Dobrý deň,
zdá sa nám, že syn má málo domácich úloh. Z angličtiny nedostávajú v poslednom čase písomne úlohy, ani slovíčka si nepíšu. Za 1. polrok nemali zo SJL nič, čo by písali do čitateľského denníka. Pritom v 3. ročníku pri druhej pani učiteľke toho mali viac. A každý rok sa v danej triede striedajú učiteľky. V 4. ročníku majú 5 vyučujúcich podľa predmetov.
Sú stanovené pravidlá či podmienky, koľko úloh a v akej náročnosti by mali dostávať žiaci 4. ročníka?
Je v poriadku, keď na polročnom vysvedčení mala väčšina triedy jednotky?
Ďakujem
Dobrý deň,
striedanie učiteľov v 4. triede je v poslednej dobe časté. Ide o snahu priblížiť žiakom fungovanie na druhom stupni ZŠ. Či je to správne, alebo nie, to nejdem hodnotiť.
Pravidlá na domáce úlohy si určuje každý učiteľ sám. Učiteľ sa však musí riadiť tým, čo má žiak na konci štvrtého ročníka.
https://www.minedu.sk/vzdelavacie-standardy-pre...
V tomto linku si otvorte vzdelávacie štandardy Slovenský jazyk a literatúra. Nájdete tam, čo má žiak ovládať na konci štvrtej triedy.
Neviem aký náročný proces žiaci absolvujú na vyučovacích hodinách. Ale kvantum úloh nemusí zaručiť kvalitu. Tú možno dosahujú na vyučovaní rôznymi úlohami na logiku, spoluprácu, kreativitu, kritické myslenie...
Prajem pekný deň.
Mgr. Natália Rajnohová
Učiteľka pre primárne vzdelávanie