Aký je postup pri reklamácii kúrenia v novostavbe?

Zodpovedané
23. feb 2023

Dobrý deň,

po troch mesiacoch od odovzdania nehnuteľnosti sa nám pokazilo elektrické podlahové kúrenie. Hneď sme to reklamovali, avšak developer sa vyhovára na dodávateľa. Nám sa už mesiac nekúri v jednej izbe, čiže z trojizbového domu je reálne dvoizbový. Jedna izba sa nedá obývať.

27.2.2023 bude 30 dní od reklamácie. Ak nebude reklamácia vyriešená, tak chcem podať podnet na SOI.

Pomôže mi to?

Čo môžem ešte vo veci spraviť v rámci zákona, aby nám konečne opravili kúrenie?

Ďakujem

Dobrý deň,

pozrela by som si v prvom rade zmluvu s developerom, že či máte a ako máte upravené reklamačné záležitosti. Developer je Vašim zmluvným partnerom (predpokladám, že máte s ním uzatvorenú kúpnu zmluvu) u koho ste to preukázateľne reklamovali včas a riadne. Vychádzam z toho ako ste uviedli, že ste hneď reklamovali po zistení vady a predpokladám, že ste vadu reklamovali písomne. 

Samozrejme máte nárok na odstránenie vady ako aj na náhradu škody spôsobenej v dôsledku vzniku vady, resp. jej neodstránenia. 

V prípade, že už máte správcu, tak by som sa ešte obrátila na správcu. Možno je/bol takýto problém vo viacerých bytoch, prípadne susedov na schôdzi a pod.

Určite by som počkala na koniec lehoty na vybavenie reklamácie a ak nebude reklamácia vybavená v lehote, tak odporúčam kontaktovať SOI (podať podnet ku kontrole). Prípadne aj živnostenský úrad, kde je možnosť uloženia pokuty za porušenie povinností ustanovených živnostenským zákonom. SOI by som však kontaktovala až vtedy, keď sa Vám vyjadria k reklamácii. Oni vyžadujú doklad o vybavení reklamácie a tiež odborné posúdenie, ak bolo vydané.

Avšak počkala by som na vyjadrenie developera, aj keby to bolo po lehote na vybavenie reklamácie. Nepredpokladám, že by bola zamietnutá reklamácia. Skôr sa Vám vyjadrí neskôr vzhľadom na komunikáciu/nekomunikáciu, zaneprázdnenosť a výhovorky dodávateľa, nakoľko to nevybavuje priamo developer, ale dodávateľ. 

V tejto veci by mal prísť zamestnanec dodávateľa pozrieť daný stav vady a spísať o tom záznam (zápisnicu), čo ešte môže stále v rámci lehoty. Preto by som možno napísala developerovi email - list (výzvu), že nech zabezpečí prostredníctvom dodávateľa obhliadku vady (to mali bezprostredne po oznámení vady). Ako to inak vedia posúdiť? V prípade reklamácie tenisiek ich tiež donesieme ukázať. Reklamácia a tenisky sa zaevidujú a spraví sa fotodokumentácia a pod.


Mgr. Lucia Boledovičová, Rsc.
mail: boledovicova.lucia@gmail.com