Ako postupovať, keď mi nebola zaplatená faktúra?

Zodpovedané
9. sep 2024

Dobrý deň,

som živnostníčka. V júli som vystavila faktúru so splatnosťou 15. augusta a do dnešného dňa mi ju neuhradili ani po telefonickom dohovore, keď som faktúru urgovala. Už je september a mám vystavenú ďalšiu faktúru, ktorá má splatnosť 15. septembra. Peniaze samozrejme potrebujem, som upratovacia firma.

Čo môžem robiť?

Bojím sa, že keď im poviem, že už neprídem upratať, tak mi nevyplatia obidve faktúry.

Ďakujem za odpoveď

Dobrý deň,

pozrite sa, aké podmienky a postup máte uvedené v zmluve, ktorú by ste mali mať uzatvorenú. Riadite sa podľa Obchodného zákonníka.

Určite situáciu treba riešiť, napríklad odoslaním upomienky, aby ste sa pripomenuli, aby uznali, že Vašu faktúru evidujú, že ju evidujú ako nezaplatenú.

Viac informácii nájdete:
https://www.podnikajte.sk/uctovnictvo/nezaplate...
https://ficek.sk/vymahanie-nezaplatenej-faktury...


S prianím pekného dňa,
Lenka