addison
9. okt 2017
130 

Bojujeme s prokrastináciou

Zvláštny názov „prokrastinácia“ pochádza z latinského „pro crastinus“, čo znamená „na zajtrajšok“. Aj vy patríte medzi ľudí, ktorí ju dotiahli do dokonalosti?

Pátrala som po spôsoboch, ako sa jej ubrániť. Niekoľko z nich som našla a začala poctivo praktizovať. Moje efektivita sa zvýšila a s ňou aj množstvo voľného času, ktorý môžem venovať rodine a psovi.

Spisujem zoznamy

Možno to občas preháňam, ale skutočne to so zoznamami funguje! Vždy, keď potrebujem niečo spraviť, napíšem to na lepiaci papierik. Postupne dopisujem a vyškrtávam, čo som už stihla. Ihneď ako dopíšem tento článok, budem môcť vyškrtnúť ďalšiu vec.

Odporúčam vám zapísať si aj malé úlohy. Aj také venčenie psa, pozametanie dlážky, prebalenie dieťaťa alebo vynesenie smetí je veľmi príjemné, keď to následne môžete vyškrtnúť zo zoznamu.

Zaručujem vám, že ten pocit, keď sa začne zoznam krátiť, je na nezaplatenie.

Pomodoro technika

Pomodoro je o efektívnom využití času. Stopujete si určitý počet minút, počas ktorých ste efektívni a následne máte pár minút pauzu. Viac v samostatnom článku na mojom blogu. 

Najhoršie na začiatok či nakoniec?

Najmenej príjemné úlohy by sa mali umiestňovať na začiatok. Prečo? Lebo potom vám všetko ostatné príde jednoduché a budete mať dobrý pocit, že je to za vami.

Úprimne, ja sa s tým nestotožňujem. Osobne najskôr spravím všetky ostatné veci a to najhoršie si nechám nakoniec. Mám dobrý pocit z toho, že už mám všetko hotové a ostáva mi iba táto jedna vec. Nech už je akákoľvek.

Čiastkové úlohy

Občas je najvýhodnejšie, keď si veľkú úlohu rozdelíte do menších. Napríklad také upratovanie domácnosti. Môžete si na zoznam napísať veľkým písmom upratať byt. Alebo si to rozpíšete na: upratať obývačku, upratať kuchyňu, vyčistiť kúpeľňu. Takto budete mať lepší pocit, že máte za sebou už neskutočne veľa vecí.

Delegujte

Čo nemusíte robiť vy, dajte spraviť niekomu inému. Partner nemusí hneď po príchode z práce ležať až do noci pri televízii, zatiaľ čo vy prakticky prídete z jednej práce do druhej. Menej úloh je rýchlejšie hotových a duplom, ak to robíte dvaja. Nezabudnite zapojiť aj deti. Napríklad môžu vyvenčiť psa alebo pospratovať svoje hračky.

Zdroj foto:

www.pexels.com

Stále odkladám na zajtrajšok poriadiť papiere - bločky, faktúry, úrad. dokumenty a pod. - ja to neznášam 😂.

20. okt 2017

Začni písať komentár...

Odošli