Dobrý deň,
môj skoro štvorročný synček posledné 3 týždne robí zvláštne veci. Ide do izby a oklepe si nohy, len tak nimi zakopáva. Ide do postele, tiež to spraví a niekedy len tak počas hrania sa. Myslela som, že to má z nejakej rozprávky.
Na niektoré miesta na koberci nesmieme stupiť, lebo je tam láva a na inom mieste je grísik. Keď tam stupím, spustí hysterický plač.
Ruky mal pár dní vystreté, lebo mal na nich (akože) draka a dinosaura.
Posledný týždeň má pre zmenu ruky zavreté do pästičiek, vraj v nich drží dinosaura a draka. Nevie sa obliecť a ani najesť, lebo ich nechce pustiť. Dá lyžičku do úst a zase chytí "draka".
Čakám kedy to prejde, ale nič. Skúšali sme napomínať aj dohovárať, neskôr ignorovať. Skúšala som ho pri raňajkách presvedčiť, aby nechal draka a dina doma, aby sa mohol v škôlke hrať. Odpovedal mi, že nemôže, lebo mu budú chýbať.
4 mesiace nebol v škôlke, teraz už 2 týždne chodí, ale s týmito divnými hrami začal už skôr.
Stretli ste sa s niečím podobným?
Ako mám postupovať?
Má 6,5 ročnú a 16 mesačnú sestru a ani jedna to nerobí.
Ďakujem
Dobrý deň,
povedala by som, že váš synček sa vyvíja ako typické 4 ročné dieťa. Vytvára si vymyslené príbehy, má obrovskú fantáziu a predstavivosť. Dokonca svojim príbehom ľahko uverí, že sú pravdivé. Môžete nechať jeho fantáziu pracovať, pousmiať sa nad tým a pokojne sa spýtať, či ho ten dino alebo drak aj naháňal.
Mnohé deti si vymyslia imaginárnych kamarátov pokiaľ práve žiadnych nemajú po ruke. Preto sa vám môže stať stať, že ho budete počuť, ako sa sám so sebou rozpráva – odpovedá si na otázky, hovorí za seba aj za svojich kamošov. Nevyvracajte mu dina ani draka, kludne ich aj začleňte do života. Nie je to problém.
Skúste byť zvedavá a pýtajte sa odkiaľ sa drak a dino pri ňom objavili. Čo tu robia a čo s nimi robí. Čo je na nich také zaujímavé? Jednoducho nech rozpráva o tom, čo s nimi zažíva a rieši. Môžete si tak vytvoriť predstavu o tom, čo práve vo svojej hlave rieši, nad čím rozmýšľa.
Celkovo ide o obdobie, kedy má dieťa veľkú chuť do učenia všetkého nového, navyše sa mu zlepšuje pamäť i sústredenie. V tomto období nastáva aj osobnostná premena – môže byť podráždený, agresívny, panovačný, plačlivý, občas ťažko zvládnuteľný. Potrebuje zažiť pocit bezpečia, bezvýhradnej lásky a dôvery rodičov, ako aj ich výchovnú dôslednosť a určené „hranice“.
Pekný deň.
Martina Vagačová
tel: 0903 159 488
mail: vagacova@efektivne-rodicovstvo.sk
https://efektivne-rodicovstvo.sk/