je prirodzené, že deti sa správajú inak k matke, inak k otcovi, inak napr. k starým rodičom. Mnohokrát sa inak správajú v rôznych prostrediach.
Záleží to aj od toho ako má ktorý rodič nastavené hranice ako s dieťaťom komunikuje.
Odporúčam vnímavú, rešpektujúcu komunikáciu. Vytvárajte synovi bezpečné a prijímajúce prostredie. Komunikujte mu empatiu. Opisujte, zrkadlite a pomenujte situáciu a emócie. Oceňujte ho. Venujte mu pozornosť a napĺňajte jeho potreby. Dávajte mu na výber a jeho rozhodnutia rešpektujte. Skúste sa vyhnúť kriku, trestom a vyhrážkam. Robte so synom dohody, určite si nejaké pravidlá a hlavne nastavujte hranice. Láskavo, ale dôrazne.
Ak vás bije, to je rozhodne nežiadúce a treba nastaviť hranicu. Prijímame dieťa, jeho emóciu, ale nie jeho správanie.
Pomenujte mu situáciu a odzrkadlite emóciu. Biješ ma. Zdá sa, že sa hneváš. Nastavte hranicu. Ľudia ale nie sú na bitie. Ani ja nie som na bitie. Dajte alternatívu. Môžeš udierať sem - gauč, vankúš...
Môžete mu aj chytiť rúčku, popr. dať inú fyzickú hranicu. Dôležité pri hraniciach je, aby boli konzistentné, aby platili vždy.
Mnohé sa dá zmeniť komunikáciu a tým, že sa snažíme priblížiť k dieťaťu, že ho príjmeme. Dieťa má cítiť, že ste tam preňho, že ho počúvate, snažíte sa mu rozumieť a že sa oňho zaujímate.
Dobrý deň,
je prirodzené, že deti sa správajú inak k matke, inak k otcovi, inak napr. k starým rodičom. Mnohokrát sa inak správajú v rôznych prostrediach.
Záleží to aj od toho ako má ktorý rodič nastavené hranice ako s dieťaťom komunikuje.
Odporúčam vnímavú, rešpektujúcu komunikáciu. Vytvárajte synovi bezpečné a prijímajúce prostredie. Komunikujte mu empatiu. Opisujte, zrkadlite a pomenujte situáciu a emócie. Oceňujte ho. Venujte mu pozornosť a napĺňajte jeho potreby. Dávajte mu na výber a jeho rozhodnutia rešpektujte. Skúste sa vyhnúť kriku, trestom a vyhrážkam. Robte so synom dohody, určite si nejaké pravidlá a hlavne nastavujte hranice. Láskavo, ale dôrazne.
Ak vás bije, to je rozhodne nežiadúce a treba nastaviť hranicu. Prijímame dieťa, jeho emóciu, ale nie jeho správanie.
Pomenujte mu situáciu a odzrkadlite emóciu. Biješ ma. Zdá sa, že sa hneváš.
Nastavte hranicu. Ľudia ale nie sú na bitie. Ani ja nie som na bitie.
Dajte alternatívu. Môžeš udierať sem - gauč, vankúš...
Môžete mu aj chytiť rúčku, popr. dať inú fyzickú hranicu.
Dôležité pri hraniciach je, aby boli konzistentné, aby platili vždy.
Mnohé sa dá zmeniť komunikáciu a tým, že sa snažíme priblížiť k dieťaťu, že ho príjmeme. Dieťa má cítiť, že ste tam preňho, že ho počúvate, snažíte sa mu rozumieť a že sa oňho zaujímate.
Prajem vám pekné dni!
Martina Wäldl
email: mata.waldl@gmail.com