Dobrý deň,
chcela by som sa poradiť ohľadom mojej situácie. Som mama trojročného synčeka, ktorý chodí od septembra do škôlky. I napriek svojej povahe zvládol nástup na jednotku. Problém vzniká vtedy, keď majú ísť do druhej triedy. Napríklad kvôli malému počtu deti, alebo pozrieť si výzdobu, na detské podujatie. Má výborné pani učiteľky. Nenútia ho k ničomu. Ale sú veci, ktoré musí absolvovať.
Dnes odmietol ísť pozrieť výzdobu do druhej triedy, tak zostal s tetou kuchárkou v triede a pomáhal jej. Odmietol maľovať s ostatnými detičkami a radšej upratoval hračky za všetky deti. Učiteľka hovorí, že je veľmi dobrý, rozumný, veľa rozpráva, veľa si pamätá. V podstate nemajú s ním iný problém.
Od malička nemá rád zmeny. Vždy sme chodili do kolektívu. Vždy bol skôr taký utiahnutý a samotár. V škôlke sa hrá s detičkam. Je veľmi vnímavý, pamätá si básničky, rozpozná čísla do 10.
Je to normálne v takomto veku?
Ďakujem za odpoveď
Dobrý deň,
niektoré deti naozaj nemajú rady zmeny a znášajú ich ťažko.
Pokiaľ s tým v škôlke nemajú problém a vedia to zvládnuť, poprípade majú preňho alternatívu, tak je to skvelé.
Treba sa s ním o tom rozprávať, môžu vám pani učiteľky hovoriť, čo sa udialo a vy to s ním môžete večer vždy prebrať. Reflektovať jeho pocity ako sa cítil, keď tam nechcel ísť, čo by mu pomohlo to zvládnuť atď. Možno má z niečoho strach, niečo sa mu na tej konkrétnej situácii nepáči. Je dobré vedieť čo, nájsť to, zreflektovať to. Možno ani on sám presne nevie, nemá to uvedomené.
Ak by ho/vás to veľmi obmedzovalo, cítili by ste, že niečo nie je v poriadku, skúste sa poradiť s odborníkom.
Prajem vám pekné dni!
Martina Wäldl
email: mata.waldl@gmail.com