Má kupujúci povinnosť uhradiť náklady vzniknuté s neprevzatou dobierkou?

Zodpovedané
17. mar 2023

Dobrý deň,

chcem sa opýtať ako mám postupovať pri neprevzatí dobierky. Predala som balík cez Bazoš a kupujúci ešte stále neprebral moju zásielku. Je uložená na pošte. Raz som ho kontaktovala, vtedy ma upokojil, že si ju prevezme. Prešiel týždeň, ešte raz som mu písala, ale nedostala som už ani odpoveď. Cena poštovného bola viac ako 10 eur.

Ako mám postupovať?

Má kupujúci povinnosť uhradiť náklady vzniknuté s poslaním balíka?

Ďakujem za odpoveď

Dobrý deň,

pokiaľ nebolo dohodnuté inak, náklady zaslania predaného tovaru by mal znášať predávajúci. Predpokladám, že v tomto prípade ste však s kupujúcim boli dohodnutí, že poštovné uhradí on.

S ohľadom na výšku poštovného (a teda aj výšku potenciálne spôsobenej škody) by som Vám odporúčala, aby ste kupujúceho kontaktovali ešte raz a požiadali ho o prevzatie zásielky. Náhradu škody vo výške 10 - 20 eur sa určite neoplatí vymáhať súdnou cestou.


Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk