Keď som sa od značky Zopa dozvedela, že budem zo všetkých produktov testovať práve kočík Zopa Move, nedalo mi najskôr si o ňom niečo nevygoogliť. Predsa len som doteraz frčala viac ako dva roky na kočíku od konkurenčnej značky, takže moja zvedavosť bola opodstatnená. 😅
Áno, priznám sa, že googlenie nebol práve najmúdrejší krok. Negatívne recenzie sa totiž striedali s oslavnými ódami a ja som v tom mala tak akurát pekný zmätok.
Po prvom mesiaci testovania v tom však mám celkom jasno…😉
...
Kočík Zopa Move
je primárne vyrobený ako športový kočík (recenziu na túto alternatívu budem však robiť neskôr, keď drobec dorastie),
podvozok je prispôsobený a pripravený na verziu dvojkombinácie s hlbokou korbou, či ako trojkombinácia s vajíčkom.
...
Pokiaľ ide o hlbokú vaničku/korbu:
vnútorné rozmery sú 75x31cm; Dcéra je novembrová, čiže sme rovno vhupli do fusaku, ktorý do vaničky bez problémov vošiel. No a aprílové počasie nám na dva dni dovolilo vyskúšať si aj komfort priestrannosti celej vaničky.
strieška disponuje: možnosťou predĺženia, madlom na prenášanie, sieťkou na vetranie a nožičkami, vďaka čomu sa pri položení na zem (napríklad pri nakladaní do auta) nezašpiní;
vo vaničke sa nachádza celkom hrubý a príjemný matrac
a vanička sa vyrába v štyroch farebných prevedeniach.
...
Podvozok disponuje:
výškovo nastaviteľnou rukoväťou, ktorá je rovnako vhodná pre nižších i vyšších rodičov;
odpruženými gumovými kolesami (predné s priemerom 18 cm a zadné 24,5 cm);
centrálnou brzdou
a ako vidieť z fotky, podvozok možno zložiť do veľmi malého kompaktného rozmeru vhodného aj do menšieho auta.👍
...
Kompatibilné s podvozkom je i vajíčko, resp. autosedačka X1 Plus i-Size:
ktorá je vhodná pre deti od narodenia do 80 cm;
je vybavená novorodeneckou vložkou zloženou z viacerých častí, ktorá tak zaisťuje pohodlnú a hlavne bezpečnú prepravu malinkých detičiek, a ktorú je možné postupne vyberať podľa toho, ako dieťa rastie. Záhlavník je vyrobený z pamäťovej peny.
Autosedačka sa predáva v štyroch farebných prevedeniach rovno i s isofix bázou,
spĺňa normu i-Size ECE R129, ktorá kladie rovnako dôraz na bezpečnosť, ako aj na pohodlie detí pri cestovaní.
Pri kúpe si však určite autosedačku najskôr vyskúšaj vložiť do auta na sedadlo. Niektoré autá disponujú šikmým sklonom sedadiel a v takom prípade autosedačka "padá" v smere sedadla. Tento problém však vyrieši práve isofixová základňa. 😉
...
Príslušenstvo
Toho má Zopa ku kočíkom až až. 😅 My sme však s deťmi testovali práve skejt (stupátko).
Najskôr som si myslela, že už ho v našom prípade nevyužijeme, no vieš ako to býva. Matka mieni, dieťa mení. A tak sa jedno ráno Viktor zobudil s opuchnutým členkom odmietajúc chodiť. Skejt bol teda jedinou voľbou, ako deti vyvetrať na vzduchu. 🙂
nosnosť skejtu je 20 kg;
vhodný je takmer pre všetky typy kočíkov;
upínanie na kočík je naozaj jednoduché a rovnako tak i skladanie;
skejt ďalej disponuje odpruženými kolesami s priemerom 12 cm a nastaviteľnými upínacími ramenami
Na záver som sa rozhodla zhrnúť moje testovanie nasledovne:
3 veci, ktoré na tomto kočíku milujem:
strieška, ktorá sa dá predĺžiť a veľký košík - TOP!❤️ Apríl nám dáva zabrať, hlavne, čo sa poveternostných podmienok týka. Ester mala v kočíku krásne teplo, dovnútra jej nefúkalo a zatemnenie zabezpečilo pokojný spánok. Ak sa k tomu pridá veľký a priestranný košík, do ktorého toho vošlo naozaj veľa, nie je o čom.
manévrovateľnosť - gumové kolesá s aretáciou kočík krásne vyvažujú. Spočiatku mi oproti môjmu pôvodnému kočíku prišiel kočík veľmi "tvrdý" a mala som pocit, že na dlažobných kockách na námestí veľmi "hrká". Jedna z recenzii, ktorú som na začiatku o kočíku čítala však bola: "... kolesá najskôr nepružia, no treba kočík rozjazdiť a odpruženie bude cítiť." Toto tvrdenie môžem potvrdiť. Kočík bol po veľmi krátkom čase naozaj vyjazdený a dlažobné kocky už neboli problém. Pričom ovládať sa dal veľmi jednoducho i jednou rukou. 🙂
skladanie - neexistuje snáď väčšia "kočíková" komplikácia ako skladanie. V tomto prípade je skladanie veľmi jednoduché a ak mám byť čo najviac úprimná, tak doslova "blbuvzdorné". Navyše je obrovskou výhodou, že vojde aj do malého kufra auta. 🙂
3 veci, ktoré na tomto kočíku neznášam (ok, tak možno nie tri):
poťah - aaaaaaaaaaaach, veľmi nešťastná voľba.🤦 Aspoň teda pre mňa. Spracovanie a šitie je veľmi pekné, čo však mňa odrádza, je materiál, z ktorého je kočík ušitý. A tu som sa opäť stotožnila s recenziou jednej pani, ktorá napísala: "... vyzerá ako ušitý z koberca." Lenže sto ľudí, sto chutí. Paradoxne mi dizajn kočíka všetci chválili, takže toto možno nebude úplne negatívum.
Avšak žiaľ alebo vďakabohu, tu skončím. Nenašla som totiž ďalšie dve veci, ktoré by mi na kočíku s hlbokou vaničkou vadili. Ak si však nejaké našla, budem rada, ak ich napíšeš do komentára.
...
Cena športovej verzie sa pohybuje okolo 260 eur. Hlboká vanička je v cene okolo 100 eur a vajíčko je k dispozícii v cene od 110 eur.
Z môjho pohľadu je to stredná kategória kočíkov, ktorá peňaženke neublíži a kočík má oveľa viac plusov ako mínusov, takže mu dávam 9 z 10 bodov. 🙂