Objednanú vec som vrátila naspäť kuriérovi. Môže firma vymáhať za to pokutu?

Zodpovedané
28. okt 2019

Dobrý deň,

z internetového eshopu som si objednala istú vec. Medzitým ako mi mala byť doručená som rovnakú vec dostala ako dar. Objednanú vec som neprevzala a kuriér ju vrátil späť.

Na ďalší deň mi pán z firmy, v ktorej som spravila objednávku napísal sms, že som trápna čo som spravila. A že mi posiela pokutu na email.. Slušne som mu odpísala, že prečo ma nazýva trápnou a že pokutu mu uhradím (5,90€). Opäť odpísal, že toto robia len Rómovia a že načo objednávam.

V každej jeho správe používal výkričníky. Myslím si, že takto sa seriózna firma nevyjadruje.

Môže odo mňa vymáhať nejakú pokutu?

V emaili bolo napísané, že ak to nezaplatím, tak to postúpi do inkasnej firmy. Zaplatila som a v ten večer mi opäť prišiel email, že to mám zaplatiť.

Za odpoveď ďakujem

Dobrý večer,

dotyčný pán nielen, že nemá právo Vás takýmto spôsobom kontaktovať, osočovať Vás, ale dokonca nemá právo na nejakú pokutu.

Ak by ste túto vec aj prevzali a odstúpili od zmluvy v lehote 14 dní, musel by Vám vrátiť peniaze a ak nemá správne ošetrené poštovné, tak by Vám musel vrátiť aj poplatky, ktoré ste zaplatili za prepravu.


S úctou,

Advokátska kancelária JUDr. Jána Kasenčáka
Zapísaný v zozname advokátov vedenom SAK pod č. 4907
Juraja Fándlyho 2163/7
010 01 Žilina
Slovenská republika

Tel: +421 (911) 541273
E-mail: office@kasencaklegal.eu