Dobrý deň,
touto cestou sa by som sa chcela poradiť ako postupovať pri zhoršení prospechu u dcéry, ktorá nastúpila do 5. ročníka. Doposiaľ sa učila sama, prípadne som ju preskúšala a nebol výraznejší problém.
Po nástupe do 5. ročníka sa však jej prospech zhoršil vo všetkých ťažiskových predmetoch o jeden stupeň. Známky sú pestrofarebné a aj po spoločnom učení a preskúšaní prinesie z písomky 3 alebo 4.
Mám jej dať ešte čas, alebo sa mám obrátiť na odbornú pomoc?
Mňa to veľmi trápi a ju tiež nakoľko nadobúda pocit, že aj keď sa naučí dobrú známku neprinesie.
Ďakujem
Dobrý deň,
z toho čo píšete nedokážem odhadnúť, čo by mohlo byť príčinou. Mohla sa udiať nejaká zmena, či už v škole, doma alebo niekde inde.
Nová učiteľka, niekto jej niečo povedal, iný, nový spôsob výučby, preskúšania, poprípade na nej niekto sedí, kvôli niečomu sa trápi, má problém so sústredením. Ťažko povedať, tých možností je neúrokom. Dcéra tiež pomaly vstupuje do pubertálneho veku, či to nemôže mať súvis s tým.
Skúste sa s ňou porozprávať, že ste si všimli, že ju to trápi, oceňte, že vidíte, že sa snaží a koľko času tomu venuje. Spýtajte sa, či je niečo čo by od vás potrebovala, či jej viete a môžete nejako pomôcť. Ubezpečte ju, že ste tu pre ňu. Poskytujte jej prijatie a bezpečie.
Pokiaľ sa vám zmena zdá veľká, trápite sa, myslíte si, že je za tým niečo viac dajte na intuíciu. Porozprávajte sa najprv s učiteľkami, či si v škole niečo nevšimli. Ak sa v škole nachádza školský psychológ, tak aj s ním.
Poprípade navštívte aj odborníka.
Prajem vám pekné dni!
Martina Wäldl
email: mata.waldl@gmail.com