1 / 1

    Máš môj obdiv, za tento príspevok! 👍❤️

    6. nov 2021

    Ja som to s tým krížom

    6. nov 2021

    Človek by sa mal vedieť zabávať ,žiť život podľa svojich predstáv ale zároveň by mal mať pokoru byť nápomocní tým čo to potrebujú 🙏🙏🙏

    6. nov 2021

    Vchádzajte tesnou bránou! ♥️

    6. nov 2021

    Toto som dnes potrebovala vidiet. Dakujem. ❤️

    6. nov 2021

    Asi je uz vela hodin,ale nechapem to😅

    6. nov 2021
    Autor komentár zmazal

    Toto je taka pravda❤❤
    @kaktus87
    @bibyke ze tazko je niest svoje bolesti a tazkosti ,prijat ich s laskou aj ked je to tazke. Niest si ten svoj kriz a nereptat nan. Ako len zivot zit v mamone a uzivani si(ak to clovek robi hriesnym sposobom) - klamstva ohovaranie a pod....

    6. nov 2021
    6. nov 2021

    @misenka3 potom som to pochopila, naozaj výstižný obrázok, ďakujem🙂

    6. nov 2021
    6. nov 2021

    @mysicka70 podľa svojich predstáv? 🙂 joj tak to ja by som dopadla velmi zle kedysi.. a vela vela.ludi somnou (dicoteky, necistota, klamanie kedy mi to je výhodne, odsudzovanie druhych ci vysmievanie lebo potom som ,,oblubena", atd atd ale keď clovek naozaj spozná Boha a Jeho odpustenie, lásku no i spravodlivost, , a svoje hriechy tak sa postupne jeho predstava radostneho zivota meni, tak je v jednej piesni napisane : ,,láskou moju vôlu meníš.." 🙂 meni v pravdivy zivot a ten tu na zemi nieje casto len radostny. Ale to nevadi, ja cakam na tu radost v nebi. Boh nam nepovedal ze si tu budeme uzivat, prave naopak mame nasledovat Jeho, v krízoch. Co je tazke to ano, ale.On pomáha. 🙂

    7. nov 2021

    +++
    Baby, mimo temu
    Prosim, ak mozte, pomodlite sa za pomoc v rodine. Moj brat prechadza velmi tazkym obdobim a ja viem, ze jedine On mu moze pomoct +++
    Nech Vas chrani a pozehnava, dakujem

    7. nov 2021

    @taga 🙏🙏🙏

    7. nov 2021

    Dievčatá čoraz viac ľudí sa upina k Bohu a je to krásne 🙏❤️😊Mam radosť ze aj tu občas vidím niečo také pekne a nie halloween, tekvice a iné oslavy smrti a zla o ktorých ľudia ani netušía lebo nestuduju si veci k tomu😔😢Keby len vedeli ako k sebe púšťajú zlo..

    7. nov 2021

    @lulua15 práve ste napísali, že ste gramotnejšia vo veciach dobra a zla len kvôli tomu, že ste kresťanka a prečítali ste si niečo čomu ste uverili. Je toto v súlade s vašimi predstavami o tom, že neodsudzujeme druhých na základe ich rozhodnutí? Odszudzovanie a neustále pohŕdanie druhými je veru ťažký kríž.

    7. nov 2021

    @annadobsonyova kde ich odsudila?? Nikde.

    7. nov 2021

    ,,občas vidím niečo také pekne a nie halloween, tekvice a iné oslavy smrti a zla o ktorých ľudia ani netušía lebo nestuduju si veci k tomu".

    7. nov 2021

    @annadobsonyova to ale nie je odsudenie. To je ciste konstatovanie. Ked ti lekar povie: keby ste len vedeli, ako si tym fajcenim skodite... to je odsudzovanie? Nie

    7. nov 2021

    Tento obrázok je pekný, haloween je škaredý. Ja som dobrá, ostatní sú zlí. Ja mám recept na život, patent na pravdu a každý kto žije inak, ako to ja pokladám za správne, je na zlej ceste. Tu nie je problém v tom, ako sa snažia kresťajia žiť, ale v tom, že všetky ostatné variácie na život sú podľa nich opovrhnutiahodné. Toto nie je láska. Peknú nedeľu, peace

    7. nov 2021

    @annadobsonyova lenze nikto nenapisal: ostatni su zli... ostatni su na zlej ceste... to pises len ty. Len ty vkladas tento podtext a tieto slova do tvojich riadkov, nikto iny nic take nenapisal. Dokonca ani nenapisala, ze halloween je skaredy. Nikto nikym neopovrhuje.

    7. nov 2021

    @taga tak prosím, o čom je ten obrázok? o tom že jedna cesta je tá, kde nám čert hrá na gitare, že? a tá druhá je tá jediná správna. Toto nie je o tom, čo chcem vidieť, ale o tom, čo tu zdieľate. A nech sa páči, dávajte podobné myšlienky do verejného priestoru, diskusia je vždy prínosná, ak je to naozaj diskusiou. Ale ak si myslíte, že viete, ako má žit 7miliárd ľudí, tak si nemyslím, že potrebujete môj názor 🙂

    7. nov 2021

    @annadobsonyova určite je cesta aj medzi tým, ale človek sa môže vždy ešte polepšiť a pokoriť.
    Nájsť lásku a skromnosť..
    Nie je to bráne ako vyhrážka, ale je fakt ze cesta za diablom vedie len..
    A vôbec to ja nevnímam tak, že kto si užíva život bez Ježiša ide automaticky do záhuby.
    To nie.
    Každý si to ma šancu vyložiť po svojom.
    Pekojnu nedeľu.
    Často preskakujem cesty, takže nie je mi hodno sudit

    7. nov 2021

    ❤️❤️❤️

    7. nov 2021

    @mareka49 ďakujem za zmierlivý komentár a za to, že ste nezaujali alibistický postoj voči mojej vyčitke. To, čo mi udrelo do očí na obrázku a aj v komentároch je fakt, že jediná cesta ktorá nevedie do pekla je tá kresťanská a toto považujem za hrubú diskrimináciu.

    7. nov 2021

    @annadobsonyova Boží pohľad na svet: "Vojdite tesnou bránou; lebo je priestranná brána a široká cesta, ktorá vedie do zahynutia, a mnoho je tých, ktorí ňou vchádzajú; lebo je tesná brána a úzka cesta, ktorá vedie do života, a málo je tých, ktorí ju nachádzajú." Mat.7/13-14
    Joh 14:6  "A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa." Takže je cesta pravdy a cesta hriechu. Len na vysvetlenie,nepíšem ti to na hadanie 🌷

    7. nov 2021

    @anaj_janka 👍🏻

    7. nov 2021

    @annadobsonyova je zaujimave, ako to pises, ze 'jedina cesta, ktora nevedie do pekla, je ta krestanska...' ako to myslis prosim? Ved predsa ateisti na peklo tak ci tak neveria, neveria na ziadnu cestu, ani do pekla, ani do neba, ani k Bohu.. takze v tomto ponimani, ano, krestanska cesta vedie do neba, ateisticka asi nie...
    Na druhu stranu, su 4 svetove nabozenstva, ktore sa navzajom respektuju a uznavaju.. to nepopieram. Ja som vsak krestan a preto verim v Boha a jeho cestu

    7. nov 2021

    @annadobsonyova nechcem ťa bombardovať, ale aby si ma rozumela. Pan Ježiš je živou duchovnou bytosťou, učiteľom,pastierov,dáva svetlo čiže povie ti ako máš ísť - v pravde a spravodlivosti,on nie je náboženstvo,niečo mrtve,ale ide o dôverný vzťah medzi kresťanom- mnou (ten čo sa učí od Krista podľa biblie) a Kristom.Je to krásny i keď niekedy náročný život. Prajem peknú nedeľu.

    7. nov 2021

    322sima123 dakujem ti🙂

    7. nov 2021

    @annadobsonyova co je hruba diskriminacia? Boh stvoril zem aj vsetko, potom aj ludi na svoj obraz, tesil sa im, stara sa o nich a miluje ich, no potom zavistou diabla prisla na svet smrt, hriech, zlo, pohanstvo, bôžikovia a ludia sa tomu oddali, tym Ho zradili a zacali bludit.
    Dal im na zachranu svojho Jedineho Syna - Jeziša . Jasne povedal : len ten, kto v Neho uveri a prijme Ho za svojho Pana a Spasitela bude spaseny. A cez Neho ich privádza naspät k Sebe a tiež do Neba..

    7. nov 2021

    @annadobsonyova nechápem aká diskriminácia. Ak nie si kresťan a neveríš v Boha tak nemôžeš považovať toto za diskrimináciu. Predsa nechceš ísť k niekomu v koho neveríš. Rovnako sa nebojím pekla lebo v neho neveris. Aj mňa by netrápilo že má moslim označí za neveriacu a povie že k Alahovi sa po smrti nedostanem. Alebo nie je pre mňa diskriminácia ak podľa východného náboženstva sa.za trest zeinkarnujem do hada. Lebo v to proste neverím.

    Ale pre vysvetlenie. Tesnou bránou môže ísť aj neveriaci s dobrým srdcom a tou širokou so zlym koncom aj katolik či kňaz ktorí nežili podľa prikázaní. Ale do srdca vidi len Boh

    7. nov 2021

    @taga 4 náboženstva co sa znášajú? Tak to brr, lebo to je hlúposť ako svet. By ti povedali kresťania, čo im moslimovia veriaci v démona menom allah, stínaju hlavy v jeho mene.
    Židia čo ukrižovali spasiteľa Ježiša z nenávisti a sklamania že im neprinesol vládu nad svetom a bohatstvo..
    A to štvrté je vlastne ake? Buddhizmus ? To nejdem ani radšiej rozoberať.. humus nad humus.. kresťanstvo nech sa ani neopováži niekto porovnávať s tymito ,,náboženstvami".. dakujem!

    7. nov 2021

    @cecilia29 len dobrými skutkami sa do neba nikto este nedostal..

    7. nov 2021

    @322sima123 nie , len Božím milosrdenstvom ktoré je nekonečne.

    7. nov 2021

    @cecilia29 ako, komu a prečo je niekomu udelené Božie milosrdenstvo? Vďaka

    7. nov 2021

    @taga tak potom kto ide do toho pekla, ak len kresťania majú to štastie vyhnúť sa mu? 🙂 však je tam kríž a Ježiš, či už vidím zle? Tento obrázok je jednoznačný.

    7. nov 2021

    @annadobsonyova do ktoreho pekla chces ist, ked v Boha ani peklo neveris? A ani krestania nemaju 'to stastie', nejdu automaticky do neba.. len sa snazia nasledovat Krista, pretoze sa do toho neba chcu dostat

    7. nov 2021

    @cecilia29 nezabudajme aj na Jeho spravodlivost

    7. nov 2021

    @taga povedz ako sa do neba dostanú a prečo?

    Priklad- Ak mám platiť úver a povedia,že na konci sa uvidí - po splatení - či budem majiteľom alebo nie,tak mi to nepríde ako spravodlivé jednanie? Tak Boh je spravodlivý sudca a má láskavý charakter.....
    Ako môžem mať tu na zemi istotu večného života? Ten pokoj v duši.vdaka

    7. nov 2021

    @taga ja nemám potrebu kategorizovať, kto kam pôjde a prečo po smrti, pýtala som sa, kto ide vo Vašom ponímaní na tom obrázku do pekla, ak inam sa dá ísť len s krížom na chrbte.

    7. nov 2021

    @322sima123 dovolim si nesuhlasit. Nemam na mysli ludi, jednotlivcov, hriesnikov, ktori sa medzi sebou biju v mene viery a pritom porusuju zaklad kazdej viery, ktorym je laska. Nie je pravy krestan ten, co nadava na zida, nenavidi moslima a tak podobne. To od nas Kristus nechce, to sa mu ani nepaci. Prepac, nie som dobry teoretik, nemam mozno nastudovane, neviem tak vysvetlit... no pozriem sa napr na papeza a vidim, ze vsetkych vola svojimi bratmi a sestrami. Ze akceptuje a neuraza hlavy inych svetovych nabozenstiev.. vies co myslim? Tak ako Kristus miluje vsetkych, VSETKYCH. Je na ludoch, ci si cestu k nemu najdu alebo nie

    7. nov 2021

    @322sima123 Myslíš že modlím či ateista sa do neba nemôže dostať? Prečo? Tiež sú jeho deti. Tiež môžu ísť tesnou bránou .Zober si že až 7 prikázaní z desatora je prikázaní voči človeku a len 3 voči Bohu. A tých 7 je len správne nastavený hodnotový systém. To je tá tesná brana. Boh je milosrdny k svojim deťom , preto verím že.spasi aj dobrých ľudí iných náboženstiev, ktorý nemali možnosť spoznať Jeho. Ako môže Boha spoznať moslimka v moslimskej krajine ? Nemá šancu, ale je to jeho dcéra a ak žije dobrý cnostny život môže nás predčiť dobrotou. To nehovorím ja to je náuka Cirkvi , to je vPisme

    7. nov 2021

    @annadobsonyova kríž na chrbte naznamena že človek je veriaci. Kríž na chrbte je to že človek nesie svoje útrapy a bolesti , že žije dobrý a morálny život a neubližuje blížnemu aby si ulahcil svoj život. Je to vlastne dodržiavanie 4 az 10 Božieho prikázania v prípade neveriacich

    7. nov 2021

    To zs niekto neveri v peklo neznamena ze zato neexisuje. Ono existuje a su aj ludia co zazili klinicku smrt a ho videli! Potom prisli spät k sebe a svedcili o tom

    7. nov 2021

    Napr. Ian. Mac cormack si najdite na youtube

    7. nov 2021

    @anaj_janka uver platis, pretoze na konci chces vlastnit dom (napr)
    Jezisa nenasledujes preto, ze od neho nieco chces. Nepovies, Jezis, budem ta pocuvat, ale po smrti ma musis zobrat do neba. Nasledujes ho, pretoze veris, ze jeho zakon je spravny a spravodlivy. Ze mu veris. Ze pochopis, ze On je laska proste. Ze sa mu zveris a ze mu veris... nie je to nieco za nieco

    7. nov 2021

    @cecilia29 odpoved som tu uz pisala. 🙂

    7. nov 2021

    @322sima123 áno Peklo je . Ale ja som to písala kvoli tomu, že niekto kto v neho neverí nemôže považovať za diskrimináciu to že ten obrázok naznačuje že určitá do neho pôjde. Lebo oni v neho neveris tak prečo by sa ho báli

    7. nov 2021

    @annadobsonyova musim reagovat aj ja 🙂 neviem odkial si prisla na to,ze iba krestania maju stastie vyhnúť sa peklu? To nie je pravda nemaju...mnoho krestanov,katolikov neziju dobrym zivotom a mozu sediet aj dennodenne v kostole napr. Ale to nie je vsetko ako tu vyssie baby spominaju tak nebudem sa opakovat co od nas Boh chce akym zivotom zit preto netreba si mylit,ze automaticky krestania maju nejaku vysadu ist do neba 😉 aj ateista ak na konci svojho zivota olutuje svoje hriechy poprosi o odpustenie moze skoncit v nebi 🙂 to je presne obrazok o tom akym zivotom zijeme ako znasame nase bolesti v zivotoch ci verime Bohu a odovzdavame mu vsetko alebo nas zaujimaju iba materialne veci tohto sveta a spravanie sa k ludom celkovo

    7. nov 2021

    @annadobsonyova kríž na krku sa nerovná kríž na chrbte.

    7. nov 2021

    @cecilia29 pozrite sa, ja rozumiem, že sa dá ten obrázok interpretovať rôznymi spôsobmi, ale tvrdiť, že ak idem s krížom k Ježišovi som morálny ateista je absurdné. Odkaz tohto obrazu a aj autorky tohto príspevku je absolútne jasný. A to, čo sa tu rozbehlo v komentároch je alibistické relativizovanie. Na dnes končím, pekný deň želám 🙂

    7. nov 2021

    @annadobsonyova krasne ti to napisali baby. Kriz na chrbte neznamena ze kazdy pokrsteny ide automaticky do neba a nikto iny.. ten obrazok chce skor povedat, ze do neba sa dostanu ti, ktori veria v Jezisa, ziju v laske, znasaju aj tazke chvile vo viere... neziju na ukor inych, neublizuju.....
    Ja, ked sa citim zmatena, opakujem si dookola:
    Boh je laska a kto zostava v laske, ten zostava v Bohu a Boh zostava v nom...
    Pre mna je toto zaklad, da sa za tym vidiet milion veci ale na tom si musi kazdy pracovat sam..

    7. nov 2021

    @annadobsonyova z toho posledného co si napisala velmi nechapem, skôr si myslim, že je to tak,ze ty si to pochopila po svojom ako ty chces a to co ti bolo vysvetlene nizsie uz zial prijat nechces 🙂 taktiez je to tvoje rozhodnutie comu veríš a comu nie, pekny den aj tebe 😉

    7. nov 2021

    @cecilia29 ty vies stale tak pekne pomenovat a vysvetlit veci spravne, obdivujem takychto ludi, aj, ze to dokazu, aj ze na to maju trpezlivost. Drzim palce, nech sa nam dari najst a ist spravnou cestou.

    7. nov 2021

    @alexandra_saska ďakujem ❤️

    7. nov 2021

    @taga to súhlasím,je to o vzťahu.
    A kto môj úver u Boha zaplatí za môj hriech? Ja nemám moc ho zmazať. Boh hovorí,že sme všetci zhresili,čiže začiatok má každý rovnaký - pokazené,hriešne srdce. Čo s tým? Máš istotu večného života?

    7. nov 2021

    @anaj_janka ale ved to Boh odpusta! Vidi tvoje srdce, vidi, ze lutujes, vidi, ze robis pokanie, ze viac nechces hresit. On ti velmi rad odpusti, ked vidi, ze ty sama to chces. Ze lutujeme a chceme byt lepsi.
    Nie je prave to cesta do neba? Snazit sa nehresit, prosit o odpustenie, ked padneme, vstat a verit mu, ze s nim to zvladneme? Boh nehlada dokonalych veriacich.. myslim, ze skor tych, co sa snazia, co na sebe pracuju, co ho chcu nasledovat..
    Istotu vecneho zivota? Fuha, tu asi nema nikto, ci sa mylim? Mame nadej, mame vieru, no nebolo by prilis odvazne, urazajuce povedat Bohu, ja som v pohode, ja sa do neba dostanem...?

    7. nov 2021

    @taga chapem ta spravne? mozno sa dostanes do neba, lebo sa snazis (zalezi od talentov co si dostal) a mozno do pekla aj ked sa snazis? ked podpisujem zmluvu podmienky su vzdy jasné, aj Pán Ježiš priniesol novú zmluvu - istotu. V tom je to Božie milosrdenstvo - porozumenie, poznanie Boha, jeho charakter, jeho zmyslanie - " A to je ten večný život, aby znali teba, toho jediného pravého Boha, a toho, ktorého si poslal, Ježiša Krista."

    Celú dobu Adam s Evou boli dobrí, raz zhrešili a svatý Boh ich poslal preč z raja, preč od seba. Prečo? .... kvoli hriechu. BOh je svaty a nič ani jediná nečistota, ani jediný hriech, ani jedna zlá myslienka nemôže byť v jeho prítomnosti a "odplata za hriech je smrt", čiže nietko musí zaplatit tento hriešny účet.
    Tak ako sa my hriešni dostaneme do neba, alebo ako sa dostaneme zo sirokej na uzku cestu, ako získame čisté srdce? myslim to vazne ... ?

    7. nov 2021

    @anaj_janka tu sa trosku vsuniem...existuje este medzi nebom a peklom jedna vec a to je očistec, teda neznamena,ze ked sa snazime ako vyssie spominas aj tak mozeme ist do pekla? Ano mozeme aj tam skoncit, ale svojim zivotom a prikazaniami,ktore nam Boh dal a ak sa nimi riadime a nezijeme neustale v tazkom hriechu na odcinenie aj malych hriechov ako pises spravne sa Bohu nepacia a dusa ma byt uplne cista ak ma byt v jeho pritomnosti musi sa uplne ocistit a na to je určený prave ten ocistes ...(aby sme tu neriesili iba nebo a iba peklo,kedze očistec je taktiež velmi podstatny)

    7. nov 2021

    @anaj_janka trosku som sa v tom zamotala asi 😊
    Boha nikto na tomto svete nepozna, v zmysle, nemoze rozumiet jeho 'zmyslaniu' nemoze mu 'rozumiet' to nie je v nasich ludskych silach.. ale to ani nie je potrebne. Dostali sme dar viery, teda dolezite je verit mu.
    Ked to velmi prezeniem, Boh mi dal deti, tie deti tiez nie vzdy rozumeju, co po nich chcem, no veria mi, ze to s nimi myslim dobre a nasleduju ma.. teda, mali by, lebo ja ich nekonecne milujem a chcem im len to dobre. Ale ja som len clovek, obycajny hriesnik, smrtelna omylna mama.

    Boh je dokonaly, on nas naozaj miluje nekonecne, dokonalo a preto, ked ho budeme nasledovat ako jeho deti, posluchat ho, aj ked niekedy nerozumieme preco ako naco zaco, vsetko s nim bude v poriadku.. takto nejako to vnimam ja. A kedze Boh je LASKA nemozem sa pomylit, ak mu budem vo vsetkom verit. Ale ked zhresim, Boh mi odpusti, ked vidi, ze ako jeho dieta lutujem a chcem sa polepsit.

    Hriesny ucet zaplatil Jezis, svojou smrtou. Prisiel, aby nas vykupil. Aby odcinil hriechy ludi, aby ich zmieril so svojim Otcom... premohol smrt, premohol hriech a nam vsetkym ukazal cestu...

    7. nov 2021

    @nikitta17 bez urazky, z toho rozumiem, ze jedno ze Kristus - Boh v ludskom tele prisiel z neba, je jedno ze zomrel na krizi? Aký zmysel majú slova...ja som dvere, načo tiekla jeho svata krv, načo tak potupne zomieral na krizi?

    "Toto je zmluva, ktorú uzavriem s nimi, až uplynú tie dni, hovorí Pán: Svoje zákony im vložím do sŕdc a vpíšem im ich do mysle a na ich hriechy a na ich neprávosti viacej nepomyslím. Kde sú však hriechy odpustené, niet už viac obetí za hriechy."

    evanjelium je dobrá správa-ja ako hriešnik si plne uvedomím, ze hoc sa snazim, stale to moje uvazovanie a aj ciny nie je čisté, čim viac sa snazim tým vidím viac nedostatkov, stale viac menej tie isté hriechy - tu v postoji publikána bijem sa do srd a prosím o zmilovanie aby som dostala nové srdce - čisté, podla uvazovania Boha. Preto Ježiš Kristus zoberie moju dlzobu a preto bol tak zbity-na svoje plecia zobral moj hriech, moje pády,moju povahu, vsetko "dobré" i zlé a ja s vdacnosti za zaplatenie a vykupenie z pekla zijem pre neho a s ním. "bez vyliatia krvi nedeje sa odpustenie" vsetci co su v nebi su len vdaka Kristovmu krízu. Cinte pokánie to bolo jeho posolstvo - uvedomte si svoju stratenosť a ja vám dam zivot. keby neprisiel na zem a nezomrel na krizi nikto by sa nikdy nedostal do neba, lebo vsetci sme dlzni zit svato a uplne cisto a samy nie sme schopní zaplatit ten ucet hriechu. Tak ako aspostol pavol, zacheus,abraham, vsetci ...su len jedny dvere.ok?

    7. nov 2021

    @anaj_janka prepac,ale ja celkom tebe nerozumiem naco vlastne vedies tuto diskusiu kde citujes kopec veci a mas v tom nejakom po svojom jasno a co ti tu je vysvetlene opat skusas akoby dalsimi slovami obraciat? 🙂 Vysvetlila som ti a napísala teda ja len dalsiu vec,ktora tu nie je spominana a z celeho jedneho komenatara co napises ti odpoveda lepsie najlepsie taga....pytala si sa aj na ine a to som ti odpovedala, pride mi akokeby si to spochybnovala

    7. nov 2021

    @anaj_janka ja tiez velmi nerozumiem, co sa pytas v poslednom prispevku..
    @nikitta17 ti krasne doplnila, ako sa k tej cistej dusi a cistemu srdcu 'dopracujeme' v ocistci.. jej slova nijako nevyvracaju to co pises.

    7. nov 2021

    @taga @nikitta17 Predpokladam, ze
    @anaj_janka tu chce povedat, resp. vas k tomu chcela same doviest, ze ocistec nie je biblicka nauka, ze tato nauka o ocistci (tusim az z 15. storocia) znevazuje dokonalu obet Pana Jezisa, ktora je dostatocna na odpustenie hriechov tym, ktori Mu uverili. Skutocny veriaci ma totiz istotu spasenia ♥️ Narozdiel od vsetkych ostatnych nabozenstiev, kde sa o to len svojimi skutkami neustale snazi. A pada. Aj krestan pada, ale do neba ide jedine vdaka Panu Jezisovi a Jeho obeti, nie kvoli sebe a svojim skutkom a snaham. A ziadne mozno aspon do ocistca a podobne podla Pisma neexistuje. Vo vasom nabozenstve ano, tu pisem teraz o Biblii, Bozom Slove.

    7. nov 2021

    No očistec. Ano v Biblii to slovo nie je použite. To neznamna ze neexistuje. V Bohu su 3 osoby - Otec, Syn a Duch Svaty. A ako po vykupení isiel Syn k Otcovi tak zoslal na svojich - svoju Cirkev Ducha Svateho, ktorý ju udržiava živou. A zaroven zanechal vodcu - námestníka Petra.

    Matúš 16:18-19 SSV
    A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu. Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi.“

    Teda svojim ovečkám dáva Petra ktory rozhoduje pod vplyvom Ducha Sv. Lebo ludia su slabí, Pismo by im nestačilo. Vykladali by si ho po svojom a prekrucali. Preto nam dal Petra ktorý co rozviaze na zemi bude rozviazane aj v nebi A verim ze Boh by nedopusil aby Peter - sv. Otec poprekrucal jeho ucenie a viedol by Cirkev - jeho nevestu zlou cestou.

    Pripustanie existencie ocistca podla mna vobec neznevažuje obetu Krista. Je podla mna logické že nebo je pre svatých. Lenže my ludia zomierame s hriechmi napriek tomu ze Jezis za nas zomrel a zaplatil za nas svojou krvou. A je potrebne pred vstupom do neba sa ocistit a vstupiť do neba s cistou dusou. Lebo tu dusu cistu nemame , nezomierame bez hriechu. Vykupeny sme z vecneho ohna ale to neznamena ze si neponesieme nasledky za nase hriechy . AKo aj Stary Zakon mal mnoho prorokov, prorokov korých posielal Boh k svomu ludu aby prehovorili v jeho mene aj v dobe po Ježišovi mame takých prorokov - tede nazyvame ich svatci, ktori boli inspirovani Duchom Sv a aj cez nich a zjavenia Boh svojej Cirkvi ukazal exitenciu ocistca . A preco? Lebo duse potrebuju motlitby.

    7. nov 2021

    @cecilia29 Ano, dobre poznam cele katolicke ucenie, ale neverim, ze je v sulade s Pismom. Mnoho ludi storociami voviedla rimska katolicka cirkev do omylu. Co pises, mas prevazne z vasho katechizmu a z dogiem schvalenych ludmi, nie z Bozieho Slova. Napisala si toho vela a po skusenostiach debatovania s katolikmi nejdem rozoberat kazdy bod, kde Pismo hovori inak (hlava Cirkvi, modlitby za mrtvych, nedostatocnost Pisma). Keby si chcela, najdes si urcite sama vysvetlenia v Pisme. Kazdy nech robi a veri, ako uzna, mame slobodu vyznania, sami ponesieme dosledky. Ja Pismo pokladam za dostatocne rovnako ako Jezisovu obet. Casy, ked Bibliu jednotlivec nemohol citat sam pre seba, lebo Rim sa dozadoval jedineho svojho vykladu, su chvala Panovi (a reformacii), prec.

    7. nov 2021

    @rivatha a skúsim sa ta opytat takto kedze verim v jedno ja a ty trosku ine 🙂 nechcela by si mat tu moznost (okrem neba a pekla), ze ked ta Boh bude raz sudit za tvoje slova,myslienky, skutky, ocistit svoju dusu s tym,ze dosiahnea tu večnú slavu a radost v nebi namiesto toho aby si skoncila v uplnom zatrateni kvoli podla nasho ponimania "mensim" hriechom? ...Aj to rozdelenie ci ťažký a lahky hriech sa rozdeluje podľa ponimania Cirkvi, pre Boha je kazdy hriech aj ten najmensi hriechom a nasa dusa potrebuje byt uplne cista ak ma vstupit do neba
    Preto z vdaky k Jezisovi,ze trpel za nase hriechy a ked viem,ze chcem byt v nebi po smrti, ale ak Boh posudi,ze moja dusa toho nebude hodna tak z tej lasky k Nemu chcem vytrpiet a odcinit tie hriechy aby som tam mohla byt..
    Mnohi ludia chcu ist po smrti do neba, ale zit podla vlastnych pravidiel tu na zemi alebo si len vyberat co im vyhovuje

    7. nov 2021

    @nikitta17 Nezalezi vobec, co chcem ja, co si myslim ja alebo ty, zalezi jedine na tom, co sam Hospodin hovori v Pisme. Hovori len o dvoch moznostiach. Hodna neba ja sama nebudem nikdy, nijako, to neexistuje. Jedine vdaka tomu sa tam podla Pisma dostanem, ze sam Svaty Boh mi pripise Jezisovu dokonalu spravodlivost. Obetoval sa za vsetky moje hriechy (neexistuje maly a velky hriech, kazdy hriech znamena vecne odlucenie od Svateho Boha) a Jeho obetu Boh prijal. Je dokonane. To bolo to dielo spasy, istota spasy biblickeho krestana. Nic viac k tomu dielu nemozem a nechcem ani nedokazem pridat, nikde si nic neviem odpracovat skutkami ani odcinit ci odtrpiet rokmi v akomsi ocistci. To Boh nikde nehovori. Hovori o zatrateni a o vecnej radosti vo vecnosti.

    7. nov 2021

    @rivatha to,ze to nie je napisane v Biblii neznamena,ze to Jezis, Panna Maria nedali najavo mnohym ludom na tejto zemi uz v minulosti aj v súčasnosti 🙂

    8. nov 2021

    @nikitta17 Ked tomu veris, je to tvoje rozhodnutie. Ja by som urcite na nejake zjavenia a co komu dal kto najavo svoju vecnost nevsadila 🙂

    8. nov 2021

    @rivatha je na tebe comu veris tvoje rozhodnutie 🙂 ale vysvetli mi potom tento vers 😉Preto [Júda Machabejský] nariadil... zmiernu obetu za mŕtvych, aby boli zbavení hriechu" (2 Mach 12, 46)

    8. nov 2021

    Pokora je v Božích očiach najvzácnejšie. Keď Boh povie: "Ja som cesta,pravda i život." Tak kto som ja,aby som mala svoje ale....Eva ho mala a tak aj dopadla.

    Uvediem príklad. Na svete žijú bezdomovci,takí stratení ľudia,...pohľad na nich je smutní, sú stratení,v neistote,bez vnútornej radosti,v chaose - ich kráľ srdca je klamar,zlodej.
    Avsak kúsok od nich žije dobrý kráľ,kral- lásky,spravodlivosti,čestnosti,poriadku,dôstojnosti, kt.ked prídeš "ja už nevládzem,ja už nechcem takto žit,potrebujem žiť v čistote" ten kral si ťa môže pustiť do kráľovstva,ale všetky staré handry preč.Avsak Kráľ za teba musí zaplatiť tomu druhému,kto.si patrila.A ta cena za teba,mňa je najvyššia.A kráľ ju zaplatil!
    A potom keď ťa prijme stane sa ti radcom,učiteľom -"Lebo všetci, ktorí sú vedení Duchom Božím, tí sú synmi Božími."

    Tak každý sa narodime na širokej ceste,ale musíme mať od Krista potvrdenie,že mu patríme,že sme jeho,že sme prešli dverami,kto.je On sám.
    Áno nebo je dostupné pre každého - vraha,morálneho človeka,zlodeja, úprimného, kto.uveril,že jediné Kristus ma očistil a dal mi právo vpustit do jeho kráľovstva.
    Avšak ostatní stratení tomu neverili a iní stratení vravia v pýche,že je to lacné a oni chcú ďalej pracovať až ich Kráľ svetlá ocení.
    Avšak pokorní uznali,že sa nikdy nedokážu sami dostať do kráľovstva svetlá a preto uznali,že potrebujú kráľovi milosrdenstvo.
    Rozumieme sa? To je priklad evanj.

    Áno vstup zabezpečil Kristus - som zachránená od pekla Avšak tu korunu na obrázku dostanu len tí,čo sa každý deň zaujímali úprimne o Božiu vôľu,hľadali počuť jeho hlas v písme a aj to poslúchnuť a to nie je vždy ľahké - zachránení pôjdu pred súdnu stolicu Kristovi,tam sa ukáže naša snaha.Ale na vstup do neba treba Pána Ježiša,iba cesta nie je.
    "

    8. nov 2021

    pozdravujem vas do dnešného dňa versami - "Kto verí v Božieho Syna, má svedectvo v sebe. Kto neverí Bohu, urobil ho klamárom, lebo neuveril svedectvu, ktoré Boh vydal o svojom Synovi.
    A to je svedectvo, že nám Boh dal večný život a tento život je v jeho Synovi.
    Kto má Syna, má život; kto nemá Božieho Syna, nemá život.
    Toto som napísal vám, čo veríte v meno Božieho Syna, aby ste vedeli, že Máte večný život." 1J.5/10-13
    🌷🤗

    8. nov 2021

    @nikitta17 Tato kniha nie je v mojej Biblii, je to deuterokanonicka kniha, ani Zidia ju nepoznali a je to teda predovsetkym ich Stara Zmluva. Ani Pan Jezis z nej nikdy nekazal a necitoval 🙂

    8. nov 2021

    @anaj_janka Uplne suhlasim ♥️

    8. nov 2021

    @rivatha aka je teda tvoja Biblia? 😄 Prepav,ale az mi je vtipny vyraz,,e "tvoja" Biblia pokial viem ta je jedna kniha reálna nie tisic vynatkov,ktore mi pasuju a ktoré nie 😉

    8. nov 2021

    @nikitta17 Neviem, prečo ma potrebuješ zosmiešňovať. Myslela som normálne výtlačok Biblie, ktorý mám doma a z ktorého čítam. Protestanti nemajú v Písme deuterokanonické knihy, katolíci majú. Niečo si o tom naštuduj, to nie je o tom, čo komu pasuje.

    8. nov 2021

    @rivatha nezosmiesnujem ta nijako iba mi prislo vtipne tvoje vyjadrenie to je vsetko 😉 ja nemam nic proti protestantom kazdy veri v to svoje ja ti vysvetlujem to co nam Jezis ukazuje ponuka a dava a to co je aj napisane v Starom Zakone ako som ti vyssie spomenula, ostatne vierovyznania si uz zial niektore veci zo Svateho Pisma zial vynali lebo im to nepasuje 🤷‍♀️

    8. nov 2021

    @rivatha a aby sme sa nechapali zle poznam ľudí aj evanjelikov, ktorych ja osobne povazujem fakt za dobrych krestanov a je to ich osobne prezvedcenie comu veria a comu nie,ale videla som,ze ziju omnoho lepsie a v spojení s Bohom ako niektori katolici o tom to cele je tu sme sa zacali uz dost bavit o inych veciach co a ako je

    8. nov 2021

    @nikitta17 Nemam dojem, ze by si tu nieco vysvetlila, vytiahnes stale nieco nove 🙂 Co nam Pan Jezis dava, presne to najdes v Pisme, a to bolo podstatou mojho komentara. Ze iste mame to, co nam prislubil. Ze ziadna druha sanca v ocistci podla Bozieho Slova neexistuje.
    Kanon Pisma nie je jednoduche zhrnut takto, ako pises. Ta kniha, co si spomenula, nie je sucastou kanona, to dokonca aj rkc uzala, lebo knihu nazvali deuterokanonickou.
    Ine vyznania si vela veci pridali, zdogmatizovali ucenie a podobne, lebo im nepasovalo to samotne a jednoduche, co mame v samom Bozom Slove.
    Je to urcite zlozita tema, ale bolo tu povedane vsetko dolezite, su tu pridane aj priamo verse. Nemam zaujem o dalsiu debatu, nehnevaj sa. Bola som presne tam, kde ty, reagovala presne ako ty, cize viem, ze to nema zmysel. Pokojny den prajem.

    8. nov 2021

    @rivatha neviem ako vies zhodnotit kde som ja a ako som na tom ja? Neviem ci mas na to nejake pravo lebo velmi sa asi nepaci copisem ja a tak to vlastne f unguje,ze mate vynatky mnohe,ktore vam nepasuju a neuznávate je to vasa vec ...no celkom sa ma dotyka tvrdit a sudit ma co tebe nedovoluje nijako to by si mala vediet aj ty,ze kde som ja? Ja som si prezila velmi vela a dakujem každý den Bohu,ze ma nevzal z tohto sveta v urcity cas mojho zivota lebo by to dopadlo zle pre mna velmi 😉

    8. nov 2021

    @nikitta17 Nerozumiem vobec, ako si si spravila tieto suvislosti. Myslela som v tejto debate, v tvojich reakciach a odpovediach tu pod prispevkom na Koniku, nic ine.

    8. nov 2021

    @nikitta17 toto je na čo ti myslím, že rivatha i ja chcem poukázať:

    https://www.youtube.com/watch?v=p41i4lxwsF0

    skus si pozriet, lebo inak to vyjadrit neviem, aby sme sa v dobrom rozumeli. Odjakziva som verila Bohu a videla jeho pomoc a ochranu, ale nevedela som, že On ma nemoze zobrat do neba, lebo je tu vázna prekázka moje hriechy.
    Okrem toho verila som, že sú dve cesty - uzka a široká a pritom myslela na tri - nebo, peklo a miesto kde budem trpiet ocistec, lebo Kristus málo zaplatil za moje hriechy ...
    dnes milujem Krista a mam istotu vecného zivota a dokonalé a vecné odpustenie mojich hriechov, to je biblická pokora. drz sa a prajem vsetko dobré

    8. nov 2021

    @anaj_janka nepotrebujeme si dokazovat a viest neustale debaty o tomto kedze vsetky verime v jedneho Boha a ci som katolik alebo protestant mnoho veci je rovnakych 🙂 ja by som ti taktiez vedela odporucit mnoho knih a videi,ktore ma priviedli na lepšie poznanie a v ktorych je velmi vela veci vysvetlenych 😉 ja taktiez milujem Jezisa, ale rovnako napr. sa modlim a prosim aj Pannu Mariu aby orodovala za mna u svojho Syna takze si nepotrebujem vzajomne dokazovat veci,ktore uz davno dokazane su pekny den prajem 🙂

    8. nov 2021

    Súhlasím s @nikitta17 a nikdy nikdy som nemala pocit že by Ježiš trpel malo za naše hriechy a zároveň cítim že je dobré mať spoluúčasť na Tom utrpení. Veď to už zažívame aj za života našim krížom. A takéto doťahovanie je zbytočne. Naša viera nás napĺňa pokojom tak ako vaša vás.

    8. nov 2021

    @cecilia29 To je v poriadku. Ja som prave nevidela z vasej strany tu istotu pokoja s Bohom a vecneho zivota s Nim, ale chapem, ze to kazdy vnima zrejme inak. Nenazvala by som to vsak dotahovanie. Vyssie pisali, ze nerozumeju, neskor nasledovali otazky a reakcie. Myslim si, ze sa clovek moze vyjadrit, hoci ma iny nazor. O to viac, ked nejde o malickosti pri takejto teme.

    8. nov 2021

    @rivatha problém nášho náboženstva - rimokatolikov je že je náš veľa , čo je na jednej strane super ale boli časy kedy to bolo moderné a priam nutné byť rimokatolikom a mnoho členov cirkvi teda nemali vnútorné presvedčenie a vieru ale len politické zámery a potrebu prestíže . Čo samozrejme narobilo aj zle meno. Teraz je situácia už iná. Naša katolícka cirkev, čo vidím, sa dosť očistuje. Už nie sme.moderní-sme fanatickí, spiatočnickí a pod. Dosť to tu vidieť na MK. Ľudia už neabsolvujú sviatosti lebo musia... To je fajn. Nikto nemá byť členom cirkvi bez vnútorného presvedčenia len kvôli rodine, tradícií. Aj naši veriaci majú pekne živé spoločenstva . Možno niekto z vonku vidí len plný kostol starých babiek ktoré vyjdú von a ohovárajú a viera za kostolom končí. Ale to neznamená že všetci sme takí. A na druhej strane od rimokatolikov sa často očakáva nejaká dokonalost. Sme len obycajní ľudia s bežnými hriechmi. Aj naši kňazi vyzývajú k tomu aby sme vytvárali malé spoločenstva, čítali písmo a prežívali vieru. Čo je super že.sa na to viac apeluje. Lebo ja vidím že je náš menej ale sme viac živí. A ano aj naše náboženstvo prináša pokoj a istotu . A to nevravím len za seba, ale za svoje okolie

    8. nov 2021