e_z
27. jan 2014

Ako hlásiť starostlivosť o deti kvôli prídavku na dieťa

Od 1.2.2014 bude účinná novela zákona o prídavku na dieťa. Najviac diskusií a nevedomosti je ohľadom novej povinnosti oprávnenej osoby hlásiť starostlivosť o dieťa od jeho 3 rokov. Takže, čo k tomuto máme a ako to naozaj je (resp. čo vedia už na úradoch).

Presné znenie ustanovenia

Oprávnená osoba podľa 433/2013 Z.z. § 2 ods. 1 písm. a) až c) a e) je povinná po dovŕšení troch rokov veku nezaopatreného dieťaťa oznámiť platiteľovi písomne alebo elektronickými prostriedkami so zaručeným elektronickým podpisom, akým spôsobom a kde bude zabezpečovaná starostlivosť o toto nezaopatrené dieťa do začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky, počas trvania nároku na prídavok a príplatok k prídavku; to neplatí, ak starostlivosť o nezaopatrené dieťa zabezpečuje rodič nezaopatreného dieťaťa alebo osoba, ktorej je nezaopatrené dieťa zverené do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe rozhodnutia súdu, a ak táto osoba poberá materské alebo rodičovský príspevok. 

Prečo došli naši zákonodarci k tejto povinnosti?

Tiež vám vŕta hlavou, že ako jedno tlačivo zabráni týraniu detí? Všetci vieme, že nezabráni. Ale nedalo mi, nenájsť oficiálne vysvetlenie tejto povinnosti (citované z dôvodovej správy k tejto novelizácie): Vzhľadom na účel prídavku a skutočnosť, že platiteľ nemá vedomosť o zabezpečení starostlivosti najmä v prípade detí v období od troch rokov veku dieťaťa (spravidla po skončení vyplácania rodičovského príspevku) do začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky, v dôsledku čoho platiteľ prakticky nemá možnosť v rámci terénnej práce preveriť plnenie účelu prídavku a príplatku k prídavku a plnenie príslušných nárokových podmienok, navrhuje sa  založiť povinnosť oprávnenej osobe podľa § 2 ods. 1 písm.  a) až c)  a e) písomne oznámiť platiteľovi  spôsob a miesto kde bude zabezpečovaná starostlivosť o nezaopatrené dieťa vo veku od 3 rokov veku do začiatku plnenia povinnej školskej dochádzky. Návrhom sa vytvárajú podmienky pre terénu prácu  úradu práce, sociálnych vecí a rodiny orientovanú na kontrolu plnenia účelu prídavku a príplatku k prídavku a aj na preventívnu činnosť v oblasti sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately. Zároveň sa navrhuje, aby údaje ktoré sú platiteľovi známe z vlastnej činnosti, alebo ktoré vie získať z informačných systémov iných orgánov verejnej správy, od občana nevyžadoval.

Kto musí podať hlásenie

Táto povinnosť sa týka iba rodičov, ktorých deti dosiahli vek 3 roky po účinnosti zákona t.j. po 1.2.2014. Rodičov, ktorých deti dosiahli uvedený vek pred týmto dátumom, sa uvedená povinnosť netýka.

Hlásenie podáva oprávnená osoba na Úrade práce, sociálnych vecí a rodiny podľa miesta trvalého pobytu. 

Ako hlásenie podať

Hlásenie treba podať na tlačive úradu Potvrdenie o poskytovaní starostlivosti o dieťa na účely prídavku na dieťa. Potvrdenie podľa zákona treba podať písomne alebo elektronickými prostriedkami so zaručeným elektronickým podpisom. Môžte ho teda poslať poštou (lepšie doporučene), podať v podateľni úradu, odniesť na úrad osobne alebo ak máte elektronický podpis, tak poslať aj elektronicky. 

Potvrdenie má tri časti.

  • V časti A vyplníte údaje o dieťati.
  • V časti B sú údaje o poskytovateľovi starostlivosti. Tu máte na výber 3 možnosti:
    • Zariadenie, právnická osoba
    • Fyzická osoba so živnostenským listom
    • Fyzická osoba bez živnostenského oprávnenia
  • Časť C necháte potvrdiť (podpísať, príp. opečiatkovať) poskytovateľom starostlivosti.

Formulár si stiahnete aj v našej Wiki.

Kto nemusí hlásenie podávať

Hlásenie nemusíte podať, ak sa o dieťatko staráte vy a poberáte materskú alebo rodičovský príspevok. Pozor, ak dieťa nebude s vami, ale dáte do škôlky alebo do jasiel, už nezabezpečujete starostlivosť o dieťa a hlásenie radšej podajte.

Hlásenie nemusíte podať, aj keď prídavky na dieťa poberá otec a dieťa je s vami doma, teda sa o neho staráte.

Ak starostlivosť o dieťa zabezpečuje viac osôb

Máte dieťatko doobeda v škôlke a poobede opatrovateľku? Alebo ho strážia na striedačku obe babky? Asi ste si všimli, že jeden formulár je pre jedného poskytovateľa starostlivosti o dieťa. Pre takéto prípady mi pracovníčka odporučila vyplniť pre každého poskytovateľa samostatné tlačivo.

Ak je dieťaťu poskytovaná starostlivosť v zahraničí

Jedná sa najmä o migrujúcich a cezhraničných pracovníkov. V tomto prípade mi pracovníčka odporučila vyplniť slovenské tlačivo. V prípade, že vám ho váš poskytovateľ v zahraničí nebude chcieť potvrdiť, tak priložíte k formuláru aj samostatné potvrdenie od poskytovateľa.

Hlásenie zmeny v poskytovaní starostlivosti o dieťa

Každú zmenu, ktorá by mohla mať vplyv na vyplácanie prídavku treba oznámiť príslušnému úradu do 8 dní. Takže ak zmeníte škôlku, jasle, opatrovateľku alebo sa o dieťa začne starať babka, tak treba opäť poslať formulár s novými informáciami na ÚPSVaR.

Ale ako to je, keď ide dieťa na prázdniny k babke, škôlka má prázdniny a podobné prípady? Pracovníčka na úrade, ktorý som navštívila vravela, že tieto zmeny netreba nahlasovať. Čakám, či v tomto smere pribudnú aj písomné informácie z úradu. Zatiaľ sa každý môžme spýtať tej svojej úradníčke, že ako to budé posudzovať.

Čo ak hlásenie nepodám

V zákone nie je uvedená finančná a ani iná sankcia za nesplnenie tejto povinnosti. V prípade, že má úrad podozrenie, že prídavok nie je používaný v súlade s jeho účelom, tak môže jeho vyplácanie zastaviť. Ak dokážete, že o dieťa je postarené, tak vám vyplácanie obnovia a mali by ho tiež doplatiť spätne.

Ak hľadáš info o iných dávkach na deti, pozri tiež môj predchádzajúci článok: Dávky na deti a ich zmeny v roku 2014

len keby ten prídavok na dieťa stál za niečo, ešte viac byrokracie, čo je koho do toho keď rodičia pracujú kto im stráži ich dieťa, hlavne, že je o dieťa dobre postarané, veď ho nestrážia cudzí ľudia

27. jan 2014

@dudka75 super článok...uz som o tom niečo počula, ale tu to máš pekne vsetko zhrnuté 🙂 ale na druhu stranu úplne súhlasím s @dudka75 😉

27. jan 2014

taky maly technicky detail, citujem "Oprávnená osoba podľa § 2 ods. 1 písm. a) až c) a e)...." koniec citatu. A hned sa pytam, ktoreho zakona? ....pre uplnost si myslim, ze je potrebne, tuto informaciu doplnit, ked ide o vec z neho vyplyvajucu 😉
PS: naozaj ide o kontrolu spravnosti 😉

27. jan 2014
e_z
autor

Dik, doplnené. @ddaassuullaa

27. jan 2014

by som chcela vedieť, ako budú túto povinnosť vykonávať cigánky...

27. jan 2014

@tia81 oni hlasit nic nemusia nakolko su nepracujuci a po vatsine stale na M?D alebo RP 🙂 ....tak ci tak ak nebudete hlasit nic vam nemozu max. pozastavia tu smiesnu almuznu vo vyske zhruba 23 €

27. jan 2014

@tia81 to by zaujimalo aj mna,strasne !

27. jan 2014

takže keď som doma na materskej a syn bude mať 3roky až v oktobri,na nás sa to nevzťahuje,že?až keď nastúpi do školky,potom som povinná dieťa nahlásiť.

27. jan 2014

Ked su mi vyplacane rodinne pridavky z Rakuska tak nemusim dufam nic hlasit nikomu.

27. jan 2014

Zas su biele zodpovedne mamicky diskriminovane nakolko romske iba rodia a nepracuju hmm...teda biele pracujme odvadzajme dane (pekne pod kontrolou statu) aby zeny v koloniach teda neprisposobive sa mohli v pohode mnozit a mi im nato zodpovedne prispievat. Ach jaj logika myslenia , ochranuje ich zakon ako opice v zoo. Joj ,ale vymyslaju debiliny za nase dane.

27. jan 2014

keby ta suma pridavku sa pohybuje tak ako v Rakusku vyse 100 eur na dieta tak v tom vidim vyznam,ale smiesnych 23 eur este nikoho z biedy nevytiahlo.To sa uz poslanci v parlamente fakt nudia,ked uz nevedia co od dobroty...

27. jan 2014

@bambibam Veru,máš pravdu...Ako toto čo oni v parlamente vymýšľajú už je postavené na hlavu.My poctivé si všetko s prepáčením ods*rieme a menšina nemusí nič.Už nemám slov boh vie čo tento úžasný štát ešte za sprosté zákony vymyslia...

27. jan 2014

Pochopila som to správne? Keďže som na rodičovskej dovolenke s mladším synom a staršie dieťa dovŕši 3 roky v apríli nič nahlasovat nemusím až pokiaľ nezačne navštevovať MŠ

27. jan 2014

Inak nevidím v tom veľkú logiku a čo tie deti čo ešte nedovŕšili 3roky, ktorých rodičia su už zamestnany a dieťa niekto opatruje

27. jan 2014

Podľa dnešných informácii z ÚPSVaR (22.1.2014) sa podávanie hlásenia bude týkať len detí, ktoré dovŕšia 3 roky od 1.2.2014.

27. jan 2014

podla mna to cele dopadne tak ako s čipovanim psov, že to cele nakoniec padlo...a nechapem jednu vec preco to plati až pri detoch ktore dovrsia 3r. 1.2.,a co s tymi detmi ktore uz maju 3,4,5,6,7,8,9......atd. tie akoze nemozu byt tyrane nerozumiem tomu to ich nezaujima co je s ostatnými detmi....

27. jan 2014

nech idu do..........

27. jan 2014

@tia81 nijako, lebo su stale na materskej 🙂

27. jan 2014

Takže,ked mal malý 3 roky v septembri,tak to nemusím dávať hlásenie alebo ho mám radšej poslať?

28. jan 2014

Ked nedostavam odtialto pridavky na deti,nemusim nicnpodavat nie?ved mi nemaju co vziat :D

28. jan 2014

@marta723 pošleš ho až keď dieťa dovŕši 3 roky 😉 čiže v septembri

28. jan 2014

Bože....prečo? Posledný odstavec jasne neguje všetky pred tým. Zasa iba zbytočnosť, ktorá spadá do ďalších birokratických výmyslov tohto štátu. Chápem a beriem tieto formuláre v prípade dieťaťa, ktoré vycestuje na dlhšie obdobie do cudziny (rodič cudzinec), ale načo to pre všetkých? Somarina jak svet.

28. jan 2014

prinasa to nielen zbytocnu byrokraciu ale aj dalsi priestor na uplatnovanie juvenilnej justicie....bezdovodne branie deti ...vravite si,mne sa to nemoze stat..ale deje sa to v zahranici, len sa o tom vo velkom mlci....a zachvilku sa bude aj u nas...zijeme v sladkej nevedomosti a vela ludi este stale veri ze vlada robi vsetko preto aby sme sa mali lepsie....

28. jan 2014

@vriend aj ja som ten prípad. Malá chodí do jaslí, teda by som mala nahlásiť túto skutočnosť. Neviem, prečo? veď ju eviduje sociálka a ko dieťa, ktoré navštevuje jasle, navyše je evidovaná v Jasliach, ktoré sú riadna súkromná spoločnosť, ktorá má pravidelné kontroly nadriadených úradov. Tu je jediný problém v systéme, ktorý je tu nastavený. Že nekomunikujú tieto úrady navzájom. Sociálka, Zdravotky, Upsvar a a ďalšie štátne úrady. To by uľahčilo všetko. ASj nám ľuďom a a im. Takto všetko musíme hlásiť 16x. Každému osobitne.

28. jan 2014
e_z
autor

Ahojte kočky, ak poberáte rodičovský príspevok alebo materskú, tak podať musíte až keď dieťa dovŕši 3 roky a aj to len vtedy, ak ho dáte do jaslí alebo škôlky. Ak ste s ním doma, tak nemusíte.
@kucminka
@vriend
@marta723

28. jan 2014
e_z
autor

To, že sa to má týkať iba detí, ktoré dovŕšia 3 roky od 1.2. mi bolo vysvetlené tak, že zákon nemôže byť retroaktívny.
@miricaaa
@kuporska

28. jan 2014
e_z
autor

Ak poberáte prídavok z SK a v zahraničí vám doplácajú rozdiel, tak mi povedala, že mám podať. Vravela som, že ale v zahraničí mi nepotvrdia papier po slovensky. Povedala, že mám vyplniť slovenské tlačivo a priložiť samostatné potvrdenie zo zahraničia. Ak už deti 3 roky mali do 1.2., tak nemusíte nič. Ak zo Slovenska nepoberáš prídavok na dieťa, tak nemusíš nič hlásiť.
@barcaf
@bernusca
@andrea_robko

28. jan 2014

@e_z Vdaka za info 🙂

28. jan 2014

@e_z ďakujem

28. jan 2014

syn bude mat v juni 4 roky, to mam nieco hlasit ??? nejak sa mi to mota...

28. jan 2014

@e_z dakujem pekne za info, pretože keď som volala na ÚPSVaR v Senci túto informáciu mi nevedeli poskytnúť z dôvodu nevedomosti

28. jan 2014

takze ani u nas na urade vela to ho nevedia, a teda my sme podali to hlasenie na 4 rocnu dceru kedze chodi do skolky, my slim ze je lepsie to podat a oni na urade nech si to uz vytriedia

28. jan 2014

@e_z prosim ta, najdem tieto informacie aj na stranke UPSVaR alebo na stranke Ministerstva? Pytam sa z nasledovnych dovodov: a/ preto, ze tuto robotu, co robis ty, by mali robit ludia za to plateny b/ mam 4,5 rocneho syna, chodi na 4 hodky do skolky, som na neplatenej RD zo zdravotnych dovodov, zial platenu mi neschvalili - teoreticky sa ma zakon netyka, aspon tak som pochopila podla tvojich info ale u nas vo vsetkych skolkach pausalne davaju vyplnovat vsetkym rodicom jedno tlacivo z Uradu prace, ktore vobec nie je to oficialne co spominas ty. Takze aj preto by som rada mala nejaky lajster, ktory by som pani uradnickam predlozila, keby mi nahodou pozastavili pridavky a neviem, ci by som presla s clankom z netu, vies co myslim. Na druhej strane nie som ovca a nie som ochotna vyplnovat kadejake na kolene zbuchane papiere len preto, ze mi to nejaky uradnik dava. Inak vsetka cest a vdaka za zhananie tychto info 🙂

28. jan 2014

Ja to vidim uplne jednoznacne. Nic podavat sa nebude. Zakon nestanovuje ziadnu sankciu. Nech si preveru ci je o dieta postarane.

28. jan 2014

Dalsia zbytocna byrokracia!!! Akoby ste tych povinnosti uz aj tak nemali dost! Vraciame sa pekne spät do cias davno minulých?????

28. jan 2014

tiež mám z toho hokej, keď obaja synovia sú starší ako 3 roky tak už nemusím nikomu nič hlásiť?

28. jan 2014

@amadora nie,smolu maju tie deti ktore maju 1.2 .2014 tri roky

28. jan 2014

@pupavka_pupavka deti ani nie, skôr rodičia tých detí :-/ zase niekto niečo múdre vymyslel...

28. jan 2014

@amadora a nedomyslel,akoze neviem ja ekd nahlasim ze dieta moje je u baky a ja ho budem mat zatvorene v pivnici no neviem neviem kto nato pride,aj tak s anikto neprizna kto taketo veci robi,,,,takze neviem naco je toto vsetko dobre

28. jan 2014

@pupavka_pupavka nato aby niekto tam hore vykázal nejakú činnosť za ktorú berie nehorázny plat... raz za čas treba niečo vymyslieť aby sa nepovedalo. že je to s prepáčením chujovina na n-tú to už je detail....

28. jan 2014

Tak ja mam z toho mix. Maly ma 15.maja 3 roky ale chodi uz do skolky na cely den lebo ja pracujem a ked nestiham z prace vyzdvihne ho babka alebo ked maju v skolke prazdniny . To mam ako nahlasit na jeden paprier ze je v skolke a na druhy ze sem tam nepravidelne chodi pon babka a je unej kym pridem ? Potom aky ma zmysel nahlasovat to ked sa nemusi nahlasovat ze je dieta na prazdninach u babky . Sa mi zda ze maju oni sami v tom bordel nie to este my . Fakt a co tie deti co dovrsia 3 roky napr teraz v januari oni nemusia ? Co maju ine deti ako my ? Ako nech sa nehnevaju a niekam si to strcia . Idioti .

28. jan 2014

@mirka5633 no take dieta co ma 31.januara 3r nemusi nic nahlasovat

28. jan 2014

@pupavka_pupavka To som pochodpila 🙂 Ja sa len pytam preco ja mam nahlasovat a oni nie ved tak isto budu mat 3 roky co su deti po 1.2.2014 ine ako tie pred tymto datumom ? Ak nemam slov uz k idiotom.

28. jan 2014

@mirka5633 to vedia len oni ze preco...proste je to nedomylselne podla mna to neude dlho fungovat a zrusia to..

28. jan 2014

ked nenahlasim dieta, nedostanem ziadnu sankciu? preto ze v zakone nie je stanovena. spravne som to pochopila?

28. jan 2014

teda okrem toho, ze mi vezmu pridavok

28. jan 2014

...tak to nahlasim az naaaahodou pridu na to,ze som dieta nenahlasila(co aj tak pochybujem,vrd kto by vsetky tie deti kontroloval) a dopati ,cize vlastne o nic nepridem.To mozem ist aj ja do parlamentu za 2500€ mesacne vymyslat taketo chujoviny.Ze sa dotycni pred narodom nehanbia...

29. jan 2014

@marta723 tiez to chapem tak ze deti co uz dovrsili 3 roky tak vtedy sa to nemusi podavat.

29. jan 2014

No asi som si mala precitat najprv vsetko a az potom komentovat 😀

29. jan 2014

baby čiže maly mal 3roky 18.10.2013 a Karin bude mať 5rokov v marci čiže ja nemusim nič nahlasovať či radšej hej????,

29. jan 2014

Takže nemusim,malý mal v septembri 2013 už 3 roky.

29. jan 2014

veru to by aj mna zaujimalo ,mali bude mat v juli 4 roky a chodi do školky,mam nieco nahlasit?

29. jan 2014
e_z
autor

Na úrade mi povedali, že povinnosť hlásiť starostlivosť sa bude iba detí, ktoré majú 3 roky od 1.2.2013. Lebo vraj zákon nemôže byť retroaktívny. Takže, keď vaše deti mali 3 roky pred týmto dátumom, tak nemusíte. Rovnaké info som dostala telefonicky na ústredí ÚPSVaR, osobne na ústredí ÚPSVaR a ešte v Petržalke. Keď si chcete ešte viac overiť, tak cinknite na váš ÚPSVaR🙂
@sarianna
@amadora
@jarkovamamina
@mariana0915
@marta723
@pepppe

29. jan 2014
e_z
autor

Ahoj, dik. Oficiálne zverejniť k tomu sa nikto k ničomu nemá:( Oficiciálne ÚPSVaR zverejnil tlačivo a tento text: Doplňujúce informácie ohľadom uvedenej povinnosti budú predmetom ďalšieho usmernenia. Iné som u nich doteraz nenašla. Ešte si môžeš pozrieť ten zákon. A tým končíš. Takže som navštívila rôzne úrady viackrát a pre istotu overovala aj telefonicky, že ako to je a čo nám nebolo viacerým jasné. Tlačivo podľa mojich info nemusíš podávať, ak malo dieťa 3 roky pred 1.2.2013 a tiež ho nemusíš podať ak dieťa dovŕši 3 roky po tomto dátume a ty poberáš rodičovský príspevok alebo materskú (ak chápem, tak si len na rodičovskej, ale nič z uvedeného nepoberáš). Tlačivo, na ktoré som dala linku je k prídavkom na deti kvôli tejto novej povinnosti. Možno tvojej pracovníčke bude stačiť, že má o tebe info, že si na predĺženej rodičovskej a možno bude chcieť toto tlačivo. Tie, s ktorými som komunikovala, by chceli toto tlačivo. Ale vy už ste mimo, keďže synček je starší🙂
@desszi

29. jan 2014

@e_z dakujem 🙂

29. jan 2014

@e_z srdecne dakujem 🙂

29. jan 2014

dakujem aj ja

29. jan 2014

Asi len preklep - "ktoré majú 3 roky od 1.2.2014" (od vtedy je zákon v účinnosti) a nie 2013, však ? e_z

29. jan 2014

@e_z pekný večer možem sa spýtať keď mám synčeka ktorý mal 3.1. 4 roky nemusim ho nahlasovať???A dcérku ktorá sa narodila 4.11.2011 tiež nie???Aspoň tak som to pochopila, ale neviem či správne.Ďakujem pekne 🙂

29. jan 2014
e_z
autor

Sorry baby, za ten včerajšok. Jasne, že tri roky od 1.2. tohto roku od kedy platí novelizácia.
@sarianna
@amadora
@jarkovamamina
@mariana0915
@marta723
@pepppe
@lienka231

30. jan 2014
e_z
autor

Synčeka nemusíš podľa mojich info a dvérku nahlásiš v novembri (keď dovŕši 3 roky)
@kasperka1983

30. jan 2014

@e_z takze tie co uz maju dovrsene 3roky tie nie?

30. jan 2014

Bolo mi to jasné, už keď som to čítala skôr, ale doma, rodina a aj okolie ma domotalo...🙂 Každý mal totiž iné info...🙂

30. jan 2014
e_z
autor

@pepppe Nie.

30. jan 2014

Ďakujem. 🙂

30. jan 2014
1. feb 2014

Takze som to dnes nastudovala nasledovne🙂 a posnazim sa zhrnut to v ludskej reci 🙂dieta nahlaujete ak po 1.2.2014 dovrsilo 3 roky. ked ich bude mat v maji2014, nahlasite v maji 2014,ked v oktobri, nahlasite v oktobri. ak malo dieta 3 roky pred tymto datumom napr.31.1.2014 nenahlasujete nic!!ak mate doma dieta co ma 4 roky a druhe ma 2 roky, tak starsie nenahlaujete a druhe nahlasite vtedy, ked dovrsi 3. rok. budete hlasit potom len velku zmenu, napr. ak dieta prestupi do inej skolky alebo prerusi skolsku dochadzku a zotane napr. doma. pri chorobe, dovolenke, prazdninach a pod. sa zmena neohlasuje. takto budete ohlasovat zmeny, kym dieta nedovrsi 6 rokov. dufam, ze som to napisala zrozumitelne🙂jaaa raz neviem, naco je toto dobre.

3. feb 2014

@hanelka1 To vedia len tí ktorí, kto to vymysleli a schválili...🙂

3. feb 2014

@lienka231 ano, je to jeden divny zakon, plny rozporov a nie presne zadefinovanych veci.napr. by ma zaujimalo ci mam nahlasovat, ked nepoberam ziadne pridavky od tatu ale zo zahranicia. aku ankciu mi akoze potom daju? no je to cele zase nedotiahnute, niekto i robi asi doktorat od zeleneho tola a tak to aj vyzera potom,len zbytocne papierovacky pre nas aj pre uradnicky, je to jeden grc!

3. feb 2014

Priamo na stranke UPSVAR: Táto povinnosť sa týka iba rodičov, ktorých deti dosiahli vek 3 roky po účinnosti zákona t.j. po 1.2.2014. Rodičov, ktorých deti dosiahli uvedený vek pred týmto dátumom, sa uvedená povinnosť netýka.
http://www.upsvar.sk/ba/informacie-a-oznamy/ozn...

6. feb 2014
e_z
autor

@nsoci Dik, dala som do článku. Predvčerom som to tam ešte nenašla🙂

7. feb 2014

@e_z aa pri predlzenom rodicoskom prispevku treba tiez hlasit ak pojde do skolky??syn ma v july tri roky tak staci ked nahlasim v septembri skolku???dakujem

12. feb 2014
e_z
autor

Ahoj, každý nahlási až keď dieťatko dosiahne tri roky. Hlásiť netreba ak sa o dieťa staráš a poberáš rodičovský alebo materskú. Ak nepoberáš, tak nahlásiš, že sa o neho staráš ty. V septembri by si podľa správnosti mala dohlásiť potom škôlku.
@lenkaa222

13. feb 2014

no neviem, ale cast C som vyplnila sama a nie je tam miesto pre podpis ani peciatku toho, kto poskytuje starostlivost. Akurat cast D ma Meno a priezvisko osoby, ktora oznamenie vyplnila a Datum a podpis - to som asi ja. Takze neviem, kde by to asi ta skolka potvrdila...

29. aug 2014

Začni písať komentár...

Odošli