Dobrý deň,
zo šetrenia NBS vyplýva, že z mojej strany došlo k porušeniu bezpečnostných predpisov, teda § 26, písm. c. Zo strany banky došlo k porušeniu § 27, ods.1. písm. c zákona o bankách v zmysle ktorého je banka povinná konať voči svojmu klientovi s vynaložením odbornej starostlivosti. Toto sa nestalo, lebo Fio banka sa nesnažila po podaní reklamácie z mojej strany kontaktovať žiadnym spôsobom obchodníka Revolut a informovať ho o podvodnej transakcií prostredníctvom mojej platobnej karty a reklamovať túto platbu. Fio banka poslala obchodníkovi Revolut reklamáciu platby až tri mesiace po uskutočnení prevodu, čo je neskutočné.
I napriek tomu, že moja banka mala vedomosť o tomto podvodnom prevode prakticky okamžite po jeho uskutočnení. Keby nezačalo šetrenie NBS tak mám za to, že reklamácia zo strany Fio banky obchodníkovi Revolut by nebola vôbec podaná. V prípade, že by moja banka konala promptne, tak peniaze mi mohli byť vrátené, keďže pri takýchto podvodných transakciách je veľmi dôležitá rýchlosť.
Mám šance získať peniaze späť od mojej banky,?
Aké mám šance vyjadrené v percentách na úspech pri podaní žaloby voči banke?
Od čoho hlavne závisí úspech pri takomto súdnom procese?
Alebo nemám šancu vyhrať súdny proces?
Mám celú moju emailovú komunikáciu s Revolut, v ktorej vždy požadovali, že reklamáciu musí im poslať len moja banka, ktorá tak neučinila. Až po troch mesiacoch. Ide o sumu 3271 EUR.
Má vôbec cenu púšťať sa do žaloby, alebo radšej oželieť stratu, keďže proces by mohol byť vopred prehratý a len by sa tým zvýšili moje náklady?
Ďakujem
Dobrý deň,
ak by ste boli schopní preukázať, že Vaša banka v tejto veci porušila svoje povinnosti (a že ku vzniku škody by nebolo bývalo došlo, keby banka konala riadne a včas), mali by ste šancu na úspech v súdnom konaní. V tom prípade by sa Vám oplácalo riešiť túto záležitosť súdnou cestou.
Prajem Vám pekný deň,
Zuzana Tužilová
www.tuzilova.sk
email: zuzana@tuzilova.sk