Dobrý deň,
chcem sa poradiť ohľadom mojej situácie. Oznámil som reklamáciu tovaru predávajúcemu mailom. Odpísal mi, že v poriadku a vraj tovar potrebujú mať u seba na predajni na to, aby to mohli riešiť s dodávateľom.
Jedná sa o bicykel. Dali mi na výber: Buď zabaliť a pošlú kuriéra za sumu 20 eur, alebo ho osobne doniesť. Najbližšia pobočka je pre mňa 200 km tam a 200 km späť. Prípadne to riešiť cez servisné stredisko, ktoré majú zazmluvnené pre prípad, že by mi s tým teda chceli pomôcť (čo nechceli).
Poslať to cez kuriéra sa v tomto prípade nedalo. Bicykel by musel byť pri preprave riadne zabalený, aby sa nepoškodil. To v mojom prípade nebolo možné, keďže krabicu už nemám.
Rozhodol som sa bicykel tam odniesť osobne a spravil som 400 km autom tam a späť.
Je možné od predávajúceho požadovať preplatenie týchto nákladov spojených s uplatnením reklamácie?
Predajca v maili tvrdí, že všetky náklady znáša zákazník.
Je to takto správne?
Ak mám ako kupujúci nárok na preplatenie týchto nákladov, akým spôsobom si ich môžem u predávajúceho uplatniť?
Prosím konkrétne v mojom prípade a na základe akého zákona a v akom časovom období.
Ďakujem
Dobrý deň,
podľa paragrafu 509 Občianskeho zákonníka platí, že zákazník má právo na náhradu potrebných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práva zo zodpovednosti za vady. Toto právo treba uplatniť u predajcu najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí doby, v ktorej treba vytknúť vady. Inak právo zanikne.
Vadu treba predajcovi vytknúť bezodkladne, najneskôr do 6 mesiacov od jej zistenia. Ak bola záručná doba predĺžená nad rámec zákona, tak do uplynutia dohodnutej záručnej lehoty.
Právo na náhradu nákladov samozrejme vznikne len vtedy, ak sa preukáže, že reklamácia bola oprávnená.
Právo na náhradu nákladov Vám odporúčam uplatniť čo najskôr a písomne (doporučeným listom a s doručenkou). Ak predávajúci Vašej žiadosti nevyhovie, uplatňovať tento nárok súdnou cestou.
Ak máte záujem o zastupovanie v tejto veci, kontaktujte ma prosím e-mailom.
Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk