Mal by pokladničný blok od zubára obsahovať informáciu, že o akú konkrétnu výplň ide?

Zodpovedané
9. okt 2019

Dobrý deň,

náš zubár dáva pokladničný blok o doplatku, ktorý doplácame v jeho ambulancii. Píše sa tam, že ide o doplatok za výplň, ale nie je tam presne uvedené o akú výplň ide.

Nemal by pokladničný blok od zubár obsahovať informáciu, že o akú konkrétnu výplň ide?

Ako sa to bude riešiť v prípade reklamácie, keď na bloku nie je napísané číslo zuba?

Za odpoveď ďakujem

Dobrý deň,

pokladničný blok väčšinou obsahuje informáciu o:

  • Materiáli, z ktorého je výplň zhotovená, napr. amalgám, skloionomérny cement, fotokompozit.
  • Mieste danej výplne, napr. frontálny (predný) úsek od 1ky po 3ky alebo distálny (zadný) úsek od 4ky po 8ku.
  • Počte plôšok, ktoré na danom zube výplň dopĺňa, napr. jedno-/dvoj-/troj-plošková.


Príkladom zápisu na pokladničnom bloku bude teda napr. "2-ploškový kompozit distálny".

Zápis o konkrétnom zube (číslo zubu), orientácii výplne (meziálne (vpred)/distálne (vzad), rozsahu kazu (povrchový/hlboký/v blízkosti zubnej dreni/zasahujúci do zubnej drene), ako aj o všetkých použitých materiáloch (leptanie, podložka, apod.) je v karte pacienta s dátumom, kedy bolo ošetrenie realizované.

V prípade reklamácie bude preto pre zubného lekára dôležitý tento zápis, nie pokladničný blok.


Želám krásny deň,
MDDr. Alena Záhumenská