babo, takto som presla 4 pohovory, znechutena atd, zobrali ma az do piatej RK, nevadi, som vdacna aj za to. Potrebujem sa rychlo dostat z momentalneho financneho minusu ....A aby sme sa nenudili, tak moj pubertak robil tento tyzden prijimacky na strednu 🙂 Uspesne🙂 Doma mame este velkeho psieho pubertaka 60 Kg a klasika domacnost🙂 Takže cele noci nespim lebo musim sleodvat maleho a cez den rychlo robim co sa da, vsetko je to len o logistike🙂 a ked sa chce da sa vsetko...

12. máj 2015

Cele mi to znie, ako keby si si potrebovala obhajit, preco tolko pracujes. Predtym som od teba nic necitala, tak sa len pridam k tomu nazoru, ze pracovat den po prichode z porodnice je CHORE. Materska dovolenka je na to, aby sme svoj cas a energiu venovali dietatu. Ono je priorita. Ten cas sa uz nikdy nevrati a prve tri roky su klucove pre cely jeho dalsi psychicky vyvoj. Je fajn mat peniaze a sebarealizaciu, ale este lepsie je, ked ma malicke dieta mamu, ktory sa mu venuje, a nie len jej chrbat za pocitacom, pripadne inych ludi, kam ho mama odlozi, ked ide pracovat. S karierou to netreba prehanat, sme zeny, nasa priorita ma byt rodina, deti, manzel, domace zazemie, nie nahananie sa za prachmi a zakazkami. V tomto som dost staromodna (a to tvrdim ako matka, ktora je s dietatom sama).
Aby si ma neobvinila, ze sedim cele dni na riti - aj ja pomyslam na zacatie vlastneho biznisu, ale tri roky svojej energie a lasky som venovala nezistne svojmu synovi, lebo vsetko ostatne moze pockat. Ked pojde do skolky, pojdem ja do prace. Budem mat cas uz aj na seba, lebo nepatrim k tym, ktore svoje dieta odlozia do ohradky, kocika alebo kam, a ono sa tam nejako zabavi, kym si ja porobim, co chcem. Aby dieta "prespalo prvy rok zivota", to je fakt nezvykle, a ktovie, ako by to u vas vyzeralo, keby si "vyfasovala" nespave a neuroticke dieta, co chce byt na tebe neustale nalepene. Mozno by malo proste smolu a ty by si sa venovala svojej priorite - praci, ale ja taky pristup fakt neuznavam. Tolko moj nazor.

12. máj 2015

@vvrka tak skus precitat aj moje ostatne clanky. teoria hovori, ze novorodenci prespia 18 hodin denne. tak to moje tolko aj prespalo. 18 hod. denne postaci aj manazeru vo vysokej funkcii, nieto este pre mna ;)
nepotrebujem sa obhajovat, to, ze nesedim pred telkou a na facebooku kym maly spi, ale robim nieco pre seba a koniec koncov aj pre neho je podla mna uplne v poriadku. a mozem kludne povedat, ze syn v 4r je samostatnejsi ako podaktori "dospeli", ktorym sa ich mamicky prehnane venovali.

12. máj 2015

@vvrka absolútne s tebou do poslednej bodky súhlasím.... je to všetko o prioritách 🙂

12. máj 2015

@maryennn1 baby, jedna vec je robit den po porode a druha niecomu sa venovat. Je uzasne venovat sa dietatu, ale tri roky si nenajst cas na svoj rozvoj (nech pod tym vnimame cokolvek), to neverim ze sa neda. Ja aspon vnimam tento clanok tak🙂 ved nie kazda z nas moze podnikat a zarabat tazke peniaze, to by sme sa tu mali ako vo svajciarsku potom, to je utopia. Ja si myslim, ze po 2. roku zivota dietata je uz priestor dat sa na jazyk, ci ist na nejaky kurz, co zaberie par hodin. Je to aj ista forma psychohygieny zeny. Samozrejme, bezbrehy karierizmus je pre dieta vzdy smutnou cestou...ked je na prvom mieste praca a nie dieta.
@vvrka

12. máj 2015

@michaelkanr áno, ale reakcia bola na tento článok a v ňom sa spomína aj "práca deň po pôrode". nikto nevraví, že žena nemá vôbec právo na svoj osobný čas, ale v tomto článku sa píše o niečom inom 🙂

12. máj 2015

dievcata kluuuud 🙂 to som len vybavila tie najsurnejsie maily a telefonaty, kym maly spal 😉 mam malu reklamku ale po niektorych prispevkoch sa citim ako generalny riaditel googlu :D

12. máj 2015

supermama 😀 tvoje dieťa prespalo celý rok... hm... ja mám tri ... pubertiačku, večne chorého alergika, ktorého obdobie vzdoru prechádza veeeľmi pomaly a ročné bábo... viem byť na koňovi 100xdenne ... no nikdy viac než pár minút (zhruba tri) a to na manažment vlastnej tvorby nestačí... tiež som podnikala ... aj študovala na md ... ale úprimne.. popri tom všetkom potrebujem niekedy aj spať ... porúčam sa .. práve mi končí tretia minútka 😀

12. máj 2015

Ano, treba si urcit priority. Ja svoj volny cas venujem svojim detom. Ten cas sa NIKDY nezopakuje. Zarabat peniaze mozem kedykolvek. Deti si nebudu pamatat hracky, znackove oblecenie, ale cas, ktory som s nimi stravila 😉

13. máj 2015

@emma_932 keby mi maly spal 18 hodin, urobim si popri podnikaniu dalsiu VS! 😉 Dcera spala trochu lepsie, tak som si vtedy urobila prvu, a vies co, nikdy viac. Doteraz lutujem, ze som si ten cas s nou viac nevychutnala ☹ Materstvo je najkrajsie zamestnanie, len sa na to nasa spolocnost tak prestala pozerat.

13. máj 2015

dievcata tento clanok je motivaciou pre vas🙂

13. máj 2015

@emmily81 ze supermama. no, dakujem, po niektorych vasich komentaroch sa tak aj citim, inak vobec ;)

@stella33 ak ti mozem poradit, nerob si VS. bude ti to na dve veci. v dnesnej dobe ti papier NIC nezarucuje. navyse, na slovesnku je taky pekny zvyk, ze za tu istu pracu dostanu zeny nizsiu mzdu ako muzi /toto som nevymyslela ja/. a presne to sa mi vo "vlastnej" nestava.
a ci sa treba venovat detom? samozrejme! ale nie 24 hod. denne. co vyrastie z takeho dietata, ktore ma matku stale za zadkom? dieta napr. spi - v noci aj poobede. potrebuje byt aj s ockom. so starymi rodicmi. s kamaratmi. a ruku na srdce damy - vy nepozerate napr. telku? hm?
co planujete do buducna? rano nervozna budit dieta, utekat s nim do skolky, potom do prace, potom pre dieta, potom varit a ked bude nieco potrebovat, uz vidim ako plne elanu nechate vsetok bordel a rozvarene jedlo a utekate sa mu venovat. dietatu sa musite venovat o nieco dlhsie nie len prve tri roky. tak O TOMTO ja pisem. ano, nie je to jednoduche /aspon nieco ste spravne pochopili/, ale ked rozmyslam dopredu, pripada mi to ako celkom dobry napad. aspon mne.

13. máj 2015

@vazka13 ahoj, ja len k tej klauzule, co spominas-je to len strasenie, ktore nema ziadny pravny zaklad - zamestnavatel ti nemoze nic prikazovat po tom, ako sa pracovny pomer skonci, a okrem toho je porusenie tohto zakazu nesankcionovatelne..skor moze mat problem byvaly zamestnavatel, nakolko obmedzuje tvoju slobodu podnikania. A to nie je len moj nazor, maju ho aj profesori prava, co pisu komentare k zakonom-takze smelo do podnikania🙂.

13. máj 2015

Podla mna je to cele divne, naznacujes,ze sa netreba tolko venovat dietatu, ze vlastne zeny,ktore tak robia vychovavaju neschopne deti... pre niekoho su deti uplnou prioritou a chce sa im venovat... nerobit ai VS???? Na vela pozicii ta ani nezavolaju na pohovor lebo nemas VS,taka je realita. Motivacne texty sa pisu inak ako toto, kde po precitani mam pocit,ze kazda,ktora sa venuje svojim detom vela,robi tak kontraproduktivne...

13. máj 2015

@katarinavw ja mam skusenosti z pohovorou ze pozeraju skor na prax...a nie ci mas alebo nemas VS.Samozrejme zavisi od pozicie😉

13. máj 2015

@katarinavw ..pohovorov🙂

13. máj 2015

@emma_932 🙂 spomenula si vela veci, ktore vela zien k dispozicii nema... ale to je jedno, to by bolo na dlho

13. máj 2015

Ja si myslim, ze zenu, ktorej dieta prespi pomaly cele dni, a nejak zvlast ju "nepotrebuje", nikdy nepochopia zeny s uplakanymi, neurotickymi babatkami, co sa od nich nemozu pohnut ani na minutu. Takym bude tazko hovorit, ako si maju najst cas na seba a vlastny rozvoj.
A naopak, ona nepochopi ich, lebo ma uplne onu skusenost so svojim dietatom. Skusenost je vsak neprenosna a to, ze my mame nieco nejako, neznamena, ze to maju vsetci ostatni rovnako. Kazdy vychadzame z toho, co pozname, no nemozeme to vztahovat na vsetkych okolo, lebo ich situaciu a podmienky sme si nezazili.
Skor bude asi fungovat zaver "my to mame takto a preto JA robim to a to", nez "my to mame takto a preto by to mala kazda mama robit takto (lebo mne to ide, tak to musi ist kazdej)"
Neviem, ci som to napisala zrozumitelne. Chcem len povedat, ze takyto clanok bude zakonite poburovat zeny, ktore tem cas pre seba ozaj nemaju (slobodne matky, zeny s narocnymi babatkami), a na druhej strane budu zeny, ktore pomaly ani nevedia, ze maju nejake deti - tie sa budu cudovat, co tie druhe cele dni robia, ved im deti predsa stale spia a hraju sa samy.

13. máj 2015

@vvrka ano aj takto to mozno vnimat..🙂

13. máj 2015

zienky, takto: moje clanky su pre tie, ktore CHCU nieco robit a HLADAJU CESTU ako na to. ktore nechcu, nechapem naco vobec citaju a komentuju clanky o podnikani. zeby mali prilis vela casu? ;)

13. máj 2015

@emma_932 dobre napisane, mas pravdu....pravda je taka, ze ak clovek chce, trochu casu si najde, treba si urcit priority, samozrejme, ze deti su na prvom mieste, ale myslim zvysok popri tom na materskej...no a co, nemam umyte riady, ale zarobila som padika🙂 vzdy sa da najst cesta...pretoze tomu, komu sa nechce ju nikto nevymysli a keby aj, onedlho sa na nej strati..dnes by ludia chceli vsetko hotove na zlatom podnose, este aj napady🙂

13. máj 2015

@emma_932 juuj ako ty len sudis druhych ludi.... ano,vsetci maju vela volneho casu a vsetci zavidime. 😃

13. máj 2015

@katarinavw prepac, ale s tymto Tvojim nazorom sa stretavam vsade naokolo, myslim, ze to autorka nesudi, ale konstatuje, pretoze je kopec zien aj okolo mna, co maju problem uobit nieco aj pri jednom dietati..a ak sa najde zena, ktora to da aj s viacerymi detmi, a namiesto uznania pride takyto koment, potom je to uz ozaj len zavist. pekny den

13. máj 2015

@dolijalu tak z mojej strany naozaj nejde o zavist,mam tri deti,pocas MD som si spravila doktorad,mam kurz cudzieho jazyka,mam pracu z domu... len som udivena,ze "motivacny clanok" je bez pochopenia druhych a moznosti viest dialog. To je vsetko.

13. máj 2015

@katarinavw za tento uhol pohladu by som Ti dala lajk, ale nejde to🙂 v tomto mas pravdu zase Ty..

13. máj 2015

Niekto, kto si spravi doktorat, nevie, ako sa to slovo spravne pise? Dufam, ze to bol len preklep... ;)

13. máj 2015

precitala som, zapojim sa... cistocne suhlasim a ciastocne nie. osobne, aj ked pracujem popri MD, by som to po prichode z porodnice nedala. hormony, depka, starosti, kojenie, mala som hlavu uplne inde, nez v praci, ci pri sebarealizacii. tych 18 hodin spanku to veru nebolo, a hlavne to nebolo suvislych x hodin pre mna, pripadne suvislych aspon 6 hodin v noci. takze biorytmus na prd, absolutne nemozne naplanovat si cas. pri prvom dietati mi ani nenapadlo pracovat. vyzivala som sa v kocikovani a v starostlivosti o dieta, fakt som sa snazila si uzivat, aspon ten prvy rok. potom prisli nejake problemy a na pracu nebolo ani len pomyslenia, takze dalsi rok som odpadavala unavou aj bez prace. potom som otehotnela druhykrat a poucena som si povedala, ze vsetko bude inak, lepsie a ze to zmaknem lavou zadnou. clovek mieni, zivot meni... takze teraz mam dve decka, 5 a 2, pracujem, mam vaky pod ocami, a mam pocit, ze nestiham absolutne nic. a ver mi, nie je to preto, ze by som bola menej schopna az neschopna. je to pre prostredie, v ktorom zijem, pre situaciu, ktoru mam, pre okolnosti, ktore sa deju, atd... a pre deti, ktore mam ja a nikto iny.
ako motivacia clanok super, verim, ze sa najde cielova skupina. pre mna ale jeden velky faul, lebo: nesud, aby si nebola sudena...
davno som sa prestala chvastat, ako mi nieco ide, davno som prestala porovavat, ze ako to dokazem ja a ty nie, davno som prestala sudit, prave pre to, co ma zivot za par rokov naucil. 🙂
drzim ti palce a takyto optimisticky pohlad na zivot, ci dokonca idealisticky "drive" nikdy nie je na skodu. vela stastia!

13. máj 2015

@vvrka chybicka 🙂 je doktorand a doktorat 🙂

14. máj 2015

uz dlhsiu dobu hladam pracu na doma, no mozno su pre niektoru z Vas vyhovorky, ze ma niekto doma dieta chore, ze je alergik, ze ..... stale clovek hlada no treba rozmyslat aj kde to dietata nechat, ak mate skolku, ktora funguje od 7:30 do 16:05. Mozno si to zas date ako neaku vyhovorku, druhe dieta mam vo veku 15 mesiacov a kam s nim, ano je vela deti v tomto veku v jasliach lenze k tym jasliam sa musi clovek aj dopracovat, no ako ked z tych biednych 200€ to nejde? ale ak tu viete niekto o neakom volnom mieste tak ho ponuknite, dajte konkretny naovd ako na to...

14. máj 2015

@gococo no,prave dokoncujem taku studiu, bude to nieco ako "konkretny navod", ked bude dokonceny, dam sem link, kde sa to bude dat stiahnut /samozrejme zadarmo/. komplet navod sa neda takto napisat, snad ta studia trochu pomoze + vzdy ked ma nieco napadne, tak o tom co-to napisem.. kludni mi posli IP, ak budem vediet, rada poradim 🙂

14. máj 2015

@emma_932 uz sa tesiiim😉

14. máj 2015

@vvrka super napisane a myslim, ze dost vystizne ;)

14. máj 2015

@valika_val.. Aleluja! Konečne triezvy pohľad... Absolútne s tebou súhlasím 😉

14. máj 2015

Veľa okolností musí spolu ladiť,aby mama mohla pracovať,áno dá sa to za istých okolností,ale nie vždy. Čo by som za to dala,keby som mohla ,,vyjsť z tej komfortnej zóny materstva",ale zatiaľ to nejde.

14. máj 2015

@vvrka a tento "clanok" nenastve ani zeny, ktore si to "vedia zariadit" 🙂 a dieta je vsade, a s kadekym len nie s matkou 🙂 sa to vola ze "sikovne". my ostatne sa volame zavistlive 😉 Ja som tiez taka "nesikovna", lebo si to neviem zariadit. Chodim s malym na plavanie, na Montessori, mame "vyletnu stredu", varime spolu, teraz na jar uz pracujeme v zahrade... No, co hovorim. Neschopna mater 😉 Sa zabijem? Ale citim sa vyyyborne a na spravnom mieste v spravnom case. Nikto tuto pracu za mna lepsie neurobi. Tu som nenahraditelna. Podnikat moze hocikto 😉 ... aaa teraz!... mi tiez konci 3 minutka na koni 🙂...

14. máj 2015

@stella33 pekne si to napisala. 🙂 Citim to rovnako.

14. máj 2015

Pred pár rok isom zdieľala rovnaký názor, ale potom, keď som stále chodila do práce a nemihli sme mať druhé dieťatko, tak som zmenila názor. Chcem si materstvo užiť, veď do dôchodku sa ešte narobím

14. máj 2015

Pekne napisane🙂 viem ze mnoho z nas nema na vyber ja som pri 4 roch skusila aj pracu na polovicny po druhom padla vhod, pri tretom podnikanie a teraz pri 4 trom som to vsetko zrusila zavrela.beriem to uplne inak a to ze tie roky s bábätkom kedy je na nas najviac naviazane mi nik nevrati a na tych starsich 9 rocnom vidim najviac ako cas leti, tieto chvile s malou Bellou by som nemenila za ziadnu pracu na svete radcsej sa uskromnime🙂 aj ked cez bazariky predavam po nociach cez obed ked spi ale ked je hore je moj cas cely jej a ostatných🙂 naozaj si ju chcem uzit uplne naplno a nadovsetko v 3 rokoch obdobie vzdoru -vidim na 3 synovi uz nie je ziadna slava uz nie som ta maminka je cely moj svet a nic naookolo nie je zaujimavejsie ako ona 😀 prajem vsetkym stastne rozhodnutia vdaka Bohu som nebola nutena robit🙂staci ze drie manzel ale tiez sa na to pozera rovnako sanzi sa cez den ukradnut si tie chvilke s princeznou a iskricky v ockach ked sa hra so starsimi..🙂) tak celkom som si to zacala uvedomovat asi az pri tretom babu po prvých dvoch som chcela ujst do prace teraz je to naopak🙂

15. máj 2015

@emma_932 presne slova mm o tej Vs..

20. máj 2015

Začni písať komentár...

Odošli