Ďakujem za námet @keira a nech sa páči, ako na prieskum trhu „na vlastnú päsť“:
- Cieľová skupina - V tejto fáze už predpokladám viete, čo budete predávať, ponúkať a komu. Vašou úlohou je zistiť kde nájdete svoju cieľovú skupinu a ako s ňou budete komunikovať. Ako na to? Pridajte sa k nim. Zistite, na aké stránky chodia, o čom diskutujú, aké problémy riešia, ako o nich píšu, aký „jazyk“ používajú, komu sa zverujú so svojimi problémami, koho žiadajú o pomoc, koho počúvajú, čo čítajú. V akej téme je najviac diskusií na sociálnych portáloch /napr. tu na MK/. Ľudia o sebe veľmi radi rozprávajú a zdieľajú informácie /len sa pozrite na úspech tzv. selfi – foto ideme na výlet, ideme variť, ideme sa kúpať, ideme kamkoľvek, všetko zdieľame. Tí, ktorí nemajú potrebu zdieľať každý okamih svojho života /neuveriteľné, ale sú aj takí 🙂 /, tak tých sa opýtajte. Normálne, narovinu, netreba chodiť okolo horúcej kaše. Spýtajte sa ho čo potrebujete vedieť a oni vám odpovedia. Zvýšite si šance na odpoveď, ak im za to niečo ponúknete. Napr. svoj produkt/službu ako výhru. Netreba sa zľaknúť cieľová skupina je, ako aj názov ukazuje, skupina ľudí s podobnými záujmami, takže nemusíte sa registrovať a chodiť na denne na 500 strán, aby ste každého „vymákli“, stačí sa sústrediť na tú vašu tému. /poznámka: vyšší level je úzka cieľová skupina – napr. ak predávate krémy na tvár, tak si vyberiete len ženy s mastnou pleťou. Alebo len ženy so suchou pleťou. Len zrelú pleť, atď. A hľa, zrazu nemáte žiadnu konkurenciu ;)/
- Konkurencia – kto je vaša konkurencia, asi viete. Stačí si otvoriť tabuľku excel a po jednom analyzovať a ohodnotiť všetky konkurenčné firmy. Čo ponúkajú? Akú majú webstránku /grafika je prehľadná? sú texty zamerané na zákazníka? Aký je u nich proces objednávania? Je na stránke možnosť registrovať sa? /takto zistíte, či si aktívne budujú databázu/ Objavujú sa médiách? Majú blog? Pracujú so svojou webstránkou? /pravidelne prispievajú, alebo posledné info majú spred 5 rokov/. Môžete sa im ozvať ako zákazník a zistíte, ako komunikujú so zákazníkmi. Ak zadáte do googla kľúčové slová, aké majú umiestnenie?
Pekný večer a veľa úspechov 🙂
@keira nech sa paci 🙂