moja 3,5 ročná dcéra chodila do škôlky. Rýno tam bola vždy prvá. Pokiaľ tam bolo 4 - 5 detí, tak bola v pohode. Keď ich tam bol už viac, tak bola zlá a aj ich bila. Odhlásila som ju so škôlky.
Vaša dcérka sa nachádza v období osamostatňovania a skúmania vôle. Prežíva napätie z toho, že veľa vecí by rada robila sama, ale nedokáže to ešte. Zažíva sklamanie a zmätenie. Ide o silné emócie, ktoré ju často premôžu a ona sa ich učí zvládať. Ide však o tak náročný proces, pri ktorom potrebuje vašu podporu. Pretože jedine vy(otec) jej poskytnete bezpečie a podporu. V škôlke je na to sama, lebo učiteľka nemá kapacitu riešiť každé dieťa individuálne.
Zároveň, keď jej v procese hry, učenia, skúmania niekto prekáža, či bráni prirodzene sa nahnevá, hnev ju pohltí a ona udrie. Koná pod vplyvom emócií. Žiadna emócia nie je zlá, teda ani hnev. Hnev ju totiž upozorňuje, aby robila niečo s nespravodlivosťou, ktorá jej bráni v objavovaní.
Dcéra sa však potrebuje naučiť emócie zvládať. Preto jej emócie vždy vypočujte a pochopte, teda uznajte, že situáciu takto prežíva. Emóciu pomenujte, hneváš sa, chcela si to ináč, najradšej by si bola, aby som ťa nechala...
Tento prístup dcérku upokojuje, učí sa spojiť si telesný pocit s emóciou a jej pomenovaním. Preto sa bude cítiť prijatá, v bezpečí a dostane odkaz, že na jej pocitoch záleží. Keďže sa snažíte ju počúvať a pochopiť, prehlbuje sa jej dôvera voči vám i keď jej nedovolíte všetko, čo chce.
Ak dcéra koná nežiadúco, treba jej nastaviť hranicu. Momentálne ich testuje, skúša. Ak môžete nechajte si dcérku doma dovtedy, pokiaľ budete mať pocit, že už situácie lepšie zvláda.
Dobrý deň,
Vaša dcérka sa nachádza v období osamostatňovania a skúmania vôle. Prežíva napätie z toho, že veľa vecí by rada robila sama, ale nedokáže to ešte. Zažíva sklamanie a zmätenie. Ide o silné emócie, ktoré ju často premôžu a ona sa ich učí zvládať. Ide však o tak náročný proces, pri ktorom potrebuje vašu podporu. Pretože jedine vy(otec) jej poskytnete bezpečie a podporu. V škôlke je na to sama, lebo učiteľka nemá kapacitu riešiť každé dieťa individuálne.
Zároveň, keď jej v procese hry, učenia, skúmania niekto prekáža, či bráni prirodzene sa nahnevá, hnev ju pohltí a ona udrie. Koná pod vplyvom emócií. Žiadna emócia nie je zlá, teda ani hnev. Hnev ju totiž upozorňuje, aby robila niečo s nespravodlivosťou, ktorá jej bráni v objavovaní.
Dcéra sa však potrebuje naučiť emócie zvládať. Preto jej emócie vždy vypočujte a pochopte, teda uznajte, že situáciu takto prežíva. Emóciu pomenujte, hneváš sa, chcela si to ináč, najradšej by si bola, aby som ťa nechala...
Tento prístup dcérku upokojuje, učí sa spojiť si telesný pocit s emóciou a jej pomenovaním. Preto sa bude cítiť prijatá, v bezpečí a dostane odkaz, že na jej pocitoch záleží. Keďže sa snažíte ju počúvať a pochopiť, prehlbuje sa jej dôvera voči vám i keď jej nedovolíte všetko, čo chce.
Ak dcéra koná nežiadúco, treba jej nastaviť hranicu. Momentálne ich testuje, skúša.
Ak môžete nechajte si dcérku doma dovtedy, pokiaľ budete mať pocit, že už situácie lepšie zvláda.
Nech sa vám darí!
Martina Vagačová
tel: 0903 159 488
mail: vagacova@efektivne-rodicovstvo.sk
https://efektivne-rodicovstvo.sk/