Kto znáša náklady na vrátenie tovaru?

Zodpovedané
30. aug 2024

Dobrý deň,

riešime vrátenie zakúpeného tovaru. Doprava a montáž boli vykonané zdarma, tovar bol prevzaný viacerými osobami, skontrolovaný. Už na mieste bol pokus o zjednávanie ceny montáže, nakoľko bola zdarma, nebolo čo zjednať. Pár dní na to sa zákazník rozhodol zjednávať o cene samotného výrobku, nakoľko ho bolo treba doplatiť. Má ho už doma, 14 dní od dodania neprešlo.

Rozhodli sme sa, že toto pre nás nie je cesta. Riešime vrátenie, tovar je nadrozmerný. Nie sme e-shop, je to ručná zákazková práca - daný kus bol ihneď k odberu, má faktúru.

Kto v tomto prípade znáša náklady na vrátenie?

Ak my, ako to vydokladovať, koľko naúčtovať?

Je potrebné opätovne požičanie veľkého auta a pod.

Môžeme prípadne požadovať, aby daný tovar do 14 dní (?) doručil na našu adresu on sám?

Ak áno a mali by sme mu preplatiť náklady na dopravu, ako to máme vyrátať?

Keďže to nepôjde kuriérom a nebude mať uvedenú sumu.

Ide nám o to, aby to bolo právne v poriadku.

Ďakujem

Dobrý deň,

ak to chápem správne, ide v danom prípade o zmluvu o dielo. Tovar bol dodaný z Vášho pohľadu bez vád, no rozhodli ste sa (dobrovoľne) akceptovať zrušenie zmluvy, keďže zákazník/objednávateľ sa javí ako problematický.

V tomto prípade sa zrejme nebudú uplatňovať osobitné ustanovenia Zákona o ochrane spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy. Táto časť zákona sa nevzťahuje na zmluvy, predmetom ktorých bolo dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.

Na základe toho by som predpokladala, že v tomto prípade došlo k uzavretiu ústnej dohody o urovnaní. V tom prípade platí, že je plne na dohode zmluvných strán, kto bude znášať náklady na vrátenie tovaru, resp. akým spôsobom bude toto zdokladované.

V každom prípade by som Vám odporúčala spísať pre Vás relevantné skutočnosti aspoň do e-mailu (či mal tovar vady, z akého dôvodu došlo k ukončeniu zmluvy, ako ste dohodli podmienky vrátenia tovaru) a nechať si od zákazníka potvrdiť, že so všetkým súhlasí/dohodu o urovnaní akceptuje.


Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk