Pre všetkých žiakov by malo platiť toto ustanovenie: Na základe ustanovenia Čl. 2 ods. 5 Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy v znení metodického pokynu č. 40/2021 platí, že žiak môže v jednom dni absolvovať len jednu písomnú skúšku alebo písomnú prácu, ktorá trvá viac ako 25 minút.
Ide predovšetkým o písomky, ktoré sú zamerané na zhrnutie tematického celku, štvrťročného alebo polročného učiva. Termín písomnej práce alebo skúšky prekonzultuje učiteľ s triednym učiteľom, ktorý koordinuje plán skúšania.
Okrem tematických prác žiaci absolvujú ešte tzv. malé písomky (päťminútovky), ktorých môžu v jednom dni písať niekoľko. Mali by však byť rozvrhnuté rovnomerne a v súlade so zásadami psychohygieny.
Každý integrovaný žiak má písomku prispôsobenú jeho výchovno-vzdelávacím potrebám. Buď má viac času ako ostatní, alebo jednoduchšie znenie otázok, možnosti na krúžkovanie a podobne.
Pokiaľ píšu písomku všetci žiaci v triede, prečo potom nemôže písať aj integrovaný žiak? Veď ju má prispôsobenú. Pokiaľ by sme integrovanému žiakovi odpúšťali písomky a odpovede, potom by chcel byť integrovaný každý.
Ja netvrdím, že je tých písomiek málo. Určite je to veľká záťaž na všetkých žiakov, nielen na integrovaných. Učím na prvom stupni a tam sa písomky plánujú jednoducho. Na druhom stupni je to zložité.
Ale! Žiaci sú dnes takí vynaliezaví a dobre poznajú svoje práva, že sa určite vedia ozvať, pokiaľ je to na nich priveľa. Majú aj triedneho učiteľa, môžu si to vykomunikovať s ním.
Prajem pekný deň. Mgr. Natália Rajnohová Učiteľka pre primárne vzdelávanie
Dobrý deň,
neviem o počte písomiek pre integrovaných žiakov.
Pre všetkých žiakov by malo platiť toto ustanovenie:
Na základe ustanovenia Čl. 2 ods. 5 Metodického pokynu č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy v znení metodického pokynu č. 40/2021 platí, že žiak môže v jednom dni absolvovať len jednu písomnú skúšku alebo písomnú prácu, ktorá trvá viac ako 25 minút.
Ide predovšetkým o písomky, ktoré sú zamerané na zhrnutie tematického celku, štvrťročného alebo polročného učiva. Termín písomnej práce alebo skúšky prekonzultuje učiteľ s triednym učiteľom, ktorý koordinuje plán skúšania.
Okrem tematických prác žiaci absolvujú ešte tzv. malé písomky (päťminútovky), ktorých môžu v jednom dni písať niekoľko. Mali by však byť rozvrhnuté rovnomerne a v súlade so zásadami psychohygieny.
Každý integrovaný žiak má písomku prispôsobenú jeho výchovno-vzdelávacím potrebám. Buď má viac času ako ostatní, alebo jednoduchšie znenie otázok, možnosti na krúžkovanie a podobne.
Pokiaľ píšu písomku všetci žiaci v triede, prečo potom nemôže písať aj integrovaný žiak? Veď ju má prispôsobenú. Pokiaľ by sme integrovanému žiakovi odpúšťali písomky a odpovede, potom by chcel byť integrovaný každý.
Ja netvrdím, že je tých písomiek málo. Určite je to veľká záťaž na všetkých žiakov, nielen na integrovaných. Učím na prvom stupni a tam sa písomky plánujú jednoducho. Na druhom stupni je to zložité.
Ale! Žiaci sú dnes takí vynaliezaví a dobre poznajú svoje práva, že sa určite vedia ozvať, pokiaľ je to na nich priveľa. Majú aj triedneho učiteľa, môžu si to vykomunikovať s ním.
Prajem pekný deň.
Mgr. Natália Rajnohová
Učiteľka pre primárne vzdelávanie