Dobrý deň,
syn bude mať 16 rokov, chodí do 1. ročníka stavebnej priemyslovky. Na základnej škole chodil do triedy pre talentované deti. Je talent na matiku, ale aj jazyky mu idú super. Má vysoké IQ. Od malička mal svoj svet, nehrával sa s rovesníkmi, vystačil si sám. Ako 4-ročný čítal.
Nikdy si však nepamätal, čo mali na obed, kde má skrinku, ako sa volajú deti, kde v komode má tričká a pod. Trvalo mu dlho, kým si zapamätal takéto praktické veci. Na ZŠ to pokračovalo, nepamätá si príkazy, dohody (ani s kamarátmi, že sa dohodli napr. o 17:00, že idú von). Nevie, či si založil zošit na dejepis, alebo ho len zabudol v škole. Nevie, prečo na hodine napísal len polovicu poznámok, čo boli na tabuli. Bola som niekoľkokrát v pedagogicko - psychologickej poradni (tam bol aj na testovaní pred ZŠ kvôli zaradeniu medzi talentovaných) a záver - je normálny. Má však svoj svet a nezáujem o bežné povinnosti a činnosti sú vyvážené inteligencoiu a pod.
Ani psychológ nepotvrdil žiadne poruchy, teda iba mierna dysgrafia. Snažíme sa už roky, aby vedel fungovať v bežnom živote. Mysleli sme, že sa to bude zlepšovať, ako bude dospievať. Je to horšie, pretože jemu samému to vadí, že si nepamätá, uvedomuje si to a "vytáča" ho to. Musí si všetko písať, aby nezabudol, čo treba do školy, ale bohužiaľ, zabúda na to.
Pôrod bol cisársky, 10 minút nedýchal, oživovali ho a pripravovali nás na to, že to môže mať následky. Ale vyvíjal sa úplne normálne. Jedine tá pamäť.
Môže to byť následok pôrodu?
Kde a na koho sa máme obrátiť?
Dalo by sa to zistiť napr. MR mozgu?
Ďakujem
Dobrý deň,
ďakujeme, že ste sa na nás obrátili.
Nevieme, či bola synovi stanovená nejaká diagnóza, okrem spomínanej dysgrafie, ale podľa vášho nám to evokuje na poruchu pozornosti. Žiaci sa javia výrazne nesústredení, pomalí, leniví, u syna je to zrejme čiastočne kompenzované vyšším inteligenčným kvocientom. Ide však o chronické neurovývinové ochorenie, ktoré významne ovplyvňuje kvalitu života najmä v detstve a mladosti a v niektorých prípadoch pretrváva aj v dospelosti. Pre mladých ľudí je často veľkým problémom, lebo okrem školských výsledkov, môže spôsobiť aj nižšie sebavedomie a znížiť schopnosť uplatnenia v dospelosti. Už teraz popisujete, že je z toho frustrovaný.
Preto vám odporúčame:
Veríme, že sa svoj deficit naučí kompenzovať a v spojení s nadaním sa určite dokáže dobre uplatniť v škole i v živote.
S prianím príjemného dňa
Kristína a Veronika
Akčné rodiny
IG a FB: @akcnerodiny
V prípade otázok a potreby ďalšej pomoci nás neváhajte kontaktovať.