Dobrý deň,
moji rodičia platili daň za psa každý rok, ani raz im neprišla výzva alebo upomienka. A teraz od nich pýtajú doklady, že daň zaplatili. Inak im na obecnom úrade tvrdia, že to budú musieť zaplatiť znova.
Niektoré platby, ktoré boli platené z účtu im už doložili. Tie, ktoré platili v hotovosti na pokladni pred niekoľkými rokmi dozadu už vydokladovať nevedia.
Je obec povinná evidovať doklady o zaplatení dane za psa?
Ak áno, koľko rokov spätne?
Je možné sa nejako brániť?
Je nutné pýtať od nich doklad, že im poslali výzvu na zaplatenie?
Či za to, že tam majú bordel to budú musieť naozaj uhradiť znova?
Ďakujem
Dobrý deň,
aj Obecný úrad sa riadi Zákonom o účtovníctve.
§ 35 ods. 3
Účtovné záznamy sa uchovávajú takto:
b)Účtovné doklady, účtovné knihy, zoznamy účtovných kníh, zoznamy číselných znakov alebo iných symbolov a skratiek použitých v účtovníctve, odpisový plán, inventúrne súpisy, inventarizačné zápisy, účtový rozvrh počas desiatich rokov nasledujúcich po roku, ktorého sa týkajú.
Účtovným dokladom je aj príjmový doklad za úhradu dane za psa, takisto bankový účet, kde sú jednotlivé úhrady, či výmer dane.
Prikladám Vám link jednej smernice Obecného úradu, kde presne uvádzajú ako má obec postupovať a aj rieši archiváciu. Takéto smernice a postupy má mať každý obecný úrad.
https://www.lozorno.sk/modules/file_storage/dow...
Nech pekne pohľadajú doklady vo svojom archíve.
S prianím pekného dňa,
Lenka