Dobrý deň,
môj bývalý druh žije už niekoľko rokov v Holandsku, kde je tiež zamestnaný. Zo začiatku deťom posielal peniaze každý mesiac cez Western Union. Neskôr sa mu to veľmi nepozdávalo a chcel, aby som si založila účet, prípadne dala číslo účtu na niekoho z rodiny, kde by peniaze chodili.
Keďže som bola na materskej, dala som číslo účtu po dohode na môjho terajšieho partnera, ale partner s tým už nesúhlasí. Za príjem peňazí zo zahraničia a za výber z bankomatu mu sťahujú vyššie poplatky. Bývalému druhovi som navrhla znovu posielanie cez Western Union, ale veľmi sa mu to nepáčilo. Vyhováral sa, že to má ďaleko do pobočky, nemá čas a prostriedky na to. Nahovára ma, aby som si založila účet, že mi bude vraj prispievať na vedenie účtu. Neverím tomu.
Momentálne som po materskej evidovaná na úrade práce a nechcem si zakladať účet. Deťom by z peňazí čo im posiela každý mesiac, stiahli na rôzne poplatky, čo si strháva mesačne banka. Účet si založím, keď sa zamestnám.
Prídavky na deti mi chodia poštovou poukážkou. Výživné na deti nemáme súdne určené. Máme zatiaľ len ústnu dohodu, ktorá trvá pár rokov.
Môže má prinútiť založiť si bankový účet?
Cez Western Union mi posiela peniaze z pobočky v Holandsku, tak že ja si to vyberiem na pobočke pošty ako hotovosť. Mesačne za prevod pri sume 430 eur/na 2 deti vo veku (15, 11 rokov) platí pri prevode 4,95 eur.
Ďakujem za odpoveď
Dobrý deň,
bývalý partner Vás nemôže prinútiť založiť si bankový účet ani teraz a ani v prípade, že bude výživné určené súdom. Z praktického hľadiska však rozumiem, prečo mu nevyhovuje posielanie peňazí cez Western Union.
Odporúčala by som Vám overiť si, či by ste nespĺňali požiadavky na založenie tzv. základného bankového produktu (https://www.mfsr.sk/sk/financie/financny-trh/oc...).
Prípadne či by Vám niektorá banka vedela poskytnúť účet bez poplatkov (obvykle to tak majú menšie (internetové) banky. ČSOB smart účet by mohol takto fungovať.
Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk