Príkrmy metódou BLW
Po vyše dvoch mesiacoch neúspešného prikrmovania, sme sa rozhodli vyskúšať blw metódu - jedlo do rúčky. Úspech sa dostavil okamžite! A tým ďalšie výhody, ktoré táto metóda ponúka. Zdokonaľuje sa jemná motorika, dieťa si vytvára pozitívny vzťah k jedlu (samé sa rozhodne, kedy a koľko si vloží do úst) a od začiatku sa učí, ako potravina skutočne vyzerá a akú ma konzistenciu.
@belasy_motylik Dakujem za nazor, suhlasim, nie je to univerzalny sposob, je to alternativa odporucana az okolo siedmeho mesiaca dietatka (asi by nebolo na skodu uviest to do popisu albumu). Tuto metodu mozu vyskusat napr. tie maminky, ktorych deticky nechcu vobec papat prikrmy, tak ako to bolo u nas. Za skoro 2,5 sme sa nie len nikam neposunuli, ale boli sme na tom este horsie ako na zaciatku. Skoncilo to tym, ze drobec na zemiakovu kasu, v ktorej bolo aj tak viac um ako zemiaku, zareagoval tak agresivne, ze si usta poskriabal do krvi. Co sa tyka davky jedla, tak tu maximalnu predsa urci rodic tym, kolko mu nachysta, ale tu minimalnu si drobec urci sam, ziadne lyzicky do ust nasilu. Hlavne ked mne ide momentalne o to, aby konecne zacal spoznaval nove chute. Su deticky, ktorym rodicia mixuju aj do dvoch rokov, lebo neznesu kusky a su take, ako napr. moj synovec, ktory este ani v piatich rokoch nezje ziadnu kasu. To predsa s mojim albumom nema nic spolocne. Netreba rozoberat kazde slovo z uvodneho popisu albumu, hadam nikto necaka, ze tam napisem: "skusame blw metodu, ale vy ju neskusajte, lebo ma sice mnoho vyhod, ale to ma aj miliarda inych moznosti ako jedlo" :D
@a7xmari já jsem sice syna prikrmovala klasicky lžičkou, s jídlem nemel od začátku žádné problémy a snedl toho hodne, no zároven jsem mu dávala zkoušet jíst i celou zeleninu, vetšinou mi ujídala když jsem mu chystala príkrm, mel asi 5,5 mesíce a sám se tou zeleninou doslova nacpával 🙂 byl na bríšku, protože ješte nesedel, ale malý byl zvyklý na kousky, protože jsem od začátku mačkala, ted má 8 mesícu a sní sám klidne celou porci jídla, já tot vždy doporučuji u detí co odmítají príkrmy, je to sice individuální a u každého to nepomuže, ale jak se ríká, za vyzkoušení človek nic nedá 🙂
Pekny album, tesim sa na dalsie fotky. Tiez sme zaviedli prikrmy touto metodou a u nas mala velky uspech. 😃😋❤️
@belasy_motylik Ak mozem, vyjadrim sa k Tvojmu komentu 😉 Tato metoda zavadzania prikrmov plne respektuje dieta a jeho potreby. Davky stravy nechavam na svojej dcerke od narodenia, nakolko je dojcena na poziadanie, sama si urcuje kolko mm vypije a kedy, nevidim dovod v tom preco by som to mala pri tuhej strave menit. Z taniera si vezme to, co potrebuje a urci si aj mnozstvo. Ved v prvom roku dieta hlavne ochutnava a spoznava potraviny. Zakladom je u nas stale materske mlieko. Prepac, ale napisat, ze pre dieta je nepodstatne spoznavat vzhlad a konzistenciu jednotlivych potravin je dost nespravne. Naopak, pre dieta je velmi dolezite spoznavat okolity svet, vratane potravin. Dcerka sa s mixovanou potravou stretla az neskor, vo forme omacky na cestoviny. Zhodnotit jej vztah k jedlu zatial nedokazem, to uvidim az neskor, ale verim, ze bude zdravy, aj prave vdaka BLW metode zavadzania prikrmov. Momentalne ma dcerka 13m a prospieva ❤️
Ak môžem opozične😉 Ja s touto metódou nie som stotožnená, dieťa v tomto veku nemá absolútne ešte uvedomelé správanie, čiže nechávať dávky stravy na ňom nie je vôbec reálne, jemnú motoriku uznávam, ale na jej rozvoj je aj miliarda iných možností ako jedlo a verím tomu, že jedlo podávané v celku má u dieťaťa väčší úspech len z dôvodu, že je to nový podnet s možnosťou osobného odskúšania a nemá s konkrétnym aktom prijímania potravy nič spoločné. A vedomosť reálnej konzistencii a vzhľade potraviny je pre dieťa úplne nepodstatná a nemá vplyv na vytvorenie jeho vzťahu k danej potravine. Nášmu dieťaťu sme do 1 roka mixovali úplne do hladka a do 2 rokov mixovali a pučili a ovocie a zeleninu, ktoré mal v príkrmoch konzistenčne "neidentifikovateľné" má rád doteraz, vzťah k jedlu má bezproblémový. Som rada, že vy máte úspech, len chcem mojim príspevkom upozorniť na to, že to nie je univerzálny spôsob a už vôbec nie univerzálne vyvodené závery.