v tomto veku je najúčinnejšie sa s dieťatkom čo najviac rozprávať, čítať si, ukazovať si veci v knižkách aj v reálnom živote a pomenúvať ich. Komentujte svoje činnosti, činnosti dieťaťa, dianie, ktoré sa deje v domácnosti. Hovorte si riekanky, spievajte pesničky.
Skúste hovoriť s dieťaťom tvárou v tvár, aby mohlo vnímať vašu mimiku, gestá. Ak dieťa povie nejaké slovo, zopakujte ho a rozšírte jeho vyjadrenie. Reč adresujte priamo dieťaťu. Ak sa nepýta, skúste sa pýtať vy.
Dávajte dieťaťu dostatok času na vyjadrenie, nechajte ho, chvíľku čakajte.
Dieťa rozprávať nenúťte. V uvoľnených, bežných situáciách, v bezpečnom a prijímajúcom prostredí sa dieťa môže prejavovať bez zábran.
Každé dieťa sa vyvíja individuálne, má svoje tempo. Po dvoch rokoch sa reč začne rozbiehať, dieťa začne používať viac slov, spájať ich do dvojslovných viet, viac sa pýtať. Avšak ako píšem, je to individuálne.
Trávte s dieťatkom veľa času, venujte mu pozornosť, lásku, komunikujte na všetkých úrovniach.
Dobrý deň,
v tomto veku je najúčinnejšie sa s dieťatkom čo najviac rozprávať, čítať si, ukazovať si veci v knižkách aj v reálnom živote a pomenúvať ich. Komentujte svoje činnosti, činnosti dieťaťa, dianie, ktoré sa deje v domácnosti. Hovorte si riekanky, spievajte pesničky.
Skúste hovoriť s dieťaťom tvárou v tvár, aby mohlo vnímať vašu mimiku, gestá. Ak dieťa povie nejaké slovo, zopakujte ho a rozšírte jeho vyjadrenie. Reč adresujte priamo dieťaťu. Ak sa nepýta, skúste sa pýtať vy.
Dávajte dieťaťu dostatok času na vyjadrenie, nechajte ho, chvíľku čakajte.
Dieťa rozprávať nenúťte. V uvoľnených, bežných situáciách, v bezpečnom a prijímajúcom prostredí sa dieťa môže prejavovať bez zábran.
Každé dieťa sa vyvíja individuálne, má svoje tempo. Po dvoch rokoch sa reč začne rozbiehať, dieťa začne používať viac slov, spájať ich do dvojslovných viet, viac sa pýtať. Avšak ako píšem, je to individuálne.
Trávte s dieťatkom veľa času, venujte mu pozornosť, lásku, komunikujte na všetkých úrovniach.
Prajem vám pekné dni!
Martina Wäldl
email: mata.waldl@gmail.com