Aký ľahký, ľahko ovládateľný kočík do terénu s priestrannou vaničkou?

Zodpovedané
12. máj 2022

Ahoj,

najprv by som chcela poďakovať za Tvoju prácu a úsilie, ktoré kočíkovej poradni venuješ. Už nejaký deň v rade poradňu prechádzam a v odpovediach na predchádzajúce otázky som našla množstvo užitočných informácií. Napriek tomu by som chcela poprosiť o radu s mojím výberom. Vždy, keď som už v inej otázke narazila na nejaký "ideálny" kočík, tak som zistila, že má minimálne jednu chybu na kráse, ktorá mi vadí. Tak možno sa ešte zázračne nájde nejaký kočík, ktorý má všetko.

Predstavujem si dvojkombináciu, ľahký a ľahko ovládateľný kočík (ideálne jednou rukou, v druhej mám vodítko so psom), s veľkými nafukovacími kolesami, ktorý zvládne ľahký aj náročnejší terén (blato, sneh, korene). Na druhú stranu bývame v Bratislave a budem s kočíkom jazdiť aj MHD a do mesta, takže by nemal mať veľmi veľký rozpor zadných kolies. Bábätko sa narodí koncom septembra, takže nutnosťou je aj priestranná vanička. Športiak otočiteľný do oboch smerov jazdy, nie korýtko. Ďalej by som chcela brzdu (jedno, či ručnú alebo nožnú), ktorá je ľahko prístupná a na zabezpečenie poistky ideálne nepotrebujem veľa sily/obe ruky. Ďalšie plusy by boli ľahká zložiteľnosť (jednou rukou) a nie tyč cez spodný kôš. Ja 168 cm, manžel 185.

Kočíky, ktoré som doteraz najviac zvažovala, sú tieto:

  • TFK Mono Air (mínusy: väčšia váha, ručná brzda sa nedá ľahko zaistiť jednou rukou),
  • Moon Relaxx Edition (mínus: horšie prístupná brzda vpravo pri kolese, nie je tak jednoducho zložiteľný ako ReSea S),
  • Moon ReSea S (mínus: malá vanička) + u všetkých Moonov sa mi strašne páči kvalitné matrace,
  • ABC Design Salsa 4 Air (mínusy: ťažký, tyč cez spodný košík).


Nebránim sa ale ani žiadnej inej značke, cena nie je prekážkou.

Ďakujem

Ahoj,

ďakujem za milú reakciu, veľmi ma to potešilo! 🙂

Bohužiaľ žiadny kočík nie je dokonalý, takže nezostáva nič iné, než si urobiť zoznam požiadaviek podľa priorít a u niečoho prižmúriť oko 🙂.

Do terénu sú všeobecne najlepšie trojkolky. Keď k tomu pridáme požiadavku na obojsmerné sedenie, tak sa nám zoznam o dosť zúžil. Mne sa zdá TFK Mono ako dobrá voľba. Je pravda, že váži dosť (15,5 kg), ale bohužiaľ kočíky do terénu nebývajú ľahké. Hoci pôsobí ako tank, tak klame "telom". Jazda s ním je ľahká, až som bola sama prekvapená. Ťažšiu hmotnosť väčšinou zaregistruješ až pri skladaní kočíka do auta, alebo pri tlačení do kopca. Aj keď je to trojkolka a nemá veľký rozchod kolies, tak je naozaj stabilný a do ťažšieho terénu je priamo robený. Nespornú výhodu vidím v jeho vaničke Mono Combi, ktorá sa dá prerobiť na obojsmerný športiak a menšie dieťa tak môžeš voziť čelom k sebe.

Ďalším variantom by mohol byť kočík Bugaboo Fox 3, ku ktorému by sa dal na bazáre zohnať podvozok Runner. Mala by si tak kočík do veľkého terénu s obojsmernou sedačkou a zároveň ľahký model (má necelé 10 kg), ktorý prejde ako terén, tak je to designovka aj do mesta. Nevýhodou je korýtkové sedenie, ktoré z nejakého dôvodu nechceš.


O korýtkovom sedení som sa rozpísala tu v tejto otázke, tak si ju prečítaj, pokiaľ tento typ športiaka úplne nezatracuješ.


Kočíky Moon patria tiež k nemenej obľúbeným. Sú ľahké, skladné a zároveň majú pomerne priestranné ako hlboké vaničky, tak aj športiaky. Vďaka dobrému odpruženiu a nafukovacím kolesám zvládnu aj horší terén, aj keď dizajnovo sa hodí skôr do mesta. Obidva modely sú tiež veľmi dobrou voľbou.

Moon Resea S Edition (2022) má síce menšiu hlbokú vaničku, čo nie je reálne až taký rozdiel podľa mňa, ale za to má najpriestrannejšie sedenie z kočíkov Moon. Každý kočík má skrátka niečo, čo tomu druhému chýba.

Moon Relaxx Edition má výškovo nastaviteľnú striešku a rozdiel je aj vo výške rukoväte, ktorú nastavíš cca o 6 cm vyššie. Okrem dizajnu sú si kočíky veľmi podobné, vrátane hmotnosti (cca 12 kg). Hlboké korby sú umiestnené na výškových adaptéroch a nechýba u nich predlžovacia strieška s odvetrávaním, kvalitné matrace značky Träumeland a vetracie (panoramatické) okienko na prednej strane. To napomáha pre lepšiu cirkuláciu vzduchu v horúcich letných dňoch a bábätko môže pri "pasení koníkov" pozorovať okolie. Športový sedák je obojsmerný. Samozrejmosťou je polohovateľná opierka nôh i chrbta až do úplného ľahu.


Abc Design Salsa 4 Air som mala sama vo výbere u najmladšieho syna a mimo vyššej hmotnosti mu nemám prakticky veľmi čo vytknúť. Má priestrannú a odvetrávanú hlbokú vaničku s predlžovacou strieškou, navyše aj športová sedačka patrí k tým väčším. V nákupnom košíku má teda spojovaciu tyč, ale príde mi to ako malá „vada na kráse“. Tým, že kočík nemá zadnú os kolies, je spojovacia tyč pomerne dôležitá ohľadom stability kočíka. Ja osobne by som z nej urobila prednosť a pripevnila na nej organizér alebo nechala ušiť vrecko, napríklad na pláštenku. Čo sa týka váhy, tak tá nie je absolútne poznať pri jazde (opäť jeho hmotnosť pocítiš až pri skladaní), je veľmi ľahko manévrovateľný.

Úprimne ma veľmi už nenapadajú ďalšie modely, ktoré by som Ti odporučila, pretože väčšina sa od Tvojich požiadaviek už dosť vzdiaľujú. Buď sú ťažké (napríklad kočíky značky Emmaljunga), alebo im chýba obojsmerný športiak.

Tvoj výber kočíkov je inak naozaj podarený. Sama by som Ti poradila tie isté, takže nech sa rozhodneš pre ktorýkoľvek, tak verím, že budeš nakoniec spokojná i napriek ich drobným nedostatkom.

Ja osobne by som išla určite do kombinácie Bugaboo Fox 3 + Bugaboo Runner alebo Abc Design Salsa 4 Air.

Pokiaľ je priorita ľahký a skladný kočík, tak by som volila Moon.

Ak sú priorita jazdné vlastnosti, tak jasnou voľbou bude TFK.

Držím palce pri výbere a keby si mala ešte akúkoľvek otázku, tak mi neváhaj napísať.


Prajem Vám pekný deň a pohodové kočíkovanie!
Katka
kočíková poradkyňa Modrého koníka
Kočíkopedia
Blog: kočíkopedia