adsumus
22. apr 2014

Čo ma naučil antivax

Moje prvé stretnutie s ludmi ortodoxne odmietajúcimi očkovanie prebehlo na koníku. Po zopár zvedavých otázkach, ktoré som im položila, dospeli k záveru, že trolujem a že som zaplatená farmafirmami alebo úplny blbec ale najskôr všetko dokopy. Tvrdia to o mne doteraz. Je tomu už zopár rokov. Na striedačku, raz to, raz ono, niekedy dojdu s niečim novým,napr. že som psychopat, fanatik, vrah, duševná invalidka, že som nevyšla ani osobitnú školu, lezba, chlap,arogantná, viac ludí. Možno sa niekto čudujete, že ma to ešte baví a že sa nimi stále zaoberám po toľkých útokoch, urážkach a výsmechu. Ale ja som tvor od narodenia zvedavý a rada sa priučím novým veciam a rada sa o to aj podelím. Toto ma naučil antivax.

1. Vakcíny sú zodpovedné za alergiu na burske oriešky, mor, homosexualitu, anorexiu, zapálený zadok,autizmus,poruchy spánku, nafukovanie, grckanie, odmietanie jedla, celulitídu.....podľa toho aké máte vy alebo vaše dieťa ochorenie. Môže zato očkovanie. Iná príčina je krajne nepravdepodobná.

2. Vakcíny sú komplotom štátu a farmaceutického priemyslu zameraného na zvýšenie chorobnosti a úmrtnosti v populácii.

3. Vysoká miera kolektívnej imunity, ktorá sťažuje šírenie ochorení, je komplet nezmysel, blud akému nemôže uveriť ani malé decko.

4. Očkovanie spôsobí, že sme náchylnejší na choroby proti ktorým sa očkujeme.

5. Každý desiaty z nás, čo sme zaočkovaní, máme poškodený mozog.

6. Ak niekde dochádza k zníženiu zaočkovanosti, zločinecké organizácie farmafirmy, šíria vírusy v populácii tak aby sa ludia znova začali očkovať.

7. Epidémie sú teda marketingový prostriedok na zvýšenie záujmu o očkovanie.

8. Mať protilátky z očkovania je úplne zbytočné, stačí zdravá strava a umývanie rúk, pomáha aj vesmírna harmónia a pozitívny prístup.

9. Tetanus sa lieči vitamínomC, rovnako ako všetky ostatné možné aj nemožné choroby, vrátane vysokého krvného tlaku a zápchy.

10. Antivax aktivisti vyvíjajú svoju činnosť zadarmo a nemajú žiadnu inú motiváciu ako zdravie nášho národa.

11. Očkovacie látky sa vyrábajú v mixeri.

12. Zaočkovaní šíria choroby, treba sa im vyhýbať.

13. Užívať každý den prostriedok na čistenie bazénov je v poriadku.

14. Ak sa moje neočkované dieťa zraní, lekárom treba tvrdiť, že je zaočkované aby mu nechceli pichať nejaké vakcíny.

15. Žiadny lekár sa nemôže, nevie a ani nechce objektívne vyjadriť k očkovaniu, je súčasťou komplotu farmabiznisu a štátu.

16. Vírusy v skutočnosti neexistujú.

17. Hliník. Do mozgu preniká výlučne z očkovania, hliník z ostaných zdrojov mozog obchádza a normálne sa vylučuje z tela von.

18. Ak zaočkované dieťa neochorie, napriek tomu, že bolo vystavené nákaze, je to výlučne len dôsledok jeho vynikajúcej imunity. Z toho vyplýva, že očkovanie mu bolo zbytočné.

19. Očkovanie nahlodáva imunitný systém, ktorý sa neskôr nedokáže brániť žiadnej nákaze.

20. Nepoužité vakcíny sa ohrejú na vysokej teplote a znovu sa nimi očkuje.

21. Lekári v očkovacích centrách deti drogujú, aby ich mohli naočkovať.

22. Jedinou nádejou do budúcna sú neočkované deti, tie očkované totiž budú o pár rokov zmutované.

23. Pred 30 rokmi sa ockovalo ucinnymi vakcinami priamo do bunky.

24. Očkovanie je dúvodom narastajúcej kriminality.

25. Citáty z fóra ma naučili tiež dosť : "A inak keby som aj dostala tetanus ved nikoho nenakazim tak co. A nemam ho ani ako dostat. Naco by mi bol."

26. Som líška hrdzavá, prefíkaná s dlhým chvostom.

A čo ste sa naučili vy? Môžete sa so mnou podeliť a ja rada rozšírim svoj zoznam.

Homosexualitu ???

22. apr 2014

Velmi vystizne! 😉

22. apr 2014

@xsacka to som aj ja citala, uz davnejsie a fakt tomu verili 😀

22. apr 2014

ja to radšej nečítam, dcéra už je zaočkovaná mala som ju v dobe, keď ešte nevypukla tá móda neočkovania, alebo bola len v plienkach, ale článok zábavný, dobre som sa pobavila, konečne vtipný pohlad 😀

22. apr 2014

tak tak☹

22. apr 2014

@nice202 mne to prišlo ako zlý fór .... ľudia sa dnes boja všetkého a všetkých .Výstižne je čo povedal Jan Werich :,,Dneska je na tom nejhůř jedinec, takovej, kterej nějak vyčuhuje z řady, takovej ten tulák širokýho srdce, nápadnej a podezřelej tím, že vod nikoho nic nechce, tvor, vo kterým nikdo neví, kdo za ním stojí, protože von za ním nestojí nikdo a navíc tvor šťastnej a svobodnej, protože nic nečeká a nikoho se nebojí..."

22. apr 2014
adsumus
autor

@xsacka Máš u mna tisíc bodov.

22. apr 2014

@adsumus ďakujem body sa stále zídu 😀

22. apr 2014

Mizno sa este nieknu zide aj toto http://www.lovcisarlatanov.sk 🙂

22. apr 2014

Ospravedlnujem sa za preklepy.

22. apr 2014
adsumus
autor

@rot Ja mám preklepy rada a nevadia mi, skôr mi vadia niektoré dokonale prešpekulované príspevky bez jedinej chybičky. 🙂

22. apr 2014

@adsumus si mila, dakujem 🙂. Ja som z nich pekne na nervy, neznasam to, ale odkedy mam maleho a pisem z telefonu alebo tabletu, uchytkom, tak sa trenujem v tolreancii vlastnych chyb 😀

22. apr 2014

bod 14 !! 😀 😀

22. apr 2014
adsumus
autor

Dakujem krásne za srdiečko, potešilo ma....veľmi.

22. apr 2014

mala by si tam doplnit este tu celulitidu..ze je to NU po ockovani 😀 😀

22. apr 2014

fiha, tak 11ku som este nevidela 😀

22. apr 2014

@adsumus 😀 ja umrem a to niekto berie aj vazne? 😀

22. apr 2014
adsumus
autor

@anuskaaprazko Ano, dala to raz jedna kočka na fore, že pozrite sa, čo picháte svojim deťom s piatimi vykričníkmi, tak som jej napísala, že to je len parodia. Nech zbytočne nestresuje.

22. apr 2014

homosexualita a celulitída vedú. Ale verím, že časom pribudnú ďalšie body😀

22. apr 2014

BOD 13:-O fuuj☹.Ja som sa dozvedela,ze vakciny nie su sterilne.. a ze " zive" su infekcne...A znamy autizmus je kde??😝 ..a otrava hlinikom a tiomesralom...

22. apr 2014
adsumus
autor

@veriiii Dakujem. Píšem si další podnet. Hliník som akurát začala zvažovať...dám ráno, ked ešte dieťa spí, lebo teraz ma mastí, ked si ju nevšímam.

22. apr 2014

hahaha tak čislo 5 urcite plati :D

22. apr 2014

vyborny clanok 🙂 aj ked si myslim, ze budes potrebovat presne nekonecno bodov, pretoze presne nekonecno argumentov existuje 😀

22. apr 2014

tlieskam🙂)a uz viem z coho mam celulitidu!🙂))

22. apr 2014
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

...parodia clanok, to hej 🙂 ale budme trosku aj objektivni, na druhej strane, zo sucasnych vakcin nie su absolutne ziadne NU? Ani tie ktore su napisane v samotnom letaku? @adsumus ci to je nepodstatne uz 😉

22. apr 2014
adsumus
autor

@eniii Ktoré myslíš z letáku?
@mabella To je satira, krtika založená na humore, ironii a sarkazme...legotímna forma kritiky.

22. apr 2014

@adsumus pribalovy letak napr.k hexavakcine...alebo tak obavanej MMR....urcite si ho citala nie?

22. apr 2014
adsumus
autor

@eniii Ano. A čo ma malo odradiť? Opuch v mieste v pichu alebo teplota? Deti vo Vietname práve teraz umierajú v dôsledku zápolov mozgu, pluc po osypkach. Deti v Nemecku práve teraz umieraju na SSPE, oneskorenú encefalitídu, ktorá sa ťahá 10 rokov po zdanlivo bezprpblémovom prekonaní osypok. Povedala ti toto tvoja lekárka? Povedal toto kedy komu nativax?

22. apr 2014

super clanok, pobavila si ma 🙂 inak skoda ze sa tym vitaminom C neda liecit aj ta celulitida 😀

22. apr 2014

@adsumus odradilo by ma napr.pluzgierove vyrazky, opuch oci a tvare, tazkosti s dychanim, nahly pokles krv.tlaku a strata vedomia, kolaps, horucka vyssia ako 39,5C, neobvykly (encefaliticky) plac, opuchnute zlazy na krku, v podpazusi alebo slabinach......tieto NU su popisane v hexavakcine...

22. apr 2014

@pea87 akoze neda!! vitamin C je na vsetko...a este ocikana plienka na oci a mas po celulitide 😀

22. apr 2014
adsumus
autor

@eniii Prečítaj si následky ochorení a budeš v klude riskovať opuchnuté uzliny po očkovaní... patria tam poškodenia mozgu,sluchu, zraku, pohlavných orgánov, umrtie, rakovina pečene a dalšie veci.

22. apr 2014

vyborne, dakujeme🙂

22. apr 2014

@eniii no, a kolko poznas takychto pripadov co tak reagovali??teda okrem zvysenej teploty, anafylakticky sok moze nastat po hociakom lieku..tie NU sa tam musia davat aj napriklad okrem vseobecnje informovanosti kvoli tomu,ze v USA ludia idu na sud so vsetkym s cim neboli pisomne upovedomeni...

22. apr 2014

@eniii ty si si nevsimla,ze sa tu prejednavaju veci co nie su v letaku -ale podla antivax predsa existuju,len farmafirmy to utajuju???tak co tu pleties NU co su na letaku???

22. apr 2014

@adsumus zabudla si formaldehyd, ortut a v konecnom dosledku vsetky tazke kovy z periodickej sustavy prvkov...
A ano vit-C lieci vsetko vratane celulitidy... Okrem hluposti. Na tu nepomaha ani ostata plienka. Inac najnovsi hit v "odporucacej" teme je kyseliny solna ☹

22. apr 2014
Komentár bol odstránený

@natas4 no mohla som ja byt taka hus a toto nevediet? kaslem teda na cvicenie a hned zajtra si pojdem kupit vitamin C od nejakej hnusej farmaceutickej korporacie a budem cakat co to spravi 🙂

22. apr 2014

@eniii precitaj si pribalovy letak akejkolvek antikoncepcie, atb ci inych liekkv... od lahkych bolesti hlavy az po smrt tam najses vsetko... tieto nu sa musia napisat - staci ak sa nepriamo z milion pripadov vyskytli raz☹ pri ockoani existuju bezne nu ktore ti bude menovat kazdy lekar ako zvysena trplota, opuch ci zacervenanie... ojrem toho v suvislosti s predispoziciami v speci pripadoch moze dojst k sprci nu ako hnisaniu rany, anafylaprickemu soku etc.... ako tu bolo pisane toto je mozne pri akejkolvek potravine etc. ... dopredu clovek zual nevie... v kazdom pripade tu v clanku ide naozaj skor na parodiu na reci ktore maju predstavitelia anticax aj na tejto stranke - sama som postrehla ako dcaja hlavny pani antivax tu tvrdili ze ked dostanes v 60tke rakovinu xy tak aj to je nasledok ockovania v 3och tokich - bez dokazu samozrejme.... detto historky o vitamine c ktory vylieci vsetko etc....

22. apr 2014

@pea87 V ziadnom pripade nie vitamin C od nejakej hnusnej farma firmy co na nom zaraba. Jediny spravny, ktory ma zazracne ucinky je ten z drogerie marktu... Vsetky ostatne su smejdy. Este, ze by si kupila nejaky na nete. Je sice pravda, ze stranka v Statoch vyrabaju v Pakistane v miesacke na dvore a posielaju z Ciny ale maju dobre referencie

22. apr 2014

@zita19 a zabudla si dodat, ze ho vyrabaju pre dobro ludi a nie pre zisky 😀 😀

22. apr 2014

Tie co sa najviac z toho smeju uvidia to najhorsie... len sledujte viac svoje okolie 😉

22. apr 2014

@stastnamaminka staci, ze sledujete vy a fabulujete bez relevantnych dokazov

22. apr 2014

@veriiii ale klud zena, co sa do mna navazas 🙂 daj si horuci kupel a z hlboka dychaj 😀 howk

22. apr 2014

@dai ano jasne, beriem, nehadam sa, ja mam rada kazdu info, z kazdej strany, lebo si z kazdej zoberiem a vyberiem pre mna to dolezite...vsetko ma svoj prinos aj negativa....inak btw na C-cko nedam dopustit, odkedy som vyskusala megaskorbicku liecbu uz nemusim brat kazdy mesiac antibiotika, u mna funguje, a niekomu to je smiesne 🙂

22. apr 2014
adsumus
autor

@eniii Čítala som už príliš veľa prípadov, ked sa mamy pokúšali liečiť zápaly ušiek, bronchitídy a podobne vitamínom C a vôbec im to nezaberalo. Tu ide o dôsledky takých tvrdení, že vitamínC lieči napr. tetanus. Čo ak to neikto bude aplikovať na vlastnom dieťati a to mu následkom tejto rady zomrie?

23. apr 2014

Vesmírna energia a kvapky na čistenie bazénov...........kombinácia zaručujúca zdravie až do smrti 🙂

23. apr 2014

@mabella aj keď sa s @adsumus nezhodnem vždy na všetkom a podobne ako ona - aj ja sa rada vŕtam , tak tento článok trafil do čierneho. Nikde som nenašla, že by popieral nežiadúce účinky vakcín. Ide skôr o pohľad na antivakcinistov a ich argumenty.

23. apr 2014

@stastnamaminka to hádam nebola vyhrážka!!! Lebo potom si pripomeň to, o tej jame, kto ju kope druhému...

23. apr 2014

@zita19
@babulka aka vyhrazka a fabulacie? Vy ste strasne chudery 😀 a nahlasujte ma cmuk matky roka 😉

23. apr 2014

@stastnamaminka ale decembrovka... 😀 nepacia sa ti trefne a bohuzial caste tvrdenia z radov antivax.... mohla by si ich poznat.... neboj nic kazdy z nas ma oci na stopkach a kukame okolo seba..ale kukame aj dalej nez je prah naseho domu.... pretoze aj tam sa deju veci....ktore treba vidiet....

23. apr 2014

@pectore vies ja som prvy komentar nenapisala urazlivo preto nerozumiem tomu co mna niekto uraza...v tomto clanku su niektore veci ozaj bludy 😀 no ja skor reagujem na posmesne komentare...bohuzial poznam osobne maminky s detickami,ktore maju vazne zdravotne problemy po ockovani a jedna to ma potvrdene dokonca neurologickou ☹ ja sa nerada pustam do tychto debat no toto mi fakt nedalo...nemam rada posmesky

23. apr 2014

@pectore a ja si rada citam odborne clanky o ockovani aj neockovani a stale sa viac bojim nu ako tych chorob proti ktorym ockuju... pretoze tie choroby dostavaju aj ti,ktori ockovani boli a nie vzdy to znasaju lepsie ako neockovani ludia

23. apr 2014

@stastnamaminka ja si rada vypocujem ako si myslela prvy komentar..skus nam to vysvetlit....???" Tie co sa najviac z toho smeju uvidia to najhorsie... len sledujte viac svoje okolie "...ako mame chapat slova v ktorých niekoho vystríhas pred tym ze uvidi to najhorsie?....hm?..to ani nebol posmesok..to uz bolo nieco od srdiecka ....ci sa mylim..nechces nam to objasnit?...

23. apr 2014

@stastnamaminka rada si citas....moje pozvanie do skupiny muselo ist dole kominom..ked niesi dostatocne informovana..pretoze kebyze si... nemozes tu napisat ze ockovany zvladaju ochorenia horsie....stat sa samozrejme moze ale to uz je otazka imunity jednotlivca nie otazka ockovania....nestava sa to, neni to pravidlo a dokonca je to velmi zriedkave... tazke priebehy su predovsetkym zaznamenane u neockovanych ludi..vakcina nechrani na 100% takze ano mozu sa nakazit aj ockovany....ale priebeh byva miernejsi....v nasej skupine je vela podkladov k týmto tvrdeniam...

23. apr 2014

@pectore tym som myslela,ze staci otvorit oci,a sledovat viac svoje okolie... nie je dobre sa na tom smiat,myslim si,ze zeny,ktore sa zatial len smeju sa este nestretli s takymi pripadmi kedy deticky zostali poznacene ockovanim na cely zivot☹ nemyslela som to zle ani sa mi nechce verit,ze by to tak mohlo vyzniet,som si ista tym,ze by sa nesmiali keby take pripady poznali...

23. apr 2014

@pectore nenapisala som ze to zvladaju vsetci ockovani horsie,ale niektori ano...neviem ake pozvanie myslis,nic som nezaregistrovala

23. apr 2014

@stastnamaminka vies o tom ze su aj tazke pripady ochrnuti ci inych nasledkov prave po prekonani infekcnych chorob proti ktorým sa dá zaockovat?...okrem toho co sa deje v okoli tu mame blizke dejiny..a blizke zahranicie...ktore mozu byt tiez dost poucne..hovori sa ze historia magistra vitae...aloebo ze je rozumne sa ucit na chybach druhých....ty si sa s niecim takym stretla.. tiez nie..pretoze si chranema pomerne vysokou zaockovanostou slovenska... mozno si to nemyslela zle..ale to nejhorisie sa hadam na nikoho nema privolavat...

23. apr 2014
adsumus
autor

@stastnamaminka Môžeš aj povedať, ktoré konretne deti boli poznamenané očkovaním do konca života a o čo išlo? A nevypisuj, že sa niekto smeje z chorých detí.....to ti trpieť nebudem.

23. apr 2014

@pectore ale ved ja nič neprivolávam.... ak najhorším myslíš smrť, to mi ani nenapadlo...každý sa raz v živote stretne s niekým kto bol očkovaním poznačený, preto som to napísala

@adsumus nevkladaj mi do ust slova, ktoré som nepovedala/nenapísala...nepíšem, že sa smejete z chorých detí, ale podaktoré sa tu smejú z neočkujucich matiek, ale tie ženy asi vedia prečo neočkujú...

pre mňa to tu nemá vôbec zmysel, pretože vždy bude viac ludí za očkovanie, ako neočkovanie tak je to nastavené, tak to bude 😉

23. apr 2014

By som chcela vedieť, či by si si robila z toho výsmech,keby tvoje dieťa ako následok po očkovaní dostalo astmu, atopicky ekzem, spustil sa autizmus alebo umrelo. Mnohým rodičom sa to stalo a pri prečítaní tvojho trapneho príspevku,im asi nie je najlepšie. Nevedomosť je najvyššia forma debility. Len sa tu bavte,aké ste dokonale matky,len aby ste sa nedosmiali. Žasnem.

23. apr 2014

@nina88 ty poznáš konkrétne taký prípad, a ako dlho po očkovaní dostalo astmu, atopický ekzem atď. ? alebo všetko teraz hoďme na očkovanie lebo to napísali americký "vedci", ktorí píšu každý týždeň niečo iné

23. apr 2014
adsumus
autor

@nina88 Autizmus, astma, atopický ekzém nie sú z očkovania.....vedci hľadali súvislosť, ale nič nenašli....je rovnaký výskyt týchto ochorení u očko a neočko detí, takže na vine je niečo iné. U autizmu sa ukazuje, že poškodenia vznikajú počas tehotenstva. nepíš, že sa vysmievam matkám chorých detí...je to klamstvo.

23. apr 2014

Nenapisala som že sa vysmievas chorým deťom, máš zvláštny domyslavy talent. Vysmievas sa z ľudí, ktorí neockuju deti a je to prízemné. Ten čas by si radšej.mohla venovať svojmu dieťaťu. Čo z toho máš? Dvihas si Ego?nikomu tým nepomahas, tak preco? No nič. Nemám na toto energiu, čas ani chuť, nápis mivteraz čo len chceš, čím si ulavis, to že je to výsmech to nezapries,ale tak rovnako ako ty nezmenia môj názor, ja.nezmenim tvoj, tak načo, že.ano? 😉

23. apr 2014
adsumus
autor

@nina88 Nevysmievam sa nai z neočkujúcich, vysmievam sa z bludov, ktoré nám tu antivax vtlka do hláv, ktorými nás maniluluje do neočkovania a dôsledkom budú choré a poškodené deti...už jedno také existuje na Slovensku a vo svete ich je veľa a ich rodičia sú provax a bojujú proti zavádzaniu a klamstvám zo strany antivax...ber alebo nechaj tak a neútoč klamstvami, ale argumentuj racionálne a do môjho ega ťa tiež nie je nič. Nehodnoť ma aká som, nepoznáš ma, ani môj život...tak sa zdrž.

23. apr 2014

@adsumus ktore dieta na SK ma problem kvoli neockovaniu? Aku chorobu dostalo? ☹

23. apr 2014
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

Sam moj pediater mi povedal, ze o tom, ci je ocko ucinne/neucinne nie je dostatok dokazov. Nakolko sa detom nerobia po ockovani testy na zistovanie hladiny protilatok. Keby sa taky vyskum spravil, ale naozaj relevatny, nie zmanipulovany vyskum, tak by to vnieslo dost velke svetlo do tejto problematiky. @mabella ocko proti ciernemu kaslu je znacne neucinne ( to mi povrdil aj pediater )

23. apr 2014
Komentár bol odstránený

@mabella moj pediater mi povedal, ze mal v ambulancii ockovane aj neockovane deti co prekonali cierny kasel. Ked som sa pytala ci mali tie ockovane lahsi priebeh, tak len odpovedal, ze vsetky bez rozdielu si to prekaslali. Umrtie v ambulancii nemal. Povedal, ze dnes su na vsetky ochorenia lieky. Vela zavisi od celkovej imunity a odolnosti jedinca ako takeho. Ja mam voci vsetkym tym chorobam velky respekt, ale velky respekt mam aj pred negativnymi ucinkami vakcin, ktore nepochybne existuju.

23. apr 2014
adsumus
autor

"Moje tvrdenie, že „závažné nežiaduce reakcie po očkovaní sú mimoriadne
zriedkavé a riziko komplikácií po prekonaní ochorenia je mnohonásobne vyššie“
dokazuje aj nedávny prípad zápalu mozgových blán s ťažkým priebehom a trvalými následkami u neočkovaného dieťaťa z Bratislavského kraja. Bolo spôsobené pneumokokom sérotypu F 19, ktorý je obsiahnutý v oboch dostupných vakcínach určených na povinné očkovanie dojčiat.Matka nebola proti očkovaniu (mala už tri riadne očkované zdravé deti), ale podľahla názorom o potrebe odložiť očkovanie do neskoršieho veku. Dieťa ochorelo v prvom
roku života, teda v čase, keď ochorenia majú najťažší klinický priebeh. Výsledkom je, že jej dieťa už nikdy nebude prejavovať aktívne známky života. Obávam sa, aby takýchto prípadov nebolo viac. Kto potom
zoberie za ne zodpovednosť? Odporcovia očkovania – informatici, stavebné inžinierky, novinárky alebo farmaceuti?Ak rodičia dôverujú lekárovi v liečbesvojho dieťaťa, tak by mu mali dôverovať aj v očkovaní. Súhlasím s RNDr. Máriou
Muškovou, PhD., že očkovanie každého dieťaťa treba zvážiť individuálne. O vhodnosti očkovania má predovšetkým rozhodovať lekár. Ten zváži prípadné trvalé aj prechodné kontraindikácie, nie však v tom zmysle, aby každému dieťaťu vytváral individuálny očkovací kalendár."
Doc. MUDr. Zuzana Krištúfková, PhD.
http://www.unipharma.sk/sk/-/~dms2::doc/173

@eniii Prečítaj si to celé, podľa mna to má hlavu a pätu, narozdiel od nezmyslov, ktorými nás krmi antivax, ved oni len prekladajú zo zahraničných stránok, vyberajú peniaze, dokonca si vymýšľajú úmrtia detí z očkovania...mne to pripadá nenormálne...takto zavádzať verejnosť. ved ja som zato, aby sa hovorili o rizikách očkovania, ale o reálnych nie navymýšľaných za bohvieakým účelom.

23. apr 2014
adsumus
autor

@mabella Si si istá, že obe lekárky hovorili o tom istom? Pretože tá v nemocke hovorila o umrtiach na čierny kašeľ a tie boli zazanmenané v zahraničí u neočkovaných detí a tá druhá mohla hovoriť o ochoreniach na čierny kašeľ, ktoré sa vyskytuju aj, aj. Len ešte upozornujem, že je vedecky dokázané, že očkovanie chráni pred ťažkým a vážnym priebehom čierneho kašľa, hlavne malé deti do roka....je to vedecky dokázané...treba brať do úvahy.

23. apr 2014
adsumus
autor

@horseshoe Protilátky sa testujú u detí často a opakovane, testujú si ich aj samotné krajiny, výsledky sa zverejnujú, sú bežne dostupné, podľa nich sa vyhodnocuje účinnosť očkovania. V zahraničí sa tieto protilátky testujú bežne aj u dospelých, aby sa zistilo, či sú alebo nie sú immunni.

23. apr 2014

@adsumus kto robi tie studie?mozes dat nejaky zdroj na ne a vysledky?lebo par ludi zo skupiny proti ocko si dali robit rozbor na protilatky a vysli im nelichotive vysledky-bud ziadne protilatky alebo velmi nizke hladiny.

23. apr 2014
adsumus
autor

@horseshoe To sa nai nečudujem, že ked si antivax dá robiť rozbor protilátok, tak nemá žiadne...nič ničové. Kukni si napr. tu http://scholar.google.sk/scholar?q=immunogenici...

to sú všetko študie zaoberajúce sa vyhodnocovaním protilátok v krvi

23. apr 2014
adsumus
autor

@horseshoe A za všetky by som vypichla túto z Holandska, kde sa kontrolovali protilátky po očkovaní na rubeolu a 95% ludí sú immúnni...z očkovania.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pi...

23. apr 2014

@horseshoe
@adsumus
mna vzdy osobne prekvapi ako predstavitelia antivax maju strasne vela pripadov vedlajsich ucinkov pri sebe - nie preto lebo ich oslovuju ludia s nimi, ale oni maju sesternicu aj neter s autizmom po ockovani, rakoviny, ochrnutia a neviem co v najblizsej rodine ci u naj priatelov... mna uz toto vzdy presvedci o tom ze su pre mna nedoveryhodni... a tieto ich studie a podobne... neviem co dodat - ako je mozne ze v triede mojej malej na kiahne ochoreli do posledneho dietata vsetky neockovane a z 5tich ockovanych neochorelo ani jedno - ked vlastne vobec imunne nie su?☹

23. apr 2014
adsumus
autor

@dai To určite s očkovaním nemalo nič spoločné, tie zaočkované by určite tak či tak neochoreli, lebo majú vynikajúcu imunitu.Z toho vyplýva, že očkovanie im bolo na figu. 😀 Dakujem za podnet, zakomponujem do článku.

23. apr 2014
23. apr 2014
adsumus
autor

@natas4
@dai
Len teraz sa to trochu bije s antivax tvrdením, že očkovanie nahlodáva imunitu a navodzuje stav uplnje bezbrannosti voči chorobám... Už sa z toho začínam magoriť.

23. apr 2014
adsumus
autor

Tak máme tam 18 a 19.

23. apr 2014

@dai pripojim moj postreh co sa tyka tych kiahni ze ockovane deti neochoreli, a na cierny kasel ochoreju aj ockovani - raz som pocuvala relaciu na slobodnom vysielaci o kolektivnej imunite a tam vraveli ze cierny kasel je taka svinska choroba - ze ked je niekto aj zaockovany tak ta vakcina je len proti nejakym urcitym typom? kmenom? druhom? toho cierneho kasla-nie som odbornik odpustite mi moju laicku rec 🙂 no a skratka ten cierny kasel ma vela tych typov tak preto ho moze dostat aj ockovany clovek 🙂
@adsumus budes updateovat clanok? tesim 🙂

23. apr 2014

@adsumus to nepochopi nikto..tie ich zvlastne myslienkove pochody 😅

23. apr 2014
adsumus
autor

@pea87 Jasné, že updatujem....toto je živý článok...píšeme ho všetci. to o tom čiernom kašli je zložitejšie...vakcína nechráni tak ako by sa čakalo, aj ked je to lepšie ako nič, lebo deti aspon nezomierajú...príčiny sa zisťujú, vyvíja sa nová očkovacia látka.

23. apr 2014

@pea87 ja keď som raz počúvala slobodný vysielač tj diskusiu ,mala som pocit,že som v krčme a okrem fráz od moderátora ako debilný a pod tj proočko a to nehovorím ,že to hovoril akoby bol pod vplyvom omamných látok ...takže ak si budem chcieť vypočuť krčmovú debatu laikov pod vplyvom niečoho poôjdem do krčmy a budem mať z toho aspoň niečo kúpim si kofolku a zasmejem sa .....a o čiernom kašli je toho dos-´t v odbornej literatúre alebo treba komunikovať z pediatrom a nie moderátorom a ite pracovníkom na slobodnom vysielači....

23. apr 2014

@adsumus
dik za linky, kuknem to. nakolko nie som az tak dobra v odbornej anglictine, budem to preberat s manzelom. mna zaujimalo, ze kto robi tie studie - je to nejaka neziskova organizacia, ci kto vlastne - kto ich financuje? Bo povedzme si pravdu, nie je problem zaplatit hocaku studiu...

23. apr 2014

@aristka jezis prepac ja som si myslela ze ked napisem ze tam o tom rozpravali tak ze kazdej dojde ze moderator+lekar... ale odpust nabuduce si to aj v archive pozrem a aj vsetky mena vypisem 😀 😀 😀 a na laicke debady netreba chodit do krcmy staci si zapnut kona 😀

23. apr 2014

@pea87 a ešte niečo vážnejšiu formu čk spôsobujú toxíny baktérie bordetella pertussis ,proti ,ktorej sa očkuje a neporovnateľne ľahšia forma čk môže byť spôsobená bak.bordetella parapertussis ,ptori ,ktorej sa neočkuje ,ale briebeh choroby je úplne iný tj je to ľahké forma čk..

23. apr 2014

@dai ver tomu, ze existuju aj ludia, co boli ockovani proti kiahnam a aj tak ich dostali -akurat sme to preberali v jednej diskusii tu na MK a @laminatorka (prepac, ze ta spominam, nemusis sa zapajat tu do diskusie) bola ockovana a aj tak ich mala.
Ludia je to vo velkej miere o imunite, ci sa nam to paci abo nie. Aj moj otec - ma vyse 70 rokov - v zivote nemal kiahne, mumps, osypky atd. a nie je ani ockovany - a ja so sestrou sme tieto ochorenia vsetky prekonali a ked sme to mali, tak on s nami prichadzal dennodenne do styky a nenakazil sa. Aj teraz vnucence maju kiahne a je s nimi v kontakte a nic. Niektori jedinci neochoreju, tak ako niektori jedinci ochoreju aj napriek ockovaniu.

23. apr 2014

@pea87 na konovi je toooolko odbornikov...a na vsetko 😀

23. apr 2014

@pea87 to bol moderátor a pán pod nickom petot tj diskusia na slobodnom vysielači a tu na mk aspoň nikoho nepočujem ,ale podľa príspevkov je to tiež sem tam na zamyslenie...

23. apr 2014

@natas4 aspon uz nebudeme potrebovat google tu sa dozvies vsetko 😀

23. apr 2014
adsumus
autor

@horseshoe Trochu ti naruším teoriu, že neochorejú, oni ochorejú, ale majú bud žiadne alebo minimálne príznaky a tým majú aj imunitu, ale ty nevieš, ktorý prípad je tvoje dieťa a v akom stave bude jeho imunita pri ochorení.

23. apr 2014

@horseshoe ja sa zapojím kam chcem je to moja vec a môj názor!!!!!!!!! ty máš tiež iný ja tiež,pekný deň

23. apr 2014

tu su len ludia ktorí majú nejaký názor na všetko tak ako aj vy 🙂myslím že si ho každý môže povedať či ?

23. apr 2014

@laminatorka ???? som nepochopila ale nevadi....

23. apr 2014
Komentár bol odstránený

@adsumus no presne si to vystihol. to iste plati aj pre neziaduce ucinky- ty nevies, ci prave tvoje dieta bude na vakcinu reagovat neprimerane, pripadne mu to spusti nejake autoimunne ochorenie.

23. apr 2014

toto bude poviem to hezky česky přes čátu, ale zišiel by sa stroj času, vrátiť sa o pár storočí aby si niektorí prežili aspoň jeden deň moru na vlastnej koži

23. apr 2014
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@bazarocka
@mabella presne tak. kedysi nebola ani len kanalizacia,zachody - fekalie vsade - to sa potom sirili choroby jedna radost

23. apr 2014
adsumus
autor

@mabella A niekde stačí len vymeniť poškodenú pečen po rakovine, ked sa dieťa nakazí hepatitídou B.

23. apr 2014

@mabella ty si myslíš že všetci tak poctivo dodržiavajú hygienu, ak o pár domov dalej nedodržiavajú, dieťa nezaočkujú a ochorie, tvojej sa napr. v školke, choroba oblúkom vyhne lebo bude síce neočkovaná ale za to vykupkaná a voňavá ? 🙂

23. apr 2014
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

@adsumus hepatitda B -asi tazko sa nakazi male dieta ked prenos je mozny len krvou alebo slinami ci sexom. to skor hepatitidou A -ale to nie je povinne ocko.

23. apr 2014
adsumus
autor

@mabella Ty máš akú lekárku??? Elekovú? Malé dieťa nie je ohrozené čiernym kašľom? Hned ťa dám do bodu č. 20. Ja sa oseba nebojím, ale kludne by som sa dala prečkovať mmr, bez zaváhania, možno sa aj dám.

23. apr 2014
adsumus
autor

@horseshoe Deti sa nakazia aj od seba napr. ked sa pohryzú,napr. aj v takej školke, kopec ludí ani nevie že sú nakazení a stačí málo, aby sa to prenieslo na dieťa ja to nechápem, že antivax najviac vadí toto očkovanie, a ja ho považujem za veľký prínos.

23. apr 2014
Komentár bol odstránený

@adsumus pohryzu?neviem o tim zeby sa deti bezne hryzli v skolke.okrem toho to dieta co to akoze ma v sebe tu zltacku B-to odkial dostalo?pohryzla ho nakazena matka?ci si pichlo do zily heroin z infikovanej striekacky???

23. apr 2014
adsumus
autor

@mabella Ja už mám svoje burlivé obdobie za sebou, teraz som celkom kludná, len sa tak veľmi čudujem.

23. apr 2014
adsumus
autor

@horseshoe No budeš sa čudovať prevelice, ale mali sme v našej skupinke prípad, že romske dieťa si privlieko tetovacú ihlu do školy a dubkalo do spolužiakov a pred tým sa tým tetovalo pol osady, čo sa hryzenie týka...merali priemer pohryzení v materskej školke a bolo to statočné číslo, už si nepamätám. Toť nedávno zvolávali v USa ludí na testovanie na hepku B , lebo zubár si používal nedezinfokované nástroje.

23. apr 2014

Ja to trochu odlahcim, ale pripomenulo mi to historku zo ZS, ked mi moja spoluziacka, asi v tretej triede bodla v nasratosti do ramena plniace pero. Bola taky vasnivejsi typ a mimochodom, jej bracho bol znamy tym, ze zase decka hryzol! 😀

23. apr 2014

@stastnamaminka za ten cosi cez pol rok co som na MK som v temach o ockovani od zastancov slobody v ockovani zazila uz par vyhrazok typu, nech sa to (najhorsie) stane tvojej rodine a fabulacii napriklad vymysleny pribeh dievcatka co zomrelo nasledkom ockovania, ze mozem kludne napisat "vyhrazok a fabulacii". O fantasmagoriach v megascorbickej liecbe a zodpovednosti radsej ani pisat nebudem.

23. apr 2014
adsumus
autor

@rot Minule na ihrisku si nejaká pubiška drápala ruku sklíčkom, potom to zahodila do trávy, ja sa nato nemôžem ani pozerať, čo stvárajú tie detiská a ešte ked viem, že kopec maličkých detí je neočkovaných. Súrodenci, maželia..nevera prekvitá, nie u nás samozrejme,a le bavíme sa z celospoločenského hladiska.

23. apr 2014

@adsumus pod kazdy tvoj komentar by som sa vedela podpisat, suhlasim a mam uplne totozny nazor. Len nie energiu a chut sa tym tak podrobne zaoberat, tonta velmi obdivujem. A este si myslim, ze je trochu zbytocne niekoho presviedcat, hoci na druhej strane si myslim, ze ak to tu ma pomoct co len jednej bezradnej a zneistenej mamicke, ktora si to cita, urcite to za to stoji.

23. apr 2014

inak ešte k tomu nechápem kto mi sem rachol môj príspevok sem som vôbec neprispela príspevkom písala som to inam :(

23. apr 2014

@horseshoe to si mi sem ti bachla môj príspevok?ja som tuna vôbec nepísalla

23. apr 2014
Komentár bol odstránený

@horseshoe no ja si zo škôlky dodnes pamätam len to ze tam bolo jedno dievca ktore hrozne ostatnych stipalo a hryzlo, este aj teraz viem ktora to je 🙂, obcas sa tam najdu deti co robia kazdemu zle

23. apr 2014

@mabella ja viem že mi nenadáva ale načo to sem cápe ja som to dala do nesúhlasu za očko a za povinné očko tu to nemá čo hladať medzi očkovacími

23. apr 2014
Komentár bol odstránený

@laminatorka este raz prepac ze som ta vobec spominala. nebolo to myslene zle, ale to uz je jedno.

23. apr 2014

@adsumus nuz tak to potom ano s tym cigancatom. cez tu ihlu by to bolo mozne chytit.

23. apr 2014
adsumus
autor

@rot Vieš, ono je tento problém očko neočko pre mna oveľa širšíí než nejaké riziko epidémie osypok alebo mumpsu, obrny či iných chorôb. Táto tema odkrýva veľmi vážne a znepokojujuce problémy našej celej spoločnosti. Nedôvera v inštitucie a dôvera v ľudí, ktorí vedú štvavú kampan, sú anonymní, tvrdia nezmysly a polovica ludí im bez problémov verí a stojí na ich strane. Diktuju im ako majú liečiť svoje deti, čo majú jesť, ako majú reagovať v diskusiach, koho majú voliť a zachvílu im budú merať gebule a stavať nás proti sebe do šíkov. Sú to ludia, ktorí polarizujú spoločnosť a sejú nenávisť. A natoto sa ja nedokážem pozerať bez toho, aby som reagovala. Aj ked poviem uprimne, som presvedčená, že dosiahnu svoje.

24. apr 2014

@adsumus nie je to úplne nový jav, len je možno vďaka neobmedzeným možnostiam komunikácie viac viditeľný. Podľa mňa je jedinou prevenciou kvalitné vzdelávanie, od malička viesť deti k túžbe po poznaní, ale zároveň k schopnosti kriticky hodnotiť informácie a nie ich iba konzumovať. Je to o to ťažšie, že aktuálny stav spoločnosti tomu príliš nepraje (úroveň školstva, médií...).
No nemyslím si, že je všetko stratené. 🙂

24. apr 2014
adsumus
autor

@rot ja nepodlieham celkom skepticizmu, pretože som tu na koníku spoznala veľa zaujímavých, rozhľadených ludí a inteligentných, na fore nepíšu...asi ako ty...nato treba mať naozaj silný žalúdok, ale na druhej starne, ked ma začne mama na ihrisku s nadšením presviedčať, že je zbytočne očkovať klieštovku, lebo borelioza sa očkovať nedá aj tak, tak zas upadnem do depky, že kam to spejeme vlastne s takým uvažovaním....a čo sa školstva týka...tam sú zmeny nevyhnutné....učiť argumentácii, rešpektu a tak dalej, miest vlak ide z bodu a do bodu b a kedy sa stretne s vlakom, ktorý ide v opačnom smere a inou rýchlosťou..to je skôr pre tých, čo to zaujíma. Argumentovať by sme sa mali učiť všetci.

24. apr 2014

@horseshoe ja neviem ,kde žiješ ,ale aj na slovensku dokonca na žitnom ostrove mám žumpy a že vraj najväčšia zásobáreň pitnej vody a aj na zvyšku slovenska ,plus studne sú tiež štandartne využívané ako jediný zdroj pitnej vody v odsť dedinách ,plus čo to má s takou vírusovou infekciou ako osýpky ,rubeola ,mums a pod....,ktoré sa prenášajú kvapôčkovou infekciou ,plus atb sú tam na prd ,plus aj pri čk sú atb na prd ,pneumokoky a rezistencia laikovi asi nič nehovoria ,pozývam ťa do špitála ,aby si vedel-a čo znamená rezistencia a umývanie rúk v prípade týchto inf.tiež moc nepomôže ,keďže sa prenášajú kvap.inf.a cesta prenosu je kvapôčkami cez hor.dých cesty a perorálne....

24. apr 2014

@horseshoe a odkedy majú hepatítídu len narkomani a prostitútky ,zas pozývam smer špitál a zistíš ako sa veci majú...

24. apr 2014
Komentár bol odstránený
adsumus
autor

@mabella To je už strašne staré, nepodpísalai sa lekári, ale alternatívni liečitelia a vyznavači Wakefielda, ktorý ma zákaz vykonávať svoju profesiu, robil na detoch nelegálny výskum. A pozri si tento rohovor s lekárom celostnej medicíny.

"NIkdy by som sa neodvážil a nevzal na seba tú zodpovednosť, aby som svoje deti nenechal zaočkovať základným očkovaní." názor lekára celostnej medicíny Mudr. Jana hnízdila, stojí za to pozrieť celý rozhovor a tento jeho názor si vypočujete o 24:50.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/221938-...

27. apr 2014
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený

80 lekárov ,kde je menovitý podpis ,plus to je akože 80 lekárov ,z celej ameriky alebo sveta ,to je ako čiastka 1 elleková z čiech ,plus je to stránka doplnkov výživy....dôveryhodná stránka...

27. apr 2014
adsumus
autor

@mabella Kukni si ich profily, aké kraviny tvrdia. Co píšu vo svojich knihách. oni zastávajú postoje na okraji vedeckého sveta, postoje dávno opustené alebo vyvrátené. Sú to homeopati, zástancovia megasorbickej liečby, mnohí nepraktizuju klasickú medicínu, aj ked ju vyštudovali. A nezabudni antivax splašil 80 doktorov z celého sveta.
http://www.sciencebasedmedicine.org/medical-voi...

27. apr 2014
adsumus
autor

@mabella A ešte sám článok ťa upozornuje, že len tí, čo majú titul ND sú lekári s licenciami. Tých je tam presne 5 kusov, ak sa nemýlim.

27. apr 2014
adsumus
autor

homeopat http://www.zoominfo.com/p/Chaim-Rosenthal/15280...
naturopat http://doctorjoycejohnson.com/about/doctor-joyc...
bližšie nešpecifikovaná alterantíva http://www.stress.org/about/whos-who/fellows/ro...
antropozof steainerovská holistická medicína https://plus.google.com/107165111672157578828/a...
naturopat http://www.whale.to/vaccine/rattigan1.html
vitamínové doplnky http://en.wikipedia.org/wiki/Julian_Whitaker
homeopatka http://www.naturaltherapypages.co.uk/therapist/...

To len náhodne som vybrala, že čo sú to za lekári. Ale kto verí homeo, bude veriť, že sa nemá ani očkovať a tak isto aj priaznivci naturopatie, antorpozofie a tak dalej. Každého vlastná vec, ale blbnúť ludí, že lekári sú proti očkovaniu, je iná káva...mali napísať, že alternatívní lekári sú proti očkovaniu, ale to by asi nebolo až také zaujímavé, že?

27. apr 2014
Komentár bol odstránený
Komentár bol odstránený
adsumus
autor

@mabella No dobre, ale napr. tento mudrc je doktor oseopatie, kukni si čo to je.
http://www.studioisis.sk/osteopatia/

http://www.cancercontrolsociety.com/bio2011/gor...
okrem toho homeopat, autor knih y omega tri zázračný liek, je to otec detoxikácie, chelácie, či ako to volajú....jednoducho doktor alternatíva.

27. apr 2014
adsumus
autor

A dalsší homeopat...jeden vedla druhého http://www.phoenixbioidenticalhormonedoctor.com/

27. apr 2014
Komentár bol odstránený

včera už neviem v akých správach hovorili o prírodnej liečbe a teda o bylinkách ,nejaké dámy na sk robia prírodnú kozmetiku a aká je ľahká ,bez kovov a alergénov .....to bol ich laický pohľad ,na druhej strane bol odborný výklad dr.,ktorá povedala ,že aj bylinky sú silné alergény ,,,kto niečo vie aj plné kovov ,na ktoré môžu byť ťažké reakcia alebo jednoducho škodia .....takže ,ano aj bylinky ,ale všetko treba z rozumom .....a o sa týka homeopathie ,teraz je veľké sťahovanie nejakých homeo produktov ,lebo obsahovali penicilín ....

27. apr 2014
Komentár bol odstránený

@eniii to snad nemyslis vazne... Ty normalnr traposis s tymto vyrokom??? Teba niekto informuje o zdravotnom stave deti na celom slovensku???? Ak by aj deti chorych bolo malo je to vdaka kolektivnej imunite.. Ked bude ale polka nezaockovana ziadna kolektivna imunita nebude... A ked sme uz u toho ... Rok po zruseni povinnej tbc uz robila markiza video z ciganskej odady, kde mala polka dojciat tbc podla vsetkeho... Tak potom?

1. júl 2014

@lizankaaa mila lizanka olizana, kvoli ktoremu mojmu vyjadreniu si mala potrebu do mna teraz vyryvat? 🙂 mozes ma citovat ktory moj vyrok ta tak poburil ze namiesto toho aby si spala v noci tu reagujes nejakymi bludmi hm? 😂😃

2. júl 2014

Asi kazdy tvoj vyrok je uplne pripeceny, ale konkretne som reagovala na ten, kde si pisala, ze nech ti autorka fora napise, ktore dieta po neockovani ochorelo.. Na to som reagovala...a bludy moja draha zo seba potis tak akurat ty.

2. júl 2014

@lizankaaa jaj ty uboha chudinka nedavno zaregistrovana s prazdnym fotoblogom co ju tesi rypat a uplne zbytocne. Co mas za problem? Len pre objasnenie, hned prispevok vyssie kde sa to pytam, pisala adsumus ze uz je jedno konkretne dieta na SK ktore ochorelo kvoli neockovaniu, tak som sa normalne pytala ze co ktore a co sa stalo, ma to zaujimalo, ona tam potom pisala detaily a kde sa o tom docitam, to je vsetko, tak si daj preplesk nech ta ta zakomplexovanost az tak nezere a chod robit uzitocnejsiu cinnost, skoncila som tento dialog nakolko vidim ze niekomu ako ty nema zmysel dalej na nieco reagovat. Finito.

2. júl 2014
adsumus
autor

@eniii
@lizankaaa Vy dve čo riešite?

2. júl 2014

@adsumus netusim, navaza sa tu tato osoba do mna kvoli tomu ze som si pd teba pytala link kde sa docitam o tom chorom dietati na SK ktore nebolo ockovane, ma to zaujimalo, co si aj poslala, diki. Ako som uz pisala, je super precitat si vsetky info. Netusim o co ide tejto osobe, nejaky fanatik.

2. júl 2014
adsumus
autor

@eniii No ale ani ty si sa moc nepredviedla ako kulturny učastník diskusie...dajte pokoj s kravinami.

2. júl 2014

@adsumus nebudem prijemna na niekoho kto zacal byt neprijemny ku mne 😉 opustam tuto neinteligentnu konverzaciu o nicom 😉 majte sa

2. júl 2014

očkujem ale aj tak si myslím, že farmaceutické firmy sú hlavne biznys... v dnešnej dobe je všetko biznys... inak najlapší je bod 5 😀 vdaka za članok... rozšíri obzor 😀

18. júl 2014
adsumus
autor

@emmily81 😀 ale niekedy sa fakt obávam, či to nie je aj pravda.

18. júl 2014

Vesmírne energie 😀 Super clanok!

5. júl 2015
27. mar 2016

Ano si psychopat chod sa liecit.

27. mar 2016
adsumus
autor

@mb269 prpáč ale bunka má veľkosť 10 – 30 µm neviem ako chceš do nej očkovať.

28. mar 2016

@adsumus za to tvoja mozgova bunka ma velkost 0.0001 :D prepac ale nahrala si mi

28. mar 2016

Začni písať komentár...

Odošli