Dobrý deň,
mám 4,5-ročnú dcéru, je prostredná z troch detí. Už od batoľaťa sme si všímali, že je extrémne živá. Veľakrát ju tak hodnotí aj okolie, ľudia čo ju vidia chvíľu na ihrisku, ale aj návštevy a rodina. Pri hľadaní informácií som narazila na pojem "sensory seeker", to na ňu veľmi sedí. Potrebuje veľa pohybových podnetov, aby sa ako tak ukľudnila.
Problém vidím momentálne v tom, že pri ničom neobsedí. Neviem s ňou trénovať jemnú motoriku. Vôbec ju nebaví kreslenie, lepenie ani nijaké činnosti, pri ktorých sa sedí (pexeso, lego). Sedieť vydrží 5 - 10 minút. Potom sa začne zošuchovať zo stoličky, točiť, kopať nohami. Začne čarbať mimo papiera a krčiť ho. Robí to aj pri jedle, veľakrát zo stoličky spadne.
Mám pocit, že sa to vekom nezlepšuje. Koncentruje sa iba pri hrách, ktoré ju vyslovene bavia. Už druhý rok ju zaujíma všetko súvisiace s medicínou, stále dookola sa hrá na doktorku, stará sa o bábiky, pozerá si knihy o ľudskom tele, s inhalátorom a tlakomerom sa zahrá hodinu. Do škôlky zatiaľ nechodí. Som doma s najmladšou dcérou, tak je s nami. Obávam sa toho, čo bude, keď pôjde do školy. Ako sa bude učiť a písať úlohy. Najstaršia dcéra chodí do školy pre deti s mimoriadnym intelektovým nadaním. Ona bola v jej veku presný opak, vypĺňala pracovné listy, skladala dookola puzzle. No i napriek tomu bol prvý rok celkom ťažký, aby si zvykla na povinnosti.
Ako pomôcť dcérke zlepšiť sústredenie a trpezlivosť?
Mám pocit, že sa jej málo nevenujem, lebo od všetkého utečie.
Je to dôvod na návštevu CPPP?
Ďakujem
Dobrý deň,
ďakujeme, že ste sa na nás obrátili.
Aj keď máte občas opačný pocit, tak je vidno, že sa dcérke venujete, všímate si ju a bojíte sa o ňu. Dôkazom je aj Vaša otázka pre nás.
Vaša dcérka je vo veku, keď má veľa energie a skúma svet, ešte však nemá dostatočne vyvinutú pozornosť a sebaovládanie.
Možno Vám pomôže pár nasledujúcich rád:
S prianím príjemného dňa
Kristína a Veronika
Akčné rodiny
IG a FB: @akcnerodiny
V prípade otázok a potreby ďalšej pomoci nás neváhajte kontaktovať.