Pôvodný športový kočík Petite&Mars Street samotný vychádzal z dizajnu Streetu značky Monza. Je to jednoznačne (a iba) športový kočík s viacerými limitujúcimi faktormi - teda nie pre všetky vekové kategórie. Najviac sa hodí práve pre staršie deti. Pre tie bol extra testovaný na vyššiu, 22kg nosnosť (+ 3 kg v košíku na nákupy). A aj keď platí, že vyššia nosnosť nie vždy korešponduje s veľkosťou dieťaťa, čo kočík naozaj unesie... V tomto prípade je dvadsaťdva kilogramov absolútne odôvodnených, lebo do kočíka štyri- až päťročáka narveš (fakt!). Pre ešte lepší ľah (oproti ne-pluskovej verzii) samozrejme zvládne aj menšie detičky a bábätká. Aj keď - úplne od narodenia by som ho asi nepoužívala, pre pidi midi detičky je asi príliš priestranný.
Tak v čom má + (Plus) verzia česko-slovenského dizajnu Street-u naviac, a čo by sa ešte dalo vylepšiť? A je to taký rozdiel, ak človek má Air a ne-Air verziu? Odpovede prináša veľká recenzia športového kočíka Petite&Mars Street+ v Air i ne-Air (ja by som ju nazvala Classic) verzii.
+ cena - je to jeden z tých dostupnejších športiakov, a pomer cena-priestor pre dieťa-výkon sú proste wau (výkon by som podčiarkla najmä v Air verzii)
+ pohodlné ťažisko a vďaka nemu jednoduché ovládanie; nemala som problém ani s obratnosťou ani s podvihovaním na obrobník
+ možnosť výberu penových (základných) kolies alebo príplatkových Air nafukovačiek
+ veľmi priestranné sedadlo s vysokou nosnosťou, v ktorom sa odviezol aj päťročný syn
+ dobre krycia strieška so šiltom a zadným vreckom napr. na kľúče
+ otočná ukoväť - preferujem ju (oproti teleskopickej), ale je to samozrejme subjektívne -> každopádne pridáva na obratnej manipulácii
+ personalizácia - možnosť obmieňania farieb striešok (aj skutočne limitovaných na 100 ks celosvetovo) + poťahových setov na popruhy (a ešte sú v ponuke aj zladené doplnky)
____
- jeden z tých väčších neotočných športových kočíkov, takže aj po zložení nejaké to miesto zaberie (nie je to extrémne, ale je to viac, ako napr. nejaký Oyster Zero či TFK Dot 2)
- podstatne lepšie jazdné vlastnosti s nafukovacími kolesami (čo je plus), no tvrdší, omnoho menej terénny model so základnými penovými kolesami (ale teda aj za nižšiu cenu)
- polohovanie opierky nôh je pomerne náročné/žťažkopádne, aj keď pôsobí jednoručne
- podnožka pod opierkou na nohy: žiaľ, pre výhodu polohovacej opierky je spodná časť, kde si staršie dieťa pokladá nohy, takmer neexistujúca, nemá si ich tam ako pohodle oprieť
- niekomu by mohlo prekážať, že sa kočík skladá sedadlom smerom von
V prvom rade by som rada porozprávala o rozdieloch oproti predchádzajúcej, základnej Street (bez +) línii.
Dôležitou zmenou je samozrejme vizuálna. Okrem koženkovej rukoväte, ktorá je proste luxusnejšia, je rozdielom aj upínanie látky striešky vzadu. Už "neplandá", ako to bolo predtým, ale je pekne prizipsovaná o vrch. Vetrateľný zad je prekrytý čiernou látkou s vreckom zaistenou suchým zipsom, ktorý nie je súčasťou striešky.
S tým súvisí aj sieťka za chrbtovou opierkou, ktorá ide až hore. Bráni proti náhodnému zošmyknutiu dieťata, a umožňuje tiež jednoduché vetranie v lete. K tomu ešte aj lepšie vyzerá, keďže nekončí po pár cm. Stačí odpojiť kraje so suchým zipsom, vyhrnúť a zachytiť zadnú časť sedáku (pri sklopenej pozícii).
Ďalšia, aj keď skoro neviditeľná vec, je spevnenie rukoväte (a striešky, ktorú drží) stredovou tyčkou. Tá spája rukoväť a kočíku tak dodáva extra spevnenie. Je tiež dôvodom, prečo striešku Street+ nedokážeš použiť na Street neplusový (a naopak) - je to jednoducho iné (= lepšie) konštrukčné riešenie.
Aj ľah je ešte hlbší. Asi ako u každého ľahšieho neotočného športového modelu, nie je to 180 stupňov. Každpádne, je to skoro to - a je to rozdiel, ak si pozrieš Street a Street+ vedľa seba.
Eko-kožený poťah rukoväte je jednoznačným plusom a omnoho príjemnejší, než penová rúčka u staršieho modelu. Pena sa môže jednoduchšie poškodiť, a aj na dotyk, napr. v lete, je do ruky o dosť menej komfortná. A to nehovorím o to, že aj podstatne lepšie vyzerá. Na druhú stranu, ako nejaký životne dôležitý fakt to zasa netreba brať, lebo aj na penovú rúšku P&M Street-u je vždy možné kúpiť či dať ušiť kožený / koženkový návlek.
V prvom rade šikovný, odolný, priestranný. Taký stred, keď po kombinácii hľadáš niečo ľahšie, ale nechceš golky, ultraľahký či cestovný - ultraskladný model, ale zároveň nechceš ani nejaký ťažký, neskladný tank.
A pekný, keď si farbu/vzor vyberieš podľa svojho vkusu - a správne doladíš. A je si z čoho vyberať.
Street+ je kočík mnohých tvárí, aj ked sa teda nikdy nejedná o kombináciu. Obvykle si kupuješ základ - konštrukciu so sedadlom v čiernej farbe (buď klasiku Street+ s kolesami z peny ~ 160+ eur, alebo Street+ Air s nafukovacími pneumatikami ~ 230 eur), a samostatne dokúpiš set striešky a zladeného polstrovania (~ 30-50 eur). Okrem nadčasových jednofarebných, kovom lemovaných farieb máš na výber aj rôzne sezónne farbičky (znovu, na žiadosť toľkých, vyšiel aj komplet v čičmanskom vzore Heritage Folk), ako aj limitované verzie Limited 100. Neskutočné na tom je, že aj keď sa značka Petite&Mars predáva vo viacerých krajinách, limitka 100 ks je na všetko DOKOPY. Skutočne tak budeš mať limitovanú edíciu striešky iba ty a ďalších 99 ľudí na celom svete, nie viac. Rovnaký kočík tým pádom bežne len tak nestretneš (jedine že by ste sa s kamoškou dohodli na rovnakej limitke 😊).
My sme testovali Carbon Grey, ktorá v niektorých svetelných podmienkach trošku zelenou šmrncnutá, a k nej Limited 100 Toucan verziu. Toucan Limited je krásne veselá, farebná, a najmenšiemu Ferdinandovi sa nesmierne páčila. Aby som tomu tiež fotkám dala nejakú logiku, Toucan limitku som mala "oblečenú" na kočíku vždy s Air nafukovacími kolesami, a Grey sivú farbu som zasa párovala s klasickými ne-Air, penovými mestskejšími kolesami.
Spárovaním základu + farebného setu máš komplet kočík, ktorý tak vyjde v mestskej verzii cca 200 eur, a v Air verzii cca 270 eur.
Ako čisto športový kočík neponúka Street+ ani konfiguráciu s adaptérmi a autosedačkou, ani možnosť pripojenia hlbokej vaničky. Za to sú však dostupné všakované doplnky, ktoré poväčšinou nie sú myslené jedine a len na tento kočík, ale obvykle fungujú univerzálne. Patrí k nim univerzálny nánožník Street, Street+, Royal, Move (< 20 eur) alebo dečka, pláštenka (áno, dokupuje sa, ~ 10 eur), prípadne rôzne druhy P&M podložiek. Čisto na Street+ sediace sú potom len sety striešok, a ešte set nafukovacích kolies Air. Ak si teda kúpiš základný StreetPlus a rozmyslíš si neskôr kolesá, "sterénnenie kočíka" Air nafukovačkami ťa vyjde na cca 100 eur. Poraď sa vždy v predajni, kde si kočík kupovala/kupuješ.
Podložku Memory s pamäťovou penou, ktorú sme testovali v Toucan vzore, úplne v pohode využiješ takmer vo všetkých ďalších kočíkoch. Jej obrovskú výhodu vidím okrem príjemných materiálov mäkkých na dotyk aj v stredovom výreze. Diera v ohybe znamená úplne bezproblémové skladanie kočíka aj s vloženou podložkou. Vložka do sedadla stojí cez 30 eur, ak by ťa to zaujímalo.
Dizajn športiaku P&M Street + je spravený múdro. Ako je múdro, pýtaš sa? Oblo, čisto, a tak, že v podstate nemá prečo vadiť či nepáčiť sa absolútne nikomu. Veľkosť, aj keď nie je najmenší, takiso sadne drvivej väčšine ľudí - nižší budú vidieť, kam idú, vyšší nebudú pri mini kúčíku zhrbený (napomáha aj nastaviteľnosť rúčky 😉 ). Moderný, pekný športový kočiar olejších línií, funkčného dizajnu. Samozrejme jednoduchší - asi ako keď si kúpiš auto za 12 tisíc, nebudeš čakať, že bude na pohľad aj pocit rovnaké, ako auto za 35 tisíc. Silno oceňujem prvky hravosti, veselosti. Tú dodávajú práve meniteľné striešky a fakt rôznorodé farby na výber.
Materiály sú umelejšie, ale nie v zlom zmysle slova. Polyesterová tkanina nie je nedýchavá, takže nehovoríme o materiále, kde by sa dieťatko spotilo... skôr sú fajn v tom, že sa ľahko otierajú vlhčenými utierkami. Ako, so Street-om kupuješ si kočík cenovo dostupný, a ako taký ho aj hodnotím a beriem do úvahy. Porovnávať ho s nejakým ultra-luxusným moelom nechcem, a ani som, pravdupovediac, nič extrémne nečakala. Možno aj preto som bola z množstva výhod a fungujúcich detailov kočíka veľmi pozitívne prekvapená (no a čo nie je potrebné, to nemá). Spokojnosť s materiálmi je, verím, dosť o tvojej preferencii a potrebe. Ale teda podložky, ak by si chcela ešte mäkší pocit na koži tvojho pokladíku, sú vždy možným riešením.
- látka je na výzor a dotyk rovnaká u striešok limitiek i klasických farieb
Rodičovská rúčka je, ako som už vyššie spomínala, potiahnutá luxusnejšie pôsobiacou koženkou. Nie je jej veľmi čo vytknúť - ide dostatočne nízko a vcelku vysoko, a potom sa dá ešte zahnúť (viď obr.) 😉 Muž (186 cm) si široké možnosti otáčania ozaj užíval a praktikoval aj tzv. "závodnícky" mód. Nastavovanie - regulácia rúčky sa ovláda bočnými dvoma tlačidlami, a rozsah výšok je od 78 do 110 cm výšky rúčky (mnou namerané). Nastavovanie rukoväte nie je jednoručný spôsob, ale vyhovoval priamočiarosťou. Problém som s ním nemala.
Niekomu ultravysokému (195+ cm) by mohlo prekážať, že sa iba otáča - nevysúva, tým pádom by mohol zakopávať dlhými krokmi o kočík. Mne sa to stalo za celý čas asi dvakrát (176 cm) pri ponáhľaní sa. Partner sa nejak nesťažoval a do kočíka nekopal. Takže pohoda.
Striešky klasickej i limitovanej edície majú rovnaký tvar, kryciu schopnosť (= veľkosť) a kvalitu poťahových materiálov. Nemám veľmi čo vyčítať. Novinky Pluskovej edície športového kočíka Street+ som už nejaké spomenula vyššie - no tu, v detailoch, ešte dodám, že aj na "čistote dizajnu" bolo strieške pridané. Strieška, aj keď podobnej (dobrej) veľkosti, ako predtým, sa teraz už nezazipsováva/nerozzipsováva pre jej zväčšenie/zmenšenie. Má viac polôh, a tak si ju otvoríš tak, ako potrebuješ. Plus vyklopíš alebo založíš dovnútra šilt. Takto sa majú robiť striešky, 'za mě dobrý'. 😊
Ako plus určite treba uviesť aj pomerne veľké náhľadové okienko, v ktorom je sieťka. Takže ho možno, spolu so zadnou krytkou pri sklopenom sedadle, využívať aj na prúdenie vduchu počas teplých dní. Mínusom okienka je zasa zapínanie na suchý zps, keďže pri lepších modeloch sme zvyknutí na magnetické alebo iné nehlučné systémy. Je to ozaj maličkosť, a pri cene kočíka naozaj jednoduchá odpustiť.
Ako som už naznačila, sedací priestor je naozaj veľmi štedrý. O moc väčšie to už pri kočíkoch, veľmi nebýva. Chrbtová opierka má 48 cm na výšku (+ kopa priestoru k strieške), sedacia plocha na šírku 35 cm, na hĺbku 23 cm, a celková dĺžka ložnej plochy - dĺžka celého sedadla v ľahu je 95 cm. Ja som v kočíku bez problémov vozila 3 a pol ročného, a aj päť a polročný sa do neho stále zmestil.
Pri tak staršom dieťati (vozil sa pre testovacie účely, inak sa už nevozí) samozrejme vidno, že už je to veľké dieťa. Ale vojsť vojde, cez striešku mu hlava netrčí, a ak je unavené (napr. nejaké dieťatko so zdravotným postihnutím), bez ťažkostí sa odvezie. Toto, skombinované s 22kg nosnosťou sedáku, je jednou z veľkých predností kočíka. Ak nechceš priveľa investovať a jednou z tvojich najhlavnejších priorít je, aby (pokračovací) športový kočík vydržal až do úplného konca kočíkovania... priestorovo Street+ vydrží. Aj s fusakom. Aj v zime (a po snehu, ak máš Air nafukovacie kolesá).
Prosím, vezmi do úvahy, že sme v kočíku vozili väčšie deti zámerne. Je dobré vedieť si predstaviť, ako kočík vyzerá s dieťatkom, ktoré má práve váhu, ktorá je uvádzaná ako maximálna nosnosť kočíka. Maličké dieťatko sa predsa vojde do úplne každého kočíka - a mamičky skôr zaujíma, dokedy reálne kočík môžu používať.
Sedadlo nie je úplne kolmé, ale ak nehľadáš úplne pravý uhol, budeš myslím si spokojná. Vzpriamená poloha je OK. Mechanizmus regulácie - nakláňania opierky chrbta je pásový - áno, viem, nie každá taký preferuje - a každopádne bol vynovený. Pri staršom P&M Street-e bolo treba spojené pásy držať a druhou rukou posúvať plastovú klipsu. Pri novšom Street+ sú jednotlivé pásy polohovania oddelené, takže ich od seba možno ťahať jednoduchšie a opierku chrbátika posunúť vďaka tomu trochu vyššie (treba trošku použiť silu). Za mňaa moje decká bola chrbtová opierka kolmá dostatočne, nesťažovali sa. Tiže mi príde výrazne kolmejšia než napr. u Britax B-Agile a B-Motion línií. Úplne kolmá (90 stupňov) samozrejme nebola, ale to pri pásovom polohovaní ani nejde.
Mínus vidím vo vylepšení opierky nôh. Dizajnéri to mysleli dobre a chceli to urobiť jednoručné - preto je pod opierkou dvojitá páčka, ktorú stlačením z oboch strán (akoby "zoštipnutím") uvoľníš. Vtedy opierka nožičiek môže ísť nadol. Problém je, že tá ruka, čo klip pod sedadlom uvoľnila, tam ešte stále je, a tak sklopeniu nožnej opierky bráni. Je to celkovo dosť ťažkopádny, nie úplne proces. Aj keď vidím, o čo sa výrobca snažil (a chválim myšlienku), praktické používanie ešte nie je úplne vychytané. Radšej by som to robila rukami dvoma - ale bez problémov.
S opierkou nôh súvisí aj druhý mínus, ktorý je nutné si uvedomiť. Podnožka, teda priestor pod nožnou opierkou, je takmer neexistujúca. Podnožkou myslím tú platformu, kde si staršie dieťa pri spustenej opierke nožičiek položí nohy.
Tým, že sedadlo je polstrované, a taká je aj opierka nôh, zaberá táto "doska" opierky nôh pomerne dosť priestoru - a na podnožku tým pádom akosi neostalo miesto. Dieťatku tým pádom pri sklopení visia nohy. Tu, nižšie na obrázku je to s veľkým dieťatkom, naschvál trochu extrémnejšie kázané, nech vieš, o čom hovorím. Ani jeden syn sa, pravdupovediac, nesťažoval, ale je to škoda. Podnožka by ozaj mala byť prítomná, je to jednoducho vyšší komfort. Sťažuje totiž aj samostatné nastupovanie dieťaťa do sedadla - keďže si "nemá kam stúpnuť", treba mu vždy trochu pomôcť.
Sedadlo teda možno polohovať ako nekorýtkové, teda samostatne chrbtovú a nožičkovú časť. Pre neotočné športiaky typické a vhodné. Opierka chrbta má zv. "nekonečný náklon", teda ako na pás regulovateľná má v podtate neobmedzený počet polôh, do ktorých ju nakloníš. Polohovanie nahor je, ako som spomínala, ťahaním pásov od seba plus vytlačenie opierky nahor (teda dvojručné). Nadol ti stačí jedna ruka, ktorá zatiahne za "šupátko" = väčšie plastové očko na pracke, do ktorého navlečieš prst a zatiahneš. Jednoduchšie to už moc nejde, čo je super.
Opierka nôh má počet polôh limitovaný na tri - spustená, v medzipolohe a úplne nahor - teda aby dieťatko pri ležaní malo nôžky rovno.
- Dinko (3,5 roka) spinká (vždy) s mierne dvihnutou chrbtovou opierkou - opierka sa dá ešte spustiť, no on preferuje byť trochu vyššie
Pri sklopenej polohe možno vzadu vytiahnuť krytku, zrolovať a nechať prúdiť vzduch. No ak to neurobíš, pútko na zaistenie sa možno zíde, na... kľúče..? 😉
_____
Nastavovať sa dá aj výška ramenných popruhov päťbodových bezpečnostných pásov. Nastavuje sa to trochu old-school systémom pretiahnutia cez pútko (v troch výškach). Ten každopádne funguje a nie je ťažký na pochopenie - takže prečo nie. Popruhy sú OK dĺžky a aj väčšie dieťatko sa zmestilo.
Vždy je samozrejme ešte o čosi lepšie, najmä kvôli fusaku, mať pre väčšie deti v zásobe ešte pár centimetrov, ale tak - mohlo by to byť horšie. Nám v zimnej kombinéze a s väčšími chalaňmi fakt stačili, aj keď to už bolo ltt (len tak tak).
Päťbodové popruhy samotné sa zapínajú systémom, ktorý mi vyhovoval. Každá strana sa samostatne zaklikne do hlavnej pracky. Vrché časti nie sú vo forme puzzle do spodných, ale majú samostatnú pracku - pútko, o ktoré sa do spodných pekne zakliknú a nevyšmyknú sa. Chválim. Naopak, polstrovanie popruhov, aj keď super, že je zladené so strieškou, by som uvítala nejaké zaistiteľné o vrch. Takto sa totiž pri navliekaní/vyberaní dieťatka z a do kočíka šmýka. Najmä medzinožné polstrovanie sa vie aj vyvliecť. Cvok alebo inézaháknutie by to vedeli vyriešiť.
Detské madlo je také základnejšie, a trochu tam cítiť cenu kočíka. Je super, že je potiahnuté koženkou ako rukoväť - pekne to spolu ladí. Plasty sú ale také - no, plastové. A madlo sa neotvára do strany úplne, ale len cca 90 stupňov. Na nastupovanie to stačí... no mama sa potom bojí, či sa pri otvorení madla a nastúpovaní dieťaťa krpček o madlo nezaprie a neulomí ho.
Druhá vec, ktorá je zároveň pozitívom aj negatívom, je mechanizmus zaklikávania madla. Musíš to robiť dvoma rukami a trafiť sa: Najprv je potrebné odhrnúť gumovú časť poťahov, a potom nájsť správne miesto a úchyt madla nakliknúť. Toto riešenie bolo iste vymýšľané s estetickým hľadiskom na mysli, pretože to vyzerá čistejšie, a to dokonca aj keď a rozhodneš madielko nepoužívať. Robí to ale zbytočnú námahu naviac - a niekedy sa človek v rýchlosti proste nevie trafiť (a želá si, aby to bolo jednoduchšie).
Samotný fakt, že kočík má madlo v cene, to madlo je koženkové a dokonca sa okrem odnímania dá aj odklápať, je na cenu kočíka fajn - a nerada by som kočík za toto nejak extra penalizovala. Len mi to prišlo dobré spomenúť.
Súčasťou sedadla je aj popruh skladacieho mechanizmu, pre ktorý je aj uspôsobená Memory podložka.
Skladanie kočíka nie je žiadna veda - akurát niektorá by mohla povedať, že sa jej nepáči, že sa skladá sedacou časťou do von. Ja som s týmto nemala nikdy väčší problém, viac mi vnútro zašpinilo keď tak dieťa ako kufor auta. No a za to rýchle skladanie mi to stálo. Pre tie, ktoré to ale nemusia, to asi ale môže byť deal-breaker (dôvod, prečo kočík nekúpiť).
Proces zloženia kočíka pozostáva z dvoch jednoručných krokov. Zaklikneš poistku na zadnej časti konštrukcie vľavo (malé potlačenie na odistenie), a potom kočík potiahneš rezkým pohybom za popruh na sedadle dohora. To je celé. Keď tak na konci zatlač k sebe, nech je poskladané balenie kočíka čo najploskejšie, a nakladáš do kufra.
Rozkladanie tiež nie je v ničom problematické - odistíš poistku zaisťujúcu, že kočík ostane zložený, a rozklápaš. Otvorený kočík klikne, že je zaistený, a môžeš kočíkovať.
Zložený kočík nie je najskladnejším na trhu v rámci typu. To je fyzika daná pomerne priestranným sedadlom a konštrukciou vhodnou aj na veľké nafukovacie kolesá. Každý bežný, aj menší (akurát nie mikro) kufor auta bude s kočíkom P&M Street+ v pohode. Mooožno bude treba odňať madlo v prípade šetrenia miesta.
Petite et Mars Street nebude pre teba, každopádne, vhodný, ak je naozaj prioritou model športiaku fakt čo možno najmenší.
Možnosť výberu dvoch typov kolies je nepopierateľnou výhodou tohto modelu, a jedným z dôvôdov jeho u nás skutočne prevažujúcej popularity. Skúšali sme obe - najprv nafukovacie Air kolesá, a potom nenafukovacie - z EVA peny.
Nebudem sa tajiť názorom, že silno odporúčam kolesá Air - nafukovacie (toto prekvapilo aj mňa, seriózne). Ja som totiž obvykle zástancom radšej ľahších - bývam v meste, oceňujem ľahšie, obratnejšie kočíky... Ale skutočne bola manévrovateľnosť na "rovnostiach" aj nerovnostiach jednoducho lepšia. Aj na mužovi bolo vidno, že si jazdu s nafukovacími pneumatikami užíval viac. Rovnako ich robustnejší tvar a veľkosť bude tvojím kamarátom na snehu, štrku a pod. Predné nafukovačky majú priemer 21 a zadné nafukovacie kolesá 30 cm.
Čo sa penových kolies týka, sú, presne podľa predpokladu, jednoduchšie. Menej terénne, trošku hlučnejšie (je to proste dané menšou veľkosťou a materiálom), a aj pocit z odpruženia je razom slabší. Na jednoduché jazdenie, mestské chodníky, nákupy - či na výlety bez náročného (napr. lesného) terénu sú pre ich nižšiu váhu a celkový zložený rozmer kočíka jednoducho vhodnejšie. Aj ak je u teba cena veľmi zásadným kritériom, pôjdeš skôr do kolies penových. Predné majú priemer 17 cm, zadné 24 cm.
Odnímanie kolies funguje takisto jednoducho - stlačíš vrchné tlačidlo za kolesom a ideš. Aretácia kolies sa aktivuje spodnejším tlačidlom za kolesom - jeho posunutím do strany.
Kolesá zabrzdí brzda kolískového typu, takže neodierajúca topánky. Tie sú už pomerne štandardom, a fungovala nám bezproblémovo.
Čo je ešte na kolesách dobrou zmenou - vylepšením - je ich stredový upínací mechanizmus pri oske. Ty to pri používaní neuvidíš, vovnútri ale je tam taký vytŕčajíci plastík, ktorý tým, že vytvára tlak na spoj, mierne znižuje hlučnosť spoju kolesa. Jasné, že v tejto cenovej kategórii nehľadaj kočík, čo jazdí prakticky sám a bez akéhokoľek zvuku. Budeš príjemnejšie prekvapená - v porovnaní s očakávaním dokonalosti v každom detaile kočíka za dobrú cenu.
- kolesá nenafukuj prislabo, ale určite nie viac, ako 2 bary, čo je optimum. Mnoho mamín a tatinov si poškodí kolesá na automatike na pumpe, ktoré koleso prefúkne a rám kolesa poškodí. Radše nafukuj ručne - myslím to vážne. Kontrolovať tlak treba tak raz mesačne, raz za dva mesiace.
Ku košíku toho veľa čo povedať nie je. Problémy sme nemali, dostupný je - tak priemerne... mohlo by to byť lepšie (stredová tyč je pomerne vysoko, takže prístup s veľkým balíkom nie je optimálny). Vylepšenie tejto situácie by vyriešili okraje pružnejšie, nech sa doň dá ľahšie dostať (možno to neskôr príde). Veľkosť je tiež primeraná: orientačné rozmery 52 x 34 x 15 cm - d x š x h. Proste taký bežný košík bežného kočíka. Postačí.
Na rozdiel od napr. Valco Snap som Streeťácky košík po zemi a obrubníkoch nešúchala. Takže môže byť.
Odkladací priestor kočíka je okrem nákupného košíka doplnený aj vreckom na zadnej časti opierky. To je ale dostupné skôr pri sklopenej opierke, teda ležiacom či pololežiacom dieťatku.
Napriek nijakým špeciálnym očakávaniam, a okrem kopy pozitívnych aj viacero recenzií pôvodného Street-u naznačujúcich, že kočík je to skôr tvrdý, som zo športového kočíka Petite&Mars Street+ bola veľmi príjemne prekvapená. Jasné, že prevedenie cenovo dostupného modelu bude jednoduchšie, čo sa týka materiálov, detailov... Ale vieš čo? Ono to je kočík aj pekný, aj praktický. Vozil sa mi dobre, a to aj na tráve či snehu (najmä s nafukovačkami. Aj dieťa bolo spokojné. Čo viac za tú cenu chcieť?
Keď vezmem do úvahy všetky jeho vlastnosti, výhody, nevýhody PLUS cenu, vychádza mi hodnotenie 80 %. A 8/10 je na kočík za 200-270 eur (plus prípadná zľavička za registráciu či nejaké sezónne zľavy) veľmi, veľmi super. Sama by som si kočík po kombinácii kúpila, áno, ak by som teda nepotrebovala niečo vyslovene mikro. A môžem ho tým pádom tým, čo sa trafí funkčnosťou aj výzorom, odporučiť. Ešte pár nových generácií s malými praktickými vylepšeniami, a možno aj nedostihnuteľný vo svojej cenovej kategórii bude (ak teda ešte nie je).
P&M Street+ mne osobne príde najbližšie takým ABC Design Okini či Gesslein S4, kde každý má niečo navrch, ale niečo slabšie (Okini nemá nafukovačky a je skôr mestskejší, aj keď teda ľahší, a S4-ka je odpruženejšia, ale drahšia a s tenším materiálom striešky).
Oproti napríklad Britax-u B-Motion 4 Plus, čo je v kategórii u nás asi jeho najväčší konkurent, je Street+ za mňa lepšie ovládateľný kandidát s vyhovujúcejším ťažiskom, a tiež vhodnejší pre vyšších rodičov. Oproti Oyster Zero je zasa o čosi menej štýlový, podstatne ťažší a menej skladný, ale zasa s dlhšou ložnou plochou, nastaviteľnou rukoväťou a možnosťou terénnych Air kolies.
Najmä tie kolesá sú obrovským prínosom pre maminy, čo nechcú veľký tereňák, ale niečo také strednejšie, čo aj po štrku, poľnej ceste občas bez problémov prejde. Pre takéto maminy, a detičky, čo už nepotrebujú plnú kombináciu, je Street Plus určený a absolútne vhodný. O to viac, ak je rozpočet obmedzený. Potvrdzuje to aj fakt, že je to jeden z najpredávanejších športových kočíkov svojho typu v našich končinách. Chápem, prečo - je to stred všetkého, čo si môžeš želať, za príjemnú cenu. Takže taký "ľudový" kočík, ale v šate, za ktorý sa nemusí hanbiť ani štýlovejšia mamina.
Mojím osobným odporučením je určite si Air kolieska zaobstarať (asi vždy okrem prípadov, že naozaj kočík plánuješ používať len do obchodov a na nenáročné trasy). Najmä po rozbitých mestských chodníkoch sa mi s ním kočíkovalo ozaj lepšie - dodávali manévrovateľnosť aj istú dávku prirodzeného odpruženia, akú len nafukovačky vedia dodať. Ak veľmi chceš aj tie ľahšie penové, objednaj ho s obomi. Ale pravda je tiež, že to ho trochu zbytočne predraží.
_____
Zhrnutie v číslach:
Rozmery rozložený: 108x56x87 cm
Rozmery zložený: 75x56x28cm
Výška rukoväte: 78 - 110 cm
Rozmery sedacej časti (ložnej plochy): 48 cm (chrbtová opierka), 35 x 23 cm (plocha sedáku), 95 cm (celková dĺžka v ľahu)
Priemer kolies vpredu: 17 cm penové, 21 cm nafukovacie Air kolesá
Priemer kolies vzadu: 24 cm penové, 30 cm nafukovacie Air kolesá
Rozmery nákupného košíka: 52x34x15 cm
Nosnosť v športovom sedadle: 22 kg
Nosnosť košíka: 3 kg
_____
Ďakujem značke Petite&Mars za možnosť dôkladne ho odskúšať v reálnych podmienkach nášho domova i okolitého prostredia.
Recenzia nebola zaplatená a všetky názory a hodnotenia športového kočíka sú moje vlastné, zohľadňujúce reálne výhody, ale aj nevýhody testovaného kočíka Petite&Mars Street + (Air). Cieľom je skutočne iba snaha sprostredkovať každej mamičke, ktorá o tomto - či akomkoľvek inom - kočíku uvažuje, jeho reálne silné i slabé stránky.
Vidíme sa na pri kočíkoch, Instagrame, alebo len tak.
Pozdravuje
Aj ja mam Street+ Air Rose Pink a dlho som sa rozhodovala ci ist do Air, alebo nie, kedze sa tym aj zvysi celkova vaha kocika, ale som velmi rada za ne... Kocik je tichy a zvlada nerovnosti (a zas som si povedala, ze kolko krat uz len potrebujem dvihat kocik... Ale byvam na dedine). Mne sa naopak velmi paci zips na streche pri starsom modele street, strecha je pri nom taka rovnejsia, nema pokrceny vzhlad, ale celkovo mi pride, ze do tohto Street+ natlacili skvele super veci, ci funkcne, aj vzhladovo, ako napr. spominane kozenkove madlo, ktore ma super vzhlad a nedroli sa ako pena. Co dodať, okrem toho, ze je tazsi (dajme tomu oproti Valco Snap4), ja by som ho nevymenila za nic na svete. Milujem ho 🙂 Dakujem za tuto skvelu recenziu s vystiznymi postrehmi. Zienkam prajem prijemne nakupovanie kocika, za mna tento kocik ANO 🙂
Ďakujem moc za takéto postrehy! Som rada, že ste spokojné, určite veľa maminám pomáhate aj takýmito názormi a skúsenosťami 😊 Môže byť, že som mala začať penovými, po nafučkách prišli také iné - každopádne určite je to, hlavne za tú cenu, naozaj super kočík!
Prosím vas nemáte link lebo mne stale vyhadzuje len ta šťastia verzia a nie street plus
@patricka link na čo? street+ kde kúpiť? https://www.feedo.sk/petite-mars-kocarek-sporto... Street+ ne-Air a https://www.predeti.sk/kocik-sportovy-konstrukc... Street+ Air, plus treba dokúpiť striešku (napr. https://slnecniky-ku-kocikom.heureka.sk/petite-...)
Začni písať komentár...
Nemala som ani raz pri nom Air kolieska a mam s nim skusenosti uz 3,5roka a je super aj do terenu. Chodime naozaj zle trasy, nielen rozbite chodniky. Nemenila by som 🙏