Dobrý deň,
v predajni Möbelix som kupovala skrinku, ktorú som však po dvoch dňoch vrátila. V predajni mi už vraj nemohli vrátiť sumu, ale len darčekovú kartu, na ktorej bola suma tej skrinky.
Ja som si následne cez eshop Möbelix objednala inú skrinku, zaplatila tou darčekovou kartou. Skrinka prišla poškodená. Reklamovala som ju, ale peniaze mi nechcú vrátiť, zase len na darčekovú kartu.
Keď si vraj znovu kúpim od nich a zaplatím darčekovou kartou a v prípade, že by som to zase reklamovala, tak zase len kartu mi vystavia. Dookola kruh, z ktorého sa nedá vymotať. Z toho my vychádza, že musím kúpiť len u nich a byť spokojná aj s nekvalitným tovarom. Nerozumiem tomu, veď na karte sú moje peniaze.
Mám vôbec nárok získať svoje peniaze?
Ďakujem
Dobrý deň,
vo všeobecnosti platí, že ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
Myslím, že už pri prvom vrátení veci Vám mali byť vrátené peniaze. To platí len v prípade, že už tá prvá skrinka bola vadná, inak bolo vystavenie darčekovej karty v poriadku.
Ak si objednáte nejaký tovar, ktorý je vadný, trvajte na jeho výmene za bezvadný. Ak znova príde tovar s vadou, odstúpte od zmluvy a trvajte na vrátení peňazí.
Všetky tieto veci treba mať podchytené písomne (diskusia s predavačom na predajni je nedostatočná, lebo to v prípade sporu nepreukážete).
Ak by predajca odmietal vrátenie peňazí aj v prípade, že opakovane nie je schopný dodať bezvadný tovar, odporúčala by som Vám podaťv tejto veci podnet na obchodnú inšpekciu.
Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk