Dobrý deň,
potrebovala by som poradiť ohľadom 4-ročnej dcérky. Od minulého školského roka navštevuje MŠ a má problém so zaradením do kolektívu. Celý deň je v škôlke ticho, nechce komunikovať s učiteľkami a ani s deťmi. Učiteľka hovorila, že keď sa jej aj niečo spýta, tak dcérka jej nechce moc odpovedať. Odpoveď musí z nej ťahať. Rovnako je to aj u detí. Tým pádom je ako keby vyčlenená z kolektívu, už sa s ňou ani deti moc nehrajú, takže sa začala hrávať skôr sama.
Problém je aj so zdravením. Keď sme niekde vonku a niekto cudzí sa jej niečo spýta, tak rovnako nechce odpovedať. Podobne je to aj vtedy, keď sme na ihrisku. S deťmi sa zahrá, ale komunikovať nechce. Inak doma je to úplne iné dieťa, je živá, veľa rozpráva.
Ako ju podporiť v tom, aby sa nebála komunikovať s dospelými a deťmi?
Môže to byť nejaká porucha a treba navštíviť psychológa?
Prejde to časom?
Ďakujem
Dobrý deň,
deti sa s náporom "sociálneho života" a začlenenia vyrovnávajú rôzne a správanie aké popisujete u dcéry nie je až tak neobvyklé.
Veľmi závisí aj akým spôsobom reaguje, keď je do reakcie tlačená. Môže ísť totiž aj o selektívny mutizmus, ktorý je úzkostného charakteru a dieťa ako keby ochromuje v schopnosti hovoriť v určitých sociálnych situáciách. Pre lepší náhľad a aj preto, že popisujete dlhšie trvanie, odporúčam diagnostiku - najlepšie klinický logopéd. Prípadne sa poraďte s pediatrom, ktorý dcéru pozná.
Prajem Vám pekný deň,
Mgr. Jana Vranková
www.magneb6.sk
“Horčík a vitamín B6 prispievajú k zníženiu únavy a vyčerpania, k správnej funkcii psychiky a k správnemu fungovaniu nervového systému.”