cacika
18. jan 2013

Nosenie naprieč kultúrami

Všetkých priaznivcov nosenia a aktívnych nosiacich pozývam do skupiny venovanej tejto téme 🙂 https://www.modrykonik.sk/skupina/1862/detail/

Krásne.

18. jan 2013

krásne inšpiratívne. zaujimavé, že nosenie je spoločným znakom toľkých kultúr, ktoré sa nikdy nevideli a ani nevedia, že vôbec existujú a naše ženy študované, ktoré majú tú úžasnú možnosť - prístup k akýmkoľvek informáciam stále nevidia to obrovské pozitívom v nosení. 😀

18. jan 2013

@gabika783 jasné česť výnimkám 🙂

18. jan 2013

Ja som si šatku a podobné nosiče zamilovala !!!

18. jan 2013

Aj na slovensku existovalo niečo ako šatka. Volalo sa to "pôlka" . Bol to kus domáceho silnejšieho plátna a slúžil na nosenie detí do polovice 20 storočia. Aj moja babka tak nosila moju maminu a keď videla mne šatku tak si na to spomenula a porozprávala mi o tom. Škoda, že sa to u nás vytratilo.

18. jan 2013
Komentár bol odstránený
cacika
autor

@ajkaslniecko moja prababka to volala ODIENKA a nosila tak mojho ocina...

18. jan 2013

@cacika stačí sa vrátiť k tradiciam...

18. jan 2013

uzasne 🙂

18. jan 2013

@ajkaslniecko veď toto, len škoda, že z tradícií dnes nie je taký biznis.. ako tlačiť matkám iné zlaté kapusty do hláv. ☹

18. jan 2013

prekrásny album!!!

18. jan 2013

toto je ten najkrajší album za posledný čas čo som videla, naozaj nádherné 🙂

18. jan 2013

kraasne

18. jan 2013

@ajkaslniecko
@cacika u nás to valali zajda 😀 naša mama bola dlho v nemocnici a babka tak nosila môjho brata, normálne som si teraz spomenula 🙂 mala som asi 3roky 😉

18. jan 2013

prenádherný album...mamička klobúk dole, nemohla som sa vynadívať. Moj obdiv ;)

18. jan 2013

ja som bola nosena svojou prababickou lebo ta so mnou bola ked mamina sla po pol roku do prace a ja som svojho synceka nosila tiez v satke, neskor aj teraz v manduce. jedina skoda, ze na zaciatku mi kazdy vravel, ze nenosit,ze ho rozmazname a tak, teraz ma 9 mesiacov bolo tazko aale mat dalsie dieta a to bude tak nebudem cakat ci sa chce ci nechce nosit, budem nosit🙂)) nie je nic krajsie.

18. jan 2013

uzasne a inspirativne! 🙂 konecne po dlhom case nejaky dobry album tu na MK

18. jan 2013

najlepší album na MK 🙂

18. jan 2013

velmi pekne... inspirativne 🙂

18. jan 2013
cacika
autor

@yukki @gabika783 @andy @martaniana @jajatko @mily7 @ny_na @lovesista @bubinovci dakujem. som rada ze vas to zaujalo 🙂

18. jan 2013

mna nosila babka v plachte na postel a nosila som aj ja moje deti. Skoda, ze satku som uz predala a mam iba foto v mobile. Az mi je luto za tym obdobim. Dakujem mojej nebohej uzasnej dokonalej babke, ktora mi bola mamkou, priatelkou a vsetkym, co som v zivote potrebovala

18. jan 2013

Joj, to pohladilo na srdiečku, ako všetky žienky na svete spája nosenie svojich pokladov na toľko spôsobov, dobre, že oživujeme aj u nás zabudnuté múdré tradície, ďakujem mamičke, čo si dala námahu a zozbierala také krásné zábery. 🙂

18. jan 2013

pekný album ,úžasné fotky, každá jedna zachytáva niečo krásne,neopakovatelné, jednoducho život 🙂

18. jan 2013

Už slho som nevidela taký krásny album ;)

18. jan 2013

Prekrasny album 🙂 skoda len, ze nie kazdy z tyychto zien nosi dieta len preto, aby citilo matku a bolo s nou, ale preto ze vlastne nemaju na vyber. Som stadtna ze mna sa to netyka a dieta nosim lebo chcem nie pretoze nie je ina moznost 🙂

19. jan 2013

krasne krasne, skoda ze som nasho nenosila,ale mal po narodeni 4kila a rastol tak rychlo ze kym som sa davala dokopy (chrbat) uz sme satku odkladali.. 🙂

19. jan 2013
19. jan 2013

a mam malu casto na rukach doteraz,nosili sme uv maduce veela ateraz ju mam hocikedy v ergonosiči,skoda,ze to moja svokra furt komentuje,ale ja viem najlepsie ze vziat malu na ruky a nosit ju,jej dava pocit bezpečia....

20. jan 2013

krasna album.. hned si clovek pomysli naco 1000eurovy kocik nie... jaaaj rozmaznany sme.
@zukuvi aj moje deti vyse 4 kilo maleho som nosila ale max do toho roku potom to ustalo priznam aj ked na chrbte chodil tatovom na dovolenky atd... naposledy sme vyuzii toto leto k nezaplateniu..... mam len ergo nosic a malu v nom neviem dobre nosit vo vlozke jej je so zimnym moc na tesno bez vlozky sa mi zda ze je est skoro
@cacika neporadis? ergo pise od 7kg bojim sa ci sa jej chrbatik nekrivy mame 6,5kg uz. s tou vlozkou je to muka bez vlozky super len som si neni ista ci neni skroo preno predsa.

20. jan 2013

neda sa to opravit. so zimnym overalom je to s vlozkou v nosici uz moc natesno neni to mne a ani jej moc prijemne tak som to chcela napisat. hehe

20. jan 2013
cacika
autor

@pandula no neviem ti velmi poradit, mne ergo nosice na malinke babetka velmi nesedia, s tou vložkou nemam osobne vobec skusenosti, lebo ja som nosic použivala asi až od 4-5 mesiacov. ale ta vlozka ma len posunut babo vyssie aby sa mu nozky dali rozkrocit, na polohu chrbatika nema vplyv.

20. jan 2013

@cacika myslis ze preto ta vlozka.. ja stale ze koli spevneniu chrbatika plus ochrana hlavicky atd... no mam k tomu knizku mohla som to nastudovat.. proste mne ta vlozka nesedi s velkym babom plus overalom zimnym a to nemam nejaky extra hunaty... na doma fajn.. dnes sme tak zehlily nejako nechcela spat potom tam aj zaspala po zlozeni sa zobudila ale uz teraz zase taha dobru hodnu chvilku vo svojom kosiku tak asi pohola hodinka nosenia.. :oD takze von v nosici asi az neskor inak proste ked som ju dala bez vlozky sa mi zdala trochu vykrivena nozicyk som roztiahla v poho pomalicky..

20. jan 2013

@pandula Tiez mame Ergo, sym sa v nom asi od pol roka nosil, zamilovala som si ho. A aj dvojmesacnu slecnu mame doma, ale do Erga by som ju teraz nedavala, akurat riesim trable som satkou, lebo sa mi s nou akosi nedari.. 🙂

20. jan 2013

aaa nemala som nic hovorit uz je horeeeeee :OD

20. jan 2013

Super fotky, akurat toho paka na bicykli by som prizabila, dufam, ze len zapozoval.. :/

20. jan 2013

@danusa79 ja som preto nechcela satku ze proste ja som taka nemozna vv takychto veciach by som ju nevedela rychlo uviazat ked je to nutne atd... a teraz by som aj prijala ale nemozeme mat vsetko financne neunesne mat obe tak len vydrzat do toho 4 mesiaca ako pisu. divne ze maleho som mala zimneho tiez bol vacsi tiez ale nemali sme jeden problem nosila som ho tiez intenzivne s vlozkou aj bez potom ...

20. jan 2013

aj ja som syna satkovala malu menej ale obcas bola aj ona v satke ...ked som zacala satkovat syna kazdy sa tu po mne dival ako ze ci som na hlavu ze kde to dieta mam a ze je to neprirodzene..doktorka ma z fukla ze nesmie byt casto v satke ale nepovedala preco ...a syn ten bol nadseny ked bol v satke

20. jan 2013

Nosila som prvu a nosim aj druhu.
Ked place alebo jej nieco je, vzdy ju mam na ociach, mozem navarit, upratat, pradlo vyvesat a stale je so mnou. Citim ju kozi a to je na nezaplatenie.
Myslim ze u nas je spokojnost na oboch stranach 🙂

20. jan 2013

Nádherný album!!! 🙂 trochu slzím 🙂

21. jan 2013

Krásny album 🙂

21. jan 2013

urcite si kupim satku 🙂

21. jan 2013
cacika
autor

@brumka určite neoľutuješ 😉

21. jan 2013

nádherný album, ja som si už 2 mei tai ušila 🙂

21. jan 2013

krasny album,srdiecko mi pookrialo.....
Bolo by fajn,vytvorit aj album z MK mamickami,ktore nosia svoje deti....isto nas je tu vela

21. jan 2013
cacika
autor

@karap kludne sa do toho pusti, rada prispejem dakou fotkou 🙂🙂

21. jan 2013

@cacika album vytvoreny...len neviem,moze do neho ktokolvek pridat fotku?Ci to treba dako inak vytvorit?

21. jan 2013
cacika
autor

@karap nie, len ty mozes. to by bolo treba pravidelne pisat oznam ze zbieras take fotky, cakat ci sa niekto ozve a posle ti to a potom z toho urobit album. no vela roboty na moj vkus 🙂🙂

21. jan 2013

@cacika takze nic................skoda

21. jan 2013

akokolvek som bola naklonena k satkovaniu....mojmu dietatu sa to nepacilo...a som rada ze nezijem v rozvojovych krajinach a ze nemusim pracovat hned od porodu a mozem si kludne len tak spinkat vedla babatka a kocikovat si ho kedy chcem a robit vsetky tie super veci na materskej....

22. jan 2013

@cacika album v rovnakom duchu tu mam uz dlho aj ja 🙂 https://www.modrykonik.sk/fotoblog/jancia/album...

22. jan 2013
cacika
autor

@jancia no teda, tak to som vobec netusila, aj som dala do vyhladavania aby som neopakovala, ale ten tvoj mi veru nenaslo.

22. jan 2013

perfektny album

22. jan 2013
cacika
autor

@onadona dakujem

22. jan 2013

aj ja som nosila a bol to nadherny pocit. kocik je krok spat vo vazbe mama-dieta, vymysel materialnej spolocnosti..

23. jan 2013

@lulubka14 to je super do momentu, kedy dieta kocik toleruje. Ale dieta vrestiace v hlbokej vanicke a nutnost vencit psa by naucilo podla mna nosit aj najfesi maminu na vysokych opatkoch :D a slovne spojenie "kludne spinkat vedla babatka" by som raz chcela zazit :D

23. jan 2013
cacika
autor

prvy syn bol ukazkove kocikove dieta, vydrzal sa vozit aj 3 hodiny. kocikovanie som si uzila naplno. pri dcerke som sa vsemozne snazila aby si tiez zvykla na kocik ale po 7 mesiacoch revu som sa jednoducho musela zmierit s tym ze takto to nepojde. teraz mi paradny kocar vacsinou stoji v chodbe a nosic deriem dennodenne. 🙂
@lulubka14 @zajaciq @ivanka.7

23. jan 2013

Inak ma tak napdlo... Tu to tak krasne vyzera ze sa maju nosit deti na rukach a aj som toho zastanca ze je to isto lepsie ako kocik. Ale sa mi tak pacilo ze kopu ludi ktori su toho mozno aj zastancami ked videli niekde v bulvari ze Victoria Beckham stale nosi svoju malu na rukach tak neexistoval ani jeden pekny komentar ze je to spravne ale vsetci pisali len ake je to hrozne ze ju nosi na rukach, ze to ma ako modny doplnok... Ze ake ine zmyslanie ked nejde o chudobnych ludi ale o bohateho cloveka. A mozno ze aj Victoria cita tie iste clanky co mi resp. podobne a veri ze je to pre dieta lepsie... 🙂 to len tak ako taka vsuvka... 🙂

24. jan 2013

Super album, škoda len že v našej kultúre už sa na toto zabudlo. Ja keď som nosila synčeka, väčšinou som sa stretla s tým ako na mňa veľa ľudí pozerá, ale osobný komentár bol o tom, že ako si ho zle učím, si zvykne a podobne....a hlavne či je to dobré ho takto nosiť. Ja som určite za nosenie, aj keď čím staršie dieťa, tým ťažšie bolo nosenie 🙂🙂

31. jan 2013

to je uzasne, velmi pekne zachytene 🙂

31. jan 2013
cacika
autor

@nika19918 dakujem, som rada ze sa paci.

31. jan 2013

najkrajsi album tu na MK ... fotky stastia a lasky

31. jan 2013
cacika
autor

@jana no ja si tie fotky pozeram dookola a stale ma fascinuje prave ta laska co z nich vyzaruje. radost a spokojnost tych deti, vynaliezavost a obetavost matiek...

31. jan 2013

Krasny album 🙂 plny lasky....uzasne 🙂

31. jan 2013

Krásny albumík... pri prvom som nosenie neriešila, už sa teším ako pri druhom budeme šatkovať🙂

1. feb 2013

pride mi zaujimave ze tie fotky z roznych kultur riesia vacsinou to nosenie na chrbate nie na hrudi. pride mi to praktickejsie. ked maleho nosim v predu casto mi zavadzia. neviem robit bezne cinnosti, takze vyskusam chrbat 🙂

1. feb 2013
cacika
autor

@lubiduch urcite vyskusaj. vpredu je to velmi neprakticke ak chces popritom este nieco robiť, na chrbte aj vahu dietata menej citit.

1. feb 2013

obrovský lajk tomuto albumčeku. nadhera. všetky detičky by sa mali nosiť 🙂

4. feb 2013

perfektna zbierka...

4. feb 2013

krásne🙂

4. feb 2013

@gabika783 hihi, no veru a radsej si kupia predrazeny Stokke 😀

5. feb 2013

úžasné fotky...nádherný album...tak mi to chýba, škoda, že moja dcérka je už na to priveľká 🙂

5. feb 2013

Jeeej, no nadhera, vdaka, ze som to nasla a videla. Prekrasne!!!

6. feb 2013

a tie krásne detičky... 🙂

6. feb 2013

to je krásny album 🙂

6. feb 2013

nadhera!!! aj u nas zajda 😉

7. feb 2013

nadhera

8. feb 2013

vdaka za tento album

8. feb 2013

krasne!

10. feb 2013
cacika
autor

@salma22 @mahalo @zabazelena dakujem, som rada ze vas zaujalo 🙂

11. feb 2013

niečo na tom bude škoda že som to nevyskúšala

11. feb 2013
cacika
autor

@ajka222223 nikdy nie je neskoro 🙂 mozno pri dalsom mimine 🙂

11. feb 2013

@cacika ..hm ak nahodou bude tak iste skúsim...

11. feb 2013

toto je moj najoblubenejsi album na MK!

11. feb 2013
cacika
autor

@lubiduch no nebudem klamat, AJ MOJ 😀 😀

11. feb 2013

SUPER 🙂

13. feb 2013

krasny album - toto by mali vydiet teticky od nas, co ked videli, ze mam malu v manduce nazvali ma macochou alebo, ze ju nosim ako opica ... :(

15. feb 2013
cacika
autor

@bombrska to si z toho nic nerob, to len závideli malej a tebe ako je vam dobre spolu 🙂🙂 oni take nezazili 🙂

15. feb 2013

ked som to zacula ma to zabolelo, ale predychala som to a s o to vacsou hrdostou som s nou v nosici chodila von ... 🙂 ... jej tam bolo dobre, vzdy tam krasne zaspinkala a mne bolo o to lepsie, lebo som ju mala pri sebe 🙂 ... je to uzasny pocit, ale o tom asi netreba pisat, vie to kazda z vas 🙂

15. feb 2013

Nádherný album 🙂 je to úžasné! až mi je lúto že už sa nemanducujeme ☹

15. feb 2013

Kocky a viete poradit co je lepsie, ci satkovanie alebo manduca? ak satkovanie, kde sa daju kupit pekne a dobre satky? Dakujem moc za info

21. feb 2013
cacika
autor

@szisi ahoj, vsetko má svoje pre aj proti. satka je urcite to najvhodnejsie riešenie hlavne pre najmensie bábetká. dá sa v nej nosiť v podstate od narodenia. je velmi varabilná, dá sa nosiť na tisíc sposobov, vpredu, na chrbte, na boku, vysoko, nízko, dá sa v nej dojčiť... jediná nevýhoda je že ju treba viazať a to je najmä vonku niekedy nepohodlné. zas výhody nosičov sú predovsetkým v rýchlom nasadení dieťaťa. vacsina ergonosicov sa nedá použiť od narodenia ale az tak od4 mesiacov. nekopírujú tvar tela ako satka preto možu byť nepohodlné pre bábo alebo nosiča. najpouzivanejsie znacky satiek su napriklad didymos, ellevill, storchenweige, natibaby, hoppediz... je ich strasne vela druhov, líšia sa napríklad v hrúbke, nosnosti, zložení, tkaní atd... odporúčam najprv pokukať na internetových stránkach co sa ti páči a aj nejaké recenzie a až tak sa rozhodnúť. ak chces kúpiť novú šatku oplatí sa objednávať priamo zo sttránok výrobcov. ale na druhej strane bazárové šatky sú už zanosené tým majú lepšie vlastnosti, len uz nie je taký výber... pozerám že si z BA, tak pokiaľ viem, tam sú dva kamenné obchody kde sa dajú kúpiť aj dobré šatky a robia aj kurzy viazania, tak sa oplatí isť sa tam pozrieť a vyskúšať... len neviem presne kde to je, to uz sa musis spytat inde 🙂🙂 napr. tu: https://www.modrykonik.sk/skupina/1862/detail/ je tam viacero mamiciek z BA tak budu vedieť.

21. feb 2013

moc pěkné

28. feb 2013

nádherný album🙂 My sme noseniu celkom prepadli, vlastníme asi všetko (elastické aj tkané šatky, mikiny, vesty, zimnú bundu, mei tai😀), nosíme sa od narodenia, celučkú zimu🙂)) a neplánujem sa toho vzdať🙂 A Zoeinka... tá tuším nikdy😀DDD

28. feb 2013
cacika
autor

@akira13 jááj, ja som sa tiež zamilovala do nosenia 🙂 aj moja dcéra 🙂🙂 ale teda takú výbavu nemám 😀 uz som vsetko rozpredala a nechala som si len moje milované Kibi 🙂

28. feb 2013

jednoducho krasne,,,:D nie nadarmo chcu matky citit svoje deti a deti potrebuju citit teplo maminej naruce je tam citit tu obrovsku lasku

3. mar 2013

najlepší album na koníkovi!!!!!!!! škoda,že môj syn je kvôli jeho diagnóze nenositeľný,len na veľmi krátku dobu..........

7. mar 2013
cacika
autor

@retrotraktor je mi luto ze mas chore dietatko, citala som si clanok, prajem vela sily obidvom 🙂

7. mar 2013

@cacika ďakujem 🙂

7. mar 2013

cacika strasne moc dakujem za info, volim tu manducu, lebo si nedoverujem, ze satku uviazem tak aby mi babulka nevypadla

8. mar 2013
cacika
autor

@szisi neboj, urcite nevypadne 🙂 ale manduca je tiez super 🙂

8. mar 2013

ci myslis ze satka? ja neviem 🙂 ale musim nieco vymysliet kedze sa nam druhorodena prihlasila skor ako sme planovali. medzi dcerami je 13 mesacnu rozdiel a je to makacka. jedna ziarli na druhu a mladsia nechce lezat len byt na rukach, takze mama musi nieco vyysliet co ulahodi obom babam.

8. mar 2013
cacika
autor

coze 13 mesiacov?? verim ze makacka riadna 🙂 no a co tak elasticka satka? tie su nenaročné na viazanie, len omotas a supnes dieta dnu, ziadne dotahovanie. a su aj lacne, takze to nebude az taka velka investicia keby sa ti to nepacilo.

8. mar 2013

nosili sme, nosili a teraz nosime jedno pod srdieckom zas a zas budeme nosit. NOsenie je pre mna tak prirodzene ako kojenie.

12. mar 2013

inak mam trochu zmatok...v sr sa oznacuje klokanka aj ako babynosic.....ja som mala tu klokanku co sa prehadzuje cez plece a tej sa tu hovori sling...Mala som ju rada, lebo sa to jednoducho len prehodilo, dietatko do nej lahlo uz od narodenia mohlo ...starsie potom sedelo akoby na boku a na turach ked zaspal sup a dal sa do lahu, len nozky mu vyseli jak boli veliky. foto mam v albume Nas zivot v Irsku

12. mar 2013
cacika
autor

@zdenkam ja by som si tiez rada vyjasnila terminologiu 🙂🙂 babynosič alebo nosič je suhrnný názov pre všetko (teda klokanky, ergonosiče, vaky, šatky...) sling by mal byť babyvak. babycarrier je klokanka, soft structured carrier je ergonomický nosič, wrap šatka... či ako??

12. mar 2013

@cacika super, tak to my mame babyvak, carrier je klokanka ano ale australcanka kamoska mala sling- tak tomu hovorila a to bola satka, tak ma to ci je vak sling alebo satka miatlo. Uz mam trosku jasnejsie, dakujem.

13. mar 2013

@cacika https://www.modrykonik.sk/fotoblog/zdenkam/albu... - toto foto osm mala na mysli, inak akurat vcera som pozerala nosic spanielskej kamosky a podla toho ako ho moze mat vpredu, na boku aj vzadu a tvaru...tak to musi byt ten ergo nosic.

13. mar 2013

nádherné krásny album...oni nepotrebuju ziaden stokke...oni sa maju navzajom je to krásne a neviem zastavit svoje slzy...ake malicherne su nase problemy oproti problemom týchto matiek a aj tak sa s láskou staraju o sovje deti...od ich narodenia tvrdo pracuju a pritom nepotrebuju ziadnu pestunku...viem ze to nieje k teme ale potrebovala som to povedat 🙂

18. mar 2013

krasa, neopisatelna nadhera, velmi pekne dakujem za tento albumik, chodim sa sem pokochat, inspirovat, pohladit pohladom, vychutnat, ochutnat svet, pookriat, ci pohladit dusicku tolkou laskou obycajnym nosenim deticiek. Velmi inspirujuce aj po celkom inej stranke. Este raz dakujem 🙂

19. mar 2013
cacika
autor

@miruska_s 🙂 presne o tom to je🙂 o nás mamách a našich detoch. o láske a starostlivosti o deti v kazdej situacii. o vzájomnej blízkosti. o spokojnosti detí ktoré nemajú takmer nic okrem svojej mamy.

19. mar 2013
cacika
autor

@strociatka aj ja dakujem za komentár 🙂

19. mar 2013

@cacika netusim kde na to chodis, ale len doplnaj, rada sem chodim, hladim pohladom, usmievam sa aj v zaprsany, skaredy, ci pokazeny den...

19. mar 2013

úžasné.....

19. mar 2013

krasny album uz sa neviem dockat kedy budem nosit svoje babo 🙂

20. mar 2013
3. apr 2013

to su prenadherne fotky!

22. apr 2013

Pripájam sa k maminkám, ešte nemaminkám, je to ozaj krásne 🙂. Juj,až mi srdiečko poskočilo. Telepatia ako hrom: drobátkona mne v šatke a starká: daj malú do kočíka, tam bude spinkať! Ja: nedám, bude v šatke! v náručí! pri mne!!!
Ách tá generačná priepasť, či priepasť v myslení? :(
Aké sme ženy-matky spoločné a predsa rozdielne, blízko a predsa ďaleko od seba...

22. apr 2013

neuveritelne..nadherne 🙂 presne takto to ma byt!!

12. máj 2013

nam bolo nosenie zakazane lekarkou...mal hypotoniu svalstva a z nosenia v satke boli hroziace deformity chrbtice a hrudnika...

12. máj 2013
cacika
autor

@alana1 no ano, pocula som ze pri hypotonických detoch sa nosenie neodporúča...

12. máj 2013

úžasný albumík, ďakujem 🙂

21. máj 2013

Neviem, prečo sa my-belosi tak vyvyšujeme nad iné rasy - čo sa týka prirodzeného vnímania rodičovstva, sme tuším "najsprostejší" - nechcem nikoho uraziť, ale asi viete, čo tým myslím ;)

4. jún 2013

@alana1 zaujimalo by ma, odkial beru doktori informacie - hroziace deformity? U nas maju skusenosti s nosenim a jeho vplyvom na vyvin dietata v podstate nulove skusenosti a tak radsej zakazuju, ako by si mali nieco sami nove nastudovat a odborne sa k tomu vyjadrovat. Nam lekarka tiez nosenie neodporucala kvoli spomalenemu vyvoju, nechcelo sa mi tomu verit, tak som si vselico nastudovala a podla odbornych vyskumov nosenie naopak urychluje motoricky vyvoj, takze odvtedy nosim este viac ;) A vyvoj si pekne napreduje. Netreba doktorom zase vo vsetkom verit. Hypotonicke dieta podla mna potrebuje nosenie este viac ;)

14. jún 2013

@janka190612 no ak chces aby malo tvoje dieta deformovanu chrbticu a hrudnik tak nech sa paci...podla coho usudzujes ze hypotonicke dieta by malo byt este viac nosene? take deti maju slabe svaly, telicko mlandrave a drzanie tela nie je v poriadku, moj syn nebol noseny a nedavala som ho sadat a aj napriek tomu ma preliaceny hrudnik....a krivu chrbticu...v satke je dieta skrutene a preto nam to zakazali, aj chodaky nam zakazali aj podopierat nam ho zakazali,...dokonca nam povedala, ze cim neskor sa zacne stavat na nohy , tym lepsie pre neho, cim dlhsie sa bude plazit, a lozit tym lepsie pre dieta...lebo cvici svaly...nie je to o studovani ale o vysledkoch vyskumov, u deti ktore su zdrave tak nie je podla mna problem, ale u deti ktore maju svalovy tonus naruseny, tak tam je to problematicke....

14. jún 2013

@alana1 myslim si to preto, ze pri noseni dieta cvici svaly, ale kedze je to len moj nazor, poslala som otazku ohladom nosenia hypotonickeho dietata znamemu pediatrovi dr. searsovi, ktory ma s nosenim deti velke skusenosti. ked dostanem odbornu a kvalifikovanu odpoved, tak ju sem napisem ;) Drzim vam palceky, nech ste co najskor v poriadku ;)

14. jún 2013

"This is a somewhat difficult question and may be more complicated than I can discuss fully here. In general, 2-3 hours a day of babywearing is fine for children with normal development. IF there are some concerns with a child's movment or motor development, Pediatricians often recommend less than 2-3 hours along with encouragement of movement and special exercises and movements to help the child's development. I do not think there should not have any babywearing at all, but much of this depends on the type and severity of the slow movement progression or hypotonia."
Cize mas pravdu, hypotonicke deti sa maju nosit menej, ale dr. si nemysli, ze by sa nemali nosit vobec. Zalezi to od zavaznosti stavu.

19. jún 2013
cacika
autor

@alana1 predoslý príspevok bol zrejme urcený pre teba.

19. jún 2013

@janka190612 aj to som prekvapena ze u zdravych deti len 2-3 hodky ...presne ako pise, my sme rehabilitovali vojtovou metodou, polohovali dieta a stimulovali urcite body, ktore mali dopomct k rozvoju hybnosti...a spravnemu drzaniu tela a zapajaniu spravnych svalov, vyvolanie spravnych hybnych vzorcov...verim, ze druhe dietatko uz budem moct tulit v satke k sebe 🙂

19. jún 2013

Nadherne a dojimave fotky....ale musimpripojit svoj nazor, s ktorym samozrejme nebudete suhlasit a asi sa ani nezamyslite: nosenie v tychto krajinach nie je take velmi popularne preto, ze nosenie ma kopec pozitiv pre puto matka-dieta, ale preto,ze tie zeny musia pracovat aby si na seba aj na dieta vyrobili a mali co jest...na rozdiel od nich , u nas sa nosi preto, ze je to ;in;, a je to uzasne moderne a ine......dokazom coho je aj fakt, ze tym zenam na fotkach staci hocijaka plachetka, ci satka, zeny v civilizovanej europe si musia kupovat neskutocne predrazene satky a nosice, tiez len preto predrazene, ze ti co mali rozum, sa chytili sance a zacali to vyrabat a predavat za majland, lebo vedeli, ze zeny, co chcu byt ín'a akoze v sulade s prirodou /skoda ze len v tomto, ze ano, skoda, ze tie zeny, co sa tak hlasia k prirodzenosti, nezacnu opat chodit na konoch, alebo len peso, neprestanu pouzivat telefon, mobil a vsetky vydobytky modernej doby...😀/...si to proste kupia a je jedno, co to stoji.....niekedy je to az smiesne...mne to pripada ako ked clovek bojuje za prava zvierat v utulku a pritom si na veceru da rezen alebo ine maso....

24. júl 2013
cacika
autor

@usiko no ale ja s tým uplne suhlasim a presne tak to aj ja vnímam. pre ne je to nutnosť a pre nás len jedna z mnohých možností. teda az na to ze zeny su rovnaké vsade vo svete a pokial nie sú uplne z najchudobnejšej vrstvy tak si dajú záležať na tom do coho to dieťa omocú. naša výhoda je v tom že máme na výber. určite nie je vhodné a ani možné snažiť sa v našich podmienkach napodobnovať životný štýl žien z krajín tretieho sveta. ja osobne napríklad nenosím preto že by to bolo nejak "in", nie som velmi typ cloveka co sa potrebuje takto odlíšiť, skor preto ze je to praktické, mozem popri tom robit vlastne cokolvek a dostanem sa kamkolvek a dieta mi pri tom nereve. ten psychologický, výchovný a citový aspekt, to sú pre mna len také bonusy. a na druhej strane aj rada využijem kočík, ak je to pre mna jednoduchsie a praktickejsie. ani neinklinujem k naturalizmu a super-bio-eko štýlu života. mám nosenie proste rada a tento album sluzi mne aj ostaným mamickám na ispiráciu - je to nielen o nosení, ale skor o sile a vynaliezavosti žien v každej situácii a o láske k detom samozrejme 🙂 a k tým rezňom: ja myslím ze je skor smiesne ked niekto silou mocou výdobytky modernej doby ignoruje a dobre ze nezije v jaskyni 😀 ale to už je o inom...

24. júl 2013

@cacika aj mne pride moj ergo nosic pri praci na nasej stavbe velmi prakticky, tiez to nerobim preto, aby som bola "in", ale aby som mohla pracovat a nie stale hojdat a nosit a utisovat svojho syna, ktory dobre vie, ze v kociku nie je ani zdaleka tak dobre, ako pri maminke 😀

24. júl 2013

Nadherny album 🙂

25. júl 2013

@usiko Ano, nosenie v tychto krajinach splna svoj ucel a o je v prvom rade zabezpecenie toho, aby zena mohla pracovat. Na druhej strane tie zeny tak ci tak nenakladaju deti na ziadne vozitka, a mali by tu moznost, ale neustale ich nosia. Co sa tyka toho ze ich omocu do akejkolvek handry, tak moja skusenost je veru opacna, v Nigerii som videla snad stovky nosiacich zien a aj ta najchudobnejsia mala zladene saty so satkou na nosenie... zeny su vsade rovnake ;) :P
Apropo nechapem taky ten negativisticky nazor typu ''ked uz chce byt niekto s prirodou tak preco nie vo vsetkom''. Jednoducha odpoved je - preco ANO? Vobec nechapem suvislost... Samozrejme, ak niekto chce, tak je to v poriadku, ale v dnesnej dobe mi pride spravne ak aspon vo vychove deti matky pocuvnu svoje instinkty a snazia sa robit to, co citia, ze je pre deti dobre. Ak napriklad uplatnujem vstahovu vychovu a dieta nosim, vobec mi nepride kontra to, ze si dovolim pouzivat tot internet, aby som napisala tento komentar ;) Peace 🙂
PS: S komentarom ohladom zachranovania psikov a napchavania sa masom suhlasim ;) Ale to je ozaj uplne ina tema :D

25. júl 2013

Prekrásna zbierka fotiek 🙂
My sa nosíme tiež 🙂 aj ja aj manžel 🙂
najprv sme sa nosili v šatke, teraz máme nosič 🙂 osobne by som nemenila
No, koľko ľudí, toľko chutí a samozrejme názorov...
PS: do názvu by som pridala, že nielen kultúrami, ale trochu aj históriou

23. sep 2013

Krásny album, ide z neho súzvuk dieťa-matka.

30. sep 2013

myslím, že krajšie fotky už na tomto svete neuvidím 🙂 aasi som celkovo nič krajšie než tento album a tvár môjho syna po narodení, nevidela a ani neuvidím 🙂 ďakujem

30. sep 2013

prekrasny album 🙂

8. okt 2013

Uzasny album, uzasny pocit. Pre mna ako zenu, ked môžem, tak ako tieto matky, nosit svoje dietatko pri srdci....

1. nov 2013

Trochu mi tam chýbajú dnešné fotky - aj napr. z našich ulíc. 🙂

30. máj 2014

Krásny album, a tie vzory a farby na tých satkách.....

29. jan 2015