Z e-shopu mi nevrátili peniaze a nemám ani tovar. Ako postupovať?

Zodpovedané
10. sep 2024

Dobrý deň,

12.07.2024 som objednávala z už nefungujúceho eshopu babyheaven.sk. Zlákali ma nižšie ceny oproti konkurencii a reklama na Instagrame. Recenzie som pred kúpou nečítala. To je moja smola a poučenie do budúcna.

Keďže tovar nechodil, tak som po 10 dňoch od kúpy telefonovala na telefónne číslo uvedené na stránke. Pani mi to dvihla a dohodli sme sa na storne objednávky. Vtedy mi tvrdila, že všetky hračky boli na objednávku. Už vtedy klamala, keďže na e-shope mala všetko stále dostupné. Prešlo 17 dní a na telefonáty mi už nik nereagoval, tak som písala SMS. Po mesiaci od kúpy tovaru mi prišla konečne sms, že storno mojej objednávky bolo spracované. Následne ďalšia odmlka a ignorácia, či už na telefonát alebo SMS. Do dnešného dňa nemám peniaze na účte.

Ako mám ďalej pokračovať, aby som získala peniaze späť?

Mám ísť na políciu a podať trestné oznámenie?

Dosiahnem tým niečo?

Je nás viac takých, čo sme zostali bez tovaru a bez peňazí.

Ďakujem

Dobrý deň,

ak máte podozrenie, že dané konanie bolo úmyselné, oplatilo by sa Vám zrejme podať trestné oznámenie (ideálne sa spojte s čo najviac poškodenými. Škoda musí dosiahnuť aspoň 700 EUR, aby išlo o trestný čin a nie o priestupok.

Ak Vám však ide primárne o vrátenie peňazí (a nie o potrestanie pravdepodobne podvodného eshopu), mohlo by byť pre Vás efektívnejšie, ak by ste dlžnú sumu vymáhali v občianskoprávnom konaní. Na tieto účely by som Vám odporúčala kontaktovať advokáta.


Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk