Dobrý deň,
chcela by som sa opýtať, či je obchodník povinný mi do 30 dní od zakúpenia tovaru vymeniť tovar. Dostala som od rodičov tlakový hrniec. Nevedeli, že už jeden mám. Chcela som ho vymeniť za kávovar.
Dnes som bola na predajni, kde ho kúpili. Vraj mi ho späť nevezmú a ani nevymenia. Že to majú napísané pod sklom pri kase, že " nevymieňame tovar". Hrniec nebol ani rozbalený.
Porušuje obchod práva kupujúceho?
Ďakujem
Dobrý deň,
ak išlo o klasický nákup v kamennej predajni (t. j. bez objednávky na e-shope), predajca nemá povinnosť vziať späť bezchybný tovar a ani vymeniť ho za iný. Takáto povinnosť by mu vznikala len v prípade, že by tovar mal vady, pre ktoré ho nemožno užívať dohodnutým alebo obvyklým spôsobom.
To, že niektoré kamenné obchody možnosť vrátenia/výmeny bezchybného tovaru ponúkajú, je len ich dobrá vôľa.
Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk