Je moja trojročná dcérka pripravená na škôlku?

Zodpovedané
8. sep 2020

Dobrý deň,

dcérka bude mať 3 roky a pred pár dňami nastúpila prvýkrát do škôlky. Ja som doma, v novembri rodím. Dcérka sa do škôlky tešila. Je extrovert, zbožňuje deti a kolektív. Len ranné lúčenie je hrozné. Hysterický plač, lebo chce byť so mnou doma.

V našej škôlke nemajú adaptačný proces pre deti. Čakala som, že na začiatku pôjdeme spolu sa parkrát pohrať a postupne sa jej pobyt tam bude predlžovať.

Učiteľky však preberú vrieskajúce deti od rodiča a zavrú dvere. Veľmi ma to rozčuľuje a je mi to ľúto. Podľa učiteliek je to tak najlepšie. Ja o tom silne pochybujem.

Bývame na dedine a okolité škôlky to majú rovnako. Ak ju dm do mesta, nebude s deťmi z dediny.

Ako sa mám zachovať?

Mám nechať dcérku prechádzať denne výhovorkami s tým, že si zvykne?

Alebo nie je pripravená na škôlku?

Dcérke sa tam inak páči. Papá, spí, hrá sa a poobede nechce ísť domov. Ale aj tak každý deň opakuje, že tam nechce ísť a chce len mňa.

Do škôlky som ju dala preto, lebo budeme mať druhé bábo a s mužom budeme na obe deti sami. Rodičov a ani inú pomoc tu nemáme. Muž robí celé dni aj víkende, takže všetko je na mne.

Keby do škôlky nešla, tak na ihrisku by bola len s malými deťmi. Všetci jej kamaráti do škôlky chodia.

Čo nám odporúčate?

Ďakujem

Dobrý deň,

Vaša dcérka, sa podľa opisu vyvíja zdravým spôsobom. Vývoj dieťaťa je riadený individuálnym načasovaním a jedinečnou výbavou každého človeka. Najväčšou podporou a zdrojom inšpirácie sú bezpečné vzťahové osoby, teda rodičia. Prostredníctvom nich dieťa odzerá a učí sa rozumieť fungovaniu vo svete, ale aj sebe samému.

Preto v bezpodmienečne prijímajúcej a bezpečnej atmosfére domova má vytvorené najlepšie podmienky pre svoj rozvoj. Rovesníci sú síce zaujímaví v hre a budovaní sociálnych zručností, ale čas, ktorí s nimi reálne potrebuje stráviť môže byť saturovaní hrou vonku na ihrisku, v materskom centre.

Deti sa častokrát hrajú v tomto veku skôr vedľa seba ako spolu, keďže majú oveľa viac práce s naplnením svojich individuálnych potrieb. Škôlka ako inštitúcia s akokoľvek prijímajúcim a rešpektujúcim prístupom nie je schopná nahradiť rodiča. Nemá priestor pre individuálny prístup k napĺňaniu potrieb dieťaťa. Okrem toho, konkrétne tá vaša, žiaľ pri preberaní dcérky nevykazuje žiaden rešpekt voči nej. Správajú sa k nej neúctivo, a to je signál aj pre vás o tom aké prístupy v škôlke používajú.

Čo sa týka programu pre dcérku, ktorý ste schopná poskytnúť, nie je treba mať žiadne obavy. Je potrebné, aby bola obklopená inšpiratívnym prostredím. Najlepšími hračkami sú kreatívne materiály ako papier, nožnice, handričky. Všetko, čo ju nezabáva samé, ale ona s danými vecami tvorí na svoj spôsob. Zapájanie do vašich činností, domácich prác. Jednoducho život sám je dostatočným zdrojom možností, ktorý v tomto veku podporuje jej vývoj.

Z psychologického pohľadu, narastá počet odborníkov, ktorí sa zhodujú na 4 roku dieťaťa, čo sa týka veku vstupu do inštitúcie.
Rozhodnutie je v konečnom dôsledku na vás, spoliehajte sa na vlastnú intuíciu, keďže vy poznáte dcérku najlepšie.

Prajem príjemný deň.