v prvom rade treba zabrániť, aby si ubližoval. Chytiť ho na ruky, popr. mu dať ruky na časť hlávky, ktorú si búcha, popr. tam kam si hlávku búcha.
Skúste pomenovať emóciu, stav, to čo sa deje. Hneváš sa. Chcel si to ináč. Ešte nechceš odísť.
Následne dať hranicu. Hlava nie je na búchanie. A skúsiť dať alternatívu, nápad. Ja keď sa hnevám, dupem nohami.
Deti to robievajú, nevedia ako si s emóciou poradiť, prevalcuje ich. Treba zabrániť ublíženiu, naučiť ho spoznať tu emóciu a nájsť efektívny spôsob ako ju zvládnuť.
Možno pomôže predvídať, kedy asi taká reakcia príde a pripraviť sa na ňu.
Dobrý deň,
v prvom rade treba zabrániť, aby si ubližoval. Chytiť ho na ruky, popr. mu dať ruky na časť hlávky, ktorú si búcha, popr. tam kam si hlávku búcha.
Skúste pomenovať emóciu, stav, to čo sa deje. Hneváš sa. Chcel si to ináč. Ešte nechceš odísť.
Následne dať hranicu. Hlava nie je na búchanie. A skúsiť dať alternatívu, nápad. Ja keď sa hnevám, dupem nohami.
Deti to robievajú, nevedia ako si s emóciou poradiť, prevalcuje ich. Treba zabrániť ublíženiu, naučiť ho spoznať tu emóciu a nájsť efektívny spôsob ako ju zvládnuť.
Možno pomôže predvídať, kedy asi taká reakcia príde a pripraviť sa na ňu.
Prajem vám pekné dni!
Martina Wäldl
email: mata.waldl@gmail.com