1 / 1

    Aj ja som po prvej davke AZ mala som extra silnu reakciu ale urcite nelutujem naopak som velmi velmi rada ze som uz mala narok

    18. mar 2021

    @lacibo ja som mala teplotu okolo 38, stale vravim, ze radsej dva dni mimo, ako tri tyzdne na ARE, ja ci moji blizky, co by som nakazila

    18. mar 2021

    Ja som bola tyzden a pol horucka, bolesti, a potom este 2 tyzdne obrovska unava, zavrate ale mna aj dt tam upozornila ze ked mam autoimunitne ochorenie stitnej zlazy plus astmu mozem mat silnu reakciu aj sa stalo ja som mala prvu noc do 40 stupnov, som az bluznila, muz vravel...som stale PN tri tyzdne po ale uz je to lepsie..covid som este nemala a ani nebyvam chora..dufam ze mam uz aspon protilatky

    18. mar 2021

    @lacibo fuuuuuu moj respekt. Ale uz bude len lepsie, druha davka je vraj ovela menej narocna. Drzim palce.

    18. mar 2021
    Autor komentár zmazal

    @sailes pani jasne, pisala, ze to konzultovala s doktorom, lebo ma pridruzene ochorenia a bola vopred upozornena a dokonca, nelutuje ockovanie a je za to rada...

    18. mar 2021

    @sailes skore ochorenie??? Myslela si hadam zotavenie ci?

    18. mar 2021

    @lacibo uzdravenie som chcela ale blbý mobil píše , čo chce , PREPAČ , oprava: držím palce a skoré uzdravenie

    18. mar 2021

    @alby2014 ano ano , ale nie to som chcela z mojej pripomienky ale zas si vycucneš , čo chceš

    18. mar 2021

    @sailes samozrejme, take prejavy nie su ok a nie su ani bezne. neviem, co chete inak pocut.

    18. mar 2021

    @alby2014 toto si mala písať ako prvé na moju otázku , konečne niečo rozumné od teba

    18. mar 2021

    @alby2014 beriem to ako reakciu imunitneho systemu na vakcinu, ja neuzivam inak lieky, atb som nemala 17 rokov, nebyvam chora, myslim, ze na virozy a bezne ochorenia mam dobru imunitu, mam ale chronicke autoimunitne ochorenia..urcite by som nechcela riskovat covid a dosledky covidu, tie su omnoho desivejsie a najma este nikto nevie ako dlhodobe a nakolko nebezpecne..my sa tomu vyhybame zo vsetkych sil, uvidime ci sa podari. Muz ma uz dve davky pfeizeru je v kritic infra a spolahlivo vsetkych zaickovanych ochranil mali celu skupinu deti v domove aj vychosky pozitivne takze 100% to ucinkuje, mozem potvrdit...

    18. mar 2021

    @sailes dakujem uz sa citim relativne ok...dala som svojmu telu priestor nech si v klude vytvara protilatky...cely zivot som to tak robila a osvedcilo sa to, pocuvam svoje telo, co mi hovori..

    18. mar 2021

    @lacibo jasne, ja som to tak aj pochopila. Fkt drzim palce, mne este ostava mamka a manzel...
    @sailes tesi ma, ze uznavate, ze mozem povedat aj rozumne veci...toto uznanie od vas ma hreje pri srdci.

    18. mar 2021

    @alby2014 ale zase je pravda ze aj sestra aj kolegyne aj svagrina s kolegynami skoro vsetcu mali horucku, bolesti, akurat drviva vacsina uz na treti den isli do prace.. a moja kolegyna nemala absolutne nic, ani len ruka ju nebolela, ta isla hned do roboty, cize moze byt aj tak....ale ta reakcia je pri astre castejsia, netreba sa toho bat...clovek vie z coho to je a ze to skonci, k
    Pri covide si v neistote tam nevies co sa deje ani ako sa to bude vyvijat..nie je sa nad cim zamyslat..ockovanie je nutnost uz...

    18. mar 2021

    @lacibo ano...do bodky suhlasim.

    18. mar 2021

    Samozrejme ze si to neveznu na svoje triko!!to vazne niekto cakal ine vyjadrenie??samozrejme su to len “nahody” a vskcina je najsamzdravsi koktejl n svete.🤮🤮🤮

    18. mar 2021

    @1ivanka1 tesi ma, ze viete viac ako najlepsi infektologovia, vedci, odbornici na vakciny a dalsie 100vky vedcov.

    18. mar 2021

    @alby2014 neviem viac,vobec nie...akurat ze im tuto vojnu co paxhaju na ludoch neverim..

    18. mar 2021

    @1ivanka1 myslite tym, ze veda dokazala najst sposob ako vyriesit pandemiu a zachrnaovat zivoty?

    18. mar 2021

    @alby2014 nie myslim tym to,ze najprv vytvorili hnusny virus ktory vypustili na ludi,ti zacali zomierat,postupne vsak slabol co sa im nepacili tak su tu stale nove,nove a zakernjesie mutacie virusov,pricom to su stale nove horsie virusy,uz ani nevedia ako ich pomenovat,a teda aby bolo malo a niekto zbohatol zacali rychlo vytvarat vakciny,ktore testuju na ludoch.je nad slnko jasne ze musia mat nejake vedlajsie ucinky a teda u niekoho az fatalne a to smrt,ale toto si miliardove farma firmy na triko nezoberu vziadnom pripade,to radsej niekoho zastrelia...ale ako to tu uz pisali treba aj niekoho obetovat..☹️Neviem ci vyriesia pandemiu ked preocko bude nutne kazdy rok..to este niekto veri tomu,ze nikomu na ans nezalezi a oni echcu ani liecit ani uzdravovat?😞

    18. mar 2021

    @1ivanka1 fuuuuuuuu a odkial mate tieto info?

    18. mar 2021

    Ale teda kiez by som mala Vasu nadej ze tie vakciny zastavia pandemiu🙏

    18. mar 2021

    @1ivanka1 to nie je nadej, to su data...staci pozriet Izrael, Uk napr.

    18. mar 2021

    @alby2014 a co myslis ze je to z netopiera?ci z potkana?

    18. mar 2021

    @alby2014 Jaj len skoda ze takých je v poslednej dobe strašne veľa. 🤔 Ja keď čítam aj na fb tie komentare a aj tu, tak mam pocit že sa tam vyjadrujú sami "odborníci". Samozrejme že ina možnosť nie je len očkovanie. Ja by som len chcela vedieť koľki z tých "odborníkov" mali ťažký priebeh covidu.

    18. mar 2021

    @alby2014 izrael?ved hlaisli ze im to zacalo prudko stupat zasa...

    18. mar 2021

    @znava pozor ja sa tu bavim o tej vakcine ze nebude uplne ok,nie o celkovom ockovani...to zas neplet..ja len narazam na to ze AZ nebude upne najlepsia..to ci vskciny zastavia pandeiu prenecham na inych..

    18. mar 2021

    @1ivanka1 AZ je odskusana, overene, funkcna vakcina...to su proste fakty.

    18. mar 2021

    @alby2014 ok.toto uvidime trosku neskor...

    18. mar 2021

    @znava podla mna je to sice hlucna, ale mensina. Vidno aj na SR, ze ludia sa chcu ockovat a ako bude psotupovat cas a kazdy bude poznat niekoho, kto je ockovani a je ok, tak sa to bude lamat viac...Ale uplne najsam lepsie by bolo, keby Chorvatsko ohrialo more teraz a povedalo, ze otvara sezonu len pre ockovanych...:D

    18. mar 2021

    @1ivanka1 Ja to myslim všeobecne, vsetci sú múdrejší ako tí čo to študovali niekoľko rokov.

    18. mar 2021

    @alby2014 hm zle myslis,ti co sa ockovat nechcu neoomoze ani vidina mora..isto nie tento rok..ludia sa boja tych vakcin..pozri aj vela zdravtnikov je neockovanych

    18. mar 2021

    @1ivanka1 mozete niecim dolozit vase tvrdenie, ze vela zdravotnikov je neockovanych?

    18. mar 2021

    @alby2014 Samozrejme že ľudia chcú, len keby to išlo trosku rýchlejšie nech sa zbavíme tej pliagy. A to ze zakázali dovolenky mali urobit už dávno, mozno by sme mali ine čísla. 🤔

    18. mar 2021

    Tiež som strašne rozčarovaná a znechutená reakciami, ktoré v poslednom čase vnímam na nete - hlavne fb. Spochybňovanie covidu, vakcín, urážanie, osočovanie, výsmech... Vyrehotaní smajlíci k článkom o úmrtiach alebo kolabovaní nemocníc... Snáď má autorka tohto vlákna pravdu, že títo ľudia sú v menšine, len sú najhlučnejší, preto sa nám javí, že je ich všade plno. Dnes som narazila na jeden citát istého spisovateľa. Má už zopár rôčkov, ale k súčasnej dobe pasuje dokonale- „Najsmutnejší aspekt dnešného života je, že veda získava poznatky oveľa rýchlejšie, ako spoločnosť nadobúda múdrosť.“

    18. mar 2021

    @alby2014 ja chcem verit ze je neskodna, ale ked vidim ako ostatne staty ju stopuju z obehu, tak mi tu nieco nesedi. A vravi mi moj pud sebazachovy ze toto nechcem.

    18. mar 2021

    @zowie vsetky staty ju opat povoluju, hore v texte je link, bolo to repventivne opatrenie a plati, ze to bola ukazka ako velmi dobre funguje system bezpecnosti, ked sa toto robilo, kvoli 30 pripadov z 5 milionov.

    18. mar 2021
    18. mar 2021

    @alby2014 aby nebola nakoniec aj najlepsia..aj to sa moze kludne stat..

    18. mar 2021

    @1ivanka1 aj tie pocovidove ambulancie este vselico uvidia aj po rokoch este si myslim

    18. mar 2021

    @alby2014 ja poznam len a len zaockovanych zdravotnikov vsetci do nohy odporucaju ockovanie navyse na vlastnej kozi uz muz odskusal ako pfeizer funguje a aj dalsi...tak ked nemas info iba domnienky nesir to tu

    18. mar 2021

    @lacibo
    @alby2014 prepac to nebolo pre teba

    18. mar 2021

    @alby2014 pre 1ivanku1 to bolo..

    18. mar 2021

    @dadka38 keby len na nete ale aj vo vlastnej rodine..popierac covidu neuveri ani ked mu pribuzny upadne na mesiac do tazkeho stavu a rad radom vsetci ochoreju okolo neho, aj tak si mysli ze nic to nie je...hrdina, co paty z domu nevytiahne...ked sa neboji, by som ho do skafandra dala starat sa o ludi...ale ani ten by si nedal, radsej ochorie, rozum stoji nad niektorymi ludmi...

    18. mar 2021
    Autor komentár zmazal

    @1ivanka1 Nas💩ť si do vlastného hniezda? Kto to kedy videl.

    19. mar 2021

    @mama_veronika nejaký fakt, či relevantné pripomienka?

    19. mar 2021

    @alby2014 HR uz avizovalo, ze mu stacia antigeny. aj grecko upustilo od prvotneho planu otvotit sezonu len pre ocko. lebo uznali, ze ta sezona by bola teda katastrofalnA. od vlanajska toto tvrdim a som o tom presvedcena, ze si krajiny, ktore ziju z turizmu toto nedovolia, pretoze by si ten turizmus pochovali

    19. mar 2021

    @matkahelka Covid pas rata s ockvoanim, negativnym pc testom, alebo potvrdenim antegenom na protilatky, cize, ze si prekoal covid... Inak to s HR bol vtip, nie vazna vec.

    19. mar 2021

    @matkahelka presne tak, očkovanie podla včerajších info z rady EU bude a je na dobrovolnej vôle človeka,zákonom je daný volný pohyb , ktorý nebude obmedzený a podmienený očkonaním , a to, že si to krajiny žijúce z turizmu dovoliť nemôžu ani nehovorím

    19. mar 2021

    @sailes jasne...ockovanie je dobrovolne, ak ho nebudes mat bude stacit pcr test pravdepodobne..

    19. mar 2021

    @alby2014 urcite to z tvojej strany vtip nebol, kedze tie primorske dovolenky ako dovod na ockovanie davas za priklad od jesene 😉

    19. mar 2021

    @alby2014 stačí antigen na hraniciach spravený , ked vstupuješ do krajiny

    19. mar 2021

    @alby2014 a hlavne ten covid pass musi prejst, kedze nemecko a francuzsko sta by velmoci EU ho odmietaju

    19. mar 2021

    @matkahelka Ursula navrhla, myslím, že to prejde

    19. mar 2021

    @sailes ak by aj, ved je to presne to co bolo vlani a je aj teraz. s pcr testom sa dostanes vsade. a testy nastastie uz su aj kloktacie, aj vyterom len z jazyka. ziadne sparanie v nose. tak ako sme cestovali doteraz, budeme aj dalej.

    19. mar 2021

    @matkahelka bol to vtip preboha... aako vtip to pouzima stale...ze najviac by pomohlo, ako proockovacia kampan, keby HR ohrialo more a otvorilo sezonu len rep cokvoanych :D :D PCR test, ockvoanie, alebo antigen na protilatky...ako navrhuje Covid pas. Nevidim nikde proble,

    19. mar 2021

    @matkahelka ale plati tiez, ze v krajinach mozu byt rezorty asukromnici, co uprednostia len ockvoanych kludne...momentalne nikto nevie ako to bude...Inak ten covid pass bude platit, len kym WHo neoznami koniec pandemie...cize tiez je to len docasne riesenie.

    19. mar 2021

    @alby2014 a pri vzniku novej pandémie sa aktivuje znova , čiže kolotoč ...

    19. mar 2021

    @sailes no naposledy sme tkau pandemiu mali okolo 1919 /1921, cize o 100 rokov dalsich mi to fakt bude jedno

    19. mar 2021

    @alby2014 myslim, ze ten, kto bol dalej ako v okresnom meste neveri rozpravke o podmienovani cestovania ockovanim. pcr negativ bude priepustka. a dobrym vtipom je, ze by si ako podmienku ubytovania to dal nejaky hotel.to je tak akurat tvoje zbozne prianie, presne take, ako to more podmienene ockovanim. zjavne nemas ani tusenia, o com je podnikanie a prisposobenie sa podmienkam trhu. po vlanajsom katastrofalnom turistickom roku sa aj krajiny aj ubytovatelia o turistov pobiju.
    @sailes realista ako ja neveri, ze ten koniec pandemie bude skor ako za 5-7rokov. kedze virus neustale mutuje, sami vedci netusia, dokedy budu aktualne vakciny na virus ucinne, plus je kvantum ludi, ktore ockovanie odmietaju, kvantum ludi, ktori byt ockovani nemozu byt zo zdravot.hladiska. virus bude mat stale hostitelov a kym ich mat bude, bude tu s nami. dalsia kapitola do dejepisu pre nase deti.

    19. mar 2021

    @matkahelka Ale ved jasne, ze pcr test bude priepustka...ako ja nerozumiem, kde je problem. Ved mas aj tehotne, aj chorych ludi, aj deti co neockujeme, tak tych nezavreme doma...Ved ja nikomu nejdem nic podmienovat...prosim ta. Ja rozumiem, ze chces cestovat a mas obavy.
    Co sa tyka podnikania, ja o podnikani vediem 10 rokvo projekty a plati, ze ak sa hotel tak rozhodne, jeho rozhodnutie a bodka..napr. je kludne moze nastat dopyt, ze ockvoani ludia budu chciet byt v rezorte len ockovanymi, ak to hotel umozni ..ok.ponuka, dopyt, win win a nie je to ziadne porusovanie prav, ani nic...

    19. mar 2021

    @dadka38 Z mojej skúsenosti, a myslím, že ti to aj @alby2014 potvrdí, je rozdiel medzi verejnými a súkromnými správami. Aj včera som zahliadla na IG u jedného aktivistu, že v komentároch máva negatívne reakcie a v správach pozitívne. To je tiež na zamyslenie. Každopádne som tiež presvedčená, že tá väčšina je tak znechutená tým, čo všetko sú ľudia schopní napisať a myslieť si, že sa už ani neozýva, lebo to nemá význam a zbytočne im iba stúpne tlak. To je aj môj prípad, sem tam neodolám a niečo napíšem, ale druhá strana si aj tak ide svoje. Takže určite verím tomu, že realita nie je až taká zlá, ako sa z komentárov môže zdať.

    19. mar 2021

    @pallacinka presne, ja dostavam krasne spravy, pritom ludia sa nechcu zapajat do diskusii, ale napr. tu diskusii presli a presvedcila ich argumentacia moja, ci inych...Lebo ono nie kazdy ma nervy a cas diskutovat s ludmi, co casto mozu byt trollovia, alebo po par minutach vidis, ze tam ide o nieco ine, resp. uz vychodiskove premisy mate uplne rozdielne, ci uplny zmatok v pojmoch...resp. citanie s porozumenim je problem.

    19. mar 2021

    @matkahelka absolútne s tebou súhlasím , práve preto píšem, že to bude kolotoč, neskončí sa to tak rýchlo, ako si myslí autorka tejto správy , že očkovanie je bodka za pandémiou, ale kdeže ! od toho sme velmi velmi daleko a to nehovorím o kolotoči očkovania, čo sa bude musieť stále preočkovávať

    19. mar 2021

    @alby2014 zas si mimo! nie je to porušovanie práv ale diskriminácia, ak niekoho nebude hotel brat bez očkovania

    19. mar 2021

    @alby2014 Áno, preto ťa aj tak obdivujem, že to nevzdávaš a trpezlivo vysvetľuješ stále dokola. Ja na toto nemám trpezlivosť, párkrát som aj vypenila, párkrát som bola nazvaná trubkou 😀 Tak si už radšej vždy dobre premyslím, či sa mi chce púšťať s niekym do debaty alebo nie. A som si istá, že nie som jediná.

    19. mar 2021

    urcite sa bude dat cestovat s negativnym pcr testom. otazka je, ci ludia radsej zvolia test doma(plateny), aby sli do lietadla negativni, test mozno v rezorte a nasledne test po navrate domov(plateny), pripadne po dovolenke este karantena a k tomu mozno chyteny kovid. alebo sa radsej daju zadarmo zaockovat a nemusia sa ani testovat, ani byt v karantene.
    kazdeho osobna vec... pochybujem ze niekedy toto ockovanie bude povinne.

    19. mar 2021

    @chillibubble POZOR!!! vynechala si velmi dôležitú informáciu, žiadna vakcína ťa neochráni pred nosičstvom, čiže možeš byť zaočkovaná ale prenášať ochorenie môžeš, dokonca ho môžeš dostať , takže nie je isté , že budeš žiť ako v bubline=teba sa nič netýka, lebo si očkovaná

    19. mar 2021

    @sailes neda sa este tvrdit, ze neochrani pred roznasanim. stale sa to skuma a praveze su indicie, ze zaockovany to neroznasa. a ano, male % ho dostat moze. tak ako pri akychkolvek inych chorobach. a aj tak si zijeme pri tych chorobach "v bubline".

    19. mar 2021

    cielom ockovania je nemat v nemocniciach naraz 4000 ludi. nie uplne zmiest covid zo sveta. osobne si myslim, ze ostane ako chripka. kto bude chciet sa zaockuje, kto nie bude dufat ze ho nedostane a ak, tak ze to v pohode a bez nasledkov prezije. pri troche stastia aj zmutuje na menej nebezpecnu formu, ako kedysi chripka...

    19. mar 2021

    @sailes neje to ziadna diskriminacia. Tak ako mas detske hotely tak mas aj hotely pre dospelych kde deti neubytuju aby dospeli mali klud. Ziadna novinka. Hotel sa bude specializovat na urcitu klientelu

    19. mar 2021

    @sailes ano, v Tatrach je hotel Adult only...ako mas hoteli, kde neberu zvierata, mas hoteli pre dospelych etc...tak budu hoteli, kde sa mozu slobodne rozhodnut, ze ubytuju napr. len ockovanych...

    19. mar 2021

    @sailes indicie a testy naznacuju, hlavne teda studie z Izraela, kde mas ockovanych fakt vela ludi, ze pravdepodobne Pfizer minimlane neochories a neprenasas...a stale viac a viac dat to naznacuje...co je fakt skvela sprava

    19. mar 2021

    @chillibubble vakcina nechrani pred nakazenim, to pozor.vakcina chrani pred smrtou a UPV. ja mam vo svojom okoli jednu zdravotnu sestru a jednu sanitarku, obe su takmer mesiac po druhej davke pfizeru a obe doma lezia s covidovymi teplotami. ja naopak mam vo svojom okoli ludi, ktori prave uprednostnia 2x rocne to nutne pcr, ako sa napichat vakcinami, hlavne ked nikto netusi, ako casto ich bude potrebne aplikovat. ako som pisala v prvej sprave, aktualne uz existuju aj prijemne sposoby testovania, nie je nutne nechat si sparat v nose a hrdle.

    19. mar 2021

    @matkahelka a tu je priklad preco osobna skusenost ako dokaz vedeckej pravdy je irelevatna.

    19. mar 2021

    @matkahelka ty si virolog ze vies ze nechrani pred nakazenim? kazda ma urcite %, zistene na zaklade studii, ze chrani pred nakazenim.
    ty sa radsej budes testovat a prekonas si covid. ja sa radsej napicham vakcinou a nebudem sa musiet bat, ci mi covid nesadne na srdce, nervovu sustavu alebo na pluca. stacili mi rozhovory s lekarmi co liecia postcovidovych...

    19. mar 2021

    @1ivanka1 smien sa, prosim, opytat, komu sa to nepacilo a kto to stale zosilnuje ?

    19. mar 2021

    @nyusika mam par tipov .

    19. mar 2021

    @sailes diskriminacia na zaklade coho bude, ked si hotel -podnikatelsky subjekt, urci podmienky pre ubytovanie?
    existuje nejake nariadenie/zakon, ktory ludom garantuje pravo na ubytovanie ?
    neexistuje.
    to by som sa potom aj ja mohla citit diskriminovana, pretoze nie do kazdeho ubytovacieho zariadena mozem ist so psom.

    19. mar 2021

    @alby2014 mna by zaujimalo ci tych par tipov maju aj tie, co toto tak rady a casto pisu 😀

    19. mar 2021

    @nyusika ja sa budem citit diskriminovana lebo nie na kazdy hotel mam. Preco by do luxusnych hotelov malinist iba bohati? 🤣

    19. mar 2021

    @evula1984 ano, presne tak !
    a trvam na tom, aby mi vo veganskej restauracii pripravili medium rere hovadzi steak, akym pravoim ma, masozruta, diskriminuju

    19. mar 2021

    @nyusika ja sa citim diskriminovana v panskom kadernictve a holicstve, ja chcem, aby mi tam urobili melir.

    19. mar 2021

    @alby2014 a ja sa chcem mesiac rochnit v kupeloch, preco by sa mali iba chori....

    19. mar 2021

    @evula1984 musis lapit chripoucku typu covid...aspon otestuje, ako vyzeral bezplatna kupelna starostlivost pre covid pacientov v praxi

    19. mar 2021

    @alby2014 a za cenu panskeho strihania, predpokladam

    19. mar 2021

    @chillibubble nie som virolog, ponukla som 2 priklady zo svojho velmi blizkeho okolia. a teda, oprav ma ak sa mylim, ale zatial som nikde nepostrehla, aby ktorykolvek vedec, ci virolog povedal, ze vakcina chrani pred nakazenim. akakolvek. vakciny su na zmiernenie priebehu ochorenia, nechrania pred samotnym nakazenim.a ano, covidom som si presla.

    19. mar 2021

    v tatrach mas adult only 🤣 ty si to nevedela? 🤣autorka, ktora ti to vysvetluje zjavne neprekrocila hranice statu, ak prave tatry uviedla ako priklad 🤣 only adult je v kazdom primorskom letovisku, a to je tak asi vsetko. ziadne only baby hotely neexistuju, existuju len baby friendly hotely a tam sa bezne ubytuvavaju aj pary bez deti. kedze only adult hotely vo vseobecnosti su nepomerne drahsie. ja sa rada pozriem na to, ako only vaccine hotel otvoria 🤣 aj ako rychlo ho v casoch, kedy sa kazdy pobije o turistu, zatvoria 🤣
    @sailes

    19. mar 2021

    @matkahelka Podla studie z Izraela, kt ma zaockovanych fakt viac ako 40% pri Pfizere.
    Ľudia zaočkovaní vakcínou BioNTech/Pfizer neprenášajú vírus. Neochorejú a nešíria ho. NEOCHORIETE a NIE STE SIRITEL PO ZAOCKOVANI.

    BioNTech
    “We are aiming to address the global pandemic.
    Our goal is clear: making a potential vaccine available worldwide as quickly as possible.”

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02...

    alebo
    https://www.n-tv.de/wissen/Biontech-Geimpfte-si...

    TU mas odkazy na clanky a v nich su odkazy na studie, ktore ukazuju, ze pravdepodobne zaockovany nebude po Pfizere prenasac, plati, ze osobna skusenost je pri vedeckom dokze irelevatna... ZIadna vakcina nefunguje 100%, napr. Pfier garantuje 94% ucinost, AZ po preockovani po 10 tyzdnoch cca 82%. To znamena, ze napr, 6% ludi ockovanych Pfizerom sa nevytvori dost protilatok a mozu ochoriet, preto je potrebne zaockovanie viac ako 70% populacie, aby sme chranili aj tych, cos a nemozu ockvoat, alebo sa im nevytvoria protilatky.

    Z vasich reakcii je jasne, ze cestuje rada a vela, ja tak isto a presla som nie len Europu, nemusite mat obavy, urcite nebude cestovanie podmiene ockovanim, urcite bude potrebny mozno test, ci potvrdenie o protilatkach...Chapem Vas strach a obavy, ci neistotu. Rovnako vsak plati, ze proste plati dopyt ponuka a ak sa hotel, rezort etc, rozhodne, ze bude prioritne pre ludi s ockovanim nie je to diskriminacia, ako nie su adult hotely, hotely, kde nemozete mat psa a etc.....o tom bola diskusia.

    19. mar 2021

    @matkahelka ak mate dva priklady z okolia, ze niekto sa nakazil po vakcine a na druhejs trane mame data na milonoch, ze sa nenakazili, je to ukazka toho, co stale tvrdim, ze osobna skusenost ako dokaz vedeckej pravdy je irelevatna.

    19. mar 2021

    @matkahelka a samozrejme, ze primarnym cielom je IMUNITA, nie len zmiernit ochorenie. Ak by s alen zmiernovalo ochorenie doteraz tu mameprave kiahne, alebo obrnu.

    19. mar 2021

    @matkahelka nechrania pred nakazenim? ockujeme sa proti pravym kiahnam, ciernemu kaslu, tyfusu, zltacke atd. aby sme mali lahsi priebeh?
    a co potom podla teba znamena ucinnost 94%, 60% atd. u sucasnych vakcin? ze na 94% bude mat clovek len mierny priebeh? lebo pokial viem, je to o tom, ze na 94% to clovek nedostane. a tych 6% to dostat moze, ako napr. tvoje zname...

    19. mar 2021

    @matkahelka presne o tomto píšem vyššie, aj prenos je absolutne možný , očkovanie má len dopomocť lahšiemu priebehu ochorenia

    19. mar 2021

    @sailes ockovanie ma vybudovat IMUNITU...dievcata, ved princip ockovania je vybudovat imunitu, aby ludia neochoreli...princip ockovania nie je v tom, ze budes mat LEN lahsi priebeh...ved to by sme tu doteraz mali x chorob od zaskrtu po prave kiahne

    19. mar 2021

    @alby2014
    Môžeme chorobu šíriť aj po očkovaní?
    To ešte nevieme. Budú potrebné ďalšie hodnotenia na posúdenie účinku očkovacej látky pri prevencii asymptomatickej infekcie vrátane údajov z klinických skúšaní a z používania vakcíny po vydaní povolenia.

    Preto zatiaľ aj zaočkovaní ľudia budú musieť nosiť rúška, vyhýbať sa davom v uzavretých priestoroch, rešpektovať fyzický odstup a pod. Ďalšie faktory vrátane toho, koľko ľudí sa zaočkuje a ako sa vírus šíri v komunitách, môžu tiež viesť k revízii tohto usmernenia.

    zdroj: ec.europa.eu

    19. mar 2021

    @alby2014 ano , dobre si napísala : "očkovanie MA vybudovať imunitu" či vybuduje a ako je otázne

    19. mar 2021

    @sailes ALE TO NEZNAMENA, ZE NEMAS IMUNITU. IMUNITA je neochoriet po nakazeni... A to, ci zaockovani budu prenasaci, hore su dve clanky s odkazmi, co ukazuju,z e to tak asi nebude, minimalne pri Pfizeri... ANo, ockvoanie buduje imunitu...jasne, ze vybuduje u ockovaneho...ako na co su myslis tie data, typu Pfizer ucinkuje na 94%, AZ na 82%... ze 94% ludi bude mat lachky priebeh, ci co...

    19. mar 2021

    @sailes opravujem tu svoju vetu ockovanie BUDUJE imunitu.

    19. mar 2021

    @sailes btw tvoj citat je z akeho datumu, tipla by som koniec roka 2020, ci zac. 2021 max. Dnes mame data na milionoch....Tu na obrazku vidis infekcnost na 1 milion obyvatelov. Co vidis, kto brutal klesa IZrael, USA, VB, kde klesa obsadenost nemocnic, co maju spolocne...ano, masivne ockovanie.

    19. mar 2021

    @alby2014 to je z dnešného , ale vysvetli mi teda toto:
    "Osoby, ktoré prekonali COVID-19 a očkované osoby nebudú mať výnimku z karantény pri príchode zo zahraničia.
    Vyplýva to z novej vyhlášky Úradu verejného zdravotníctva SR (ÚVZ SR). Ako informovala hovorkyňa ÚVZ SR Daša Račková, k tomuto kroku pristúpili pre výskyt nových mutácií. Táto zmena bude účinná od pondelka 22. marca." zdroj :úvz

    PREČO ???? lebo dovolenkári šíria chorobu aj ked sú zaočkovaní , BODKA!!!

    19. mar 2021

    @sailes ano a preto sa vymysla Covid pass, kde ockovanie je dovod, aby si v EU nemusel riesit karanteny. Sme uprostred pandemie, ani dnes nemame zaockovanych 70% ludi, nemame ziadne relevatne doklady, ze si ockovani, co by sa nedali falsovat a podobne, plus mame nove mutacie a to sa skuma... a samozrejme voci mutaciam vakciny funguju menej...preto by sme mali ockovat rychlo a viac... Navyse, pochybujem, ze okrem Cibulkovej, mame x ockovanych dovolenkarov, kedze ledva ockujeme ludi nad 60 a zdravotnikov...Podla mna je to aj snaha odradit ludi od dovoleniek v zahranici a hlavne zatiahnutiu juhoafrickeho virusu...ja v tom nevidim nic...ine, krajiny, co vela ockuju to uz maju inak...Plati, ze ako inak mi teda vysvetlite, tie brutalne krivky v USA, VB a UK smerom nadol, okrem funkcneho ockovania?

    19. mar 2021

    @alby2014 ako vždy , vela si písala ale nič si nepovedala a ani teraz si mi neodpovedala na otázku , len si si vycucla CP , čo ma vôbec nezaujíma v tomto prípade 😀 pol roka ťa tu sledujem , ale každým dňom sa presviedčam, že točíš dokola , tlačíš zbytočne , myslím, že tvoj mikro projekt aj tak nikoho nepresvedčí dať sa zaočkovať, len strácaš čas na úkor tvojich detí, manžela roboty, sedíš tu na MK minimálne 16-18 hodín / to mám odsledované /a kopíruješ linky , maj sa krásne , píš radšej básne , možno raz sa tým skôr dostaneš do povedomia a potešíš dušu ľudom, pá

    19. mar 2021

    @alby2014 PS:poprosím ťa , aby si ma viac neoznačovala, za čo vopred láskavo dakujem

    19. mar 2021

    @sailes prečo pol roka sleduješ niekoho, s kým absolútne nesúhlasíš ?
    A akým právom si dovoľuješ svoj názor podať ako univerzálnu pravdu ?
    (citát)
    tvoj mikro projekt aj tak nikoho nepresvedčí dať sa zaočkovať, len strácaš čas na úkor tvojich detí, manžela roboty, sedíš tu na MK minimálne 16-18 hodín / to mám odsledované /

    19. mar 2021

    @nyusika neviem ako ma moze sledovat pol roka...ked tu pisme dobre spravy od polky decembra, niekedy reagujem viac, niekedy menej, ako mam cas a chut...

    19. mar 2021

    @alby2014 velmi sa mylis. my sme sa nedavno vratili z dominikanskej. a kvantum ludi, co bolo s nami, uz bolo po dvojvakcinacii. ano, boli medzi nimi aj lekari, aj prevadzkovatelia MOM, ale aj uplne obycajni podnikatelia, co okolo kritickej infrastruktury ani nesli. cibula bola tupa a zviditelnila sa sama. kto ma spravne kontakty, k vakcine sa dostane.

    19. mar 2021

    @matkahelka gratulujem Vam a tesim sa s vami.

    19. mar 2021

    @alby2014 k comu preboha? upozornila som ta na tvoj omyl, ze bezny clovek sa k vakcine nedostane

    19. mar 2021

    @nyusika vies preco? Lebo tieto osoby, ktore sa tu opakovane objavuju a vyryvaju (lebo nemaju zaujem o argumenty) sa neustale potrebuju uistovat, ze ich rozhodnutie neockovat sa, je spravne.
    Pretoze ked som skalopevne presvedcena o niecom, tak sa o tom nepotrebujem tych deklarovanych 16hodin hadat😁

    19. mar 2021

    @michaelkanr inak to jej moj typ, len ja to nechcem napisat tak natvrdo, ze je to prejav potreby ich ujistenia, ze robia dobre, ze niekde hlboko aj k nim doliehaju racionalne argumenty a citia, take to simranie na zadnej casti lebky... dakujem, ze si to napisala za mna :D

    19. mar 2021

    @michaelkanr ešte že sa tu s ňou nehádam 16hodín 😀 na moju otázku autorka nikdy neodpovie , ide svoje , žiadnym argumentom ma ešte nepresvedčila , žial

    19. mar 2021

    @alby2014 zlatko, ja mám taký argument na neočkovanie , ako dúfam, že ty nie a nikdy v živote ho mať nebudeš! A v mojej zadnej časti lebky mám pred sebou obraz rakvy mojej sestry, ktorá druhý den po očkovaní zomrela , stačí ti to ? myslím, že nie

    19. mar 2021

    @sailes to mi je naozaj luto...kazdopdne to nie je dovod byt hruba a zla.

    19. mar 2021

    @sailes odpovedam na kazdu vasu otazku, narozdiel od vas, to, ze podla vas argumentacne nespravne, lebo v hlave mate nejake svoje predstavya kocepty, za to naozaj ja nemozem. A prepacte, ze som vas znova oznacila.

    19. mar 2021

    @nyusika prosím ťa, kde tu píšem o "univerzálnej pravde" to je môj názor, na to mám snád právo , či? sledovať túto pani nie je treba, ona sa neustále prezentuje na ploche , mám za to, že tu je stále 😀 maj krásny večer

    19. mar 2021

    @sailes bloknite si ma...

    19. mar 2021

    @alby2014 zas to nedáš na jednu správu? potrebuješ 3? 😀

    19. mar 2021

    @sailes obcas ma napadaju veci proste postupne. Takze, znova...ak vas irituju moje prispevky je to emocia s ktorou musite vy pracovat, ak s nou neviete alebo nechcete pracovat, bloknite si ma...pre svoj klud.

    19. mar 2021

    Strasna doba ... ludia su schopni zhadat sa zbytocne ... kazdy ma svoj nazor, vzdy boli ludia, ktori sa bud ockovat chceli alebo nie, kazdy ma svoj nazor ... citajte si, pocuvajte, porovnavajte si informacie z viacerych zdrojov ... ti, co su proti kovid vakcinam ... viete co je v nich? Ake zlozky? Napriklad, astra zeneca obsahuje zlozku, ktora bola vyvynuta este v 1977mom a taka ista zlozka je aj vo vakcine proti hepatitide. Veselo sa davate a aj deti ockovat povinnymi vakcinami, ktorych zlozenie absolutne neriesite, lebo je to povinne bez toho aby ste si pozreli co do seba, deti pchate a na forach komentujete ako ste proti covid ockovaniu, ktore je v podstate to iste 🙂 presla som si vsetky povinne detske vakciny a porovnala ich s covid vakcinami, cuduj sa svete princip vyvoja ten isty, zlozenie v podatate rovnake ... riziko krvnych zrazenin? Ruku na srdce, kolke z vas beriete HA, kde je riziko krvnej zrazeniny 6 ku 10tisic pricom pri ockovani je 2 ku milionu, mimochodom rovnake ako keby ste sa ockovat nedali ... a v podstate je to jedno, kto sa chce dat ockovat, dajte sa, kto nechce, neockujte sa ... len prosim neutocte na seba, respektujte nazory inych 🙏🏼 ... a ked vas niekto irituje, tak ho nesledujte ... chodte von, na prechadzku, cvicte, pozrite si film a vyventilujte si zlost a nahnevanie inde ako tu na anonymnych forach 🙂 pekny den vsetkym 🙂

    19. mar 2021

    @sailes mne sa velmi paci ako ona veri len napisanym veciam a tvrdi, ze realita je irelevantna. Lebo ludia maju "dokazy" z vlastnych skusenosti, z okolia ale nie... nechapem ako moze verit veciam, ktore este nemali ako dokazat kedze sa ockuje touto vakcinou len chvilu ale uz vedia, ze 96% neochories a URCITE neprenesies. Ako to mozu tvrdit? Ved ako sama tvrdi, vsetko sa este skuma. To je ako teraz pri covid automate ked oni vedia akej farby bude okres za 2 tyzdne. 🤣 vestecku gulu maju. @matkahelka

    20. mar 2021

    @adula12
    Ale tie čísla sú výsledky z cca milión ? vzoriek
    Skúsim to vysvetliť na príklade

    Ideš na nákup a cestou dostaneš na aute defekt.
    Tvoja osobná skúsenosť je, že cestou do potravín dostávajú ľudia defekt - máš predsa takú osobnú skúsenosť.

    V skutočnosti ďalších milión ľudí defekt nedostane, ale to ty nevieš osobne dokázať.

    Preto je osobná skúsenosť menej dôležitý fakt v množine x veľa ďalších pprípadov, pokiaľ ide o hodnotenie celku 🙂

    20. mar 2021

    @nyusika zjavne nemas v rodine ani blizkom okoli zle skusenosti po ockovani, pretoze by si takuto sprostost nenapisala!!! ak by sa tvojmu inak zdravemu dietatu spustil po 2tyz.diabetes alebo epi zachvaty a v karte by si mala uvedene, ze je to reakcia na niektoru zlozku vakciny, boli by vedecke vyskumy pre teba rit platne ak je tvoje dieta postihnute na cely zivot!!! vedeckymi vyskumami sa obhanaju len ti, ktori s vakcinami nemaju zle skusenosti!!!

    20. mar 2021

    @matkahelka ešte viac agresivity, prosím, v tejto dobe jej máme tak málo medzí sebou.
    A skúsiť si naozaj s porozumením prečítať, čo som napísala

    20. mar 2021
    Autor komentár zmazal

    @matkahelka ano, bohuzial existuju pripady, kedy ockovanie nie je vhodne pre danu osobu. preto by mal existovat fond na odskodnenie(teraz napisem nieco co sa ti asi nebude pacit, ospravedlnujem sa, ale radsej zive dieta s diabetesom, ako mrtve na cierny kasel, prave kiahne atd.)
    ale prave na corone sa ukazuje, aka dolezita je kolektivna imunita. keby nemame povinne urcite ockovania, kludne by sa nam tu medzi neockovanymi(cize hlavne malymi detmi a tymi, co uz maju overene ze sa ockovat dat nemozu) mohli rozsirit davno potlacene choroby. prave preto je dolezite, aby sa dali ockovat vsetci, ktori sa ockovat dat mozu. ale aj napriek tomu suhlasim, ze ma byt ockovanie na coronu dobrovolne. uz kto si chce znasat nasledky po prekonani, je jeho osobna vec...

    20. mar 2021

    @matkahelka aj bezdetné chudery majú v živote zlé skúsenosti.

    Ale na základe mojej zlej skúsenosti nemôžem odsúdiť celok.

    Očkovanie je dobrovoľné, každý sa rozhodne sám.

    A považujem za absolútne úbohé považovat môj názor za menejcenny len preto, lebo som neporodila dieťa a nezabudnúť to pripomínať, keď sa ti to hodí.

    20. mar 2021

    @matkahelka vytraca sa ludskost a slusnost. Tvoja posledna veta venovana nyusike bola neprijemna podpasovka. Mozeme mat kazdy iny nazor, mozeme o nom diskutovat, ale sklzavat do vykricnikov a vety - nemas deti, nevies? Ako si vobec niekto nieco take dovoli napisat? Vies, cim si ona v zivote presla? Ja teda nie. A je vrcholne neprijatelne brnkat na taku citlivu strunu. Mimochodom, ako matka troch deti, z ktore jedno po ockovani skoncilo na dlhsie v nemocnici suhlasim s nyusikou. Ockovanie napriek tejto skúsenosti neodsudzujem. Kopec zivotov zachranilo. A tym, ze su zdrave deti ockovane, chrania aj tie, ktore sa ockovat nemozu.

    20. mar 2021

    @dadka38 ďakujem 🙂

    20. mar 2021

    @matkahelka rozumiem vášmu strachu a neistote, ale ani to neospravedlňuje vaše správanie. Možno by ste mala akceptovať, že je tu šanca, že sa proste mýlite a prestať urážať ľudí, čo ukazujú na logické chyby vo vašej argumentacii

    20. mar 2021

    @nyusika ospravedlnujem sa. nechala som sa uniest pro-vakcinacnymi emociami.

    20. mar 2021

    @adula12 plne s tebou súhlasím, EU vydala vyhlásenie/ vid vyššie/ že nie je ešte známe, či zaočkovaní prenášajú covid, čo plne potvrdzuje nariadenie , ktoré platí od 22.3. , že aj zaočkovaní dovolenkári musia byť po príchode v karanténe, takže všetky skopírované čísielka sú fakt nanič ,aspoň pre mňa, ale autorka si ide stále svoje , takže ja sa už ani nemienim s ňou dohadovať ,ani osobná skúsenosť s mojou mrtvou sestrou je jej tiež nanič ☹ mimochodom stále tvrdím, že obeťou toho inkriminovaného očkovania bola nielen moja sestra ale minimálne celá naša rodina a otec, ktorý ju ráno našiel , ktorý po celý život mal nočné mory z toho a do svojej smrti sa z toho naspamätoval, o jej matke nehovoriac, ktorá bola vyradená na rok zo života a strávila dni pod liekmi a my ostatní okolo tíško dúfajúc, že raz všetko pominie , máme na očkovanie odvtedy iný názor .

    20. mar 2021

    @matkahelka škoda, že si v tom emočnom strese našla dosť rozvahy vymazať komentár, v ktorom si ma tak urazila
    Pekný zvýšok víkendu prajem.

    20. mar 2021

    @sailes smiem vediet po akej vakcine vasa sestra umrela. Tipujem podla veku vasich deti, ze sa bavime o udalosti spred cca 50rokmi.

    20. mar 2021

    @nyusika odvaha je cnost, nie kazdy ju ma.

    20. mar 2021

    @alby2014 nie, nie sú to polstoročné udalosti ale z nedávnej minulosti , vek mojich detí je irelevantný , ostatné si prosím domysli.

    20. mar 2021

    @nyusika neviem, čo bolo vo vymazanom komente , ale nemusela vediet, že nemáš deti , ani ja som to o tebe nevedela , prepáč , len som mala potrebu to napísať

    20. mar 2021

    @sailes a smiem vediet po akej vakcine umrela.

    20. mar 2021

    @alby2014 neviem , nemám odvahu sa ani spýtať , iked aj ja by som to v zadnej časti lebky velmi chcela vedieť

    20. mar 2021

    @sailes cize neviete po akej vakcine umrela vasa sestra? A kolko mala rokov a v akom roku, da sa to zistit podla ockovacieho kalendara v danom roku.

    20. mar 2021

    @alby2014 čo som našla , mali by to byť osýpky

    20. mar 2021

    @sailes je mi to luto...nebudem nijak spochybnovat vase info, ci smutok...verim tomu, co hovorite, nic ine mi neostava. A potvrdil niekto, ze to spolu suviselo, robila sa pitva, ci len vy v rodine dedukujete, ze to bolo kvoli tomu...prepacte, ze sa pytam, ale umrtie po ockovani na osypky zdraveho deitata od r 1969 na SR proste neevidujeme, vlastne ziadneho.

    20. mar 2021

    @alby2014 a našla si po očkovaní od roku 1969 nejaké úmrtie na očkovanie ?

    20. mar 2021

    @sailes urcite nenajde a ani nenasla ziadne umrtie po hocakom ockovani od roku 1969...😂Dobreeee spraaavyyyy.

    20. mar 2021

    @sailes veľmi dobre vedela, že ich nemám a to použila ako argument, prečo nemám nárok na vyjadrenie sa k téme.
    Žiaľ stáva sa mi (aj iným ženám, ktoré neporodili dieťa), že sú matkami takto podceňované.
    Pritom vôbec nie je vylúčené, že s výchovou detí môžu mať omnoho viac skúseností
    A čo sa týka empatie, tiež môžu byť oveľa empatickejšie, ako veľa žien, ktoré deti porodili.

    A už sa k tomuto vyjadrovať nebudem.

    20. mar 2021

    @nyusika tak to som nevedela, že ona vedela , sorry

    20. mar 2021

    @alby2014 zase tie štatistiky v tej dobe nemuseli byť úplne hodnoverné

    20. mar 2021

    @simca444 ono sa tomu hovorí "zlyhanie orgánov u úplne zdravého dieťaťa " , takže samozrejme nenájde , lebo keby našla, nájde aj našu Adriku medzi nimi

    20. mar 2021

    @nyusika ja to beriem samozrejme, neevidujeme ziadne umrtie po ockovani od r. 1969, to za zacali robit statistiky na SR, preto sa aj pytam, ci mali potvrdene pitvou, alebo niekym, ze to spolu suviselo. Naozaj ma to zaujima, pretoze, podla mna to, ze na SR nemame nejaky fond na odskodnovanie extremne vynimocnych dosledkov po cokvoani by veci dost sprehladnilo a pomohlo...

    20. mar 2021

    @sailes ale ako vidis,je schopna ta presvedcit,ze ockovanim to nebolo.Asi vie viac,nez vy..🙄

    20. mar 2021

    @nyusika plus pri takom fonde, by tieto veci museli byt viac presetrovane a mozno aj viac este do hlbky, lebo ved ide o odskodnenie a usetrilo by sa plno traum, kedy rodina zije roky v tom,ze dieta im umrelo pre ockvoania a pritom kludne pri presetreni a podrobnom by sa dalo zistit, ze to mohlo byt SIDS, ci nieco uplne ine...ono viem z vlastnej skusenosti, ze ka sa najde pricina pri akomkolvek neocakavnaom umrti sa rodine velmi ulavi...ze ako keby vieme preco.

    20. mar 2021

    @alby2014 pitva bola vykonaná , ako aj u môjho otca , ktorý mal rakovinu močového mechúra, v pitevnej správe bolo uvedené zlyhanie orgánov v dôsledku srdcovej nedostatočnosti - mal metastázy a samozrejme srdce to nedotiahlo do šťastného konca, tak výsledok pitvy bol ten, ako aj u sestry , zlyhanie orgánov , ale u 100% zdravého dieťaťa? pár príkladov by som vedela ešte o tom napísať , ale nechcem sa do toho nasadit teraz , už len preto , aby som ti vedela presne odpovedať na očkovaciu látku , tak sa spýtam sestry , či nemá viac info , ona bola pri všetkom, ja som to nedala

    20. mar 2021

    @simca444 nepresviedca, vážne
    Len napísala, že v štatistike sa neuvádza žiadne také úmrtie.
    Co ale neznamená, že štatistiky z tej doby sú hodnoverné.

    Vysvetlila to, skúste čítať bez predsudkov.

    20. mar 2021

    @nyusika ono nikdy , zdôrazňujem nikdy sa nepíše v pitevných správach, že niekto umrel na očkovanie , ale zlyhanie orgánov z ....... a u nás bolo len zlyhanie orgánov , preto nenájde v štatistikách žiadne úmrtie na očkovanie

    20. mar 2021

    @nyusika vzdy je osviezujuce stretnut cloveka, co cita s porozumenim.

    20. mar 2021

    @sailes ok. dakujem za informacie. a vasu ochotu ich zdielat.

    20. mar 2021

    @alby2014 bolo to 1x čo som o tom verejne písala alebo hovorila, je to velmi traumatizujúce o tom čo i len slovo napísať, ale aby si lepšie pochopila, prečo som proti očkovaniu , bola som nútená ti o tom napísať , prosím nevykaj mi , nie je to tu nutné

    20. mar 2021

    Zlá správa pre vakcínu AstraZeneca: Podľa štúdie takmer neúčinkuje na túto mutáciu

    JOHANNESBURG - Začiatkom februára Južná Afrika pozastavila očkovanie koronavírusovou vakcínou od výrobcu AstraZeneca. Dôvodom bola obava, že by to malo len nízku úroveň účinnosti proti vírusovej mutácii, ktorá je tam veľmi rozšírená. V rozsiahlej štúdii teraz vedci tiež potvrdili nižšiu mieru ochrany v číslach - je iba 10,4 percenta proti miernym až stredne ťažkým chorobám.

    Očkovacie reakcie, obavy z trombózy: Poškodenie imidžu britsko-švédskej farmaceutickej spoločnosti AstraZeneca je obrovské. Takmer sa zabudlo, že účinná látka má iba veľmi obmedzený účinok proti juhoafrickému variantu (B.1.351) koronavírusu.

    Takmer žiadny ochranný účinok
    „Režim dvoch dávok vakcíny nepreukázal žiadny ochranný účinok proti miernym až stredne závažným ochoreniam Covid-19 proti variantu B.1.351,“ napísali Shabir Madhi (univerzita v Johannesburgu) a juhoafrickí spoluautori štúdie v najprestížnejšom lekárskom časopise na svete, New England Journal of Medicine.

    Vo verejnej diskusii sa doteraz hovorilo väčšinou iba o čiastočnej ochrane proti B.1.351 touto vakcínou. Realita pri vakcíne, na ktorej je založená podstatná časť očkovacích stratégií mnohých krajín, sa javí ako problematickejšia. Vedci vlani medzi 24. júnom a 9. novembrom skúmali účastníkov vo veku od 18 do 65 rokov v rámci rozsiahlej štúdie o účinnosti vakcíny. 1010 ľudí dostalo najmenej jednu dávku placeba, 1011 účastníkov dostalo najmenej jednu dávku vakcíny.

    Juhoafrická forma bude čoskoro dominovať?
    Výsledky sú dosť problematické, keď sa vezme do úvahy, že juhoafrický variant patogénu Covid-19 by sa v najhoršom prípade mohol v budúcnosti stať väčšinovým po celom svete. „V primárnej analýze sa u 23 zo 717 ľudí, ktorí dostávali placebo, vyvinula mierna až stredne závažná choroba Covid-19 (3,2%), rovnako ako u 19 zo 750 príjemcov očkovacej látky (2,5%). To podľa štúdie zodpovedalo účinnosti 21,9 percenta“. Avšak zo 42 účastníkov štúdie, u ktorých sa vyvinul Covid-19, 39 alebo 92,9 percenta sa nakazilo juhoafrickým vírusovým variantom B.1.351. „Účinnosť vakcíny proti tomuto variantu bola 10,4 percenta,“ uviedli vedci.

    Mutácia B.1.351 vyvoláva veľké obavy
    Okrem mutácie N501Y, ktorá bola po prvýkrát detekovaná v Brazílii, spôsobuje v súčasnosti výskumníkom „najväčšie starosti“ aj juhoafrický variant. Dôvodom je okrem vyššej infekčnosti aj účinok doteraz vyvinutých očkovaní. Veľkou otvorenou otázkou teraz zostáva, ako očkovanie vakcínou AstraZeneca ovplyvňuje ťažké formy ochorenia po infekcii B.1.351. Aj keď ešte stále čaká na konečný dokument, zdá sa, že sú oveľa miernejšie a žiadny pacient nemusel byť hospitalizovaný alebo ventilovaný.

    Zlá správa pre vakcínu
    Zdroj: TASR/AP
    Iné vakcíny preukázali lepšiu účinnosť
    Ľudstvo však nie je úplne bezbranné proti mutácii. Napríklad aj tu preukázala dobrú účinnosť vakcína Biontech/ Pfizer - vedci konštatovali, že miera neutralizácie pre tri mutácie juhoafrického variantu bude iba „mierne nižšia“. Podobná situácia je aj s vakcínou od amerického výrobcu Moderna - podľa spoločnosti to dokázali dve takzvané neutralizačné štúdie národného amerického zdravotníckeho ústavu vo Washingtone a Texaskej univerzity.

    20. mar 2021

    @sailes ved to je stara správa, všeobecne sa vie, AZ nechráni pri tej mutácií voči ľahké mu, či stredné mu priebehu, ale chráni pred ťažký priebehom a smrťou, to je celkom dosť. A na vysvetlenie prikladám super analýzu od Vaxinatora https://m.facebook.com/111884570490475/photos/a...

    20. mar 2021

    @sailes podla studie takmer neucinkuje na tu mutaciu,ale alby je nadsena a ide si stale svoje.🤦
    Pri studii mali rovnaky lahky a stredny priebeh aj ockovanci placebom.Tak otazka znie,naco sa AZ vlastne ockuje...🤔Dokonca nema ani ziadne neziaduce ucinky,ze?

    20. mar 2021

    niekto vas nuti ockovat sa AZ? pokial viem, ockuju sa nou dospeli, svojpravni ludia, ktori si zvazia, ci je vacsie riziko dostat jar mutaciu alebo britsku(navyse sa testuju aj preockovania nasledne inou vakcinou). a ci maju predispozicie ist do nemocnice a umriet tam.

    20. mar 2021

    @simca444 aj pri juhoafrickej mutácií zabráni ťažkému priebehu a smrti

    20. mar 2021

    @alby2014 taky isty priebeh mali aj ludia,ktorym bolo pichnute len placebo..

    20. mar 2021

    @chillibubble AZ je bezpecna,ved to vyhlasila EMA.🤦Par mrtvych sem,par mrtvych tam.Tromboza s nasledkom smrti sa da.Umrie zdravy clovek po ockovani..🙄
    To sa tyka vsetkych vakcin.Presiel este velmi kratky cas,aby bolo zistene,ake maju tieto vakciny vedlajsie ucinky aj z dlhodobejsieho hladiska..Naprikkad...
    https://www1.pluska.sk/rady-a-tipy/sok-podani-v...

    20. mar 2021

    @simca444 zacali ste rozoberat ucinok na jar mutaciu, teraz skaces zase k bezpecnosti... mne sa nechce, zatial mi staci korelacia a kauzalita...nikto vas nepresviedca dat sa ockovat. je to cisto vase rozhodnutie a pochybujem, ze to niekedy bude povinne...

    20. mar 2021

    @chillibubble aj my davame AZ.👎A v mnohych krajinach je pozastavena,dokonca spajana s trombozou ako neziaducim ucinkom.👎

    20. mar 2021

    @simca444 ale vieš, že omnoho viac ohrozené trombózou sú ženy, ktoré užívajú HAK ?

    A vieš určiť, aké následky z dlhodobého hľadiska má prekonanie COVID-U ?

    20. mar 2021

    @nyusika vo vacsej miere zeny,ale aj muzi..A nie len zeny,ktore beru HAK..
    https://www.topky.sk/cl/1003165/2080775/Odporuc...

    20. mar 2021

    @nyusika este nevieme,ake nasledky mozu byt z dlhodobeho hladiska po ockovaniach na kovid..Uz sa niektore zacinaju prejavovat.Vsetko chce cas,..
    Ono s tym kovidom zalezi aj na tom,aky priebeh clovek ma.Mnohi bezpriznakovi ani nevedia,ze ho mali.Pripadne len stratili cuch a chut..

    20. mar 2021

    @simca444 no nič, ideš si len svoje.
    Ja som sa na niečo iné pýtala

    Ty rozhoduješ o tom, či sa zaočkovať dáš.
    Nevšimla som si, že by pro-ockovanec tak otrasne zhadzovali ľudí, ktorí sa očkovať nechcú.
    Proste rešpektujú ich rozhodnutie.

    20. mar 2021

    @nyusika napisala som niekomu,nech nejde na ockovanie?Vsetci,co mate zaujem sa na vas dostane.To je zle,ked poukazem na skutocnosti,ktore su s tym spojene?

    20. mar 2021

    @simca444 píšeš svoj názor, ktorého výpovedná hodnota nie je vysoká

    20. mar 2021

    @nyusika no vidis.A ty zase svoj,ktoreho vypovedna hodnota nieje vyssia,ako toho mojho prispevku.🤷

    20. mar 2021

    @simca444 to je ako písať o diskriminácii ľudských práv a zvieracích práv v hotely

    20. mar 2021

    @alby2014 necitala som si diskusiu pod tymto prispevkom. Zaraza ma ale tvoje tvrdenie, ze AZ nema suvis s trombami. Ved EMA to vo svojej sprave predsa nevylucila.

    21. mar 2021

    @alby2014 prosim ta, ako ty fakt veris, ze za 50 rokov nik neumrel po ockovani??? Ty asi fakt netusis ako funguje svet. Myslis, ze by to naozaj niekto dobrovolne uviedol? Budicek... len ludia s odvahou sa dokazu vzopriet. Preto par ludi bolo ochotnych odist z pandemickej komisie lebo nechceli uz spolupracovat na klamstvach. Aj sam mikas vie, ze vela veci su bludy, ale kvoli prachom poslucha "pana". Pracujem v oblasti kde moji kolegovia su clenmi pandem. komisie, takze nie su to len teorie, ale prax o ktorej ty vies velke prd lebo ty si len citatelka a nezijes zivot s otvorenymi ocami. Ty fakt veris tomu, ze ta mrtva po Astre, ze sa jej zrazu komplikacie objavili pred ocko lebo to zistili? A ze by bola taka blba a dala sa ockovat? Ockovanie je spustac mnohych chorob, ci uz ekzemov, autoimunitnych ochoreni, alergii, neuro... ano clovek ma zrejme "kod" v sebe, ale ocko ho vyvola. Rovnako ako nemocnice uvadzaju v umrtnych spravach smrt na covid a nie je to pravda. Lenze to sa tiez nedozvies z who a ema. Ty este aj vlastne skusenosti ludi hladas v tabulkach z internetu... ako fakt sila...
    @sailes

    21. mar 2021

    @1stella1 tu je to veľmi dobre vysvetlene a nenapísala by som to lepšie. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=284...

    21. mar 2021

    @adula12 ďakujem za zhodnotenie mojich intelektuálnych schopnosti a videnie sveta. Tesim sa, že máte vo všetkom jasno. Očkovanie je dobrovoľné, nikto vás nenúti, k pestujem, že radšej akceptujete riziko Covidu a jeho následkov, ja toto riziko nemienim podstupovat.

    21. mar 2021

    @adula12 očkovanie hlavne zachraňuje životy a to v tisícoch. A to netvrdím ja, to je vedecky fakt.

    21. mar 2021

    @alby2014 covid uz som prekonala, aj moji clenovia rodiny s roznymi diagnozami. Takze podla vedeckej studie mame na 3 mesiace pokoj 😆

    21. mar 2021

    @alby2014 precitaj si z toho tvojho linku z FB aj tie komentare pod clankom 😉 kde norsky VEDCI poukazuju na opak AZ. Takze ked chces hovorit A, tak si precitaj aj B.

    21. mar 2021

    @adula12 nórsky vedci zistili mozny mechanizmus, ÚDAJNE a okrem novín o tom nepublikovlai ešte v žiadnom karente a neprešlo to oponenturou.. To, že je niečo v novinách, neznamená, že je to fakt. V novinách boloaj, ze ivdrmektin je zázračný liek a nie je.

    21. mar 2021

    @alby2014 neviem, preco by som si mala citat vysvetlenia niecoho, co je jasne napisane v sprave EMA. Ta jasne uvadza, ze tromby mozu mat suvis s AZ.

    21. mar 2021

    @1stella1 keď nechcete necitajte.. Vaša volba

    21. mar 2021

    @alby2014 aha, ale to ked vyda v clanku nieco ema je fakt, ze? Ty si fakt udreta. Veris len tomu comu ty chces, nic ine neexistuje. Ako som ti pisala, ty uveris aj trojuholnikovej zemeguli.
    Preco sa neockujes aj na kliestovu encefalitidu?
    Skoda, ze nemas vedecke vzdelanie, z teba by mali radost na SAV. 😁👌

    21. mar 2021

    @alby2014 vidis, ty nie si ani ochotna pripustit nieco ako fakt, hoci to uvadza sama tebou ospevovana EMA len preto, lebo to nezapada do tvojej pro-vakcinacnej kampane. Ja viem dost dobre po anglicky na to, aby som si sama vyhodnotila hodnotenie od EMA, nepotrebujem na to dodatocny zdroj, ktory z neho vychazda a vyvodzuje svoje vlastne zavery...

    21. mar 2021

    @adula12 ja mam vedecké vzdelanie a moje deti sú očkované proti kliešťovej encefalitída, keďže mame chatu, kde sme veľa a je na lúke pod lesom

    21. mar 2021

    @alby2014 Môžem otázku? V akom veku si dávala deti očkovať proti kliešťovej encefalitíde? Ja sa nato pozriem zasa z veterinárskeho hľadiska.

    21. mar 2021

    @mama_veronika minulý rok Encepur children myslím, alebo tak nejak, je 3.davkova a odporúčaná deťom už od roka a preockovat stačí raz za 5 rokov. A ak ta zaujíma, tak napr starší ma aj dobrovoľne očkovanie proti tubere, mladší nie, lebo sa nenašlo 5 mam, aby sa objednala vakcina zatial, neockovali som akurát proti rotarovirusom. Pri treťom zvažujem aj meningogoky, že sám naockovat

    21. mar 2021

    @alby2014 Nie, nie, len ma zaujímalo že v akom veku zvyknú pediatri očkovať kliešťovku.

    21. mar 2021

    @alby2014 vedecké vzdelanie ? pedagogika a veda je to isté? doteraz si bola učitelka, ktorá učí špeciálne deti 17 hodín týždenne, tak potom ako to je , lebo sa začne na teba inak pozerať, ked si vedec a ešte otázka, akú školu vedeckú si absolvovala / bez ironie sa pýtam/

    21. mar 2021

    @sailes neučím špeciálne deti, učím gymnazistov a mam par hodín aj na univerzite, mam PhD z histórie konkrétne zameranie je na rok 1938 - 45 a slovensko maďarské vzťahy v tomto období.

    21. mar 2021
    Autor komentár zmazal

    @sailes nieeeeeee? Normálne mam publikované práce, prednasala som na vedeckých konferenciach etc, robím aj historický výskum... Tak ja neviem, keď tvrdíte, že nie...

    21. mar 2021

    @sailes skola vedecka neexistuje, v kazdom odbore, v ktorom dosiahnes maximalne vzdelanie a prispejes k jeho rozvoju, si vlastne vedec...

    21. mar 2021

    @alby2014 tak ok, ak robíš výskum , tak to beriem späť, písala si, že učíš a vychádzala som jedine z toho , beriem späť

    21. mar 2021

    @lacibo ok, tak už od dnes som dvojnásobný vedec aj ja 😀 inak písala, že učí , tak som z toho vychádzala

    21. mar 2021

    @adula12 taka ista by som si nebola u nas v okoli uz mali niektori aj 4 krat covid od minuleho aprila...dobre citas 4 krat a zakazdym horsi priebeh...naposledy uz si volala zachranku...

    21. mar 2021

    @sailes no vidis, cely zivot sa ucime..

    21. mar 2021

    @lacibo síce som ničím spoločnosti neprispela , nakolko ani jeden titul nevyužívam, ale tak jeden nikdy nevie, že?

    21. mar 2021

    @simca444 ale este sa nevie ake neurologicke nasledky u nich covid zanecha a ako dopadnu po 10 rokoch napr...toho sa treba obavat..nie je to chripka, utoci to na mozog a vselico meni..najlepsie to nikdy nedostat podla mna..u deti detto...po bezpriznakovom covide moze nastat po mesiacoch aj multiorg. Zlyhanie to vravela pediatricka v slovenskom rozhlase...a tam potom ide o hodiny..tazka liecba...ja by som toto urcite nezlahcovala...taketo chripocky sme tu este nikdy nezazili...

    21. mar 2021

    @sailes mozes byt vedec aj tym ze budes vyuzivat tzv. vedecke myslenie..zozbieras si relevantne udaje, vytriedis ich, prehodnotis a vyvodis z nich zavery, ktore ti potvrdia alebo vyvratia urcitu hypotezu...kazdy den riesime mnozstvo vedeckych problemov, viac ci menej dolezitych...

    21. mar 2021

    @lacibo to je ok,všetko viem, ako som písala vyššie, stále sme sa točili o pedagogike ako takej, že autorka "učí" , ak učí, potom nie je vedec, avšak doplnila , že robí historický výskum, tým som svoje tvrdenie vzala späť, nakolko ak prednášam, tým ešte vedec nie som a titul nemusím využívať v prospech vedy

    21. mar 2021

    @lacibo takze sme v podstate vsetci vedci.😂Vedci pracuju so vsetkymi relevantnymi udajmi a nielen s tymi,ktore "chcu vidiet"...
    @sailes no ak by bola alby vedcom,tak by zozbierala vsetky relevantne udaje a nasledne ich vyhodnotila.Avsak v tomto pripade zbiera len informacie,ktore sa jej "pacia".Ostatne preukazane relevantne udaje a fakty neberie ani do uvahy..

    21. mar 2021

    @lacibo ale vsetko,co si tu spomenula je aj v spojitosti s ockovanim.Nikto nevie,ake nasledky a neziaduce ucinky moze mat toto ockovanie.Takze tieto obavy su obojstranne.Ako vidis,uz sa zacinaju ukazovat stale viac a viac..

    21. mar 2021

    @simca444 áno vyhodnocuje relevantné údaje a zdroje, ak mám na jednej strane správu EMA a na druhé strane článok v topkach, kde údajne zistili.. Je to celkom jasne

    21. mar 2021

    @alby2014 ano,EMA je svata a co napise a vyda,to plati.Vid presetrenie neziaducich ucinkov AZ.🤦Dobre by bolo pouzivat aj zdravy usudok..

    21. mar 2021

    Poistovna Dovera sa velmi dobre vyjadrila svojim poistencom. Maju to na stranke. Aspon niekto povie ako to naozaj je. 👏
    @simca444

    22. mar 2021

    @adula12 to sa myslia dobrovoľníci z tretej fázy testovania... Nie ľudia, čo ich ockuju dnes

    22. mar 2021

    @alby2014 nemas tak uplne pravdu, vakciny su schvalene podmienecne, najblizsie 2 roky bude prebiehat ich dodatocne skumanie, vid info priamo zo stranky ema

    22. mar 2021

    @1stella1
    @adula12 dobrréééééé sprráááávyyyyyy totok, čiže imunita ako po kovide, no super

    22. mar 2021

    @1stella1 áno, ale to co tu posteli sa týka dobrovoľníkov v 3 fáze testovania

    22. mar 2021

    @sailes imunita bude minimálne rok podľa štúdií od Pfizeru

    22. mar 2021

    @alby2014 ale sama musis uznat, ze pointa oboch textov je rovnaka.

    22. mar 2021

    @1stella1 absolútne nie, v prvom sa hovorí o dobrovoľníkov z 3 fáze klinických testov schválením EMA, podmienečne schválenie, znamená, že prínos je väčší ako rizika a ze EMA nemala všetky údaje, ktoré sa budú dodávať ešte dodatočne a to napr. koľko trvá imunita, ale aj podmienečne schválenie je až potom, čo je potvrdená bezpečnosť a účinnosť, tie dáta musia byť komplet. https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/c...

    22. mar 2021

    @1stella1 dobrovoľníci 3 fáze testovania, sú ľudia čo boli v testovaní očkovaní neschvalenou vakcínou boli súčasťou klinických testov. My dostávame schválenú, bezpečnú a účinnú vakcínu práve vďaka nim.

    22. mar 2021

    @alby2014 uvidíme, čo prinesie prax , zatial sú nám štúdie nanič

    22. mar 2021

    @sailes na štúdiách, analýzach a metzstudiach stojí veda a výskum.

    22. mar 2021

    @alby2014 veda a výskum stáť môže ale všetko ostatné sa hýbe

    22. mar 2021

    @alby2014 tvrdit,ze si dostala schvalenu,bezpecnu a ucinnu vakcinu je scestne.Jedine,co je na tvojom tvrdeni pravdive,je to,ze je schvalena.Skor napisem,ze bolo vydane urcite stanovisko.Tak to vidim ja..A to je asi tak vsetko.
    O bezpecnosti napriklad AZ sa da veeela polemizovat vzhladom na to,ze tato ockovacia latka ma neziaduci ucinok trombozu a tiez tvrdit,ze je vakcina ucinna je otazne,ked sa ani sami odbornici nevedia vyjadrit,ze ci na niektore mutacie vobec zabera,ako dlho je "ucinna".
    Vydat stanovisko je jedna vec a realita je druha vec.Vydanie ziadneho stanoviska,ci uz od EMA,Sukl... nieje svaty gral a vzdy je menne.
    Takto choro propagovat ockovanie a nechciet vidiet aj negativa je uz fanatizmom.Uz len cakam,kedy si das spravit bilboardy " Dobreeeeee spraaaaavvvyyyy " a zaplavis s nimi celu republiku.🤦

    23. mar 2021

    neviem ako vy, ale ja tu vakcinu uz dlho beriem tak, ze to bude ako s chripkou, a akakolvek ochrana navyse(nie rok ale dva, tri,...) je len bonus. nemam problem dat sa kazdy rok preockovat, pokial korona nezmutuje na lahsiu chorobu typu chripka(a hlavne to plati v pripade deti, pokial korona zacne viac napadat deti, lebo dospeli budu zaockovani, tym duplom sa dam ockovat kazdy rok). je tu lekarka, co mala protilatky po chorobe pod hranicnu hodnotu 12, po ockovani mala 6500... a to sa este nesleduju t-bunky, ktore vraj ockovanie nastartuje lepsie ako prekonanie choroby. pfizer sa testuje uz vyse roka, takze tam uz nejake vysledky ciastocne vieme...

    23. mar 2021

    @alby2014 ludia, ktori sa daju zaockovat, dostavaju nie ze schvalenu, ale PODMIENECNE schalenu vakcinu, pricom este niekolko rokov bude prebiehat vyskum na FINALNE schvalenie.

    23. mar 2021

    @chillibubble dobre si napisala.Nejake a ciastocne.A presne o tom pisem.😉

    23. mar 2021

    @alby2014 Myslis si, ze ludia, ktori vakcinu testovali v 3.faze klinickej studie, dostali inu vakcinu ako ti, ktori sa ockuju teraz? Casovo to nevychadza, nakolko covid tu mame cca rok a dvojrocna lehota 3.fazy klinickej studie logicky stale bezi. Takze predpokladam, ze boli ockovani rovnakou latkou ako napr. ty. Ako je potom mozne, ze oni su sice stale v testovacej faze, ktora sa bude po 2 rokoch vyhodnocovat, no ty mas uz za sebou ockovanie schvalenou vakcinou? Neber to prosim ako utok, ja len nerozumiem, preco nie si ochotna pripustit, ze nie vsetko je len cierno-biele.

    23. mar 2021

    @simca444 ved v pohode. Keď viete viac ako odborníci na svetovej úrovni o bezpečnosti a účinnosti, kľudne.

    23. mar 2021

    @alby2014 horsie je,ze ani odbornici na svetovej urovni nevedia vsetko o bezpecnosti a ucinnosti.Preto tie otazniky ohladne neziaducich ucinkov a tiez ucinnosti a o samotnej dlzke ucinnosti vakcin.Vsetko sa dozvieme az casom z realnych skusenosti.
    Je chyba zamerat sa len na ockovanie a brat to ako spasenie.Dolezite je sa tiez venovat aj liecbe kovidu a davat ludom hned od zaciatku liecbu a necakat na to,aby prichadzali do nemocnic uz v katastrofalnom stave zomriet.Pravdaze stat musi zabezpecit,aby boli lieky potrebne pri liecbe kovidu dostupne v lekarnach..

    23. mar 2021

    @alby2014 ako to na zaciatku hlasali?Ze ockovanie je sloboda?🤔

    23. mar 2021
    23. mar 2021

    @alby2014 nik sa tu nestavia nad uroven odbornikov predsa. Jedine, co sa ti snazime naznacit je to, ze je trosku scestne nepripustit, ze vakcina je stale v stadiu vyskumu, ze nik dnes nevie s urcitostou povedat, ako sa pod jej vplyvom zmeni situacia o rok, dva... To je cele.

    23. mar 2021

    @1stella1 ale je to brutalny rozdiel, ka by sa pri tych 40 000 ludoch v 3 faze klinickeho tesovania ukazala neucinost, ci nebezpecnost, tak ta vakcina proste nejde von...je x liekov a vakcin rocne, co skoncia po 1,2,3 faze testovania...vacsina sa k 3 fze an ludoch ani nedostane. Veda je ziva vec, aj nase deti su dnes ockvoane trosku inak a modernejsimi vakcinami ako my. Cize, ak zaockujes ludi, neznamena to, ze vec vybavena, napr. sa zisitlo, ze 10 rocne deti maju malo protilatok MMR, preto sa preockovanie posunulo pre deti po r. 2015 na 5 rokov, alebo naopak sa zistilo po ockvoani, ze ludia maju dobru a dlhsiou odozvu na vakciny proti kliestovej encefalytide a teda sa odporuca preockovat az po 5 a nie 3 rokocha ko povodne. Ale teraz sa tvarit, ze na milionoch ludi aplikujeme nebezpecne veci, ktorych ucinost je sporna....je strasne zavadzanie, alebo porovnavt miliony naockovanych s ludmi, co boli v tretej faze klinickeho testovanie je tiez total mimo.

    23. mar 2021

    @alby2014 ty mas podla teba inu vakcinu ako ti, ktori su v 3.faze klinickej studie, ktora stale prebieha a vysledky ktorej sa budu este len vyhodnocovat?

    23. mar 2021

    @1stella1 presne tak, ak by bolo všetko na 100% v poriadku , už nie je nutné "testovať" v žiadnej fáze, ludia , ktorí su očkovaní , sú v podstate tiež len testovaní týmito látkami , inak to ja nevidím

    23. mar 2021

    @simca444 tak kazdy si z tej vety vyberie svoje, ze ano. ja som ju myslela tak, ze uz teraz vieme povedat, ze ucinkuju minimalne rok, a ze za ten rok nikto zaockovany nezomrel na koronu. je mi jasne ako si to myslela ty 😉 moja odpoved je, nedaj sa ockovat, nikto ta neprehovara...

    23. mar 2021

    @chillibubble mylis sa.Nevieme,ci ucinkuju rok..

    23. mar 2021

    @simca444 zaockovani dobrovolnici su sledovani. beru im krv a zistuju uroven protilatok. ak im po pol roku klesli minimalne, tak je jasne, ze im za dalsi polrok neklesnu na nulu. hodnota 6500 protilatok je az neuveritelna. banas mal po prekonani okolo 280(skoncil v nemocnici) a este mu to po case stuplo. jeho zena mala okolo 260 a kleslo jej to za 2-3 mesiace na okolo 230.

    23. mar 2021

    @chillibubble doteraz vedci tvrdili aj o kovide,ze po prekonani kovidu je clovek 3 mesiace chraneny.A aka je skutocnost?Niektori uz dostali hned po mesiaci znova kovid a s horsim priebehom.Netvrdili vedci,ze by mali byt tito ludia 3 mesiace chraneni?Asi zalezi aj od organizmu..

    23. mar 2021

    @simca444 ano, samozrejme ze to je individualne(aj ked som citala, ze ockovanie lepsie pripravi imunitu, ako prekonanie ochorenia. ockovanie vytrenuje t-bunky). ja ani netvrdim, ze kazdy zaockovany koronu nedostane, alebo bude mat mierny priebeh. co ale zatial plati je, ze zaockovani na koronu nezomieraju. uz idu spravy zo svajciarska, z izraela, ze maju slubny liek. ockovanim si kupujeme cas a uvolnujeme miesto v nemocnicicach.

    23. mar 2021

    @chillibubble vsetko ukaze cas..
    Po roku,co tu mame koronu by bolo dobre,aby lekari uz zacali tuto chorobu aj hned na zaciatku liecit,pretoze su tu preukazatelne ucinky liekov a neodbijali ludi len tym,nech si daju paralen od teploty a dovi dopo,ak sa vam este zhorsi stav,vtedy sa ozvite.Ludia teda prichadzaju do nemocnic neskoro..Mame predsa lieky,ktore preukazatelne pomahaju a liecia..

    23. mar 2021

    @simca444 nehadam sa, ale mam uja, co od zaciatku berie ivermektin a momentalne je v nemocnici. zatial len na kysliku, dufam ze horsie to uz nebude. zaslepene studie zo zahranicia ukazali, ze to nie je ziadny zazrak. ano, jednemu lekarovi sa moze zdat, ze to pomaha. ked nerobi zaslepenu studiu a nevie, ci by sa ti ludia nevyliecili aj bez neho. aj remdesivir bol na zaciatku velka nadej a po case sa prislo na to, ze pomaha minimalne.

    23. mar 2021

    @chillibubble nas znamy dostal kovid,mal teploty,kasel,bolest celeho tela..Lekarka mu hned na zaciatku napisala isoprinosine,amoksiklav,anopyrin,medrol,helicid a pri teplote paralen.Po zacati liecby sa mu zacal stav lepsit a tato kombinacia liekov mu pomohla..

    23. mar 2021
    4. apr 2021