Príspevky pre registrovaných používateľov sa ti nezobrazujú.

    Viete o lepšej kolobežke ako je tato ? 🙂

    Early Rider Belter Trail 16, konecne skladom🙂

    Detsky bicykel 20" a vaha iba 7 kg??? Ano je to mozne: Early Rider Belter Urban U3

    Jazdit stylovo sa da uz od 1,5 roku, staci nasadnut! Early Rider Bonsai na cyklospeciality.sk

    Cyklisticky vylet sa da absolvovat aj na pohodlnom a peknom bicykli, MBM Boulevard, nech sa paci!

    Prave nam prisli nove farby na MICRO MAXI kolobezky, neonova zlta a biela.

    (2 fotky)

    Pekne vysvetlujuce videjko o kolobezke MICRO. Vela nasich zakaznikov si ju kupuje prave k detom aby za nimi nemuseli behat. Tak sa inspirujte. Pekny uprsany vikend prajem 🙂

    STRIDER u nas kamennej predajni Odborarske namestie 1 Bratislava

    Prišla nám nová farba ľahučkého detského bicykla FROG - dievčenský špeciál 🙂

    https://business.facebook.com/bikecityslovensko...

    cyklospeciality
    13. máj 2016    Čítané 41x

    Čím sa odlišujú anglické detské bicykle FROG od konkurencie?

    Čím sa odlišujú anglické detské bicykle FROG od konkurencie?  cyklospeciality.sk

    Primárne je to odlišným prístupom majiteľa firmy FROG BIKES, ktorý je sám otcom dvoch detí, ktoré ho viedli k zisteniu, že ponuka detských bicyklov na trhu nie je zďaleka optimálna.

    Filozofia firmy je viacmenej obsiahnutá v jeho vyhlásení:

    "Deti nie sú iba zmenšenými" dospelákov ". Majú špecifické požiadavky a fyziologické špecifiká, ktoré u väčšiny výrobcov detských bicyklov nie sú zohľadnené. Teda namiesto jednoduchého zmenšenie dospelých bicyklov vykonáva firma Frog intenzívny výskum detskej fyziológie, ktorého výsledky potom uplatňuje v dizajne a ergonómii svojich bicyklov. Bicykle Frog teda nie sú len ľahké a kvalitne spracované, ale aplikujú výsledky výskumu do svojho dizajnu a konštrukcie. "

    Jerry Lawson

    Zásadné rozdiely bicyklov FROG oproti konkurencii:
    1. Nižšia váha - u detí, ktoré vážia len o niečo viac než ich bicykel, je váha bicykla tým najzásadnejším parametrom. Ovplyvňuje ľahkosť a istotu, s akou dieťa bicykel ovláda. Na ľahkom bicykli sa dieťaťu jazdí lepšie - a lepšie "ušlape" dlhšie cesty i prevýšenie ... Nižšiu váhu ocenia aj rodičia v momentoch, kedy "dieťatko" odmietne ďalšiu cestu a treba bicykel niesť ...

    2. Pozícia sedla a dosah - Deti majú kratší dosah ako dospelý, je pre nich vhodnejšia málinko odlišná pozícia - bicykle FROG na toto reagujú zvýšenou pozíciou riadidiel, upraveným sklonom sedlovej trubky a mierne skrátenú dĺžku rámu. Optimálne hodnoty získala firma FROG na základe výskumu v spolupráci s Centrom športovej medicíny University Brunel. Počas štúdie bolo testovaných okolo 250 detí vo veku od 2 do 16 rokov.

    3. Šírka riadidiel - bicykle FROG sú vybavené riadidlami, ktorých šírka takisto vyšla zo štúdie Univerzity Brunel a zohľadňuje rast dieťaťa v rozmedzí jedného modelu a veľkosti bicykla. Riadidlá sú optimalizované na šírku vyhovujúce vekovému rozpätiu podľa konkrétneho modelu detského bicykla FROG. Podľa veku a potreby možno u bicyklov modifikovať uhol a nastavenie brzdových pák aj ich dohmat pre menšie detské ruky.

    4. Dĺžka kľúk detského bicykla - zažité štúdie udávali, že optimálna dĺžka kľúk detského bicykla je 20% vnútornej dĺžky nohy, rovnako ako u bicyklov pre dospelých. Detailné štúdie na univerzite však potvrdili, že najmä pre malé deti sú vhodnejšie kľuky o niečo kratšie. Zvyšuje to komfort a pocit bezpečnosti na bicykli. Dlhé kľuky znamenajú veľký rozsah pohybu kolien, pretože najmä u začínajúcich detí je sedlo nastavené nižšie než na prepnuté nohy, aby dieťa dosiahlo bezpečne na zem. Detské bicykle FROG teda majú optimalizovanú skrátenú dĺžku kľúk oproti bežným detským bicyklom. U veľkých detí na hranici použiteľnosti modelu je možné v prípade potreby kratšej kľuky nahradiť kľukami dlhšími, ktoré sú kompatibilné a skladovo dostupné.

    5. Q factor - vec u nás prakticky neznáma. O čo ide? Q faktor je vlastne informácia o horizontálnej vzdialenosti pedálov od seba, teda inými slovami Q faktor ovplyvňuje to, ako moc doširoka dieťa  šliape. Výsledky štúdie (pod vedením Dimitise Katsanise - kapacita v cyklistickej športovej brandži) prekvapivo ukázali, že u malých postáv - teda u detí, je toto pomerne dôležitý parameter, ktorý ovplyvňuje komfort jazdy a silu ktorá sa pri šliapaní z nôh prenáša do jazdy. Špeciálna konštrukcia a tvar kľúk detských bicyklov FROG skracuje Q faktor o 27 až 36 mm podľa modelu a tým uľahčuje deťom šlapanie.

    Ponuku detskych bicyklov FROG si môžete pozrieť na adrese: http://www.cyklospeciality.sk/detska-bicykle-frog/

    Krátke predstavenie ultraľahkého detského bicykla Early Rider BELTER 16
    video na:

    Trošku o našich bicykloch, prečo kúpiť radšej ľahký, prečo je to dôležité?

    Taketo stylove odrazadlo si mozete aj objednat na nasom eshope: http://www.cyklospeciality.sk/sk-detska-odrazedla/

    cyklospeciality
    13. máj 2016    Čítané 68x

    Výber vhodného detského bicykla

    Výber vhodného detského bicykla 

    cyklospeciality.sk

    V čase, keď začal môj syn jazdiť na svojom prvom bicykli, mal to šťastie, že CYKLOSPECIALITY už k nám dovážali anglické ultraľahké detské bicykle Early Rider a FROG, ktoré majú hliníkové rámy osadené atypickými, pre detské bicykle špeciálne navrhnuté ľahké komponenty. A tu pri prvých výjazdoch so synom som si ešte len uvedomil, aký obrovský rozdiel robí váha bicykla pre človiečika, ktorý váži 16 kg aj s topánkami ...

    Pritom je to jednoduchá rovnica. Ak syn váži 16 kg a bicykel 12 kg, potom je to to isté, akoby som ja so svojimi osemdesiatimi kilami musel šliapať na bicykli o váhe 60kg! Asi by sa mi to taky nepáčilo ... Teda výsledok je jednoznačný, váha detského bicykla je pomerne zásadná a môže ovplyvniť celoživotný vzťah vášho milého dieťaťa  k tejto šliapacejzábavke ...

    Celkom viditeľný bol obdiv kamarátov a známych, ako ten náš "chlapček" maká a aký kopec je schopný s jedným prevodom vyšliapať. Veď na svojom prvom bicykli belter 16, ktorý váži 5,6 kg a má len jeden prevod, bol schopný vo veku 5 rokov prejsť za deň bezmála 40 km! Navyše bez stresu, slzičiek a v pohode! Teda vedzte, že ak chcete, aby vaše dieťa našlo v jazde na bicykli zaľúbenie, výber dobre zvážte a detský bicykel pred kúpou dobre zvážte! 🙂 Navyše pozor! Rad predajcov a výrobcov uvádza váhu bicykla v nekompletným stave! U našich detských bicyklov FROG či belter uvádzame konečnú váhu vrátane všetkých komponentov.

    Ak by som mal v kocke zhrnúť zásadné body podľa ktorých posudzovať a vyberať detský bicykel sú to tieto:

    1. Váha kolesá - jeden z hlavných parametrov čo ovplyvní radosť dieťaťa z jazdy na bicykli a vaše pohodové výlety.

    2. Veľkosť kolesá - aby ste dieťa neodradili hneď v začiatku, nemajte snahu kúpiť bicykel "čo mu dlho vydrží" - áno ekonomické zmýšľanie je jasné, ale príliš veľké koleso, môže dieťa odradiť od jazdy aj na niekoľko rokov, teda taká úspora sú vlastne vyhodené peniaze. Navyše jazda na neúmerne veľkom bicykli môže byť pre dieťa nebezpečná. Dieťa by malo z bicykla minimálne na špičkách dosiahnuť na zem. Teda dôležitý parameter je výška od zeme do rozkroku a vzdialenosť riadidiel. U našich kolies Frog sa ľahko zorientujete - modely sú označené číslami, ktorá značí optimálnu minimálnu výšku rozkroku dieťaťa. Teda napríklad pre model FROG 48 je dobré, aby malo dieťa minimálne 48 cm výšku rozkroku. Ideálny stav je samozrejme vziať dieťa so sebou a na predajni bicykel vyskúšať a nechať od nášho mechanika presne nastaviť ...

    3. Ergonómia kolesá - tj. proporcie bicykla vzhľadom k dieťaťu, postavenie riadidiel, dĺžka rámu a voľba komponentov vhodných pre detský bicykel. Rad lacných bicyklov používa  dieťaťu neúmerné komponenty, alebo nevhodnú geometriu rámu, kľúk, veľké brzdové páky atď. Napríklad bicykle FROG či Early Rider majú optimalizovanú ako dĺžku kľuky pre malé deti, tak aj ich vertikálna vzdialenosť - čo je podľa odborných štúdií veľmi dôležitý parameter pre bedra dieťaťa, efektívne využitie sily pri šliapaní atd ...

    4. Komponenty bicykla- ovplyvňujú zásadne životnosť bicykla a ľahkosť jazdy. Ak ušetríte a zaobstaráte lacný bicykel, počítajte väčšinou s tým, že po jednom dieťati pravdepodobne "odputuje" do kontajnera. Bicykel s kvalitnými komponentami užijú všetci súrodenci a navyše ho za relatívne solídne zostatkovú cenu môžete ďalej predať. Teda vo výsledku majú vaše deti za rovnakú konečnú útratu pre svoje prvé cyklistické krôčiky kvalitné a bezpečné vybavenie...

    Veľký problém bývajú nekvalitné brzdové páky s veľkým dohmatom a vysokou tuhosťou. U našich bicyklov FROG aj Early Rider, sú použité špeciálne detské upravené hliníkové brzdové páky Tektro s reguláciou dohmatu a jemnosťou chodu aj pre tie najmenšie ruky ...

    Prajem vám a vašim deťom veľa šťastných a pohodových kilometri v sedle!


    Cyklospeciality.sk

    Taketo stylove odrazadlo si mozete aj objednat na nasom eshope: http://www.cyklospeciality.sk/sk-detska-odrazedla/

    Predvadzaci kus MICRO MAXI lemon green za 110 EURO

    cyklospeciality
    18. apr 2016    Čítané 44x

    Výber vhodného detského bicykla

    V čase, keď začal môj syn jazdiť na svojom prvom bicykli, mal to šťastie, že CYKLOSPECIALITY už k nám dovážali anglické ultraľahké detské bicykle Early Rider a FROG, ktoré majú hliníkové rámy osadené atypickými, pre detské bicykle špeciálne navrhnuté ľahké komponenty. A tu pri prvých výjazdoch so synom som si ešte len uvedomil, aký obrovský rozdiel robí váha bicykla pre človiečika, ktorý váži 16 kg aj s topánkami ...

    Pritom je to jednoduchá rovnica. Ak syn váži 16 kg a bicykel 12 kg, potom je to to isté, akoby som ja so svojimi osemdesiatimi kilami musel šliapať na bicykli o váhe 60kg! Asi by sa mi to taky nepáčilo ... Teda výsledok je jednoznačný, váha detského bicykla je pomerne zásadná a môže ovplyvniť celoživotný vzťah vášho milého dieťaťa  k tejto šliapacejzábavke ...

    Celkom viditeľný bol obdiv kamarátov a známych, ako ten náš "chlapček" maká a aký kopec je schopný s jedným prevodom vyšliapať. Veď na svojom prvom bicykli belter 16, ktorý váži 5,6 kg a má len jeden prevod, bol schopný vo veku 5 rokov prejsť za deň bezmála 40 km! Navyše bez stresu, slzičiek a v pohode! Teda vedzte, že ak chcete, aby vaše dieťa našlo v jazde na bicykli zaľúbenie, výber dobre zvážte a detský bicykel pred kúpou dobre zvážte! 🙂 Navyše pozor! Rad predajcov a výrobcov uvádza váhu bicykla v nekompletným stave! U našich detských bicyklov FROG či belter uvádzame konečnú váhu vrátane všetkých komponentov.

    Ak by som mal v kocke zhrnúť zásadné body podľa ktorých posudzovať a vyberať detský bicykel sú to tieto:

    1. Váha kolesá - jeden z hlavných parametrov čo ovplyvní radosť dieťaťa z jazdy na bicykli a vaše pohodové výlety.

    2. Veľkosť kolesá - aby ste dieťa neodradili hneď v začiatku, nemajte snahu kúpiť bicykel "čo mu dlho vydrží" - áno ekonomické zmýšľanie je jasné, ale príliš veľké koleso, môže dieťa odradiť od jazdy aj na niekoľko rokov, teda taká úspora sú vlastne vyhodené peniaze. Navyše jazda na neúmerne veľkom bicykli môže byť pre dieťa nebezpečná. Dieťa by malo z bicykla minimálne na špičkách dosiahnuť na zem. Teda dôležitý parameter je výška od zeme do rozkroku a vzdialenosť riadidiel. U našich kolies Frog sa ľahko zorientujete - modely sú označené číslami, ktorá značí optimálnu minimálnu výšku rozkroku dieťaťa. Teda napríklad pre model FROG 48 je dobré, aby malo dieťa minimálne 48 cm výšku rozkroku. Ideálny stav je samozrejme vziať dieťa so sebou a na predajni bicykel vyskúšať a nechať od nášho mechanika presne nastaviť ...

    3. Ergonómia kolesá - tj. proporcie bicykla vzhľadom k dieťaťu, postavenie riadidiel, dĺžka rámu a voľba komponentov vhodných pre detský bicykel. Rad lacných bicyklov používa  dieťaťu neúmerné komponenty, alebo nevhodnú geometriu rámu, kľúk, veľké brzdové páky atď. Napríklad bicykle FROG či Early Rider majú optimalizovanú ako dĺžku kľuky pre malé deti, tak aj ich vertikálna vzdialenosť - čo je podľa odborných štúdií veľmi dôležitý parameter pre bedra dieťaťa, efektívne využitie sily pri šliapaní atd ...

    4. Komponenty bicykla- ovplyvňujú zásadne životnosť bicykla a ľahkosť jazdy. Ak ušetríte a zaobstaráte lacný bicykel, počítajte väčšinou s tým, že po jednom dieťati pravdepodobne "odputuje" do kontajnera. Bicykel s kvalitnými komponentami užijú všetci súrodenci a navyše ho za relatívne solídne zostatkovú cenu môžete ďalej predať. Teda vo výsledku majú vaše deti za rovnakú konečnú útratu pre svoje prvé cyklistické krôčiky kvalitné a bezpečné vybavenie...

    Veľký problém bývajú nekvalitné brzdové páky s veľkým dohmatom a vysokou tuhosťou. U našich bicyklov FROG aj Early Rider, sú použité špeciálne detské upravené hliníkové brzdové páky Tektro s reguláciou dohmatu a jemnosťou chodu aj pre tie najmenšie ruky ...

    Prajem vám a vašim deťom veľa šťastných a pohodových kilometri v sedle!


    Cyklospeciality.sk

    Prohlédnout dětská kola >>

    cyklospeciality
    18. apr 2016    Čítané 552x

    Sprievodca pre správnu voľbu skladacieho bicykla

    Skladacím bicyklom sa u nás v Cyklošpecialitách venujeme už niekoľko rokov a nájdete u nás najširší výber skladacích bicyklov pre široké využitie. Väčšinu skladacích bicyklov držíme skladom. Tu nájdete jednoduchý návod ako sa rozhodovať a čoho sa vyvarovať pri nákupe skladacieho bicykla.

    Kvalitné a proverené značky skládacích bicyklov z ktorých doporučujeme vyberať. 

    • TERN a DAHON- klasické skladanie rámu na pol (používa sa u väčšiny skladacích bicyklov). Bicykle vhodné najmä pre voľnočasové športové a rekreačné využitie, kde nároky na skladnosť nie sú vysoké.
    • Anglická legenda BROMPTON - skladanie rámu na tretiny (patentované pre bicykle BROMPTON. Maximálna skladnosť a kompaktnosť bicykla v zloženom stave pri zachovaní výborných jazdných vlastností aj pre vysoké postavy.
    • Strida - úplne atypický trojuholníkový koncept anglického dizajnéra Marka Sandersa. Vhodný najmä na brázdenie v metropolách a pre kombináciu s MHD.
    • MONTAGUE - Patentovaný systém skladania veľkých športových skladacích bicyklov bez prerušenia hlavnej rámovej trubky. Systém bol pôvodne vyvinutý pre výsadkárov USA (model PARATROOPER) a postupne prešiel aj do civilného využitia. Vyznačuje sa výbornou tuhosťou zhodnou s bicyklami s pevným rámom aj jednoduchosťou zloženia.

    1. Otázka zásadné - prečo si chcem kúpiť skladací bicykel?

    Skladací bicykel si kupujem preto, že nemám dostatok priestoru pre jeho uloženie.
    Toto kritérium spĺňa väčšina skladacích bicyklov, pokiaľ nie je požiadavka extrémna. Teda vyhovujú značky TERN, DAHON, STRIDA aj BROMPTON (pre extrémne málo priestoru, napríklad v karavane, lietadle, pod posteľou, pod stolom či v malom automobile potom vyniká najmä BROMPTON).

    Skladací bicykel si kupujem preto, že sa nechcem ťahať s bicyklom na streche automobilu, keď ideme na cyklovýlety či vychádzku, ale skladnosť nie je až tak zásadná, len aby sa zmestili dva bicykle do kufra automobilu. Uvažujem primárne o prevádzke na spevnených cyklotrasách, výnimočne poľných a lesných cestách.
    Toto kritérium spĺňa TERN, DAHON aj BROMPTON. Brompton ponechá v kufri automobilu viac miesta a je vhodný aj pre diaľkové cestné trasy. TERN (najmä model Node 8) si pohodlnejšie poradí s terénějším podkladom. STRIDA nebude v tomto prípade optimálnou voľbou.

    Skladací bicykel si kupujem preto, že potrebujem bicykel kombinovať s ďalšou dopravou. Najmä pre každodenné dochádzanie. Bicykel potrebujem vziať so sebou na pracovisko, do dopravného prostriedku, atď ... bicykel budem skladať aj niekoľkokrát denne.

    Toto kritérium spĺňa 100% Brompton a STRIDA. Oba vynikajú jednoduchosťou a rýchlosťou zloženia a jednoduchou manipuláciou v zloženom stave. V prípade STRIDY uvažujte skôr o kratších a väčšinovo mestských trasách bez zásadných prevýšení (v základnom prevedení má STRIDA iba jeden prevod). Brompton ponúka i väčšiu dojazdovú vzdialenosť a univerzálnosť použitia. Možno použiť aj bicykel Tern, avšak rozmer a tvar v zloženom stave daný konštrukciou skladania zložením bicykla v polovici znamená väčší rozmer a menej pohodlnú manipuláciu s bicyklom. Pre početné skladanie a kombináciu s MHD je vynikajúci bicykel STRIDA, ktorý možno zložený viesť pozdĺž tela. Skvele poslúži tiež bicykel Brompton v konfigurácii so zadným nosičom a pojazdovými kolieskami eazy wheels - teda môžete bicykel pohodlne voziť dlhými chodbami v zloženom stave alebo s ním ísť do obchodu ako s nákupným vozíkom ....2. Ako často budem bicykel využívať?

    Denne, primárne na presun v meste.Toto kriterium spĺňa BROMPTON a STRIDA (viď poslednú odpoveď na otázku č. 1)Občas,skôr pre rekreačné a ľahké športovné využitie.Toto kritérium spĺňa primárne TERN a DAHON a ak vám nevadí vyššia investícia, potom samozrejme aj BROMPTON. Ak uvažujete aj o terénějších športovejších výletoch, potom voľte z väčších modelov TERN (Node 8, Joe ...) či z veľkých bicyklov MONTAGUE. Pre krátke približovanie, napríklad v prístavoch, oceníte jednoduchosť bicyklov STRIDA.

    Často, skôr pre športové využitie a dlhšie trasy.

    V tomto prípade bude pravdepodobne vhodnou voľbou niektorý z modelov MONTAGUE. Kolesá vynikajú výbornými jazdnými vlastnosťami a plnohodnotne nahradia veľké športové bicykle, však obrovsky oceníte ich skladnosť a možnosť prevážať v kufri automobilu. Na výber sú ako skladacie horský bicykel MONTAGUE (modely PARATROOPER) tak skladací trekové bicykle na 28 '' kolesách (Napríklad model Navigátor, Urban ...). K športovému využitiu a dlhším cestám možno využiť aj niektoré z modelov TERN, najmä na 24 '' a 26 '' kolesách.3. Je dôležitá maximálna skladnosť a jednoduchá manipulácia s bicyklom v zloženom stave ?

    ÁNO - pre ľahkú manipuláciu v dopravných prostriedkoch, či som limitovaný miestom v karavane, atď ... Toto kritérium spĺňa BROMPTON či STRIDA- voľba podľa individuálnej potreby a požiadavky na univerzálnosť bicykla, dojazdovú vzdialenosť, lokalitu využitia a cenovú hladinu.

    NIE - môžete voliť podľa ľubovôle z ponuky modelov TERN či DAHON. pre náročnejšie športové využitie potom bicykla MONTAGUE.

    4. Budem bicykel prepravovať vlakom a hromadnou dopravou, alebo iba  v aute?

    Ak pripadá do úvahy častá kombinácia s ďalšími prostriedkami či máte malý priestor v kufri auta, potom jednoznačne voľte BROMPTON. STRIDA vďaka svojej dĺžke v zloženom stave nevyhovie všetkým variantom, avšak manipulácia s ňou je tiež veľmi pohodlná.

    Ak počítate skôr s občasným používaní bicykla v aute nemáte problém s úložným miestom, potom je možné siahnuť aj po ekonomickejších modeloch značky TERN či DAHON.

    5. Prejdem ročne pár 100km, alebo viac?

    Pre naozaj intenzívne nasadenie a časté skladanie je koncipovaný ručne vyrábaný BROMPTON, ktorého kvalita prevedenia je naozaj výrazne nadštandardná. Bicykle sú overené časom a bez problému, napríklad v Londýne, narazíte na plne funkčné 20 rokov staré bicykle.
    Bezproblémovou službou poslúži aj vďaka jednoduchosti a bezúdržbovosti rozvodového remeňa skladací bicykel STRIDA- len je treba uvažovať v menších denných dojazdových vzdialenostiach.

    Pre rekreačné nasadenie sú určené univerzálne skladacie bicykle TERN a DAHON. Treba však dodať, že skladacie mechanizmy modelov TERN aj DAHON sú už na veľmi vysokej úrovni (prevyšujú technologicky všetky lacnejšie skladacie bicykle, ktorých najväčšou slabinou sú práve skladacie kĺby) a teda ponúka veľkú životnosť aj pri častom použití.

    6. Budem bicykel používat iba pre veľmi krátke vzdialenosti, alebo i na dlhšie výjazdy?

    Pre krátke dochádzanie, napríklad v meste či v prístave, bohato poslúži bicykel STRIDA. Výhodou v tomto prípade je geniálna jednoduchosť a bezúdržbovosť bicykla. Bonusom je aj jeho atraktívny vzhľad a naozaj jednoduché skladanie.

    Pre dlhšie dochádzanie a výlety je potrebné siahnuť po bicykloch klasickej konštrukcie. BROMPTON vyniká svojimi jazdnými vlastnosťami a tuhosťou rámu, TERN aj DAHON ponúka širší výber modelov pre vašu konkrétnu potrebu. Nájdete tu ako modely s lepšou profilov terénom (Node D8) alebo rýdzo športové cestné stroj (Verge X 10). MONTAGUE ponúka bicykle aj s 28" kolesami.

    7. Budem chcieť na bicyklo prepravovať malé dítě či dieťa predškolského veku?Toto je všeobecne vďaka konštrukcii u skladacích bicyklov problém. Systémovo je toto vyriešené len u bicyklov BROMPTON, kde možno pripevniť ako sedačku pre naozaj malé dieťa, tak prídavné sedadlo pre deti predškolského veku. Treba však počítať s využitím iba pre kratšie cesty (napríklad závoz do škôlky) a vyššou obstarávacou cenou.

    8. Meriam nad 180 cm?Handicapom väčšiny skladacích bicyklov je kratší rázvor. Dĺžka bicykla je totiž limitom pre zachovanie skladnosti. Skladacie bicykle nie sú teda všeobecne stavané pre veľmi vysoké postavy. Výnimku tvoria BROMPTON, kde vďaka unikátnemu systému skladania na tretiny bola zachovaná vynikajúca skladnosť pri maximálnej dĺžke bicykla. Pre vysoké postavy je vhodný model H (pre voľbu správneho modelu BROMPTON využite online konfigurátor http://bikebuilder.brompton.com). Pre postavy nad 180 cm by sme neodporúčali vďaka trojuholníkovej konštrukcii skladací bicykel STRIDA. V horných polohách sa sedlo približuje riadidlám. Tento handicap možno čiastočne kompenzovať voľbou vyšších riadidiel. Vhodné sú samozrejme aj plnohodnotná veľké bicykle MONTAGUE, kde si navyše vyberiete veľkosť rámu rovnako ako je tomu pri klasických bicykloch.

    9. Je pro mňa zásadná vysoká životnosť a bezúdržbovosť bicykla?Tomuto vyhovujú všetky u nás predávané značky bicyklov, len je potrebné pre maximálnu životnosť a efektivitu bicykla voliť typ adekvátny vašej potrebe a nasadeniu, pozri body vyššie ...

    V bezúdržbovosti vyniká kolo STRIDA. Výhodou je aj klinový remeň, ktorému výrobca udáva životnosť 65 000 km - nemusíte sa teda starať o mazanie reťaze a prevádzka je čista a prakticky bezúdržbová. Pre neobmedzené cykly skladania a veľké univerzálne nasadenie sú zase vhodnejšie bicykle BROMPTON. Pre terénějšie a  rekreačné a športové prevádzky je lepšie siahnuť po značke TERN či DAHON. Ak preferujete konštrukciu a rozmer veľkých kolies bez kompromisu jazdných vlastností potom pre vás budú vhodná bicykle MONTAGUE.

    Verím, že tento "poradca" vám pomohol sa lepšie zorientovať v ponuke skladacích bicyklov a že vyberiete skladací bicykel, ktorý bude skutočne pre vás prínosom a ktorý budete využívať často a radi.Aby ste si ale boli maximálne istí správnou voľbou skladacieho bicykla, odporúčam navštíviť naše predajne CYKLOSPECIALIT (v  Bratislave a Košiciach, Brne, Prahe, Českých Budějoviciach ) a bicyklesi vyskúšať v reálnej prevádzke a na vašich trasách! Za účelom testovania pre kúpu požičiavame skladacie bicykle zdarma, len na vratnú kauciu.

     tým Cyklospecialit

    Prišla nám nová farba ľahučkého detského bicykla FROG - dievčenský špeciál 🙂

    https://business.facebook.com/bikecityslovensko...

    Našiel som dobru recenziu prečo kúpiť kolobežku mini od MICRO. Dúfam, že angličtina neodradí. To prečo ju kúpiť práve od nás až osobne 🙂

    http://kidsafetyfirst.com/mini-micro-scooter-re...

    trošku o našich bicykloch, prečo kúpiť radšej ľahký, prečo je to dôležité?

    Krátke predstavenie ultraľahkého detského bicykla Early Rider BELTER 16
    video na:

    cyklospeciality
    10. feb 2016    Čítané 405x

    Čím sa odlišujú anglické detské bicykle FROG od konkurencie?

    Primárne je to odlišným prístupom majiteľa firmy FROG BIKES, ktorý je sám otcom dvoch detí, ktoré ho viedli k zisteniu, že ponuka detských bicyklov na trhu nie je zďaleka optimálna.

    Filozofia firmy je viacmenej obsiahnutá v jeho vyhlásení:

    "Deti nie sú iba zmenšenými" dospelákov ". Majú špecifické požiadavky a fyziologické špecifiká, ktoré u väčšiny výrobcov detských bicyklov nie sú zohľadnené. Teda namiesto jednoduchého zmenšenie dospelých bicyklov vykonáva firma Frog intenzívny výskum detskej fyziológie, ktorého výsledky potom uplatňuje v dizajne a ergonómii svojich bicyklov. Bicykle Frog teda nie sú len ľahké a kvalitne spracované, ale aplikujú výsledky výskumu do svojho dizajnu a konštrukcie. "

    Jerry Lawson

    Zásadné rozdiely bicyklov FROG oproti konkurencii:
    1. Nižšia váha - u detí, ktoré vážia len o niečo viac než ich bicykel, je váha bicykla tým najzásadnejším parametrom. Ovplyvňuje ľahkosť a istotu, s akou dieťa bicykel ovláda. Na ľahkom bicykli sa dieťaťu jazdí lepšie - a lepšie "ušlape" dlhšie cesty i prevýšenie ... Nižšiu váhu ocenia aj rodičia v momentoch, kedy "dieťatko" odmietne ďalšiu cestu a treba bicykel niesť ...

    2. Pozícia sedla a dosah - Deti majú kratší dosah ako dospelý, je pre nich vhodnejšia málinko odlišná pozícia - bicykle FROG na toto reagujú zvýšenou pozíciou riadidiel, upraveným sklonom sedlovej trubky a mierne skrátenú dĺžku rámu. Optimálne hodnoty získala firma FROG na základe výskumu v spolupráci s Centrom športovej medicíny University Brunel. Počas štúdie bolo testovaných okolo 250 detí vo veku od 2 do 16 rokov.

    3. Šírka riadidiel - bicykle FROG sú vybavené riadidlami, ktorých šírka takisto vyšla zo štúdie Univerzity Brunel a zohľadňuje rast dieťaťa v rozmedzí jedného modelu a veľkosti bicykla. Riadidlá sú optimalizované na šírku vyhovujúce vekovému rozpätiu podľa konkrétneho modelu detského bicykla FROG. Podľa veku a potreby možno u bicyklov modifikovať uhol a nastavenie brzdových pák aj ich dohmat pre menšie detské ruky.

    4. Dĺžka kľúk detského bicykla - zažité štúdie udávali, že optimálna dĺžka kľúk detského bicykla je 20% vnútornej dĺžky nohy, rovnako ako u bicyklov pre dospelých. Detailné štúdie na univerzite však potvrdili, že najmä pre malé deti sú vhodnejšie kľuky o niečo kratšie. Zvyšuje to komfort a pocit bezpečnosti na bicykli. Dlhé kľuky znamenajú veľký rozsah pohybu kolien, pretože najmä u začínajúcich detí je sedlo nastavené nižšie než na prepnuté nohy, aby dieťa dosiahlo bezpečne na zem. Detské bicykle FROG teda majú optimalizovanú skrátenú dĺžku kľúk oproti bežným detským bicyklom. U veľkých detí na hranici použiteľnosti modelu je možné v prípade potreby kratšej kľuky nahradiť kľukami dlhšími, ktoré sú kompatibilné a skladovo dostupné.

    5. Q factor - vec u nás prakticky neznáma. O čo ide? Q faktor je vlastne informácia o horizontálnej vzdialenosti pedálov od seba, teda inými slovami Q faktor ovplyvňuje to, ako moc doširoka dieťa  šliape. Výsledky štúdie (pod vedením Dimitise Katsanise - kapacita v cyklistickej športovej brandži) prekvapivo ukázali, že u malých postáv - teda u detí, je toto pomerne dôležitý parameter, ktorý ovplyvňuje komfort jazdy a silu ktorá sa pri šliapaní z nôh prenáša do jazdy. Špeciálna konštrukcia a tvar kľúk detských bicyklov FROG skracuje Q faktor o 27 až 36 mm podľa modelu a tým uľahčuje deťom šlapanie.

    Ponuku detskych bicyklov FROG si môžete pozrieť na adrese: http://www.cyklospeciality.sk/detska-bicykle-frog/

    cyklospeciality
    9. feb 2016    Čítané 671x

    Ako vybrať správne odrážadlo

    Pominuli časy, keď deti začínajú na svojom prvom bicykli s pomocnými kolieskami až v predškolskom či školskom veku. Rozšírenie odrážadiel zmenilo od základu pohľad na vývoj detskej motoriky a výrazne skrátilo dobu k prvej jazde dieťaťa na šlapacom bicykli.

    Neutíchajúca radosť z pohybu je vlastná snáď všetkým deťom, nie je teda divu, že odrážadlá sa stali prirodzenou súčasťou detských životov rovnako ako napríklad lopta ... Od radosti z jazdy "s nohami hore" je potom už len krôčik k detskému bicyklu. Nie je teda výnimkou, že uvidíte deti už od troch rokov veku "fičať" na bicykloch bez akýchkoľvek oporných koliesok, a dnes sa už žiadny rodič nepozastavuje nad tým, že by mal zaobstarať dieťaťu nejaké to odrážadlo, motorku, firstbike, či ako sa to všetko nazýva?


    Práve preto, že záplava možností je naozaj obrovská, rozhodli sme sa napísať tento krátky text, ktorý by mal pomôcť sa v ponuke odrážadiel zorientovať

    1) Kedy začať s odrážadlom?

    Začať sa dá v podstate už od momentu, keď dieťa začne robiť prvé krôčiky. Pre toto obdobie sa však veľa odrážedel nevyrába. Snáď možno siahnuť po nejakých menších plastových trojkolesových motorkách, ale je potrebné dať pozor, aby nemali žiadne ostré hrany a boli dostatočne stabilné. Otázku závadnosti plastov lacných čínskych kúskov asi nie je nutné dlho rozoberať, veď vo veku, kedy deti všetko ešte oblizují, je istá miera obozretnosti určite namieste.

    Spherovelo - jedinečné odrážadlo


    Jedna z mála naozaj kvalitných a zaujímavých vecí, ktorá sa na trhu pre tie najmenšie deti ponúka, je anglicéj SPHEROVELO od firmy Early RIDER. Roztomilý tvar ocenený prestížnym RED DOT DESIGN AWARDS v sebe ukrýva vysoko premyslené riešenie práve pre tie najmenšie deti. Odrážadlo v tvare, ak chcete húsenice či fazule, totiž nie je osadené klasickými kolesami, ale dvoma guľami. Genialita riešenie je v stabilite aj v postrannom pohybe vďaka zadnej guly, ktorá je pohyblivá všetkými smermi a odrážadlo teda vie "uhnúť" aj do boku a zaistiť tak potrebnú stabilitu a radosť z pohybu už od 10 mesiacov veku dieťaťa. Pokročilejším deťom môžu byťodstránené postranné oporné kolieska a vyslať ich na prvú cestu "boja" s rovnováhou.


    2) Výber odrážadlá pre deti vo veku od 2 do 4 rokov
    Toto obdobie je najbežnejším časom, kedy deti na odrážadle začínajú. Prvým krokom môžu byť trojkolesové "motorky", ale ak chcete podporiť u dieťaťa rozvoj motoriky a rovnováhy, potom je to ideálna doba, kedy prejsť práve na dvojkolesové odrážadlo.

    Zásadné je v tomto veku  pohodlné došliapnutie dieťaťa na zem. Dôležitý parameter je výška rozkroku dieťaťa a prenesene teda výška sedadla od zeme. U drobnejších detí sa výška pohybuje pod hranicou 30 cm, s ktorou si poradí len úzka skupina odrážadiel. Z našej ponuky je to u detí i rodičov najobľúbenejšie prekrásne drevené odrážadlo Early Rider LITE s výškou štýlového koženého sedátka 29 cm od zeme.


    drevené odrážadlo Early Rider LITE


    Na výšku cca 32 cm sa dá dostať aj u rozšíreného plastového odrážadlá First bike - za použitia adaptéru (voliteľné príslušenstvo) pre zníženie výšky. V oboch prípadoch sa jedná o kvalitné a bezpečné tovary s certifikátmi, ktoré budú "dediť" deti v celej širšej rodine. Pre tento vek je dobré, aby odrážadlá mali možnosť obmedziť rozsah otáčania riadidiel a tým predísť pádu dieťaťa v období, keď si ešte len jazdu "obchytáva". Early Rider tu ponúka voliteľné nastavenie obmedzenia, u First bike je toto obmedzenie trvalé a môže byť handikapom pre starších skúsenejších jazdcov, ktorích veľký rádius môže vo vyvádzaní obmedzovať. Pre staršie deti bližšie trom rokom veku by sme odporučili náš drevený "HARLEY" - model Early Rider CLASSIC - srdcervúci "Choper" kúsok s plameňmi a širokou zadnou pneumatikou učaruje najmä chalanom a ich oteckom.

    drevené odrážadlo  Early Rider CLASSIC

    Štýlové drevené odrážadlá

    Dizajnovo asi najzaujímavejšia novinka z ohýbanej vrstvenej preglejky a s letmým - jednostraným - uchytením zadného kolesa ( "Lefty") pre deti okolo troch rokov je najmladšie odrážadlo z rodiny Early Rider BONSAI. Vrstvené drevo použité na výrobu týchto odrážadiel má navyše ďaleko vyššiu pevnosť než bežné drevo, nie sú teda potrebné obavy o životnosť týchto odrážadiel - nezadá si s kovom a navyše, ak máte napríklad šikovného dedka, môže po drobnej generálke byť pre druhé dieťatko opäť ako zbrusu nové (stačí prebrúsiť drobné šrámy a prelakovať ...)

    drevené odrážadlo Early Rider Bonsai

    Odrážadlá pre cyklistov
    Ak preferujete skôr klasické cyklistické prevedenie, ale s čestnými komponentmi a brzdou, ktorá naozaj brzdí a dieťa ju dohmatne, potom pre Vás máme skvele technicky riešené odrážadlo Pulec (Tadpole) od anglickej firmy FROG. Odrážadlo je vyrobené z duralovej zliatiny, čomu zodpovedá aj jeho váha. Osadené je kvalitnými komponentmi a zaručuje životnosť a funkčnosť pre niekoľko generácií ...

    Detské odrážadlo Tadpole - Team Sky

    Bez brzdy sa zaobídete

    U nás toľko diskutovaná otázka brzdy u detských odrážadiel, je skôr odrazom masívnej marketingovej masáže, než reálnych rizík, ktoré prevedenie bez bŕzd prináša. Vo väčšine prípadov dieťa v začiatkoch zoznamovania s vlastnou motorikou a rovnováhou nemá ďalší priestor sústredenia sa na stláčanie ručnej brzdy a rovnako vždy bude inštinktívne brzdiť pomocou nôh. Brzda dáva zmysel len pre extrémne podmienky, kedy naozaj viete, že sa s deťmi budete pravidelne pohybovať vo svahovitom teréne, prípadne pre staršie deti, ako nácvik pred prechodom na bicykel. Ak naznačujú, že prítomnosť brzdy pre Vaše dieťa je zásadný aj na úkor váhy odrážadla, potom prosím majte na pamäti, že väčšina bŕzd u lacnejších odrážadiel má brzdy v praxi nepoužiteľné - ďaleký dohmat pre malú rúčku, prílišná tuhosť - dieťa ju nestiskne. Teda je zásadné, aby brzda chodila ľahko a bolo u nej možné nastavovenie imbusovým kľúčom, čím sa dá korigovať vzdialenosť dohmatu, ako je to napriklad riešené u odrážadlá od FROG BIKES - Tadpole (Pulec).

    Najľahšie odrážadlá na trhu
    Tí, ktorí chcú pre svoje deti - aj pre seba na nosenie - naozaj to najľahšie, určite siahnu po ultraľahkých hliníkových odrážadlách radu Early Rider Alley Runner - pre tých menších, alebo TRAIL Runner - pre  najväčších nezbedníkov.

    Early Rider Alley Runner


    Nízka cena = nízka kvalita
    Zakúpiť môžete samozrejme aj lacnejšie "supermarketové" varianty, avšak buďte zmierení s nízkou životnosťou a vysokou váhou. Všeobecne sú tieto lacnejšie odrážadlá osadené často pre dieťa nefunkčnými komponentmi (brzda ktorú dieťa nedomačkne ani nedohmatne) a lacnými dielmi s nízkou životnosťou (plastové hlavové zloženie, ktoré často praská a podobne).

    detské odrážadlo STRIDER

    V dnešnej dobe je naozaj veľa možností, ako naučiť deti jazde na bicykli, avšak odrážadlá sú preukázateľne najobľúbenejšou a najrýchlejšou cestou. U nás v Cyklospecialitách ponúkame iba odrážadlá renomovaných značiek s kvalitnými komponentami, vysokou životnosťou a pridanou estetickou hodnotou. Veríme, že si vyberiete ...
    Všetky ponuky odrážadiel: http://www.cyklospeciality.sk/sk-detska-odrazedla/

    Vyskúšať si ich môžete v našej predajni na Odborárskom námestí 1 Bratislava

    Odrážadlo - výborná pomôcka pre učenie rovnováhy a obratnosti.
    Odrážadlá sú určené pre deti od cca 9 mesiacov až po 5 rokov. Na odrážadle sa naučia udržať rovnováhu čo deťom uľahčí neskorší prechod na bicykel, na ktorom už nebude potrebovať pomocné kolieska.
    Odráždlá Early Rider vynikajú oproti konkurencí nádherným designom, nízkou váhou, kvalitou materiálu a veľmi dobrým spracovaním.

    cyklospeciality
    31. mar 2016    Čítané 18x

    cyklospeciality.sk

    Našim cteným zákazníčkam ponúkame veľmi ľahké detské odrážadlá a bicykle.
    Odrážadlá sú určené pre deti od cca 9 mesiacov až po 5 rokov. Na odrážadle sa naučia udržať rovnováhu čo deťom uľahčí neskorší prechod na bicykel, na ktorom už nebude potrebovať pomocné kolieska. Pri výbere detského bicykla sú dôležité dva parametre: Farba – deti baví bicyklovať na bicykli, ktorý sa im páči a VÁHA a tá je kľúčová. To že sa Vašemu dieťaťu bude lepšie jazdiť na bicykli, ktorý neváži viac ako ono samo je samozrejme, ale nezabudnite aj na to, že s bicyklikom respektíve odrážadlom budete manipulovať aj vy (preniesť, odniesť, vyniesť, naložiť) a preto je veľký rozdiel či budete manilupovať s váhou 11kg, alebo 3 kg.

    Ak hľadáte ľahučký bicykel, alebo odrážadlo sme tu práve pre Vás: www.cyklospeciality.sk

    cyklospeciality